Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب بزرگ و رویایی، به این 9 نکته توجه کنید!

به قلم: المیرا فلاحیان

داشتن یک اتاق خواب زیبا و رویایی شاید برای بسیاری از شما آرزو باشد. اما آیا می‌دانید که چطور می‌توانید دکوراسیونی رویایی را در اتاق خواب خود پیاده سازی کنید؟ داشتن یک اتاق خواب رویایی صرفا به معنی وجود اجزاء و المان‌های روبان‌دار و صورتی در اتاق خواب نیست. البته اگر اتاق ایده‌آل و رویایی شما این ویژگی‌ها را داشته باشد می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما محدود به آن‌ها نخواهید بود و در صورتی که به رنگ‌ها و اجزای دیگری علاقه‌مند باشید نیز می‌توانید اتاقی رویایی برای خود بسازید.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

به طور کلی دکوراسیون یک اتاق رویایی شامل منسوجات و لوازم لطیف، ریزه کاری‌های خیره کننده و حال و هوایی لوکس و جذاب است که توجه بیننده را به خود جلب می‌کنند و آرامش و زیبایی را در فضای اتاق به جریان درمی‌آورند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که آرزوی داشتن اتاقی رویایی را در سر می‌پرورانید، اما نمی‌دانید چگونه می‌توانید چنین اتاقی داشته باشید، نگران نباشید. ما برای راهنمایی شما این مطلب را آماده کرده‌ایم. در ادامه با چیدانه همراه باشید تا 9 راهکار برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی را به شما نشان دهیم تا بتوانید با کمک گرفتن از این راهکارها، دکوراسیون رویایی مورد علاقه‌تان را اتاق خواب خود پیاده‌سازی کنید.

تابلو فرش ریحان

1. به سقف اتاق لوازم دکوری نصب کنید

یکی از اصلی ترین راهکارها برای طراحی دکوراسیون یک اتاق خواب رویایی، نصب کردن یا آویزان کردن لوازم دکوری زیبا از سقف اتاق است. به عنوان مثال تصویر زیر را نگاه کنید. در این تصویر از لوستری بسیار زیبا برای سقف استفاده است. به کار بردن لامپ‌های زیبا و منحصر به فرد این لوستر نیز تاثیر بسیار زیادی بر افزایش زیبایی‌های اتاق خواب داشته است  رویایی بودن آن را دو چندان کرده است.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

اگر چراغ‌های بالاسرتان کلید کم کردن نور نیز داشته باشد، بهتر است. زیرا می‌توانید نور آن را در صورت نیاز، کم و زیاد کنید. با افزودن این المان زیبا و خاص به اتاقتان می‌توانید آرامش و لحظات رویایی را در آن تجربه نمایید.

2. از رنگ‌های قرمز و صورتی کمک بگیرید

اگرچه به کار بردن بیش از حد رنگ قرمز در دکوراسیون می‌تواند جلوه‌ای پر زرق و برق و به اصطلاحی اجق وجق به فضای اتاق ببخشد و رنگ صورتی نیز، اتاق را بیش از حد شاد و شیرین نشان می‌دهد، اما استفاده‌های جزئی از این دو رنگ در ریزه کاری‌های دکوراسیون اتاق خواب‌تان می‌تواند اتاقی رویایی برایتان بسازد.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

می‌توانید از گل‌های رز سرخ کمک بگیرید و یا رو بالشی‌هایتان را صورتی انتخاب کنید. به طور کلی توصیه ما این است که از این دو رنگ در جزئیات دکوراسیون، گل‌هایتان و یا هرچیز دیگری استفاده کنید. استفاده صحیح و متناسب از رنگ قرمز و صورتی می‌تواند اتاق خواب را بسیار زیبا و قابل توجه نماید. پس در بسیاری از موارد این رنگ‌ها می‌توانند اتاق خواب شما را رویایی کنند.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، 20 مدل دلبرانه!

3. از رنگ‌های رویایی کمک بگیرید

اگرچه پالت رنگی مشخصی تحت عنوان رنگ‌های رویایی وجود ندارد، اما با آمدن نام آن بسیاری از افراد به یاد رنگ‌هایی می‌افتند که آرام‌تر و دارای زرق و برق کمتری هستند. سفید، صورتی کثیف، طوسی کم‌رنگ و هلویی معمولا رنگ‌هایی هستند که در اتاق‌های رویایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته لازم به ذکر است که شما آزادید رنگ‌های مورد علاقه خود را در دکوراسیون داخلی اتاق رویایی خود به کار ببرید. رنگ‌های بسیار روشن یا بسیار تیره گزینه‌های چندان مناسبی برای سبک رویایی اتاق خواب نیستند. پس اگر قصد دارید از این رنگ‌ها استفاده کنید، آن‌ها را در بخش‌های کوچکی از اتاق خواب به کار بگیرید، نه به عنوان یکی از رنگ‌های اصلی دکوراسیون.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

4. از تخت خواب رویایی استفاده کنید

یک تخت خواب رویایی علاوه بر نرم و راحت بودن، بسیار بزرگ است و در اتاق خواب به شدت جلب توجه می‌کند. رو تختی چین چین، ملحفه ضخیم، روبالشتی‌های نرم و تمیز، بالشت‌های بسیار در اطراف تخت خواب و هرگونه شلوغی که توجه بیننده را به تخت خواب جلب کند، می‌تواند گزینه مناسبی برای یک تخت خواب رویایی باشد. بالشت‌های زیبایی که روی تخت قرار می‌گیرند جلوه بهشتی و رویایی اتاق خواب را دوبرابر می‌کنند. به عنوان مثال تخت خواب زیبایی که در تصویر زیر به کار رفته است را ببینید. دلنشین، صمیمی و تا حدودی اغراق آمیز! اقعا انتخاب فوق‌العاده‌ای برای اتاقی رمانتیک و زیباست.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

5. تاج تخت خواب را فراموش نکنید

اگر می‌خواهید تنها یک ریزه کاری رویایی و زیبا را در اتاق خواب‌تان پیاده‌سازی کنید، تاج تخت خواب خود را پر زرق و برق و شلوغ انتخاب کنید. اثاثیه مخمل، طراحی افراطی، رنگ چشمگیر و سبک مسحورکننده در تصویر زیر سبب گشته‌اند که تاج تخت خواب، از سایر لوازم اتاق خواب پیشی بگیرد. البته گزینه‌های بیشمار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند زیبایی اتاق خواب‌ها را دوچندان کنند. به یاد داشته باشید که یک تاج تخت ساده چوبی، شاید برای سایر سبک‌های دکوراسیون مناسب باشد، اما هرگز مناسب یک اتاق خواب رویایی نیست.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

مطلب پیشنهادی:  10 سرتختی شیک در دکوراسیون اتاق خواب!

6. از تورهای سایه‌بان هم غافل نشوید

یکی دیگر از اصلی‌ترین المان های که می‌تواند یک اتاق خواب معمولی را به یک اتاق خواب رویایی بدل کند، استفاده از تورهای سایه‌بان است. مهم نیست که از یک سایه‌بان کلی که تمام تخت را بپوشاند استفاده کنید و یا مانند تصویر زیر، از سایه‌بانی استفاده نمایید که بخش‌هایی از تخت را بپوشانند، به هر حال این تورها زیبایی منحصر به فردی به اتاق خواب خواهند بخشید. می‌توانید مانند تصویر زیر، سادگی تور سایه‌بان را با دریم کچرها، یا هر مدل از دیوارآویزهای زیبایی که بالای تخت نصب می‌کنید، جبران کنید.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

7. از لوازم آنتیک استفاده کنید

مجبور نیستید که تمام اتاق فانتزی و رویایی خود را پر از لوازم آنتیک و عتیقه کنید و حتی لزومی هم ندارد که لوازم آنتیک شما عتیقه‌های اصل باشند. تنها کافیست یک یا دو المان اتاق خواب را از لوازم عتیقه و آنتیک استفاده نمایید. لوازم آنتیکی که ظاهری قدیمی مانند داشته و بسیار پر زرق و برق باشند. می‌توانید مانند تصویر زیر، یک تخت خواب خیره کننده تراشکاری شده انتخاب نمایید و یا یک میز کوچک آنتیک در اتاق خواب رویایی‌تان قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

مطلب پیشنهادی:  7 راز چیدمان دکوراسیون اتاق خواب مهمان!

8. از ریسه‌های لامپ استفاده کنید

از ریسه‌های لامپ تنها برای مراسم‌ها استفاده نمی‌شود. احتمالا علاقه‌ای به قرار دادن تعداد زیاد لامپ با رنگ‌های روشن در اتاق خواب نداشته باشید، اما استفاده از یک ریسه لامپ ساده می‌تواند جلوه‌ای زیبا و رویایی به اتاق خواب شما ببخشد. ریسه‌های لامپ را می‌توانید بالای تخت خواب، پایین تخت خواب، دور درب ورودی و یا دورتادور پرده اتاق خواب قرار دهید.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

9. رو تختی پشمی می‌تواند انتخاب خوبی باشد

به تصویر زیر نگاه کنید. ببینید که یک روتختی پشمی چه جلوه زیبا و دلبرانه‌ای به اتاق خواب بخشیده است. فرقی ندارد که این رو تختی پشمی از پشم طبیعی ساخته شده یا پشم مصنوعی. به هر حال تاثیر مثبت خود را روی اتاق خواب رویایی گذاشته است. روتختی‌های پشمی حس راحتی و نرمی خاصی را به بدنتان هدیه می‌دهند. زمانی که روی یک روتختی یا یک زیرانداز پشمی دراز می‌کشید، در آن لحظه شکی نخواهید داشت که جایی بهتر از آن نقطه برای خوابیدن وجود داشته باشد.

دکوراسیون اتاق خواب رویایی

منبع: thespruce

در صورتی که این مطلب را دوست داشتید، مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه