Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق خواب مشترک کودکان، جلوی دعواشون رو بگیر!

به قلم: کیمیا مرادی

البته که کودکان بیش تر اوقات با یکدیگر بازی می کنند. اما امان از روزی که با یکدیگر دعوا کنند! زمین به آسمان می رود و آسمان به زمین می آید! این دعواها تعدادشان بیشتر هم خواهد شد؛ اگر اتاق خوابشان مشترک باشد. با یک دکوراسون اصولی می توانید، صلحی ابدی بینشان برقرار کنید. با چیدانه همراه باشید تا در مورد دکوراسیون مناسب اتاق مشترک بیش تر بدانید!

اتاق مشترک کودکان

سرویس خواب بالسا

اتاق خواب مشترک کودکان

اتاق مشترک فرزندان

مشکلاتی که با اختلاف سنی به وجود می آید!

طراحی دکوراسیون اتاق مشترک کودکان با اختلاف سنی کم تر، راحت تر است. کودکان با اختلاف سنی یک تا سه سال نیاز ها و علاقه مندی های مشترک دارند. البته اگر هردو پسر یا دختر باشند! اگر یک دختر و یک پسر باشند، زمان بیش تری برای فکر کردن نیاز دارید اما کار دشوارتر نمی شود. زمانی کار دشوار می شود که اختلاف سنی کودکان از 4 سال می گذرد. (اگر اختلاف سنی کودکان بیش از 6 سال است توصیه می کنیم، منزل جدیدی با تعداد اتاق های بیش تر پیدا کنید. چون ایده اتاق مشترک برا شما کارساز نیست!). برای کودکان با اختلاف سنی بین 4 تا 6 دیگر نیازها و خواسته های مشترکی وجود ندارد. فرزند بزرگ تر در پی استقلال طلبی است و دوست دارد برتری خودش را به اثبات برساند. فرزند کوچک تر هنوز با تزئینات کودکانه شاد می شود اما فرزند بزرگ تر به داشتن فضایی خصوصی رغبت بیش تری دارد. او دوست دارد لوازم اتاق خوابش از حالت کودکانه تغییر کنند. پس برای طراحی دکوراسیون یک اتاق مشترک باید زمان بسیاری صرف کرد.

توجه کنید! اتاق مشترک برای کودکان تا سنین مشخصی کارساز است. این دوران با به اتمام رسیدن دوره ابتدایی تمام می شود. بعد از آن باید فکر فراهم کردن حریم های خصوصی برای فرزندانتان باشید. این کار به خاطر رشد شخصیتی کودک باید انجام شود.

دکوراسیون اتاق مشترک کودک

دکوراسیون اتاق مشترک فرزندان

تفکیک فضا در اتاق مشترک کودکان با رنگ ها

آن ها باید قلمروشان را مشخص کنند! در این کار جدی هستند. یک راه مشخص کردن قلمرو در فضاهای مشترک، استفاده از رنگ هاست. انسان ها با یکدیگر تفاوت هایی دارند. پس قطعا دو رنگ متفاوت را دوست خواهند داشت. این شیوه بیشتر برای یک دختر و یک پسر مناسب است. از آن ها بپرسید چه رنگی را دوست دارند؟ شاید دختر کوچک شما صورتی پاستیلی دوست داشته باشد و پسرتان آبی. اشکالی ندارد. به حرفشان گوش دهید، اما یک رنگ سوم نیز انتخاب کنید. این رنگ را شما انتخاب کنید! از رنگ سوم برای برقراری وحدت بین دو رنگ دیگر استفاده کنید.

دکوراسیون اتاق خواب برای دو کودک

دکوراسیون اتاق خواب مشترک

دکوراسیون اتاق دو تخته

توجه کنید! اگر فرزندانتان دو قلو هستند و هردو پسر یا دختر، بهتر است اتاق خوابشان را با رنگ متمایز نکنید. این اصل برای کودکان هم جنس با اختلاف سنی کم نیز صدق می کند. در این موارد بهتر است وسایل را شبیه به هم تهیه کنید. مگر اینکه خودشان بخواهند متفاوت از یکدیگر باشند. اختصاص دادن فضای مساوی به هر کودک یکی از مسائل مهم اتاق های مشترک است. هرچه اختلاف سنی کم تر باشد، کنار آمدن کودکان باهم در این زمینه دشوار تر می شود. قرار دادن لوازم اتاق ها به شکل قرینه می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

دکوراسیون اتاق مشترک دو دختر

دکوراسیون اتاق خواب دو کودک

ایجاد فضای خصوصی در اتاق مشترک کودکان

هرچه سن کودکان بیش تر می شود، نیاز بیش تری به فضای خصوصی پیدا می کنند. کودکان کم کم متوجه تفاوت های خود می شوند. البته وقتی صحبت از فضای خصوصی برای کودکان می شود، منظور متفاوتی از فضای خصوصی بزرگسالان داریم. فضای خصوصی کودکان علاوه بر القای حس آرامش به کودک باید توسط والدین قابل کنترل باشد.

دکوراسیون اتاق خواب با تخت دو طبقه

اتاق خواب کودک با تخت دوطبقه

یکی از راه های ایجاد دو فضای خصوصی مجزا، استفاده از تخت خواب دو طبقه است. البته اگر هیچ کدام از کودکانتان ترس از ارتفاع ندارند! با این کار شما دو فضای مجزا بدون دید به یکدیگر در ارتفاع ایجاد کرده اید. این تخت می تواند ساده ترین حالت ممکن را داشته باشد یا به صورت خلاقانه تری طراحی شده باشد. طوری که حالت تخت های قدیمی دو طبقه را نداشته باشد و فانتزی باشد.

دکوراسیون اتاق خواب کودک

اتاق مشترک دو کودک

ایجاد حریم خصوصی برای فرزند خردسال آسان و راحت است. می توانید یک چادر بازی یا کلبه عروسکی برایش تهیه کنید. استفاده از پشه بند و پرده های حریر در اتاق خواب دختران، حس آرامش و استقلال طلبیشان را اغنا می کند. اما وقتی اختلاف سنی بیش تر می شود این جداسازی فضاها باید با دقت بیش تری انجام شود. از شلف ها و طبقات دو طرفه استفاده کنید. شاید کمی سخت گیرانه به نظر برسد اما با این کار به فرزند کوچک تر نشان می دهید که باید به حریم خصوصی خواهر یا برادرش احترام بگذارد. بعلاوه با این کتابخانه جای بیشتری برای نگهداری از وسایلشان در اختیار دارند.

در مورد دکوراسیون اتاق کودک بیش تر بدانید:

روی گزینه ثبت درخواست چیدانه کلیک کنید! ما کمکتان می کنیم.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه