Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون ایرانی در اینستاگرام چیدانه، پربازدیدترین خانه های 2018

به قلم: گلنار

اینستاگرام به فضایی تبدیل شده که تمامی تجربیات و شاید بهتر است بگویم تمامی لحظه های زندگی مان ار در آن به اشتراک می گذاریم. فضایی که بسیار سریع تر و متفاوت تر از سایر شبکه های مجازی و یا خبرگزاری ها اخبار و رویدادها را در اختیا ما قرار داده و به نوعی به زندگی دوم برای همه تبدیل گشته است. جدای از معایب و مشکلاتی که در این زمینه به خصوص از سمت روانشناسان و جامعه شناسان مطرح می شود، بعد مثبتی به نام “یادگیری از تجربیات" وجود دارد که باعث می شود بتوانیم در بیش تر زمینه ها آموزش های خود را افزایش دهیم. من هم با همین رویکرد سری به اینستاگرام چیدانه زدم تا پربازدیدترین عکس های آن را بررسی کنم. در نهایت به یک لیست 7 موردی از پربازدیدترین خانه های ایرانی رسیدم که در شما را نیز در دیدن آن ها با خود همراه می کنم.

تابلو فرش ریحان

دکوراسیون خانه های ایرانی

دکوراسیون خانه های ایرانی

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 7. خانه زیبای بهناز

  • بهناز حسن زاده
  • تهران
  • توضیحات :

خانم بهناز به وسایل قدیمی و سبک سنتی ایرانی علاقه زیادی دارند. بوفه، میز کشودار و جاکفشی همگی بر همین مبنا انتخاب شده که به نوعی تداعی کننده خاطرات کودکی و خانه مادربزرگ هستند. به دلیل محدودیت مالی و گران بودن فرش های دست بافت از یک فرش طرح گلیم اما به رنگ سرخابی برای زنده شدن فضای خانه و پرانرژی بودن آن انتخاب شد.  ظروف داخل بوفه از نمونه های گل سرخی قدیمی به خوبی نقش ظروف دکوری و اکسسوری ها را بازی کرده و هزینه ای برایشان پرداخت نشده است. در کنار رنگ سرخابی فرش، از سبز روشن به عنوان رنگ مکمل در دیوارها استفاده شد که در این میان رنگ کرم مبلمان، نقش رنگ خنثی را ایفا کرده و به ست کردن وسایل کمک زیادی کرده است. 

مطالب پیشنهادی : دکوراسیون خانه های ایرانی کوچک، 12 منزل منتخب چیدانه!

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 6 . اتاق دلنشین مانا

  • مانا
  • کرمانشاه
  • توضیحات :

خانم مانا از کودکی علاقه بسیار زیادی به رنگ ها داشته و اعتقاد دارند که فضاهای رنگی نسبت به فضاهای تک رنگ و خنثی جذابیت و زیبایی بیش تری دارند. همین موضوع عاملی شد تا برای طراحی داخلی و دکوراسیون اتاق خوابشان دست به کار شده و با وجود کوچک بودن متراژ فضا و محدودیت در انجام بعضی از کارها، ایده های رنگی خود را عملی کردند. برای این کار تصمیم گرفتند که برای هر دیوار اتاق یک کاربری مختص به خودش تعریف کرده و این کار را دقیقا با رنگ آمیزی متفاوت آن ها انجام دادند. دیواری که در تصویر بالا مشاهده می کنیم رنگی تقریبا بین صورتی و کالباسی تیره داشته و فضایی رنج برای مطالعه خلق کرده است. دیوارهای دیگر به رنگ های سفید و آبی رنگ آمیزی شده که به عنوان نشیمن و بخش گل و گیاهی کاربرد دارند. تمامی وسایل مانند میز و صندلی مطالعه و استند گل ها نیز به دلیل علاقه خانم مانا به چوب و وسایل چوبی با همین متریال انتخاب شدند و در نهایت به دلیل استفاده از وسایل موجود در خانه و رنگ آمیزی توسط خودشان، هزینه ها تا حد بسیار کمی ناچیز بودند. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون سنتی ایرانی: خانه پدری مژده در کرمانشاه!

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 5 . منزل ایرانی پگاه

  • پگاه ربانی فر
  • تهران
  • توضیحات :

“همیشه به سبک کلاسیک از نوع ایرانی و اصیل خیلی علاقه داشتم. کلا معماری خانه های ایرانی قدیمی رو همیشه دوست داشتم و وسایل رو هم با همین ذهنیت خریداری کردم." خانم پگاه علاقه ای به سبک مدرن نداشته و به همین دلیل به سراغ عناصر مهم در یک طراحی ایرانی مثل آجر و فرش دست باف ایرانی رفتند. در کنار این وسایل، کتابخانه را نیز به عنوان عنصر مهمی در دکوراسیون خانه ها می شناسند که به خوبی از آن در کنار پنجره بهره بردند. برای دکوراسیون منزل به سمت وسایل ساده اما جذاب رفتند زیرا اعتقاد دارند پارچه های تک رنگ به جای مدل های شلوغ و رنگ آمیزی ساده دیوارها به جای کاغذ دیواری های طرح دار تاثیر بهتری بر کیفیت فضا خواهند داشت. از نظر ایشان رنگ آمیزی دیوارها با رنگی به غیر از سفید به گرم تر و صمیمی تر نشان داده شدن فضا کمک زیادی کرده که البته ست کردن وسایل با این ایده از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود و در نهایت آثار هنری مانند مجسمه و نقاشی کامل کننده دکوراسیون خانه هستند.

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون داخلی منزل ایرانی، هنرنمایی سارا در خانه!

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 4. خانه رنگارنگ سعیده 

  • سعيده نظري
  • ساكن ساري
  • توضیحات :

خانم سعیده علاقه و سلیقه خودشان را این چنین برای ما تعریف می کنند :"از نظر سبك كلا سبك مدرن رو مي پسندم، يعني فضاي مدرن و مبلمان مدرن با خطوط و حجم هاي ساده و راست گوشه رو دوست دارم، اما در مورد اكسسوري، به لوازم واشيا قديمي رو ترجیح می دهم. به نظرم وقتي اشيا قديمي كنار مبلمان مدرن و در يك فضاي مدرن قرار مي گيرند به همديگر معني بيش تري مي دهند."

هر گوشه از خانه برای خانم سعیده دارای یک معنای خاص هست و شاید مهم ترین دلیل این اتفاق نیز خاطره انگیز و یادگاری بودن وسایل در منزلشان است. شاید مهم ترین نکته در این دکوراسیون این باشد که برای به کار بردن و ترکیب رنگ ها خود را محدود نکرده و با خنثی نگه داشتن عناصر مهم مانند دیوارها و پرده، فرصت استفاده از رنگ های بیش تر برای سایر وسایل را به وجود آوردند. البته شاید به دلیل سلیقه شخصی، رنگ های سبز و سرخابی پررنگ تر از سایرین دیده می شود. 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون منزل بازیگران ایرانی، این 11 هنرمند محبوب!

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 3 . دکوراسیون خاص در منزل مریم

  • مریم عطارد
  • استکهلم
  • توضیحات :

خانم مریم به همراه همسرشان در استکهلم زندگی می کنند و به همین دلیل سعی کردند فضای خانه شان را به دور از فضای سرد و مدرن آن جا نگه دارند. در واقع خانه را می توانیم به یک ایران کوچک تشبیه کنیم که تمامی قسمت ها با فکر انجام شده و هر وسیله با تاریخچه خود ارزش زیادی برای ساکنین دارد. نکته مهم و پررنگی که در این دکوراسیون دیده می شود، به کار بردن وسایل دست دوم است که در واقع برگرفته از فرهنگ سوئدی است. به غیر از مبل سبز و فرش قرمز، 80 درصد وسایل دست دوم هستند که برخلاف تصور ما ایرانی ها، بسیار راحت تر و باکیفیت تر محسوب می شوند. شاخصه اصلی دکوراسیون در این خانه دیوارهای سبز رنگی است که در ترکیب با وسایل چوبی و فرش قرمز، زیبایی و گرمی متفاوت از فضای سرد بیرون را به خوبی به معرض نمایش گذاشته است. در واقع “ما تو خونه امنيت داريم چون خونه برامون فقط سرپناه نيست خونه برامون ايرانه"

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون سنتی، خلاقیت در خانه همراهان چیدانه!

دکوراسیون خانه های ایرانی

شماره 2. طراوت در دکوراسیون سعیده

  • سعيده نظري
  • ساكن ساري
  • توضیحات :

تصاویر منزل خانم سعیده به ترتیب رتبه های دوم و چهارم را در اینستاگرام چیدانه به خود اختصاص دادند که در عکس بالا می توانیم زاویه دیگری از منزل ایشان را به خوبی مشاهده نماییم. در این نما بیش تر شاهد وجود رنگ های سبز و زرد در کنار رنگ سرخابی فرش هستیم.

مطلب پیشنهادی : خانه های مدرن تهران، 7 دکوراسیون منتخب چیدانه!

دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

شماره 1 . دکوراسیون هنری و جذاب ناهید

  • ناهيد سيف اللهي
  • ساكن تهران
  • توضیحات :

در منزل خانم ناهید به هرقسمت که نگاه کنیم با یک داستان و فکر پر از ایده مواجه می شویم. هر فضا و هر وسیله با دقت و سلیقه خاصی انتخاب شده و در نهایت در کنار سایر وسایل به مجموعه منسجم و کامل رسیده است. این مدل صندلی که در تصویر بالا مشاهده می کنیم، به دلیل پیدا نشدن در بازار و گران بودن نمونه های مشابه، از یک سمسارفروش و به قیمت بسیار مناسب خریداری شده و از آن جایی که بدنه سالم بود، فقط با رنگ گردویی روشن و برای حفظ بافت چوب رنگ آمیزی شد. در نهایت فوم سرد برای راحتی و دوام بیش تر نشیمنگاه به کار رفت. از آن جایی که خانم ناهید علاقه و ارزش زیادی برای کارهای دستی و حضور انرژی حاصل از دست و ذهن فرد در خلق این آثار داشتند ترجیح دادند از کوسن های دست سوزی و سوزن دوزی شده استفاده نمایند. در نتیجه پارچه کوسن از جمعه بازار خریداری شده که باعث می شود سبک خانه به سمت سبک بوهمیان متمایل شود. 
از طرف دیگر برای خانم ناهید کاربردی بودن وسایل مهم تر از همه چیز بود بنابراین از یک سو به دلیل نداشتن فضای کافی در سالن برای داشتن یک کتابخانه و تمایل به حضور کتاب های در دسترس در سالن، کنسول و کتابخانه را با یکدیگر ترکیب کردند. در نتیجه این کار علاوه بر پوشانده شدن دیوار، فضای کافی برای قرار دادن ظروف در قسمت درب دار و چیدمان کتاب ها در قسمت های باز میسر شده که این ایده با قرار دادن گلدان بر روی کنسول تکمیل شد.
توجه به جزییات و رنگ ها از جمله نقاط قوت این دکوراسیون است که به خوبی می توانیم این موضوع را در هماهنگی رنگ قرمز قاب عکس و کوسن ها در کنار رنگ سبز مشاهده نماییم. همچنین در تهیه و ساخت آینه، لبه 4 سانتی متری با نوار pvc  نقره ای در هماهنگی با دیوارکوب، قاب عکس ها و لوستر وسط نشیمن انتخاب شده که ست جذابیی را با سبز زیتونی خلق می کنند.
از نظر خانم ناهید رنگ های تاثیر مستقیم بر ذهن افراد گذاشته و به مرور زمان می توانند کیفیت زندگی را نیز تغییر دهند. ایشان سبز زیتونی را به دلیل تقویت قوه درک متقابل ذهن، نمادی از صلح و همین طور میل به خواستن و پیش رفت انتخاب کردند.

پربازدیدترین های چیدانه را در مطالب زیر ببینید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه