Chidaneh.com placeholder image

روز امید و شادباش نویسی، بهترین کارت آرزوها مال تو!

به قلم: کیمیا مرادی

 

شاد باشید! ششم فروردین روز شادباش نویسی و امید در گاهشماری ما ایرانی هاست. این روز به نوروز بزرگ نیز معروف است. برای آشنایی بیش تر با این روز و درست کردن کارت های شادباش نویسی با چیدانه همراه باشید.

قالیشویی ادیب

روز شادباش نویسی

روز شادباش نویسی در گاهشمار ایرانی

آئین روز شادباش نویسی

موبدان این روز را به زادروز زرتشت بزرگ نسبت می دهند. ششم فروردین روز امید است و در این روز سپپند دود می کنند و دف می زنند. از دیگر آئین های به جامانده در این روز آب پاشیست. آب نماد روشنایی و پاکیست و با پاشیدن آب روی یکدیگر در واقع روشنایی را برای یکدیگر آرزو می کنند. مهم ترین آئین این روز نوشتن آرزوی نیک برای دیگران بر روی کاغذ است و شخص گیرنده این آرزو ها را باید تا سال دیگر نزد خود نگه دارد. پس پیش به سوی درست کردن کارت شادباش!

مطلب مرتبط: 10 ایده ساخت کارت تبریک نوروزی!

شادباش نوروز

کارت شادباش بسازید!

کارت شاد باش پیام آور امید برای سالی جدید است. اما چطور می شود یک کارت شادباش ساده و اقتصادی اما هیجان انگیز ساخت؟ با چیدانه مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • مقوا و کاغذهای رنگی
  • قیچی و چسب
  • گیره چوبی فانتزی در برخی موارد
  • روان نویس یا ماژیک

ساختن کارت شادباش

کارت تبریک نوروز

زیبایی کارت شادباش به روش چیدانه ای، این است که کارت را خودتان می سازید. در جایی که می توانید یک کارت تبریک بخرید! شما وقت بیش تری می گذارید و کارت منحصر به فرد خودتان را می سازید. شروع کنیم! مقوا را به اندازه دلخواه قیچی کنید مثلا یک مربع 10 در 10 یا یک مستطیل 15 در 20 باید اندازه مناسبی باشد. شادباش در یک تا سه جمله نوشته می شود. یادتان باشد! نامه نگاری نکنید. حالا کاغذ رنگی را بردارید و کوچک تر از مقوا با قیچی ببرید. از هر سمت یک تا دو سانت از مقوا کوچک تر باشد. با چسب روی مقوا بچسبانید و پس از خشک شدن با دست خط خودتان پیامی حامل شادی رویش بنویسید. اگر با کامپیوتر راحت ترید، می توانید این کارت را در کامپیوتر طرحی کنید و سپس پرینت بگیرید.

مطلب مرتبط: کارت تبریک سال نو، خودتان دست به کار شوید!

شادباش نویسی

کارت شادباش نوروز

شادباش هیجان انگیز!

شیوه رساندن پیام شادباش می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. شاید قبل از بیدار شدنشان آن را کنار تختشان بگذارید یا روی گوشی موبایلشان قرار دهید. می توانید شادباش ها را با گیره های چوبی فانتزی به نخی رنگی بیاویزید. از اعضای خانواده بخواهید کارت شادباش خودش را پیدا کند.

ساخت کارت تبریک

شادباش نویسی نوروز

برای عزیزان و دوستانتان که در شهر دیگری زندگی می کنند می توانید کارت شادباش را پست کنید. بسته های پستی بی خبر همیشه ما را شگفت زده می کنند. به خصوص اگر حامل چنین انرژی مثبتی باشد!

پیام شادباش نوروزی

شادباش مجازی

قبول دارید دنیای مجازی ما را به عزیزانمان که دور هستند نزدیک کرده است؟ از ایمیل، اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی استفاده کنید. پیامتان باید امیدبخش و سرشار از آرزوهای نیک باشد. گمان نمی کنم این شیوه سخت باشد! اما برای آن هایی که به شما نزدیک هستند از این شیوه استفاده نکنید.

شما قصد دارید به چه کسی شادباش بگویید؟! از چه شیوه ای استفاده خواهید کرد؟! پیشنهاداتتان را در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. شاد باشید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه