Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب شیک، هزینه اضافی ممنوع!

به قلم: کیمیا مرادی

 

همه ما دوست داریم اتاق خواب شیک و در عین حال راحت داشته باشیم. آنقدر راحت و منظم که بعد از یک روز طاقت فرسا مایه آرامشمان باشد، ما این انتظار را از نشیمن یا آشپزخانه نداریم! داریم؟ شاید بارها به عکس های اینستاگرام و پینترست نگاه کردید و با خود گفتید: “چرا اتاق خواب من نباید تا این اندازه دلبر باشد؟" یا “چطور می توانم اتاق خوابم را این قدر دلنشین کنم؟" امروز روز شانس شماست! در این مطلب از چیدانه گام به گام با شما پیش می آیم تا اتاق خوابتان همانی بشود که دلتان می خواهد!

چوب و هنر

دکوراسیون اتاق خواب شیک

دکوراسیون اتاق خواب صورتی

گام اول: اتاق خوابتان را از انباری به محل آسایش تغییر دهید!

می دانم، زندگی در آپارتمان های کوچک کمی دردسر ساز شده است. به خصوص اگر از منزل بزرگ تر به کوچک تر نقل مکان کنیم! وسایل اضافه یا کهنه و قدیمی را چه کار کنیم؟ شاید یکی از عادات غلط ما ایرانی ها دور نینداختن وسایل کهنه است! جای مبل قدیمی شما در اتاق خوابتان نیست! پس همین حالا به اتاق خوابتان بروید و از شر وسایل اضافه و قدیمی که در آنجا انبار کردید خلاص شوید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اتاق خواب بزرگ و رویایی، به این 10 نکته توجه کنید!

دکوراسیون اتاق خواب شیک و امروزی

اتاق خواب آبی

گام دوم: اتاق خوابتان را متناسب با نیازتان تغییر دهید!

تخت خواب راحتی دارید؟ دلیل بد خوابی شما می تواند یک تخت خواب کوچک باشد! به مبلمان اتاق خوابتان نگاهی بیاندازید. اگر مناسب نیاز شما نیستند، آن ها را در اولین فرصت تعویض کنید. آیا وسایلتان در جای مناسب خودشان هستند؟ کلیدی ترین نکته در اتاق خواب، قرار دادن تخت جلوی طولانی ترین دیوار اتاق است. سایر وسایل را می توانید دور آن بچینید.

دکوراسیون شیک اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب شیک

اتاق خوابتان فقط برای استراحت است یا اتاق کار؟ اگر از آن دسته افراد هستید که دفتر قرار ملاقات و سایر لوازم کارشان اطراف تخت خوابشان است، انتطار خواب راحت نداشته باشید! فضاها را از یکدیگر تفکیک کنید. اگر امکان داشتن اتاق کار مجزا ندارید، بهتر است گوشه ای از اتاق خوابتان را به این کار اختصاص دهید نه تمام آن را!

مطلب پیشنهادی: چگونه یک فضای کار در اتاق خواب ایجاد کنیم؟

اتاق خواب سبز

دکوراسیون سبز اتاق خواب

گام سوم: رنگ قدرتمندترین ابزار در دکوراسیون اتاق خواب شیک!

تا به اینجا، از شر وسایل اضافه و قدیمی راحت شدید و نظم بیشتری به اتاق خوابتان بخشیدید. چیدمان وسایل را اصلاح و فضای اتاق خوابتان را متناسب با نیازتان تفکیک کردید. اگر دوست دارید اتاق خوابتان شیک و در عین حال آرام بخش باشد ،بهتر است رنگ سبز را امتحان کنید. به سلیقه شما بستگی دارد که سبز تیره باشد یا روشن! اما رنگ های تیره تر کمی شکوه به همراه دارند. رنگ سبز، رنگ طبیعت است. می تواند تمام خستگی های یک روز کاری را از تنتان درآورد. البته شما در انتخاب رنگ اتاق خواب اختیار تام دارید!

برای رنگ کردن اتاقتان می توانید از چیدانه کمک بگیرید!

دکوراسیون اتاق خواب شیک

صنایع چوبی بهسازان چوب
رو تختی دو نفره: مدل D502
صنایع چوبی بهسازان چوب

گام چهارم: لوازم پارچه ای اتاق خوابتان را به روز کنید!

آخرین باری که روتختی جدید خریدید را به خاطر دارید؟ دنیای لوازم پارچه ای بسیار گسترده تر شده است. شاید زمان آن رسیده تا به تختتان رخت نو بپوشانید و نور آفتاب را از لابه لای پرده جدیدتان نظاره کنید! ما بین خرید هایتان یک شال تخت هم بگنجانید. شال تخت دکوراسیونتان را شیک تر و تجملی تر نشان خواهد داد.

خانه رویایی ایکیا
قاب عکس دکوری آیکیا
خانه رویایی ایکیا

دکوراسیون شیک اتاق خواب

دکوراسیون زرد اتاق خواب

گام پنجم: به اتاق خوابتان شخصیت ببخشید!

اتاق خوابتان را با لوازم مورد علاقه خود دکور کنید. قاب عکس هایی از آخرین سفرتان یا یادگاری های دوست داشتنیتان را در اتاق خوابتان جای دهید. اتاق خوابتان را به یک فضای دلنشین برای خواندن کتاب در یک شب زمستانی یا پرورش گل هایی کوچک در یک روز خنک بهاری تبدیل کنید.

مطلب پیشنهادی: اتاق خواب مورد علاقه شما چگونه است؟

چیدانه به شما شان داد که داشتن یک اتاق خواب شیک بدون هزینه های اضافی هم امکان پذیر است!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه