Chidaneh.com placeholder image

بازسازی ساختمان از کف تا دیوار، 3 قدمِ بی‌دردسر تا تغییر بزرگ

به قلم: مژگان احمدی

«گفت خیال‌تان راحت خانم! ما کار بازسازی ساختمان را خوب بلدیم. همه‌چیز را تر‌ رو‌ تمیز تحویل‌تان می‌دهیم. بعد از یک هفته گرد و خاک خوردن، خانه‌ای با دیوارهایی که رنگ روی‌شان شره کرده بود و کابینت‌های مملو از خاک و… باید چه می‌کردم؟! با بنا دعوایم شد. گفتم مگر نگفتی همه چیز را تر رو تمیز تحویلم می‌دهی. گفت: مگر الان تر رو تمیز نیست! تمیزتر از این نمی‌شود خانم» همه ما از این نوع تجربه‌ها داریم یا از دهان دوستان و اقوام شنیدم و همان لحظه تن و بدن‌مان لرزیده و گفته‌ایم عمرا من بازسازی کنم. ولی چطور خانه قدیمی با دیوارها و کف زوار دررفته را باید بازسازی کرد؟ این سوال مهمی است. اصلا یک بازسازی ساختمان بی‌دردسر ممکن است. ما این‌جاییم که همین را توضیح دهیم.

عوض کردن شیرآلات و سینک دستشویی و حتی کابینت ممکن است راه‌حل موقتی برای بازسازی ساختمان باشد، اما در نهایت شما را راضی نخواهد کرد. آنچه خانه را جدید و نو می‌کند «تغییر سطوح» است. وقتی خانه یک رنگ ساده سفید می‌خورد جان می‌گیرید و زنده می‌شود. حالا فکر کنید کف یا سطوح یا کانترتاپ‌ خانه‌تان سرامیکی شود؛ سرامیک پرسلان. 

قالیشویی ادیب

حتی فضاهای کوچک خانه شما هم امکان تبدیل شدن به فضایی راحت و زیبا را دارند

اگر به دنبال بازسازی ساختمان ارزان و کم هزینه هستید که بی دردسر باشد و فردای تغییرات، بازسازی را به دوست و آشنا توصیه کنید، این متن برای شما نوشته شده است.

دکوراسیون و بازسازی ساختمان یا طوفان گرد و خاک

بگذارید همین اول ماجرا بگویم که دوران گرد و خاک بلند شدن و بنایی سنتی گذشته است. امروز کافی‌ست اراده کنید و وسایل و اسباب خانه را از مبل و فرش یا دیوار را از تابلو خالی کنید و در اتاقی بگذارید. قرار نیست اسباب و اثاثیه‌تان روزها در اتاق بماند. البته زمان انجام کار بازسازی بستگی به وسعت آن دارد، اما در متراژهای مرسوم این روزهای خانه‌های ما بیش از دو روز وقت‌تان را نمی‌گیرد.

ترکیب‌های مدرن و مینیمال سطح و دیوار به همین را‌حتی می‌توانند یک فضای کوچک را زیر و رو کنند

همین‌طور اگر نخواهید که کف قبلی خانه‌تان (مثلا سرامیک سفید قبلی) برداشته شود که توصیه ما هم همین است، خبری از گرد و خاک در بازسازی ساختمان با سرامیک نیست. بنابراین تمام حواس‌تان را بدهید به انتخاب بهترین رنگ‌بندی و متریال سرامیک سازگار با محیط خانه‌تان. توصیه ما این است که درگیر موضوعات فنی نشوید و آن را بسپارید به تیم نصاب. این روزها بازسازی بسیار راحت‌تر و بی‌دردسر است اگر کار را تحویل یک تیم حرفه‌ای دهید. تیم‌های حرفه‌ای نصب باید بتوانند در مدت نصب و حمل را انجام دهند و خانه جدید را تحویل‌تان دهند. حرفه‌ای‌ترین گروه نصب سرامیک در تهران مربوط به تیم نصب سرامیک پالرمو است. می‌توانید به وب‌سایت سرامیک پالرمو سر بزنید. با دیدن تعداد زیاد پروژه‌ها خودتان می‌فهمید که با چه تیم حرفه‌ای سروکار دارید. تیمی که می‌تواند دغدغه‌های شما را کاملا برطرف کند از انتخاب مناسب تا حمل و نصب، پس حرف ما را بپذیرید و با دادن کار به یک تیم حرفه‌ای نصب تمام تمرکزتان را بر انتخاب بهترین تم، رنگ و طرح برای پذیرایی، هال، اتاق خواب یا سرویس بهداشتی بگذارید. 

بازسازی ساختمان در 3 حرکت؛ انتخاب، حمل و نصب

بازسازی ساختمان با سرامیک یک ماجراجویی جذاب است و انتخاب متریال (در اینجا سرامیک مناسب) بهترین بخش آن است. این‌جا باید با یک شوروم معتبر در تهران تماس بگیرید و از آن دیدن کنید. فراموش نکنید لطف این کار به بازدید نزدیک از شوروم است و بازهم می‌گوییم که این بهترین بخش داستان است چون می‌توانید پیش از آماده شدن خانه، تصویر زیبایی را در ذهن‌تان خلق کند و شما را به وجد بیاورد. البته برخی از شوروم‌ها در تهران این امکان را برای‌تان فرارهم کرده‌اند که تصویر 3D فضای آینده خانه‌تان با سرامیک مورد علاقه‌تان را داشته باشید!

راه پله‌ها را جدی بگیرید، آن‌ها ارتباط‌دهنده‌ی فضاهای خانه به‌هم هستند و بازسازی با سرامیک می‌تواند نمای آن‌ها را کاملا متفاوت کند

دیوار پشت تلویزیون همان جای خانه است که همیشه به آن نگاه می‌کنید و نمی‌دانید اشکالش چیست!

به‌طور کلی شوروم‌ها یا برندهایی که هم مجموعه کاملی داشته باشند، هم مشاوره رایگان بدهند و هم تصویری از آینده فضای خانه یا محل کارتان را برای‌تان روی 3D بیافرینند، بسیار کم هستند. بگذارید صادق باشیم، تعداد انگشت‌شمار است و شوروم مرکزی سرامیک پالرمو در خیابان بنی‌هاشم بهترین آن‌هاست. می‌توانید به اینستاگرام palermoceramic سربزنید و از انواع نمونه‌های سرامیک آن‌ها در پیج لذت ببرید و بعد برای رفتن اقدام کنید. (توصیه‌ی ما: برای این‌که وقت‌تان گرفته نشود قبل از مراجعه با مرکز اطلاع‌رسانی پالرمو تماس بگیرید تا آن‌ها بهترین و خلوت‌ترین زمان را برای‌تان تنظیم کنند).

همیشه برای تغییر به پذیرایی و آشپزخانه فکر نکنید، اتاق خواب می‌تواند کاندیدای اول شما برای بازسازی ساختمان باشد

یک ترکیب رویایی برای بازسازی آشپزخانه؛ کانترتاپ سفید با رگه‌های طلایی کلکته  در کنار کفپوش آمازون

در شوروم پالرمو به شما مشاوره تخصصی می‌دهند که انواع سرامیک پرسلان مناسب ساختمان شما چیست و اگر لازم باشد به خانه شما هم مراجعه می‌کنند. پس از انجام مقدمات اولیه تیم اجرا و نصب زمان مراجعه و حضور در خانه‌تان را با شما هماهنگ می‌کنند. از این به بعد حمل سرامیک تا درون خانه و نصب کامل با پیشرفته‌ترین متد و متریال به‌عهده آن‌هاست.

اما سوال این است که چرا از تمام متریال‌ها موجود در بازار برای بازسازی ساختمان باید سرامیک پرسلان را انتخاب کنیم. در ادامه به این موضوع پرداخته‌ایم. 

چرا از کاشی پرسلان برای بازسازی کف و سطح استفاده کنیم؟

سرامیک پرسلان با آخرین تکنولوژی‌های علم متالورژی در حوزه سرامیک‌سازی تولید شده است. این نوع از سرامیک بر خلاف انواع دیگر کاشی و سرامیک موجود در بازار با روش متفاوتی تولید و لعاب می‌شود. این روش متفاوت باعث مقاومت بسیار بالاتر سرامیک پرسلان نسبت به محصولات مشابه‌اش در برابر آسیب‌های مرسوم است. برای مثال سرامیک پرسلان ضد خش و ضد اسید و ضد فشار است و در برابر شکنندگی مقاومت بسیار بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد. سرامیک پرسلان با جذب آب پایین و تکنولوژی متفاوت در نصب مشکل اصلی مقاومت کاشی را حل کرده و به همین دلیل می‌توان آن را در ابعاد بزرگ تولید می‌شود.

گاهی بازسازی ساختمان می‌تواند هویت جدیدی به وسایل خانه‌تان بدهد و آن‌ها را دوست‌داشتنی کند

شما می‌توانید سرامیک کف و دیوار کار کنید. از بوک‌مچ فوق‌العاده بگیرید تا کفپوش‌های با طرح چوب و پارکت که به مراتب از نمونه پارکت داوم بیش‌تری دارد. جذب پایین رطوبت و لایه‌های متنوع ضدخش و مات و ضد اسید هم جلوه متفاوتی به این سرامیک می‌دهد و امکان استفاده از آن را روی سطح و دیوار را فراهم می‌کند و هم مزیت‌های کاربردی برای استفاده کننده مثل لیز نخوردن و سهولت در تمیزکاری دارد.

سرامیک پرسلان در اولین قدم جلوه کلی فضا را دگرگون می‌کند. تصور کنید کف یا دیوار خانه‌تان به‌کلی تغییر کنند و حال و هوای مدرن و به روز داشته باشد، این همان لحظه تغییر بزرگ و تجربه‌ای جدید در فضای زیست شماست. یک حس خوب.

آشنایی با سرامیک پرسلان؛ ابعاد، مدل‌ها و تم‌ها

اگر تا این‌جا همراه ما بودید حتما درباره سرامیک کنجکاو شده‌اید. اینجا درباره خصوصیات متفاوت سرامیک پرسلان برای‌تان توضیح می‌دهیم. ابعاد سرامیک پرسلان متنوع است. محبوب‌ترین ابعاد در سال‌های اخیر اسلب‌ها هستند که چندتای آن می‌تواند کل کف یک خانه را پوشش دهد و فضایی یکدست و زیبا را بیافریند. همان‌طور که قبلا گفتیم این ابعاد در لعاب‌ متفاوت تولید می‌شوند و احساس‌های متفاوتی را به شما انتقال می‌دهد و کاربردهای متفاوت مانند مقاومت در برابر لیز خوردن، شفافیت یا مات بودن و سهولت در نظافت هم دارد، بنابراین کاربردی ایده‌آل را برای فضاهای متفاوت خانه و محل کار رقم می‌زند. مثلا بازسازی آشپزخانه با سرامیک پرسلان بسیار هوشمندانه است. ریختن مایعات اسیدی مانند سرکه روی آن تاثیری ندارد. حتی اسید سولفوریک هم که در برخی از مواد شوینده وجود دارد روی آن بی اثر است. از همین‌رو است که استفاده از سرامیک پرسلان در بازسازی سرویس بهداشتی هم بسیار پرکاربرد و به صرفه شده است.

گاهی یک فضای مرده در خانه می‌توانند به بهترین جای خانه تبدیل شود

برای نمونه ابعاد معروف سرامیک پالرمو را در زیر آورده‌ایم:

  • 40×40
  • 60×60
  • 80×80
  • 80×40
  • 20×120
  • 120×80
  • 160×80
  • 100×100
  • پله و زیرپله 35×120
  • پله و زیرپله 17×120
  • اسلب 120×120
  • اسلب 150×150
  • اسلب 240×140
  • اسلب 240×120
  • اسلب 300×150

از طرح بتن تا طرح پارکت و از سرامیک کلکته گلد تا اوشن

سلیقه هر فرد برای انتخاب کفپوش مورد نظرش متفاوت است. از سفید با رگه‌های طلایی کلکته تا طرح سرامیک بتن. ما این‌جا 3 نمونه از معروف‌ترین طرح‌های سرامیک پالرمو را برای‌تان آورده‌ایم تا ذهنیتی هر چند کوچک از فضایی که با آن مواجه خواهید شد، داشته باشید. 

کلکته گلد سرامیک باشکوهی است و خودش را در فضاهای بزرگ به خوبی نشان می‌دهد

طرح سرامیک کلکته گلد

عاشقان فضاهای روشن و شاد و براق طرح سرامیک کلکته گلد را در نگاه اول می‌پسندند. این از آن طرح‌های خاص سرامیک است که خیلی زود موجودی ‌ماهیانه‌اش به اتمام می‌رسد و اگر قصد انتخابش را دارید باید زود اقدام کنید. سایز 120 در 80 سرامیک کلکته گلد از معروف‌ترین اندازه‌های آن است.

ترکیب رویایی کتابخانه، پنجره و کفپوش سرامیک طرح پارکت 

طرح سرامیک پارکت یا چوب آمازون

 طرح پارکت یادآور فضاهای گرم و دنج است. بی‌آلایش و با آرامشی از جنس طبیعت. به همین دلیل است که طرح پارکت سرامیک پالرمو نامش چوب آمازون است. 

سرامیک طرح چوب آمازون فقط برای پذیرایی نیست و می‌تواند اتاق خواب یا سرویس بهداشتی خانه‌تان را متحول کند

فضایی آمیخته از رنگ‌های متنوع از چوب افرا تا گردو با استقامت بسیار بالا که یادآور جنگل‌های پرباران استوایی و گرمسیری آمازون است. رنگ سرامیک طرح چوب پالرمو در طیف متنوع تولید می‌شود تا بازتاب‌دهنده احساس‌های متنوع در مواجه با چوب‌های متفاوت طبیعی باشد.

کانسپت بتن طوسی تیره هم از آن نمونه‌هایی است که نیازمند نور کافی برای نشان دادن خودش است

طرح سرامیک بتن

 تم طراحی مدرن نیازمند متریال نو و مدرن است. سرامیک طرح بتن پالرمو کارش همین است که فضای زیست شما را مدرن و مینیمال کند. این محصول هم مانند سرامیک طرح پارکت در طیف متنوعی تولید شده است. در ادامه انواع طیف و رنگ سرامیک طرح بتن پالرمو را برای‌تان آورده‌ایم:

طرح سرامیک بتن روشن حس فضای شادی را تداعی می‌کند که بچه‌ها به‌خصوص از آن خوش‌شان می‌آید

ریختن نور روی طرح بتن یکی از آن لحظه های ناب پس از بازسازی است

  • طوسی روشن: کمی رنگ پریده و شبیه به بتنی که در برابر آفتاب کم‌کم خشک می‌شود.
  • طوسی: تیره‌تر از روشن است و برای فضاهایی با نور متوسط بسیار دل‌نشین است. ترکیب آن با فضاهای چوبی ترکیب ایده‌آلی است.
  • آنتراسیت‌: تیره‌ترین نمونه‌ی این محصول است که شبیه بتن خیس و انباشته از آب می‌ماند. حسن اول آن نمای تمیز و پاکیزه است که این رده محصول را برای محیط‌های کاری بسیار مناسب می‌کند.

مطلب مرتبط: درباره سرامیک طرح سنگ نیز بخوانید.

مشاوره رایگان بازسازی ساختمان

یکی از چیزهایی که ما پیش از بازسازی ساختمان به آن احتیاج داریم یک متخصص صادق است. فردی که از صمیم قلب به شما پیشهادات درست بدهد و این‌قدر پروژه انجام داده باشد و در حال اجرا باشد که تخصص ویژه پیدا کرده و کار روتین‌اش باشد. مشاوره از آن کارهایی است که حتی اگر یک آشنا همه‌کاره هم داشته باشید و  از او پرس‌وجو کنید، قطعا ضرر نخواهید کرد.

و مثل همیشه جزییات مهم است. جزییات در انتخاب، حمل و نصب تمیز

بازسازی ساختمان از کف تا دیوار

این بخش را جدی بگیرید تا به وضعیت اول داستان ما دچار نشوید. حالا نوبت شماست که از داستان‌های با پایان خوش و فاجعه‌بار و تجربیات‌تان درباره بازسازی خانه و محل کار در کامنت‌ها بنویسید تا همه از آن استفاده کنیم و بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

مطالب مرتبط:

تولیدکننده محتوا: گروه سرامیک پارلمو

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه