Chidaneh.com placeholder image

در و پنجره دوجداره، حفظ هوای گرم خانه در زمستان

به قلم: فائزه میرسلطانی

در و پنجره دوجداره علاوه بر عایق صدا، برای حفظ دمای خانه نیز می‌تواند به‌عنوان عایق عمل کند. در و پنجره دوجداره در روزهای سرد زمستان، می‌تواند راهکاری برای حفظ دمای مطلوب خانه باشد و مانع از هدر رفتن انرژی شود. در این مطلب از چیدانه به سراغ انواع در و پنجره دوجداره و کاربرد آن‌ها می‌رویم و از راهنمایی گروه پنجره افق برای استفاده از این محصول کمک می‌گیریم.

پنجره افق
پنجره دوجداره تهران
پنجره افق

تابلو فرش ریحان

مزیت در و پنجره دوجداره به نمونه‌های قدیمی

  1. عایق حرارتی و صرفه‌جویی در انرژی است؛
  2. این محصول به‌عنوان عایق صدا و برای کاهش آلودگی صوتی انتخابی مناسب است؛
  3.  درزهایی کاملاً پوشیده در و پنجره دوجداره مانع از نفوذ باد و باران می‌شود؛
  4. با این پنجره‌ها هوای گرم یا سرد خانه با محیط بیرون مبادله نمی‌شود؛
  5. شیشه‌های در و پنجره دوجداره، اثر مخرب اشعه خطرناک uv را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

پنجره افق
انواع پنجره دوجداره جدید
پنجره افق

ویژگی ساختاری در و پنجره دوجداره

  1. امنیت سازه‌های شیشه‌ای بیشتر می‌شود، زیرا به جای یک شیشه با دو لایه شیشه روبه‌رو هستیم؛
  2. گاز آرگون داخل شیشه‌های در و پنجره دوجداره، رمز ماندگاری هوای مطلوب در خانه است؛
  3. قاب این در و پنجره‌ها به رنگ نیازی ندارد؛
  4. در و پنجره دوجداره استاندارد عمر بالایی دارند و پوسیده نمی‌شوند؛
  5. این نوع در و پنجره‌ها هم با آب‌هوای مرطوب و بارانی شمال و هم با خورشید گرم و سوزان جنوب سازگار هستند. بنابراین در طولانی مدت تخریب نخواهند شد و ظاهرشان تغییر نمی‌کند.

پنجره افق
قیمت پنجره دوجداره مشهد
پنجره افق

انواع پنجره‌های دوجداره

  1. پنجره دوجداره کشویی،
  2. از یک طرف بازشو،
  3. پنجره دوجداره با ویژگی از دو طرف بازشو،
  4. دو طرف باز شو با پروفیل مولیون متحرک (پنجره فرانسوی).

پنجره افق
پنجره دوجداره کرج
پنجره افق

انواع پنجره دوجداره از لحاظ شکل ظاهری

تزئینات و زیبایی‌های ظاهری پروفیل و شیشه پنجره‌های دوجداره بسیار متنوع است. بنابراین از این منظر نیز می‌توان این محصول را دسته‌بندی کرد و نمونه‌هایی را نام برد.

به‌عنوان مثال:

۱- پنجره‌ دوجداره با قابی از نمای چوبی

این سبک جذابیت بالایی دارد و پنجره دوجداره، به شما این فرصت را می‌دهد تا از نمای چوبی در خانه لذت ببرید. استفاده از چوب در دکوراسیون منزل حس بسیار لطیفی را ایجاد می‌کند، اما به‌خاطر معایبی که پنجره‌های چوبی دارند، در ساختمان‌سازی امروز تقرباً حذف شده‌اند. بنابراین با وجود پنجره‌های دوجداره، می‌توانید حسی نوستالژیک را تجربه کنید.

پنجره افق
قیمت پنجره دوجداره چوبی
پنجره افق

۲- پنجره‌هایی با پروفیل‌هایی از رنگ‌های متنوع

از جذابیت‌های پنجره دوجداره، تنوع رنگ پروفیل آن است. محدود نشدن به رنگ سفید، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد و می‌توانید متناسب با رنگ دیوار و سبک دکوراسیون خود، یکی از این قاب‌های خوش‌رنگ را انتخاب کنید.

پنجره افق
پنجره دوجداره رنگی
پنجره افق

۳- تنوع رنگ در شیشه‌های پنجره دوجداره

تنوع رنگ در پنجره دوجداره فقط مختص به پروفیل‌ها نیست. شیشه‌ها نیز با رنگ‌هایی متنوع آماده می‌شوند تا به مزایای این پنجره‌ها، عنصر زیبایی هم اضافه شود.

پنجره افق
پنجره دوجداره شیشه رنگی
پنجره افق

۴- پنجره‌های دوجداره به سبک ارسی‌های سنتی

در و پنجره‌های قدیمی و سنتی خانه‌های اصیلی ایرانی، یکی از تزئینات فوق‌العاده در معماری تاریخی است. استفاده از این پنجره‌ها امروزه محدود شده، اما جالب است بدانید که صنعت در و پنجره دوجداره فکری به حال این موضوع کرده است. این‌بار می‌توانید سراغ یک پنجره امروزی و دوجداره با سبکی کاملاً سنتی بروید و ارسی‌های قدیمی را در دل مزایای پنجره‌های مدرن زنده کنید.

پنجره افق
پنجره دوجداره سنتی
پنجره افق

۵- پنجره‌هایی مجهز به حفاظ

با نصب پنجره دوجداره باز هم می‌توانید از امنیت حفاظ‌ها استفاده کنید. اگر استفاده از حفاظ برایتان در الویت قرار دارد، نیازی نیست که سراغ پنجره‌های قدیمی بروید. پنجره دوجداره با کمک یک حفاظ زیبا و خاص، انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

پنجره افق
پنجره دوجداره با حفاظ
پنجره افق

۶- پنجره دوجداره منحنی

پنجره دوجداره همیشه از قانون چهارگوشه و شکل هندسی مستطیل پیروی نمی‌کند. در واقع در طراحی این نوع پنجره‌ها تنها به کارایی توجه نشده؛ زیبایی نیز از الویت‌های سازندگان بوده است. این‌بار می‌توانید پنجره‌ای منحنی با قابی زیبا تهیه کنید و از مزایای پنجره دوجداره در کنار زیبایی قاب منحنی آن لذت ببرید.

پنجره افق
پنجره دوجداره منحنی
پنجره افق

در و پنجره دوجداره upvc راهکاری برای حفظ انرژی

هدر نرفتن انرژی و حفظ گرما و سرمای محیط، یکی از مباحث قابل توجه در هنگام ساختمان‌سازی است. در فصول گرم، رادیاتورها و در نیمه دوم سال، انواع خنک‌کننده‌ها برای داشتن هوایی مطلوب، در حال تولید انرژی هستند. مهم‌ترین عاملی که باعث هدر رفتن انرژی می‌شود، در و پنجره‌هایی است که خوب درزبندی نشده‌اند. با نصب در و پنجره دوجداره، میزان مصرف انرژی به شکل محسوسی کاهش می‌یابد و سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های بلند مدت برق و گاز مصرفی خانواده نیز می‌شود.

پنجره افق
قیمت پنجره دوجداره قم
پنجره افق

در واقع وقتی گرما از خانه خارج نشود، دیگر شما سراغ روشن کردن یک وسیله گرمایشی جدید نمی‌روید یا پیچ رادیاتور را تا انتها نمی‌چرخانید. همین‌طور در روزهای گرم تابستان اگر مانع نفوذ هوای آتشین بیرون به داخل خانه شوید، دیگر نیازی به بالا بردن درجه خنک‌کننده‌های پر مصرف نیست. برای دریافت خدمات و اطلاعات مفید در رابطه با در و پنجره دوجداره، سری به صفحه گروه پنجره افق بزنید. 

پنجره افق
پنجره دوجداره مشهد
پنجره افق

تأثیر در و پنجره دوجداره در نابودی گرد و غبار

به دلیل درزبندی بی‌نقص در و پنجره دوجداره، امکان نفوذ گرد و غبار به داخل خانه وجود ندارد. به همین دلیل نشست گرد و غبار در خانه، یکی از مشکلات خانه‌های امروزی به‌خصوص در شهرهای آلوده حل می‌شود. حتماً برای شما هم پیش آمده که با وجود نظافت همیشگی خانه، هر روز ردی نازک از گرد و غبار روی لوازم می‌نشیند. نصب در و پنجره دوجداره این مشکل را برای همیشه حل می‌کند.

پنجره افق
قیمت پنجره دوجداره رنگی
پنجره افق

حواس‌تان به کیفیت و قیمت باشد

مزایا و آسایش استفاده از در و پنجره دوجداره سبب می‌شود تا برای لذت بیشتر از لحظات زندگی و حضور در خانه، به فکر انتخاب و خرید آن باشیم. توجه به کیفیت، قیمت و علائم استاندارد در هنگام خرید ضروری است. از برند معتبر و مراکز تأیید شده خرید کنید تا استانداردهای لازم را داشته باشد. نوع پروفیل، جنس شیشه، میزان گاز آرگون داخل شیشه‌ها و… همگی باید مطابق با استانداردهای روز در تولید در و پنجره دوجداره upvc باشد.

پنجره افق
درب و پنجره دوجداره آلومینیومی
پنجره افق

برای نصب این سازه نیاز به حضور متخصص است و نباید این وظیفه را به افراد غیر حرفه‌ای بسپارید. برای آشنایی بیشتر با انواع در و پنجره دوجداره و دست‌یابی به اطلاعات مفید درباره کارایی آن‌ها، از راهنمایی گروه پنجره افق استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین پنجره دو جداره، مگه چه فرقی با هم دارن؟

مطلب پیشنهادی: پنجره دوجداره upvc، چرا در بین انواع پنجره بهترین است؟

مطلب پیشنهادی: با پنجره دوجداره از شر گرد و خاک منزل خلاص شوید!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه