قالیشویی، از انواع روش ها تا استفاده از خدمات آنلاین

قالیشویی، از انواع روش ها تا استفاده از خدمات آنلاین

محتوای حمایت شده


در قالیشویی فرایند شستشوی فرش‌ها و قالی‌ها به صورت تخصصی انجام می‌شود. نظافت و شستشوی فرش همواره جزء جدایی ناپذیر یک زندگی ایده‌آل بوده است. قالیشویی در گذشته به شکل سنتی انجام می گرفت اما امروزه کمتر کسی زمان کافی و مکان مناسب برای شستن قالی را دارد و این کار با گذشت زمان و پیشرفت فناوری تبدیل به یک تخصص و صنعت شده است که اغلب به صورت مکانیزه انجام می گیرد. این روزها همه چیز با پیشرفت مدرنیته و شهرنشینی پیشرفت کرده، حتی صنعت قالیشویی! اگر شما هم درگیر تصمیم گیری برای شستن فرش ها و قالی هایتان هستید، پیشنهاد می کنیم که با این مقاله از چیدانه همراه ما باشید. در ادامه مطالب کاربردی و مهمی را درباره انواع روش های قالیشویی و خدمات فرش بیان می کنیم که حتما به کارتان می آید.

در قالیشویی ها چه می گذرد؟

شاید بارها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که اصلا در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین قالیشویی، از روش های مختلفی برای شستن انواع فرش و قالی استفاده می شود. فرش های ماشینی، فرش های دستباف و یا انواع موکت ها هر یک با توجه اینکه چقدر کثیف هستند و با توجه به جنس شان به روش های مختلف و با مواد پاک کننده‌ی مختلفی که متخصصین حاذق در قالیشویی  تشخیص بدهند شسته می شوند. به طور کلی روش های قالیشویی بر اساس میزان مکانیزه بودن شان را می توان به صورت زیر دسته بندی نمود:

گروه معماری اشکان اذانی
  • روش دستی قالیشویی (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی)
  • روش نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک)
  • روش اتوماتیک (توسط انواع دستگاه قالیشویی اتوماتیک با نظارت متخصصین قالیشویی)

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی ممکن است از هر یک از این روش ها برای شستن قالی استفاده شود. در هر صورت فرآیند غبارگیری، شستشو با آب، بخارشویی یا خشکشویی، آبگیری و خشک کردن فرش در هر یک از این روش ها به طور کامل انجام خواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی : شستشوی فرش، خودم بشورم یا ببرم قالیشویی؟

چرا بهتر است که فرش هایتان را به قالیشویی بدهید؟

دلایل زیادی وجود دارند که شما را متقاعد کنند تا به جای آستین بالا زدن برای شستن فرش هایتان به دنبال استفاده از خدمات قالیشویی باشید. اول و مهم تر از همه این که با این روش نه تنها کار نظافت قالی هایتان را به دست افراد کاردان می سپارید، بلکه صرفه جویی قابل ملاحظه ای نیز در مصرف آب کشور می کنید. چرا که متخصصین قالیشویی موظف اند که با توجه به استانداردهای صنفشان، کار را به صورت کاملا اصولی و درست انجام دهند.

همچنین جالب است بدانید که قالیشویی ها اغلب علاوه بر شستشوی تخصصی انواع فرش ها و تابلو فرش ها، خدمات دیگری نظیر لکه بری، رفوگری، شیرازه پیچی، ریشه زنی، دارکشی، رفع سوختگی و ترمیم آن ها را نیز ارائه می دهند که بسیار کاربردی است. همچنین شستن فرش های رنگ روشن یا انواع فرش ابریشم از حساسیت بسیار بیشتری برخوردارند که این متخصصین صحت و سلامت هر نوع فرشی را پس از شستشو تضمین می کنند.

جالب است بدانید که خدمات قالیشویی در منزل نیز توسط بسیاری از این شرکت ها ارائه می شود. حالا خودتان بگویید که با این همه مزایا کدام روش بهتر است؟ آستین بالا بزنید، خسته شوید و ریسک کنید یا با خیال راحت فرش کثیفتان را به یک متخصص قالی شویی بدهید و آن را تمیز تحویل بگیرید؟

مطلب پیشنهادی : بهترین مواد شستشوی فرش، هرچیزی راهی داره دیگه!

در چه صورتی نیاز به استفاده از خدمات قالیشویی داریم؟

شاید در ابتدا تصور کنید که عید به عید و فقط در هنگام خانه تکانی ممکن است گذرتان به قالی شویی بیفتد، اما این طور نیست! چرا که به هر دلیلی و در هر زمان دیگری نیز ممکن است فرش های خانه کثیف شوند. مخصوصا اگر کودکی هم در خانه داشته باشید. ممکن است به دلایل مختلفی فرش منزل تان لکه دار شود، شاید بخشی از فرش دچار سوختگی شود و یا مثلا بخشی از تابلو فرش منزلتان به دلیل رطوبت دیوار پوسیده شود. در چنین شرایطی که نیاز به شستشوی تخصصی قالی، رفوگری و ترمیم فرش و قالی دارید، استفاده از خدمات قالیشویی را دست کم نگیرید.

مطلب پیشنهادی : شستن فرش در منزل، چطوری ممکنه؟

چگونه یک قالیشویی خوب پیدا کنیم؟

خدمات قالیشویی امروزه رواج بسیار زیادی پیدا کرده و جالب است بدانید که شرکت های قالی شویی خدمات خود را به صورت آنلاین نیز ارائه می دهند. خیلی راحت و با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان لیستی از شرکت های ارائه کننده خدمات قالیشویی تهران و شهرهای دیگر را به دست آورد. بسیاری از این شرکت ها در چیدانه نیز حضور دارند و خدمات خود را از طریق این سایت ارائه می دهند. کافی ست تا عبارت “قالیشویی" را در زیر منوی کسب و کارهای مرتبط جست و جو کرده و به همین راحتی بسیاری از اهالی فن قالیشویی را در چیدانه پیدا کنید، نمونه کارهایشان را ببینید و از طریق اطلاعات تماس شان با آن ها در ارتباط باشید.

مطلب پیشنهادی : زرد شدن فرش بعد از شستشو، یعنی کاریه که شده؟

4نکته مهم درباره خدمات قالیشویی که بهتر است بدانید:

  1. اگر قصد دارید تا فرش هایتان را دقیقا قبل از عید و زمان خانه تکانی به قالی شویی بدهید پیشنهاد می کنیم که دست نگه دارید! این روزها روزهای بسیار شلوغی برای شرکت هاست و ممکن است همه چیز دقیقا به بهترین حالتش پیش نرود! مثلا شاید فرش هایتان را کمی با تاخیر تحویل بگیرید.
  2. ایام مناسبتی و اعیاد بین سال را برای قالی شویی دست کم نگیرید! شاید در این روزها بتوانید از تخفیف قالیشویی که بسیاری از شرکت ها در نظر می گیرند بهره مند شوید.
  3. دقت کنید که پیش از ارسال فرش خود به قالی شویی، از سالم بودن یا آسیب دیده بودن آن مطمئن شوید تا هم پس از تحویل بتوانید همه چیز را به درستی بررسی کنید و هم اینکه از سوء تفاهم های احتمالی پیشگیری نمایید. هرچند که کارگرهای قالیشویی نیز اغلب خودشان این کار را انجام می دهند.
  4. توجه داشته باشید که درباره کارهایی که قرار است روی فرش تان انجام شود، قیمت تمام شده برای شما، نحوه‌ی پرداخت، مدت زمان تحویل فرش ها و همچنین شرایط تضمین کار با شرکت قالیشویی صحبت کنید و قرارداد ببندید تا یک وقت سرتان کلاه نرود.

مطلب پیشنهادی : قیمت قالیشویی، در بازار چه خبر است؟!

هزینه قالیشویی چقدر است؟

قالیشویی آیتم های مختلفی دارد که هر یک تاثیر مستقیمی بر روی هزینه نهایی آن دارند. در نتیجه نمی توان به نرخ ثابتی برای این خدمات اشاره نمود. ابعاد فرش، نوع فرش و تراکم فرش از جمله آیتم های تاثیرگذار بر روی هزینه هستند. استفاده از خدمات لکه بری، رفوگری، ترمیم و … نیز هر یک هزینه خود را دارند که با توجه به مقدار و شدت ناحیه‌ی آسیب دیده متغیر است. علاوه بر این جالب است بدانید که نرخ خدمات قالیشویی به عواملی نظیر هزینه آب و عرف قیمت منطقه نیز بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی : چگونه سوختگی فرش را از بین ببریم؟

استفاده از خدمات آنلاین قالیشویی چه مزیت هایی دارد؟

قبلا هم اشاره کردیم که امروزه خدمات قالیشویی به صورت آنلاین نیز ارائه می شوند. استفاده از خدمات آنلاین قالیشویی مزیت هایی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. استفاده از خدمات آنلاین باعث می شود که در زمان صرفه جویی کنید
  2. با استفاده از خدمات آنلاین انتخاب های بیشتری پیش رو خواهید داشت
  3. می توانید نمونه کارهای انجام شده توسط قالیشویی مورد نظرتان را ببینید
  4. می توانید از نظر دیگران درباره کیفیت کار هر یک از قالیشویی ها با خبر شوید
  5. می توانید نرخ خدمات قالیشویی های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید
  6. تخفیف خدمات قالیشویی و دریافت کدهای تخفیف اغلب برای آن هایی ست که از خدمات آنلاین استفاده می کنند!

مطلب پیشنهادی : محافظ ریشه فرش، به چسب نه بگویید!

چگونه از خدمات آنلاین قالیشویی استفاده کنیم؟

در صورتی که قصد استفاده از خدمات آنلاین قالیشویی از قالیشویی ادیب را دارید، کافی ست که به سایت قالیشویی ادیب مراجعه کنید:

  1. فرم درج شده را تکمیل کنید.
  2. در کمترین زمان ممکن از واحد IT  با شما تماس گرفته می شود.
  3. از نزدیکترین شعبه برای شما سرویس اعزام شده و سرویس‌کار خدمت شما می رسد.
  4. پس از توافق فرش‌ها به کارخانه اعزام می شود.
  5.  خدمات در محل ( بسته به نوع سفارش قالی شویی یا شستشوی مبل ) انجام می شود.

با ثبت سفارش آنلاین ۲۰% تخفیف بگیرید!!

در قالیشویی ادیت کلیه خدمات مانند: ترمیم و رفوگری فرش دستبافت وماشینی، رنگرزی، شستشوی انواع فرش ماشینی و دستبافت، موکت، خشکشویی مبلمان،خوشخواب، صندلی، فرش وموکت، ریشه بافی، شیرازه بافی، چرم دوزی و کاور ریشه انجام می‌شود.

در مورد فرش ها بیش تر بدانید :

 

 

متخصصان چیدانه

مشاهده بیشتر

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه