Chidaneh.com placeholder image

نقاشی ساختمان، از انواع روش ها تا خدمات آنلاین نقاشی

به قلم: مژگان احمدی

نقاشی ساختمان چیست و چه مزیت هایی دارد؟ در این مقاله قصد داریم به موضوع نقاشی ساختمان بپردازیم. نقاشی ساختمان یکی از روش های بسیار جذاب و هیجان انگیز برای اجرای تغییر در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان می باشد. امروزه از روش های مختلفی برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می شود و طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی برای اجرای آن وجود دارد. علی رغم تنوع بسیارگسترده‌ی دیوارپوش هایی مانند کاغذ دیواری یا دیوارپوش های سه بعدی، نقاشی ساختمان هنوز هم طرفداران پروپاقرص خود را دارد و در بسیاری از مواقع به صورت ترکیبی با سایر دیوارپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به برخی از سوالاتی که ممکن است درباره نقاشی ساختمان داشته باشید پاسخ دهیم و بهترین راه برای استخدام یک نقاش ساختمانی حرفه ای را به شما معرفی کنیم.

مطلب پیشنهادی: نقاشی ساختمان، کدوم رنگ دیوار رو بیشتر دوست داری؟

تابلو فرش ریحان

 

نقاشی ساختمان چیست؟

نقاشی ساختمان چه مزیت هایی دارد؟

یکی از مهم ترین مزیت های نقاشی ساختمان را می توان قابلیت بسیار زیاد شخصی سازی آن دانست. به این معنی که شما هر طرح خلاقانه ای را که بخواهید می توانید از طریق نقاشی روی دیوار پیاده کنید. درست است که انواع دیوارپوش ها با طرح ها و رنگ های بسیار متنوعی وجود دارند ولی هنوز هم اگر به دنبال یک طرح بسیار خاص و منحصر فرد باشید باید به سراغ نقاشی و یک نقاش ماهر و کاربلد بروید.

مطلب پیشنهادی: رنگ زدن دیوار، 13 راز نقاشی خانه!

مزایای نقاشی ساختمان

مشکلات و معایب نقاشی ساختمان چیست؟

اگر شما نیز از طرفداران نقاشی هستید، بهتر است که اطلاعاتی هم درباره برخی مشکلات نقاشی ساختمان نسبت به دیگر دیوارپوش های رایج داشته باشید. مثلا اینکه اجرای نقاشی ساختمان کمی وقت گیر می باشد و گاهی لازم است که برای خشک شدن رنگ دیوارها، حتی تا چندین روز هم منتظر بمانید. علاوه بر این اجرای نقاشی ساختمان اغلب با شلوغ‌کاری و به هم ریختگی بیشتری همراه است و همچنین بسته به اینکه از چه نوع رنگی استاده کنید، ممکن است بوی بد رنگ در فرایند نقاشی کمی برایتان آزاردهنده باشد.

مشکلات نقاشی ساختمان

انواع روش های نقاشی ساختمان کدامند؟

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی، نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک، نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک و پتینه کاری امروزه از رایج ترین روش های نقاشی ساختمان می باشند. هر یک از این روش ها مزایا و معایبی دارند که معمولا با توجه به نیازتان، از یک یا چند روش برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده می شود. مثلا رنگ های پلاستیک درجه یک که قابل شستشو می باشند، رنگ های اکریلیک که بدون بو هستند و زودتر خشک می شوند و یا رنگ های روغنی که براق تر هستند و تنوع رنگی بسیار زیادی دارند. به طور کلی اجرای هر یک از روش های نقاشی و به ویژه پتینه کاری ساختمان نیاز به دانش کافی، مهارت بالا و تجهیزات مورد نیاز دارد و بهتر است که به دست متخصصین نقاشی ساختمان انجام شود.

مطلب پیشنهادی: رنگ و نقاشی ساختمان: مزایا و معایب انواع رنگ دیوار

نقاشی دیوار اتاق خواب

در چه صورت نیاز به یک نقاش ساختمان خوب داریم؟

همانطور که پیش از اشاره شده رنگ آمیزی ساختمان در واقع یکی از روش های رایج در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان است و اغلب برای طراحی دیوار یا سقف مورد استفاده قرار می گیرد. دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است نیاز به وجود یک نقاش ساختمانی خوب داشته باشید. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می کنیم:

  • نقاشی دیواری (نقاشی روی دیوار خانه، نقاشی روی دیوار اداره، نقاشی روی دیوار مدرسه و …)
  • نقاشی سقف ساختمان
  • نقاشی کناف کاری ساختمان
  • نقاشی درب و پنجره های ساختمان
  • نقاشه نرده ها و حفاظ ها
  • نقاشی راه پله ها
  • نقاشی نمای بیرونی ساختمان
  • نقاشی کمد دیواری و کتابخانه
  • نقاشی اتاق کودک
  • نقاشی گچبری ها
  • نقاشی روی دیوار شومینه
  • نقاشی پشت دیوار تلویزیون

بسیار ضروری ست که همه‌ی این خدمات توسط استاد کارهای حرفه ای و با تجربه انجام گیرد تا در نهایت همه‌ی اصول نقاشی و ظرافت کاری های لازم به درستی رعایت شده باشد.

مطلب پیشنهادی: رنگ نمای ساختمان، بهترین نوع و قیمت را بشناسید!

نقاشی خلاقانه دیوار

چگونه یک نقاش ساختمان خوب پیدا کنیم؟

نقاشی ساختمان اغلب توسط بسیاری از شرکت های ارائه کننده‌ی خدمات ساختمان ارائه می شود. بسیاری از این شرکت ها و نقاش های ساختمانی با تجربه در سایت چیدانه عضو هستند و شما می توانید نمونه کارهای انجام شده توسط آن ها را در پروفایل‌شان ملاحظه کنید. اهالی فن در چیدانه به شما کمک می کنند که از بهترین و حرفه ای ترین خدمات بهره مند شوید.

روش های نقاشی ساختمان

قبل از نقاشی ساختمان باید چه اطلاعاتی را از نقاش خود بگیریم؟

بسیار ضروری است که قبل از شروع فرایند نقاشی، درباره بعضی از مسائل با متخصصین نقاشی ساختمان صحبت کنید. مثلا از آن ها بپرسید که برای پروژه نقاشی ساختمان شما چه مقدار رنگ مورد نیاز می باشد و بهتر است از چه روشی برای رنگ آمیزی ساختمان استفاده کنید؟ چه مدت طول می کشد تا کار رنگ آمیزی ساختمان به پایان برسد؟ آیا دیوارهای شما قبل از شروع نقاشی نیاز به زیرسازی دارد؟ هزینه نهایی نقاشی و هزینه جزئیات کار چقدر است و نحوه پرداخت به چه صورت باید باشد؟ بهتر است که درباره ضمانت اجرای کار و تعهداتی که نقاش به شما می دهد و همچنین تعهدات شما نسبت به نقاش صحبت کنید و درباره بسیاری از جزئیات به توافق برسید.

مطلب پیشنهادی: بهترین راه حل ها برای ماندگاری رنگ و نقاشی دیوار

نقاشی سختمان-پتینه کاری

هزینه نقاشی ساختمان به چه صورت محاسبه می شود؟

هزینه نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • مساحت سطوحی که باید رنگ آمیزی شوند
  • نوع رنگی که انتخاب می کنید و درجه‌ی مرغوبیت آن
  • مقدار رنگ مورد نیاز برای رنگ آمیزی
  • نیاز به زیرسازی های قبل از نقاشی مثل بتونه کاری و سمباده زنی
  • میزان سختی کار در مکان های مختلف، مثلا نقاشی دیوار، نقاشی سقف، نقاشی گچبری ها یا نقاشی نما در ارتفاعات
  • مدت زمانی که فرایند نقاشی ساختمان طول می کشد
  • تعداد نیروی کاری که برای اجرای نقاشی ساختمان لازم است

مطلب پیشنهادی: قیمت رنگ ساختمان، هزینه انواع رنگ چقدر است؟

 

نقاشی دیوار ساختمان

استفاده از خدمات آنلاین نقاشی ساختمان چه مزیت هایی دارد؟

امروزه بیشتر شرکت ها علاوه بر خدمات حضوری، خدمات آنلاین هم ارائه می دهند و از طریق سایت ها و سامانه های مختلف اقدام به معرفی خود می کنند. مهم ترین مزیت خدمات آنلاین نقاشی ساختمان این است که شما دیگر محدود به خدمات موجود در خیابان یا محله‌ی خود نیستید و می توانید ماهرترین نقاش های ساختمانی را از آن سر شهر نیز پیدا کنید. آن چه در استفاده از خدمات آنلاین اهمیت دارد اطمینان و ضمانت در سایت ها می باشد که می توانید با کمی تحقیق از آن ها اطمینان حاصل کنید. امکان دیدن مشخصات نقاش های مختلف و نمونه کارهایشان و مقایسه‌ی قیمت آن ها با یکدیگر از دیگر مزایای استخدام آنلاین نقاش ساختمانی است. همچنین اگر در سایتی بتوانید نظر کارفرمایان قبلی درباره یک نقاش ساختمان را ببینید بدون شک انتخاب آگاهانه تری خواهید داشت.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه استفاده از خدمات آنلاین نقاشی ساختمان می توانید از اهالی فن در چیدانه کمک بگیرید.

نقاشی اصولی ساختمان

از طریق چیدانه چگونه می توانیم از خدمات نقاشی ساختمان استفاده کنیم؟

شاید پیش خودتان فکر کنید که پیدا کردن یک نقاش ساختمان حرفه ای و استخدام آنلاین او کار سختی است. اما اصلا اینطور نیست! فقط کافی ست که عبارت “نقاشی ساختمان" را از زیر منوی کسب و کارها در چیدانه جست و جو کنید تا لیستی از شرکت های ارائه کننده‌ی خدمات نقاشی را پیش رو داشته باشید. حالا می توانید به پروفایل آن ها بروید و مشخصات و نمونه کارهایشان را مشاهده کنید. همچنین می توانید از طریق سامانه ثبت درخواست چیدانه نیز اقدام به درخواست خدمات نقاشی ساختمان و استعلام قیمت از طریق این سایت نمایید.

ثبت درخواست خدماتنقاشی ساختمان در چیدانه >>>

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه