Chidaneh.com placeholder image

گوشه دنج من، اینجا بهشت همراهان چیدانه است!

به قلم: تحریریه چیدانه

از میان تصاویر شما:  چشم هایم را می بندم … کنج دنجی را برای خانه ام تصور می کنم… گوشه ای عاشقانه … لبریز از هر آنچه که من تا بی نهایت دوستشان می دارم… همان هایی که شاید آن روز وقتی با عجله از گذر مسدود بازار بزرگ می گذشتم، میخکوبم کرد…. یا همان هایی که بازار را برای داشتن شان زیر و رو کردم… همان آویزهایی که فقط برای قشنگی خریدیم شان…. یا آن کوسن های طرح حوض کاشی فیروزه ای… همان هایی که برای زنده نگه داشتن زندگی ام نگه داشتم شان…. چشم هایم را می بندم… کنار آن پنجره قدی شفاف که نور را از میان چین های پرده ی توری مادربزرگم دلبرانه به خانه ام می آورد… روی یک راک قدیمی… چقدر من این عشق بازی نور و پرده را دوست دارم… تاب میخورم… لبریز از عطر چای به لیموی در دستم … و موسیقی دلنواز دو نفره مان… و سایه ای که  از برگ درختان پشت پنجره روی صورتم می خزد… این فضا را در ذهنم قاب می گیرم می آویزم کنار دیوار پنجره… درست بالای آن گلدان هایی که از خانه ی مادرت آوردی…. چشم هایم را باز می کنم تا نوازش دستانت میان موهای مجعد خرمایی ام زنده شود…. این جا خانه ی من است… جایی میان دستانت… جایی میان من و تو …. یا شاید جایی برای من و تو …. گوشه دنج خانه ما…."

" از میان تصاویر شما “ عنوان قالب جدیدی از مطالب چیدانه است که به پاس قدرانی از همراهی همیشگی شما مخاطبان عزیز چیدانه  از میان تصاویر ارسالی برای شما گردآوری شده است. تصاویر این مطلب گزیده ای از تصاویر ارسالی از گوشه دنج خانه و راهنمایی برای شرکت در مسابقه بزرگ “گوشه ما" در چیدانه است.

چوب و هنر

گوشه دنج خانه

گوشه دنج مینا

ایده و توضیحات مینا: کمی حس خوب، کمی لذت، کمی انرژی مثبت، کمی رنگ، کمی قرمز … کافه کمی قرمز پر از رنگ حسای خوبه انقدر فضای زیبا و دلنشینی داره که دلت می خواد ساعت ها بشینی و در خلوت منحصر به فردش لذت ببری و البته نوشیدنی و غذاهای خوشمزه هم نوش جان کنی یه فضای آرام برای گپ و گفت های دوستانه، غذای ایتالیایی و ایرونی سرو میشه، کافی و چای و عرقیات و دمنوش های ارگانیک، از گلیم های ترکمن قرمز لاکی زیر پاتون گرفته تا مبلمان خاصش… خلاصه عاشق چیدمانش می شید از بس لبریز از ذوق هنر و خلاقیت، " اینجا گوشه دنج منه…"

مطلب پیشنهادی : 10 گوشه دنج در کوراسیون خانه برای عصرهای دلپذیر پاییزی!

کنسول چوبی قدیمی در گوشه دنج خانه

گوشه دنج مژگان

ایده مژگان کریمی : گاهی وقتا دلم تنگ میشه واسه قدیما….واسه اون حس و حال عجیبش….
همه چی همیشه تازه بود،همه جا بوی گل میداد….دلا انگار بزرگتر بود واسه همه جا داشت…
تو ایوون خونه قدیمی می نشستی… باغ به چه سبزی….چای به چه قند پهلویی…
بهار بود کم کم بوی گل محمدی همه جا رو پر میکرد….میشد وقت جمع کردن گل و گرفتن گلاب….بوی نون تازه تنور …
خونه خراب شد…دیگه ایوونی نیست ،دیگه درخت به نیست ،دیگه پیچ امین الدوله نیست….
فقط همین صندوقچه مونده، اومده این گوشه دنج روبرام ساخته تا یادم نره …اون همه دلخوشی رو….
دلتون خوش….

مطلب پیشنهادی : 8 نشیمن دنج برای دورهمی های خودمانی

گوشه دنج خانه

گوشه دنج به سلیقه سالومه

ایده سالومه یزدانی: گوشه دنج من… بهار، معتدل ترین فصل میان چهار فصل، بعد از زمستان و قبل از تابستان!

گوشه دنج خانه ام… جایی است بی اندازه شبیه به رویایی این چنینی… هوای خنک بهار… چای دم کرده ی لاهیجان… و عطر گل هایی که هارمونی رنگ هایشان با  گلدان سفالی فیروزه ای بیشتر سرمستم می کند…. و چشم اندازی رو به هر آنچه که می توان آن را رویا نامید…. گوشه ی دنج من این جاست!"

اگر شما هم دوست دارید گوشه دنجی برای خانه تان مهیا کنید پیشنهاد می کنم ایده های مطلب ۱۰ دکوراسیون دنج برای داستان های عاشقانه! را از دست ندهید.

دکوراسیون گوشه دنج منزل

گوشه دنج در خانه لیلا

توضیحات لیلا یزدانی: خانه جایی است که من و همسرم بیشترین آرامش را از آن می گیریم و رنگ های شاد عنصر اصلی منزل مان است. و در این بین از وسایلی که حس و حال قدیمی دارند راحت نمی‌توان گذشت…
فراهم کردن این گوشه‌ دنج آسان و هیجان انگیز بود… رنگ کردن دیوار، خرید میز و صندلی لهستانی و یک تلفن قرمز نوستالژی که تک تک ما با آن یک دنیا خاطر داریم به داشتن این نشیمن‌گاه پر آرامش می‌ارزید… بارزترین ویژگی این محیط دوری از تجهیزات مدرن امروزی ست که برای دقایقی از شلوغی‌های روزمره رها شویم…

مطلب پیشنهادی : 10 نشیمن مدرن و دنج پشت پنجره که دل شما را می برد!

طراحی گوشه دنج خانه

تزیین گوشه دنج با سلیقه فهیمه

ایده های فهیمه رمضان خوانی: با تو خود را کودکانه در جامه ی نودوز نوروزی خویش می یابم …  (احمد شاملو )

“گوشه ی دنج من اینجاست… همین ساده ی خوش ترکیبی که به صد رنگ و به صد ظاهر پر نقش کفایت دارد…. گوشه ی دنج من اینجاست… همین دستانی است که از بر رنگ به تن جامه ی بی جان همه چیز روح می بخشد و انگار می کند آرام مرا….گوشه دنج من اینجاست…."

برای خرید لوازم و وسایل خاصی که می تواند گوشه ی دنج خانه تان را دلپذیرتر کند می توانید به بخش لوازم دکوری از ویترین کالاهای چیدانه سری بزنید و آنچه را که در بازارهای شلوغ شهرتان پیدا نمی کنید به سادگی بخرید. 

مطلب پیشنهادی :چیدمان منزل ایرانی، گوشه دنج در خانه 3 اینستاگرامر محبوب!

چیدمان گوشه دنج خانه

طراحی گوشه دنج در خانه مرضیه

ایده های مرضیه : پیش از آن که واپسین نفس را برآرم پیش از آن که پرده فرو افتد پیش از پژمردن آخرین گل برآنم که زندگی کنم برآنم که عشق بورزم برآنم که باشم. در این جهان ظلمانی در این روزگار سرشار از فجایع در این دنیای پر از کین….
“با زیبایی هایی از جنس رنگ های شاد دوران دخترانگی ام….. و گل برگ های تازه مهمان شده به گلدان گوشه ی دنج خانه ام…. برآنم که عشق بورزم برآنم که باشم… دردنج ترین گوشه دنج دنیا… “

قسمت هایی از متن که داخل گیومه  قرار دارد از زبان نویسنده متن می باشد. 

از این اینکه بهترین لحظات زندگی تان را با ما شریک می شوید از شما سپاسگذاریم.

مطالب پیشنهادی :

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه