Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون به سبک شرقی، راهنمای طراحی داخلی خانه ای پر از رنگ و انرژی

به قلم: نرگس قلی زاده

معمولا تا حرف از دکوراسیون شرقی می شود ذهن ها به سمت سبک چیدمان چین یا ژاپن می رود با اینکه هندوستان نیز یکی از غنی ترین کشورها در زمینه تولید صنایع چوبی می باشد. هندوستان برای ما یادآور بوی عود و صندل، زیورآلات، رقص است و همه اینها با چاشنی رنگ های اغراق آمیز همراه هستند، اما صنایع دستی هندی برای همه شناخته شده نیستند و چیدمان منزل به سبک هندی کمتر از سبک های دیگر در ایران فراگیر است. با ما همراه باشید تا در این مطلب با ایده های دکوراسیون داخلی هندی آشنا شوید و شما را برای دسترسی آسان تر به صنایع دستی هند راهنمایی کنیم.
 

دکوراسیون هندی

چگونه خانه ای با دکوراسیون هندی طراحی کنیم؟
 

طراحی داخلی به سبک هندی یکی از هیجان انگیزترین و جذاب ترین سبک ها می باشد و به خاطر گستردگی فرهنگ، تاریخ و اقلیم در هندوستان، این سبک از تنوع زیادی برخوردار است، اما در ایران چطور می توانیم مبلمان به سبک هندی را تهیه کنیم؟ هنسا گالری به عنوان اولین و تنها تولید کننده صنایع دستی از سرزمین هندوستان به ما کمک خواهند کرد تا برای منزل شما مبلمان مورد علاقه تان را فراهم کنیم. 

چوب و هنر

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون کولی وار، وقتی سلیقه شما قوانین را کنار می زند!

دکوراسیون به سبک شرقی

جشنواره رنگ در دکوراسیون هندی

 

هندوستان سرزمین رنگ هاست و فرهنگ و مذهب، بیشترین تاثیر را در شکل گیری این مجموعه عظیم رنگی داشته اند، اما درست است که رنگ های زنده و پرحرارت زیادی در پالت رنگی سبک هندی پیش روی شما قرار دارند ولی مراقب باشید تا با ترکیب بیش از حد رنگ های گرم فضای خانه را سرگیجه آور نکنید، بهتر است همیشه از رنگ های سرد و گرم در کنار هم استفاده کنید تا تنوع بصری خوبی خلق کنید.

دکوراسیون به سبک شرقی

پرکاربردترین رنگ ها در سبک دکوراسیون هندی رنگ های گرم مانند زرد، نارنجی، قرمز هستند و رنگ های سبز، بنفش و آبی در کنار آنها به عنوان مکمل استفاده میشوند تا گرمی و درخشش بیشتری در فضا با این تضاد وجود داشته باشد.
 

دکوراسیون به سبک شرقی

ترکیب رنگ های زرد اخرایی و نارنجی سوخته برای دیوار به دلیل حس دعوت کنندگی و شادابی که به همراه دارند توصیه می شود. نتیجه ی قرار دادن یک کمد صورتی و زرد رنگ در گوشه ای از دیوار شما را شگفت زده خواهد کرد. استفاده از رنگ های بنفش و آبی برای اجزای کوچکتر دکوراتیو نیز ایده ی قابل توجه توجهی است.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون منزل به سبک هندی، سبکی که با رنگها می رقصد!

دکوراسیون به سبک شرقی

استفاده از مبلمان چوبی به سبک هندی

مبلمان چوبی نقاشی و منبت کاری شده یکی از المان های اصلی در دکوراسیون داخلی هندی است و به دلیل تنوع بالا در طرح، نقش و رنگ گزینه های زیادی در پیش روی شماست. میز غذاخوری، کنسول چوبی، دراور و میزعسلی بخشی از محصولات هنسا گالری هستند که می توانید در آلبوم تصاویر طرح مورد علاقه خود را پیدا کنید یا با مشاوره ی متخصصی و بازدید از منزل، طرح سفارشی خود را بسازید.

دکوراسیون به سبک شرقی

دراور و کنسول چوبی دکوراتیو

دراورهای چوبی هندی ترکیبی از کاربری و زیبایی هستند و طرح و نقش های متنوعی را با نقاشی، پتینه و ترکیب رنگ های متفاوتی برای سلیقه های مختلف خلق می کنند. استفاده از یک دراور چوبی در کنار دیگر مبلمان چوبی جلوه و گرمای ویژه ای به فضای خانه می دهد.

 

قرارگیری یک کنسول چوبی منبت کاری یا نقاشی شده با طرح های اصیل هندی به رنگ زرد یا نارنجی با نقوش گل وگیاه سبز، آبی یا صورتی در گوشه از پذیرایی یا اتاق خواب به همراه شمع های معطر و عود یا چند مجسمه چوبی یکی از پیشنهادات ما برای دکوراسیون هندی است. رنگ آمیزی دیوار به رنگ های آبی روشن و سبز برای اتاق خواب حس آرامش و همخوانی با رنگ کنسول چوبی دارند، می توان از رنگ های خنثی تر مثل ترکیب قهوه ای روشن و خاکستری نیز برای همین چیدمان در پذیرایی استفاده کرد.

دکوراسیون سبک شرقی

میزعسلی و میز جلو مبلی

 

جزییات میتوانند نقش پررنگی درتغییر فضای خانه ایفا کنند، قرار دادن یک میزعسلی رنگی یا طرح دار در کنار سایر مبلمان چوبی ایده ای جذاب و کم هزینه است اما تاثیر زیادی در حال و هوای خانه دارد.

میز جلوی مبل هم پیشنهاد دیگری برای ایجاد ترکیبی از سبک هندی با مبلمان شماست، این میز را حتی میتوانید برای بخش دیگری از فضای خانه استفاده کنید و با کوسن های رنگی و مخملی دور تا دورآن را بپوشانید و محل نشمین گرم و صمیمی ایجاد کنید. برای هماهنگی بیشتر فضای نشیمن استفاده از میز تلویزیون و میز جلو مبلی ست هم می تواند ایده ی جذابی برای دکوراسیون نشیمن باشد.

 

دکوراسیون سبک هندی

تلفیق سبک هندی با سبک بوهو

در دنیای بی انتهای دکوراسیون هیچ محدودی برای تلفیق سبک های مختلف باهم وجود ندارد و با کمی شناخت از اثاثیه و رنگ ها میتوانید سبک تلفیقی دلخواه خود را ایجاد کنید. یکی از نزدیک ترین سبک ها، چیدمان به سبک بوهمیان یا کولی وار است، جایی که مانند سبک هندی رنگ های نارنجی پرتقالی، صورتی و بنفش سیر، آبی و سبزدر چیدمان اشیا به چشم می خورند.

دکوراسیون به سبک شرقی

گیاهان سبز و گلدان های مختلف از المان های سبک بوهو می باشد و در کنار مبلمان چوبی به خوبی می نشینند. استفاده از فانوس های کوچک روی میز و پارچه های نقاشی شده روی دیوار، مجسمه های کوچک و سایر جزییات تزیینی، شما را هرچه بیشتر به چیدمان تلفیقی نزدیک می کند.

 

 

 

اگرتا این لحظه ایده ای از دکوراسیون خانه با این سبک در ذهنتان شکل گرفته است می توانید برای جان بخشیدن به آن با مراجعه به پروفایل اهالی فن چیدانه  و تماس با آنها از راهنمایی و مشاوره تخصصی برای طراحی مبلمان مورد علاقه خود برخوردار شوید. 

 

مطالب پیشنهادی :

سبک بالیوود در طراحی داخلی، شاد و رقصان مثل هندی ها

نخ جوت هندی در دکوراسیون، فرش های مدرنش مد شده!

سبک بوهو در دکوراسیون، مسحور زیبایی این خانه ها می شوید!
 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه