Chidaneh.com placeholder image

کاربردهای صابون، 6 تجربه خانگی جذاب تر از شستشو!

به قلم: کیمیا مرادی

 

چیدانه با یک مطلب متفاوت، همراه شماست! در حال حاضر طرفداران مایع دستشویی، بیش تر از صابون هستند. حتی اگر از صابون برای شستن دست ها استفاده نکنید، می توانید کارهای شگفت انگیز دیگری انجام دهید. رنگ و رایحه مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. برای تجربه های جدید آماده اید؟

سرویس خواب بالسا

کاربردهای صابون

صابون قالبی دست ساز

صابون از گیاهان در سفر محافظت می کند!

سفرهای نوروزی نزدیک است. مراقبت از گیاهان، هنگام سفر بسیار مهم است. با گرم شدن هوا، شته ها و پشه های سفید زود تر از سایر حشرات اعلام حضور می کنند. برای اینکه در سفر خیالتان آسوده باشد، یک صابون از دخت یا درختچه تان آویزان کنید. می توانید صابون را روی زمین قرار دهید. حواستان به کلاغ ها باشد! کلاغ ها، عاشق صابون هستند. پس صابون را جایی بگذارید که دیده نشود. راه مطمئن تر کشیدن صابون روی زمین، لبه تراس، دور گلدان و روی دیوار اطراف است. با شته ها خداحافظی کنید! تا از سفر برگردید، زنبورها هم از تخم بیرون آمده اند و ترتیب مگس های سفید را می دهند!

مطلب پیشنهادی:

کاربرد صابون در پیک نیک

صابون لازمه هر پیک نیک است!

البته از صابون می توانید برای شستن دست ها استفاده کنید! اما می خواهیم کاربری دیگری را به شما یاد آوری کنیم. اگر اهل چای آتشی هستید یا در طبیعت آشپزی های کوچک انجام می دهید، حتما زیر ظرف هایتان سیاه می شود. همیشه به زحمت می افتید تا تمیزشان کنید. راه ساده تر این است: قبل از قرار دادن ظرف روی آتش، قسمت هایی از ظرف را که میدانید با آتش تماس دارند، مثل زیر و دور بدنه ظرف را به صابون خشک آغشته کنید. بعد از پیک نیک به راحتی ظروفتان تمیز می شود.

صابون های قالبی زیبا

کاربردهای صابون در خانه داری

صابون خرابکاری کودکان را می پوشاند!

از هرچه بگذریم، سخن بازیگوشی های کودکانه خوش تر است! کودکان علاقه زیادی به نقاشی روی دیوار دارند. گاهی اوقات دیوار را با اسباب بازی ها می خراشند. اگر سوراخ نکنند! می توانید فعلا با یک صابون، خرابکاریشان را لاپوشانی کنید تا سر فرصت، دیوار را اساسی درست کنید. برای این کار یک صابون مطابق رنگ دیوار تهیه کنید و با آن خراش ها و سوراخ را بپوشانید.

کاربرد صابون در شستشو

صابون لکه های سرسخت را پاک می کند!

تبلیغ شوینده های بسیاری را دیده و شنیده اید. چقدر اثر مثبت داشته اند؟ البته که می توانند لکه ها را به خوبی پاک کنند اما بعد از سه بار شستشو، بافت پارچه شما هم از بین می رود. اگر لکه سرسختی روی لباستان است، مقداری صابون بدون رنگ رویش بکشید و سپس درون ماشین لباسشویی بیاندازیدش. حتما بعد از شستشو لکه پاک می شود و لباس سالم می ماند! در اقتصاد خانواده هم صرفه جویی می شود.

صابون شستشو در خانه داری

ساخت مایع دستشویی با صابون

با صابون مایع دستشویی بسازید!

در هر خانواده ای یک نفر هست که مایع دستشویی پوستش را خشک می کند و ترجیح می دهد از صابون استفاده کنید. می توانید برای محافظت از پوست تمام اعضای خانواده، خودتان صابون مایع درست کنید. صابون مورد نظرتان را رنده کنید و آن را با آب جوش مخلوط کنید. بگذارید سرد شود و داخل ظرف پمپی بریزید. تقریبا برای هر 100 تا 120 گرم صابون 4 فنجان آب جوش نیاز است. می توانید رقیق تر هم درست کنید!

صابون های خوشبو

انواع صابون

صابون بهترین خوشبوکننده فضاهای بهداشتی!

صابون ها یکی از قوی ترین خوشبو کننده های فضاهای مرطوب هستند.خوشبوکننده های بسیاری در بازار هستند. اما صابون ها برعکس اسپری ها، هم فضا را خوشبو می کنند و هم به محیط زیست آسیب نمی رسانند. از رنگ ها و مدل های متنوع صابون ها استفاده کنید و سرویس بهداشتیتان را به مکانی زیباتر و خوشبوتر تبدیل کنید.

مطالب بیش تری در چیدانه بخوانید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه