Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی آرام بخش، 9 راه برای فرار از استرس در خانه!

به قلم: گلنار

 

همه ما به دنبال خانه بدون استرس و آرام هستیم تا بتوانیم بعد از گذراندن یک روز پرکارو خسته کننده در آن به استراحت بپردازیم. مسلما طراحی داخلی و دکوراسیون خانه نقش بسیار زیادی را در این بین برای ما بازی می کند. رنگ ها، وسایل، چیدمان، نظم و … همگی در به دست آمدن چنین نتیجه ای تاثیر مستقیم می گذارند و مهم ترین نکته در این است که می توانند با کم ترین هزینه ها این کار را برای ما به انجام برسانند. در این مطلب به چند ایده برای رسیدن به یک دکوراسیون آرامش بخش می پردازیم.

قالیشویی ادیب

دکوراسیون آرامش بخش

1. پارچه های ساده و ظریف

پارچه ها از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و هر الگو و نقش ویژگی های خاصی  را وارد فضا می کند اما اگر به دنبال یک نشیمن آرامش بخش هستید بهتر است به سراغ نمونه های ساده و بدون نقش بروید. پارچه های ظریف به خوبی می توانند حس آرام بودن را در اتاق ایجاد نمایند و همین سادگی گاهی اوقات خود جذابیت زیادی را نیز به ارمغان می آورد.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه پر آرامش هاجر در کاشان!

دکوراسیون آرامش بخش

2. به کار بردن مواد طبیعی

عناصر طبیعی آرامش بسیار خاصی را به فضا منتقل می کنند. ظروف حصیری، چوب، سنگ ها، گیاهان و هرآن چیزی که از طبیعت آمده در این دسته قرار می گیرد و مطمئن باشید که تاثیر بسیار زیادی را نیز به وجود خواهد آورد. سعی کنید حداقل در بعضی از نقاط خانه به جای وسایل تزیینی و دکوری کریستال یا سرامیک از این نوع اکسسوری ها استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده حصیری برای طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آرامش بخش

3. استفاده از رنگ های آرام

به کار بردن رنگ های آرام صرفا به معنای استفاده از رنگ هایی مانند آبی یا سبز نیست، بلکه به این معناست که پالت رنگی استفاده شده در دکوراسیون شما ایجاد کننده یک فضای آرام باشد. رنگ هایی مانند هلویی، خردلی، مرجانی و …. همگی در همین دسته جای می گیرند. 

مطلب پیشنهادی : انرژی هایی که رنگ ها به دکوراسیون داخلی می بخشند!

دکوراسیون خانه آرام

4. استفاده از فضای ذخیره سازی بسته

گاهی اوقات زیاد بودن وسایل در یک فضا موجب ایجاد آشفتگی بصری شده و آرامش را در فضا از بین می برد. کندها و فضاهای ذخیره سازی بیش تر باعث ایجاد این مورد می شود که البته حذف آن ها نیز غیر ممکن خواهد بود. بنابراین بهتر است تا حد امکان از مدل های درب دار و بسته استفاده نمایید تا خلوت و یکدست بودن را وارد فضا کنند. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون منزل 70 متری، کلبه آرام و عاشقانه آیدا و سروش!

دکوراسیون اتاق آرامش بخش

5. وجود نور مناسب

نور طبیعی همیشه به نور مصنوعی ترجیح داده می شود، بنابراین در طول ساعات روز، از وجود پنجره ها بهره ببرید. البته در کنار این نور طبیعی باید حتما از روشنایی هایی مانند چراغ های ریسه ای، شمع، فانوس و … نیز استفاده نمایید زیرا همه این موارد حس آرامش خوبی را در فضا ایجاد می نمایند. این موراد به خصوص در هنگام شب خواب آسوده تری را نیز به همراه دارند.

مطلب پیشنهادی : انواع لامپ ها و روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون آرامش بخش

6. مخفی کردن تکنولوژی

هیچ کس نمی خواهد در بین تعداد زیادی کابل و سیم درهم کارهایش را انجام دهد. بنابراین سعی نمایید تا حد ممکن کابل ها را در یک مرکز نگهداری قرار دهید تا قابل مشاهده نباشند. بهتر است یک کشو مجزا برای ذخیره شدن تمام شارژرها، سیم های برق و هر آن چه که مربوط به تکنولوژی می شود در نظر بگیرید.

مطلب پیشنهادی : 7 ایده آرامش بخش در دکوراسیون خانه هدیه تهرانی

دکوراسیون آرامش بخش

7. ایجاد آرامش با صدای آب

آب یکی از بهترین گزینه ها برای ورود طبیعت به خانه ها و آپارتمان های امروزی است. با طراحی و ساخت مدل ها متنوع آبنما، می توانید متناسب با خانه یا آپارتمان تان یکی را انتخاب کرده و به همراه یک موسیقی آرامش بخش کیفیت فضای زندگی را تا حد زیادی افزایش دهید. به این نکته دقت داشته باشید که حتما لازم نیست از آب نماهاب گران قیمت با مکانیزم پیچیده استفده کنید، نمونه های خیلی کوچک و ساده نیز همین تاثیرات را برای شما به همراه دارند.

مطلب پیشنهادی : آبنمای خانگی ، طراوت و آرامش در دکوراسیون منزل

دکوراسیون خانه آرام

8. ایجاد گوشه دنج و خالی

یکی از ترفندهای بسیار کاربردی در طراحی داخلی خانه ها در این است که شما بتوانید فضای جداگانه، هرچند کوچک، برای خود طراحی نمایید. این فضا باید تا حد امکان خلوت و ساده بوده و هیچ وسیله اضافی درآن وجود نداشته باشد. این گوشه در هر قسمت خانه می تواند قرار داشته و فقط به سلیقه خود شما دیزاین می شود. افرادی که تمرینات یوگا انجام می دهند به خوبی با این مورد آشنایی دارند.

مطلب پیشنهادی : گوشه دنج من، اینجا بهشت همراهان چیدانه است!

دکوراسیون آرامش بخش

9. دقت به جزییات

جزییات و موراد کوچک گاهی اوقات تاثیرات بسیار بزرگی را با خود به همراه دارند. کوسن ها، پاف ها، ظروف خاص و به طور کلی وسایلی که طراحی منحصیر به فرد داشته با برای شما خاطره انگیز هستند باید به نوعی در خانه تان مورد استفاده قرار بگیرند. دلیل این کارنیز در این است که شما با دیدن روزانه آن ها حس خوب پیدا کرده و برای مدتی، هرچند کوتاه، انرژی خواهید گرفت.  

مطالب مرتبط :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه