Chidaneh.com placeholder image

پرده های شیک و ارزان در دکوراسیون منزل

به قلم: تحریریه چیدانه

پرده و لوازم پارچه ای: بسیاری از ما عادت داریم پنجره های منزل خود را به طور کامل با پرده های سرتاسری بپوشانیم، در صورتی که شاید اصلا نیازی به این کار نباشد. شاید بهتر باشد اجازه دهیم اندکی از نور و روشنایی بیرون به داخل منزل مان راه پیدا کند و همزمان با صرفه جویی در هزینه ها، با نور طبیعی به دکوراسیون منزل خود روشنی و درخشش بخشیم. پرده های کوتاه (نیم پرده) یا پرده هایی که فقط در دو سمت پنجره قرار می گیرند، هم به قاب پنجره زیبایی می بخشند و هم برای تماشای چشم انداز بیرون مانع دیدگان نیستند.
شما پیش از در چیدانه با اهمیت پرده در دکوراسیون داخلی آشنا شده اید. در این مطلب نیز می خواهیم چند نمونه ی زیبا از این پرده ها را برای شما به نمایش بگذاریم. با چیدانه همراه باشید…

تابلو فرش ریحان

این نیم پرده ها با رنگ قرمز پر طراوت خود در عین اینکه مانعی برای دیدن منظره ی زیبای بیرونی نیستند، قاب پنجره را برجسته کرده اند.

این نیم پرده ی ثابت از جنسی لطیف و با امکان عبور نور، حالت رویایی این اتاق خواب صورتی رنگ را دوچندان کرده است. برای حفظ حریم می توان پشت این نیم پرده را یک سایه انداز یا پرده نصب کرد. اگر برای ست کردن دکوراسیون اتاق های خود به دنبال گزینه های مناسب هستید، پیشنهاد می کنم صفحه ی اهالی فن پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای را از دست ندهید.

زیبایی این غذاخوری با رنگ خیره کننده و جزییات هنری این نیم پرده ها کامل شده است.

حضور این نیم پرده در بالای سینک آشپزخانه خستگی در حین کار را می زداید و انرژی می بخشد.

مطلب پیشنهادی: برای خرید پرده آشپزخانه به این نکات مهم توجه کنید

این نیم پرده ها در بالای پنجره ها ظاهرا قابل باز شدن و پوشاندن پنجره هستند، اما در واقع ثابت اند و این بند و گره ها جنبه ی نمایشی و تزیینی دارد.
توصیه ی ما به شما این است اگر دکوراسیونی زیبا می خواهید، پرده ها را جدی بگیرید!

نیم پرده ها حتی در حمام نیز کابرد دارند و مانند نمونه ای که در تصویر می بینید، می توانند زیبایی، آرامش و لطافت بیشتری را به حمام شما ببخشند.

حتی برای پنجره های سرتاسری و بزرگ هم می توان از نیم پرده استفاده کرد. مانند این نیم پرده ی لوکس که به این آشپزخانه ی بزرگ اجازه ی ورود نور خورشید را داده است.

یک نیم پرده با حاشیه ی دنباله دار در بالای نشیمن کنار پنجره، کنجی دنج در اتاقی سنتی برای روزهای ابری که خورشید زیر ابرها پنهان است فراهم می کند.

مطلب پیشنهادی: سفر به سرزمین رنگارنگ ترمه ها در خانه ترمه ایران

در این نمونه، نیم پرده های قوس دار طراحی خاص اتاق را تکمیل کرده اند و پرده های حاشیه علاوه بر امکان عبور نور، نرمی و ملایمت به گوشه های اتاق افزوده اند. چیدانه قبلا ۶ نکته‌ای که باید قبل از انتخاب پرده‌ها بدانید را به شما گفته است.

استفاده از پنل های دکوراتیو تک لایه که در دو سمت پنجره آویزان می شوند، در عین اینکه پنجره را کاملا نمی بندند، شدت نور عبوری را کاهش می دهند.

مطلب پیشنهادی: چگونه با پرده جلوی نورهای مزاحم را بگیریم؟

این پرده های بلند ثابت در حد فاصل بین پنجره ها قرار گرفته اند تا پنجره در دیوار سرتاسری به نظر برسد.

این پرده های ثابت در کنار ایجاد حس لوکس بودن، مانع ورود نور نیز نمی شوند. شما می توانید انواع پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای را در اهالی فن چیدانه ببینید و مناسب ترین را انتخاب کنید.

گاهی برای دست یابی به چنین ظاهری فقط کافی است از پرده های بلند چین دار در دو سمت پنجره استفاده کنید و آنها را با بند جمع کنید. آیا این نمونه به شما همان حس پرده های سرتاسری را نمی دهد؟ با این تفاوت که نور و منظره را نیز برای شما حفظ می کند.

پنل های بلند آویزان در دو سمت پنجره با ترکیب رنگی زیبا و حریر پشت آن این غذاخوری متفاوت را زیباتر نموده است.

قرنیز های بالای دیوار نیز گزینه های مناسبی برای در بر گرفتن این نیم پرده ها هستند که ظاهر این خانه ی معاصر را تکامل بخشیده اند.

پرده جزیی از دکوراسیون داخلی منزل است که اگر به درستی انتخاب شود، نمای خانه ی شما را متفاوت می کند. اگر می خواهید گزینه های خوب انتخاب کنید و در این زمینه سوال دارید، پیشنهاد می کنم با دوستان خود در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید و برای خرید مناسب و مقرون به صرفه از متخصصان پرده، کرکره و تزیینات پارچه ای در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

مطالب بیشتر:
۷ نکته برای انتخاب و خرید پرده در دکوراسیون منزل
ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل
انتخاب مناسب ترین پارچه برای رومبلی و پرده در نشیمن
انواع پرده را چگونه تمیز کنیم؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 11 مرداد 1394
با سلام با تشکر خیلی خوب بود. مخصوصا نیم پرده ها ولی فقط جای خوش آب وهوا میشه استفاده کرد.

ثبت دیدگاه