Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید چرخ خیاطی، چطوری بهترین انتخاب رو داشته باشم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

شاید مدتی است که استفاده از چرخ خیاطی به شکل قدیمی و پرکاربرد خود از زندگی مردم خارج شده است و کمتر کسی وقت آن را دارد که لباس هایش را خودش بدوزد، با این حال نمی توان و نباید نادیده گرفته که در بسیاری از مواقع لازم است که برای کارهای مختلفی از قبیل تعمیر لباس ها، دوخت لباس های ساده و… به سراغ چرخ خیاطی رفت. به همین دلیل هم می توان گفت که هنوز استفاده از چرخ خیاطی در خانه ها لازم است و میزان این استفاده به سبک زندگی افراد بستگی دارد. به همین دلیل هم در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به سراغ راهنمای خرید چرخ خیاطی برویم و شما را با فوت و فن های خرید این وسیله آشنا کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید چرخ خیاطی

قالیشویی ادیب

درباره چرخ خیاطی

استفاده از چرخ خیاطی در منزل به نسبت نیاز و البته هنر و حوصله افراد می تواند بسیار متفاوت باشد. به همین دلیل هم طبیعتا انتخاب انواع چرخ خیاطی نیز می تواند در افراد مختلف کاملا متفاوت باشد. چرخ خیاطی های خانگی موجود در بازار مناسب افرادی هستند که تصمیم دارند در خانه خود به هر میزان کم و یا زیادی خیاطی کنند. این نوع از چرخ خیاطی ها برای پارچه های مختلفی چه از نظر جنس و چه از نظر ضخامت و… کارایی دارند. این نوع از چرخ خیاطی ها معمولا از جنس پلاستیک و یا نایلون هستند و سرعت کارایی بسیار زیادی ندارند، به همین دلیل هم برای موارد خیلی حرفه ای مناسب نیستند و صرفا می توانند برای مصارف خانگی خانم های خانه دار انتخاب خوبی باشند. در نمونه های حرفه ای تری مثل تولیدی ها و… بهتر است که از چرخ خیاطی های صنعتی استفاده گردد.

همان طور که گفته شد چرخ خیاطی های خانگی می توانند برای مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرند، این یعنی برای موارد استفاده بیشتر و کمتر می توانند دارای کیفیت و مدل های متفاوتی باشند. به طور کلی چرخ خیاطی های خانگی بر اساس کاربردی که دارند به چند دسته چرخ خیاطی دستی، چرخ خیاطی کامپیوتری، چرخ خیاطی برقی و… تقسیم می شوند.

چرخ خیاطی

نکات خرید چرخ خیاطی

برای آن که بتوانید چرخ خیاطی مناسبی را برای خود انتخاب و تهیه نمایید باید مواردی را مد نظر داشته باشید و در ضمن خرید خود آنها را رعایت فرمایید. برای مثال بهتر است که در زمان انتخاب چرخ خیاطی مناسب خود به دنبال نمونه هایی باشید که بتوانند فشار نخ را بر اساس شماره هایی که بر روی دستگاه ثبت شده است کم و زیاد کند. این ویژگی می تواند در داشتن دوختی تمیزتر و بهتر به کمک شما بیاید.

چرخ خیاطی ای که شما می خواهید آن را خریداری کنید باید دارای اجزا و ویژگی ها ثابتی باشد، این ویژگی ها شامل داشتن سوزن پایین، سوزن نخ کن اتوماتیک، جا دکمه زن، بازوی آزاد، محل قرارگیری قرقره، بالابرنده قرقره نخ و… می شوند.

علاوه بر این چرخ خیاطی هایی که امروزه وارد بازار شده اند همگی دارای آپشن ها و ویژگی هایی هستند که تنوع دوخت را برایتان افزایش می دهند. این نوع از چرخ خیاطی ها می توانند طرح هایی مانند دالبر، اشکال درختی، دوخت دندانی و… را خوبی انجام داده و کار شما را متفاوت تر و البته راحت تر نمایند.

سبک و قابل حمل بودن دستگاه چرخ خیاطی مسئله مهمی است که در زمان استفاده از دستگاه متوجه اهمیت آن خواهید شد. توصیه ما این است که به دنبال چرخ خیاطی هایی بروید که وزن سبک تری دارند، البته این موضوع نیاز به حد تعادلی نیز دارد، چرا که در صورت بیش از حد سبک بودن دستگاه، آسیب های بسیاری به دستگاه وارد خواهد شد.

یکی دیگر از آپشن های موجود در یک چرخ خیاطی ایده آل نگهدارنده قابل تنظیم است. این ویژگی به مصرف کننده این امکان را می دهند که اندازه تنگی و محکم بودن پارچه را که با پایه چرخ کنترل می شود تنظیم کند.

مطلب مرتبط: راهنمای خرید گوشی تلفن ثابت، الو صدا میاد؟!

نکات خرید چرخ خیاطی

محدوده قیمت های چرخ خیاطی موجود در بازار

با توجه به نوسانات قیمت ها در بازار نمی توان به شکل مشخصی قیمتی از دستگاه های چرخ خیاطی موجود بیان کرد، با این حال شما می توانید با توجه به برندهای تولیدکننده چرخ خیاطی و هم چنین آپشن ها و ویژگی های مورد نظر خود در دستگاه چرخ خیاطی، مدلی را انتخاب کنید که با بودجه شما سازگار باشد. به طور کلی می توان گفت که بازه قیمت چرخ خیاطی های موجود در بازار از یک میلیون تومان شروع شده و تا 8 میلیون تومان نیز ادامه پیدا می کنند. همان طور که گفته شد انتخاب شما بسته به نیاز و بودجه ای که دارید می تواند متغیر باشد.  

مطلب مرتبط: راهنمای خرید صندلی ماساژور، بفرمایین بشینین لطفا!

خرید چرخ خیاطی

بهترین کشور و برندهای تولید کننده چرخ خیاطی

برندهای تولیدکننده چرخ خیاطی از سراسر دنیا وجود دارند و اتفاقا تنوع بسیار زیادی را هم شامل می شوند. به طور کلی از میان بهترین برند چرخ خیاطی می توان به Brother، تویوتا، Elna، ژانومه، مستک، برلیانت، سینجر، جانتک، کاچیران، Husqvarna Viking اشاره کرد. با توجه به این برندها می توان به جرأت گفت که بهترین کشورهای تولیدکننده چرخ خیاطی ایران، سوئد، آمریکا، سوییس، ژاپن و… هستند و در زمان انتخاب می توانید روی آنها حساب کنید.

پرفروش ترین چرخ خیاطی

پرفروش ترین چرخ خیاطی های بازار

معمولا افراد وقتی تصمیم به خرید وسیله ای برقی می گیرند ترجیح می دهند که بهترین مدل ها و پرفروش ترین های بازار را بشناسند تا در نهایت بر اساس آنها بتوانند به گزینه مورد نظر خود دست یابند. به همین دلیلی هم شما را با سه مدل از پرفروش ترین چرخ خیاطی های موجود در وب سایت های فروش آنلاین آشنا خواهیم کرد:

  • چرخ خیاطی کاچیران مدل Rose210: این مدل از چرخ خیاطی با داشتن قابلیت دوخت ساده زیگزاک، دکمه و جادکمه، قیمت مناسب، سبکی و خوش دستی، کار کردن راحت و… تبدیل به یکی از پرفروش ترین مدل های چرخ خیاطی موجود در بازار شده است.
  • چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512: این مدل از چرخ خیاطی قابلیت دوخت زیگزاگ، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم، پارچه های نازک، زیپ، دکمه، جا دکمه و پس دوزی را دارد. به علاوه آن که داشتن کیفیت دوخت، قیمت مناسب و… نیز در تبدیل این مدل به یکی از پرفروش ترین مدل ها بی تاثیر نبوده است.
  • چرخ خیاطی جانتک مدل 8400: این مدل از چرخ خیاطی با داشتن سوزن نخ کن و قابلیت دوخت زیگزاگ، گلدوزی، تیکه دوزی، پارچه های ضخیم و نازک، زیپ، دکمه و جا دکمه و هم چنین پس دوزی از طرف مصرف کنندگان توانسته جایگاه یکی از پرفروش ترین های بازار را به دست آورد.

شما می توانید با بررسی تمامی موارد گفته شده در این مطلب به دستگاه چرخ خیاطی مناسب خود دست یابید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه