Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید قهوه ساز، به صرف یک انتخاب درست!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ما دوست داریم که صبح ها صبحانه خود را با یک قهوه گوارا و دلچسب شروع کنیم و در زمان خستگی نیز یک فنجان قهوه کنار دست خود داشته باشیم و با خوردن جرعه ای از آن خستگی مان را از تن بیرون کنیم. برای داشتن این قهوه دلچسب راه های متفاوتی وجود دارد، برخی از افراد ترجیح می دهند که با روش سنتی قهوه شان را دم کنند و برخی نیز شاید زمان کافی برای این کار را ندارند و این وظیفه را بر عهده دستگاه قهوه ساز خود می سپارند. برای آن که بتوان دستگاه قهوه ساز مناسب و باکیفیتی را خریداری کرد باید نکاتی را مدنظر داشت. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم به موضوع راهنمای خرید قهوه ساز بپردازیم تا شما را در این مسیر یاری کنیم.

راهنمای خرید قهوه ساز

چوب و هنر

معرفی انواع قهوه ساز

دستگاه های قهوه سازی که امروزه در بازار موجود هستند انواع بسیاری دارند که از میان آنها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دستگاه قهوه ساز فیلتردار: این نوع از دستگاه قهوه ساز اندازه های متفاوتی دارند و کار کردن با آنها نیز بسیار ساده است. کارکرد قهوه ساز فیلتردار به این صورت است که قهوه و آب را درون دستگاه می ریزید، بعد از آن آب کم کم شروع به گرم شدن می کند و به فیلتر حاوی قهوه اضافه می شود. به همین دلیل نیز می توان گفت که دیگر نیازی به از پیش گرم کردن آب در این نوع از دستگاه قهوه ساز وجود نخواهد بود.
  • دستگاه قهوه ساز وکیوم: این نوع از قهوه سازها نمونه های قدیمی هستند که شاید امروزه خیلی مورد استقبال قرار نگیرند. دستگاه قهوه ساز وکیوم دارای دو محفظه است که با کمک آن، کار خود را انجام می دهد.
  • دستگاه قهوه ساز موکاپات: این نوع از دستگاه قهوه جوش طرفداران زیادی دارد. کارکرد این دستگاه به صورت گازی است و مانند اسپرسوسازها با کمک آب و بخار عمل می کند. دستگاه قهوه ساز موکاپ دارای سه بخش است که قسمت پایین آن مربوط به دستگاه مخزن آب، قسمت میانی جای پودر قهوه و قسمت بالایی آن نیز فضای اسپرسوی نهایی است.
  • دستگاه قهوه ساز کپسولی: این نوع از قهوه سازها معمولا قیمت های مناسب تری را در بازار دارند. در قهوه ساز کپسولی شما باید کپسول های آماده قهوه را درون دستگاه قرار دهید و بعد از چند ثانیه نیز آماده تحویل گرفتن قهوه دلبندتان باشید. معمولا از این نوع دستگاه قهوه ساز در خانه ها و دفاتر استفاده می شود.
  • دستگاه قهوه ساز فرنچ پرس: این نوع از قهوه ساز ها واضح تر از سایر مدل ها هستند، چرا که شما می توانید فرایند دم کشیدن قهوه را با چشمان خود شاهد باشید. در این نوع از قهوه سازها شما باید آب داغ را به همراه قهوه درون دستگاه بریزید و قهوه تان را تحویل بگیرید.

خرید قهوه ساز

نکات خرید دستگاه قهوه ساز

طبیعتا برای آن که بتوانید خرید هوشمندانه ای داشته باشید باید نکات و مسائلی را در ضمن خرید خود مدنظر قرار دهید که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم. یکی از مسائل مهم اندازه دستگاه قهوه ساز شماست. معمولا قهوه سازهایی که ابعاد بزرگ تری دارند قابلیت های بیشتری را نیز به دنبال خواهند داشت، چیزهایی مانند گرم کردن فنجان ها، برخورداری از فیلتر آب و… با این حال نمونه های کوچک تر گزینه های بهتری برای مصارف خانگی خواهند بود.

با توجه به نوع دستگاه قهوه سازی که مدنظر دارید باید بودجه متفاوتی را نیز در دست داشته باشید. معمولا این گونه است که دستگاه های قهوه ساز اسپرسو قیمت بیشتری از دستگاه قهوه ساز کاپوچینو و موکا دارند. شما باید با توجه به میزان نیازتان دست به انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز بزنید. برای مثال کسانی که ترجیح می دهند قهوه ای با غلظت بالا داشته باشند بهتر است به سراغ دستگاه قهوه ساز اسپرسو بروند.

میزان فشار بخار یکی از مسائلی است که در انتخاب دستگاه قهوه ساز مناسب به کمک شما می آید. فشار بخار مناسب از ضروریات یک دستگاه قهوه ساز خوب است. این ویژگی کمک می کند که قهوه شما خامه و کف خوبی تولید کند. سرعت کم در این مورد می تواند باعث شود که طعم قهوه شما تلخ و تیز خواهد شد.

مطلب مرتبط:طراحی کوچک ترین قهوه ساز دنیا

مدل قهوه ساز

بهترین مدل دستگاه قهوه ساز

درست است که برندهای مشهور بسیاری به تولید دستگاه قهوه ساز می پردازند و مدل های آنها نیز تنوع بسیار زیادی دارد، اما با توجه به آمار پرفروش ترین قهوه سازها در وب سایت های فروش آنلاین می توان به این موارد اشاره کرد:

  • قهوه ساز ویداس مدل VIR-2224: این مدل از قهوه ساز فیلتر دائمی دارد و با توجه به داشتن زیبایی ظاهری، کیفیت بالا، قیمت مناسب و تولید داخلی بودن تبدیل به یکی از پرفروش ترین مدل های قهوه ساز در بازار شده است.
  • قهوه ساز متئو مدل MCM 60: این مدل از دستگاه قهوه ساز دارای فیلتر دائمی و صفحه گرم نگه دارنده دستگاه است و در کنار زیبایی و به صرفه بودن توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از پرفروش ترین دستگاه های قهوه ساز حفظ نماید.
  • اسپرسو ساز کیدتونز کد KH-028 ظرفیت 4 کاپ: این دستگاه اسپرسو ساز دارای بدنه و مخزن استیل بوده و درب آن نیز فلزی است. این مدل از قهوه ساز دارای فیلتر داخلی است و با داشتن سایز مناسب و کیفیت ساخت خوب به یکی از بهترین و پرفروش ترین قهوه سازهای بازار تبدیل شده است.
  • قهوه ساز کاپر مدل CM402: این مدل از قهوه ساز فیلتر دائمی دارد و با داشتن دو فنجان، طراحی خوب و قیمت مناسب تواسنته تا حدودی رضایت مشتریان را جلب نماید.

به طور کلی می توان از میان بهترین برندهای دستگاه قهوه ساز به برند ویداس، فلر، گوسونیک، بوش، دلونگی، مولینکس، آرزوم، بیتالی، تکنو، بیشل، هاردستون، تفال، ساپر و… اشاره کرد.

توصیه می کنیم که در زمان خرید دستگاه قهوه ساز در وهله اول نیاز خود و اعضای خانواده تان را مدنظر قرار داده و با توجه به بودجه ای که در نظر دارید دست به انتخاب بهترین دستگاه قهوه ساز بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه