Chidaneh.com placeholder image

بازسازی خانه با هزینه کم، هم اجاره نشین‌ها بخوانند هم خانه‌دارها

به قلم: فائزه میرسلطانی

پیش از این به طور کامل درباره چندوچون بازسازی خانه به طور کامل صحبت کردیم. در این مطلب می خواهیم به موضوع بازسازی خانه با هزینه کم بپردازیم. وقتی که قرار است یک زندگی نو را در خانه‌ای جدید شروع کنیم، زیبایی و تمیزی ظاهری خانه برایمان در الویت قرار می‌گیرد. در واقع هرچه لوازم دکوراسیون خانه را به زیباترین نوع ممکن انتخاب کنیم، در خانه‌ای که در و دیواری نابسامان دارد، نتیجه کار چنگی به دل نخواهد زد. بنابراین بازسازی ارزان خانه اجاره‌ای و غیر اجاره‌ای برای شروع یک زندگی نو موضوع مهمی است. در این مطلب از چیدانه، برای شما که تصمیم دارید با مدیریت هزینه ها و کاملا مقرون به صرفه به خانه‌ای جدید نقل مکان کنید، توصیه‌های جالبی داریم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ساناز بهبودی*
خانه 180 متری در شیراز
ساناز بهبودی*

چوب و هنر

نکته‌هایی قبل از بازسازی خانه با هزینه کم؛ حتی برای اجاره‌ای ها

اولین نکته‌ای که در بازسازی خانه باید در نظر بگیرید، اجاره‌ای یا غیراجاره‌ای بودن خانه است که شرایط را تعیین می‌کند. پیش از شروع هر کاری به این نکات توجه کنید:

  • برای بازسازی خانه اجاره‌ای نیاز به رضایت مالک دارید؛
  • برای باسازی خانه اجاره‌ای باید تا حد ممکن هزینه‌ها را کاهش دهید؛
  • حتماً ایده‌های طراحی را با مالک درمیان بگذارید و بعد شروع به کار کنید؛
  • اگر خودتان مالک هستید، در اعمال تغییرات دست‌تان بازتر است

مطلب پیشنهادی: اشتباهات بازسازی خانه، این بار از زبان برادران اسکات!

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

بازسازی منزل با هزینه کم، از دیوار خانه شروع کنید

طراحی دیوار خانه یکی از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ها در بازسازی خانه است. شما چه در خانه خودتان باشید و چه در خانه اجاره‌ای، برای بازسازی دیوار خانه پیشنهادهای بسیاری خواهید داشت. به عنوان مثال:

اجرایی کردن هر کدام از این ایده‌ها مشکلات و مزایای خودش را دارد و هزینه‌های آن‌ها متغیر است. برای انتخاب هر کدام باید به شرایط خانه، هزینه، نوع اجاره‌ای یا غیراجاره‌ای ملک توجه کنید.

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

بازسازی دیوار خانه اجاره‌ای: 

چون در این مطلب ملاک اولیه ما هزینه کم است، بنابراین برای خانه های اجراه ای به شما استفاده از رنگ و کاغذ دیواری را پیشنهاد می‌کنیم.

محسن رشیدی
منزل خانم سلیمانی
محسن رشیدی

بازسازی دیوار خانه غیر اجاره‌ای:

اگر خانه غیراجاره‌ای است و تا مدت‌ها قصد سکونت در این خانه را دارید، می‌توانید کمی بیش تر هزینه کنید و از ایده‌های دیگری همچون انواع دیوارپوش‌ها یا سنگ‌های دکوراتیو استفاده کنید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان غذاخوری چوبی
عرفان شریف نژاد: عکاس

بازسازی کم هزینه: بعد از دیوار نوبت سقف است

برای بازسازی منزل با هزینه کم، سقف خانه قسمت مهمی است و می‌شود با یک رنگ ساده و پرداخت هزینه کم، حسابی خانه را نو نشان داد. در ادامه چند راهکار برای بازسازی سقف خانه به شما پیشنهاد می‌دهیم.

  • نقاشی،
  • گچ‌بری،
  • آینه‌کاری،
  • کناف و سقف کاذب،
  • لامپ‌های هالوژن،
  • استفاده از نور مخفی و… .

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون خانه اجاره‌ای، شنیدنی هایی از زبان زوج تهرانی!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

بازسازی ارزان سقف خانه اجاره‌ای:

وقتی نوبت به سقف می‌رسد، می‌توانید با صرف هزینه بسیار کم تری نسبت به سایر قسمت‌های خانه، یک تغییر مطلوب در خانه ایجاد کنید. مثلاً می‌توانید یک قوطی رنگ متضاد با رنگ دیوارهای خانه که با دکوراسیون مدنظر شما همخوانی دارد، تهیه کنید و با استفاده از رنگ متفاوت، به سقف جلای بیشتری دهید. مثلاً اگر تصمیم دارید، از رنگ‌های روشن در دکوراسوین خانه استفاده کنید، خانه‌ای که دیوارهای آن سفیدرنگ است، می‌تواند سقفی به رنگ آبی ملایم یا صورتی بسیار کمرنگ داشته باشد. گچ‌بری‌هایی با نقوش ساده نیز تقرباً هزینه مناسبی دارد، اما استفاده از آن در سبک چیدمان مدرن، تا حدودی منسوخ شده است.

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

بازسازی ارزان سقف خانه غیر اجاره‌ای:

برای شما که مالک هستید، شرایط کمی فرق می‌کند. اگر تمایل داشته باشید، با صرف هزینه بیشتر می‌توانید به سراغ دیگر ایده‌ها نیز بروید و از زیبایی خانه خود لذت ببرید. فراموش نکنید که سایر ایده‌ها پر هزینه‌تر هستند. فرد مستأجر اگر تمایل به اجرای این تغییرات پر هزینه دارد، حتماً باید دو موضوع را در نظر بگیرد: یکی ارزش صرف هزینه نسبت به مدت زمان سکونت و دومی رضایت مالک برای این تغییرات اساسی!

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

کفپوش‌ها، سومین گزینه در بازسازی ارزان منزل

در این مرحله از بازسازی خانه با هزینه کم، به کف خانه می‎‌‌رسیم. کفپوش‌ها می‌توانند با کمک مصالح ساختمان‌سازی آماده شوند یا به سراغ انواع موکت برویم.

  1. پارکت چوبی،
  2. کفپوش لمینت،
  3. سرامیک کف،
  4. انواع موکت.

مطلب پیشنهادی: کفپوش ارزان، چگونه از کاشی های زشت کف خلاص شویم؟

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

بازسازی کم هزینه کفپوش خانه اجاره‌ای:

اگر هزینه کم برایتان در الویت است و قصد بازسازی خانه‌ای اجاره‌ای را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر کف ساختمان با موزائیک پوشانده شده، از انواع موکت متناسب رنگ با دکوراسیون منزلتان، به‌عنوان کفپوش خانه استفاده بکنید.

معین صالحی
خانه رنگی هنگامه پوستچیان
معین صالحی

بازسازی کم هزینه کفپوش خانه غیر اجاره‌ای:

مزیت موکت به دیگر کفپوش‌ها علاوه بر هزینه کم، سرعت بالای آن در آماده‌سازی است و این در حالی است که سایر کفپوش‌های خانه مثل سرامیک، پارکت و… زمان‌بر هستند و هزینه بیشتری باید برای آن بپردازید. بنابراین سایر کفپوش‌های پرهزینه را به شما که مالک هستید و قصد سکونت طولانی مدت دارید، پیشنهاد می‌کنیم.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

برای بازسازی کم هزینه آشپزخانه چه کنیم؟

آشپزخانه یا همان قلب خانه، با توجه به متراژ کم خانه‌های امروزی، یکی از قسمت‌هایی است که معمولاً از هر گوشه خانه می‌توان آن را دید. به همین دلیل زیبایی آن، منجر به زیبایی کل فضای خانه می‌شود. معمولاً بازسازی آشپزخانه زمان‌بر است و هزینه‌های بیشتری را شامل می‌شود. بنابراین برای بازسازی منزل با هزینه کم، بهتر است تنها چند مورد مهم آن را مدنظر قرار دهید و از موارد اضافی صرف نظر کنید. فراموش نکنید که در آشپزخانه قبل از اهمیت به زیبایی، الویت بازسازی با مواردی است که نیاز به تعمیرات دارند؛ مثل تعویض لوله‌های پوسیده! برای بازسازی آشپزخانه می‌توانید کارهای زیر را در برنامه‌ریزی خود قرار دهید.

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از خانه خیابان بهار
عرفان شریف نژاد: عکاس

  1. تعویض کاشی‌ها،
  2. استفاده از برچسب‌های زیباسازی کاشی،
  3. بازسازی کف،
  4. تخریب دیوارهای اضافی و آرک‌های قدیمی،
  5. نقاشی سقف،
  6. استفاده از سقف‌های کاذب،
  7. استفاده از هالوژن و ریسه‌های نور مخفی در سفق کاذب،
  8. تعویض کابینت‌ها،
  9. تعویض سینک ظرفشویی و شیرآلات،
  10. تعویض لوله‌های پوسیده و… .

مطلب پیشنهادی: بازسازی آشپزخانه کوچک، ارزان‌ترین ایده‌ها برای مالک یا مستاجر؟!

محمدحسن جمالی
عکاسی تور خانه گردی
محمدحسن جمالی

بازسازی ارزان آشپزخانه در خانه اجاره‌ای:

اگر قصد بازسازی خانه با هزینه کم را دارید، در هنگام بازسازی آشپزخانه، اول از همه به سلامت بخش تأسیساتی آن توجه کنید. سپس سراغ زیبایی آن بروید. سقف آشپزخانه و کابینت‌ها، در هر گوشه خانه قابل دیدن هستند. پس بهتر است که هزینه محدودتان را صرف این قسمت‌ها بکنید. البته تعویض کابینت هزینه زیادی دارد و به همین دلیل می‌توانید تنها درهای آن را عوض کنید. سقف را می‌توانید با هزینه کمی رنگ کنید یا با کمک هزینه بیشتر از سقف‌های کاذب استفاده کنید. اگر کاشی‌های آشپزخانه را دوست ندارید، به جای تعویض آن‌ها می‌توانید یک یا دو ردیف از کاشی‌ها را با کمک برچسب‌های مخصوص بپوشاید و ظاهر زیبایی به فضای آشپزخانه بدهید. این برچسب‌ها نیاز به هزینه چندانی ندارد.

مطلب مرتبط: برچسب کابینت آشپزخانه، ارزان ترین تغییر!

معین صالحی
خانه بازسازی شده خانم دلیران
معین صالحی

بازسازی ارزان آشپزخانه در خانه غیر اجاره‌ای:

برای شخص مالک پیشنهاد می‌کنیم که بعد از رفع مشکلات تأسیساتی، به سراغ تغییرات اساسی‌تر مثل تعویض کابینت‌ها برود و با در صورت فضای کافی، با قرار دادن یک کانتر جزیره، آشپزخانه‌ای زیبا و به‌روز طراحی کند. البته بدون شک تغییر کابینت، پر هزینه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : قبل و بعد بازسازی 10 آشپزخانه قدیمی!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خاص پردیس
امیر صادقی

بازسازی منزل با هزینه کم: اینبار اتاق‌های خواب

برای بازسازی اتاق خواب در خانه اجاره‌ای و غیر اجاره‌ای با هزینه کم، باید به نوع دکوراسیون و سبک و رنگ سرویس خواب توجه کنیم. از آن جایی که اتاق خواب در معرض دید نیست، تنها باید به موارد ضروری توجه کنیم تا نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی نباشد.

سهیل زندآذر
خانه اقا و خانم اکبرزاده
سهیل زندآذر

حدف کمد دیواری قدیمی در اتاق خواب

 مهم‌ترین دلیل بازسازی اتاق خواب می‌تواند کوچک بودن آن نسبت به اندازه تخت خواب باشد. در این نوع موارد باید سراغ کمد دیواری‌های قدیمی برویم با حذف آن‌ها فضای اتاق را بزرگ‌تر کنیم. البته با حذف آن، با مشکل نبود کمد روبه‌رو خواهید شد که باید با نصب یک کمد دیواری جمع‌وجور چوبی آن را جبران کنید.

کمجا چوب
سرویس خواب تاشو اتاق خواب
کمجا چوب

کمد دیواری ام دی اف

در بعضی از موارد نیز فضای اتاق بزرگ و مناسب است، اما د دیواری ندارد یا نیاز به یک کمد دیواری کوچک‌تر دارد. در این مواقع باید سراغ سبک جدید کمدهای دیواری ام دی اف برویم و متناسب با نیاز خود و متراژ اتاق خواب، گنجایش آن را تعیین کنیم.

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری ریلی مدرن، 60 مدل برای آپارتمان های ریزه میزه!

 

الهه آزاد
خانه ما
الهه آزاد

سقف، دیوار و کفپوش اتاق خواب

برای بازسازی سقف و دیوار اتاق خواب با هزینه کم، بهتر است که سراغ نقاشی برویم و برای زیبایی بیشتر یکی از دیوارها را با کاغذ دیواری متناسب با رنگ دیگر دیوارها بپوشانیم. بهترین و ارزانترین کفپوش اتاق خواب نیز، استفاده از انواع موکت است.

معین صالحی
خانه شقایق
معین صالحی

بازسازی ارزان اتاق خواب خانه اجاره‌ای:

برای بازسازی کم هزینه خانه اجاره‌ای بهتر است سراغ تغییرات جزئی و کم‌هزینه مثل نقاشی دیوار و سقف برویم و اگر کف اتاق سرامیک یا پارکت نیست، از موکت استفاده کنیم.

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

بازسازی ارزان اتاق خواب خانه غیر اجاره‌ای:

اگر مالک هستید، دست‌تان باز است و می‌توانید سراغ تغییرات اساسی مثل حذف یا اضافه کردن کمد دیواری بروید. همچنین برای تغییر سقف و کفپوش نیز می‌توانید از ایده‌هایی بیشتری که در قسمت بازسازی سقف و کفپوش پیشنهاد کردیم، استفاده کنید. البته فراموش نکنید که این ایده‌ها زمان‌بر هستند و نیاز به هزینه بیشتری دارند.

 

بازسازی کم هزینه منزل: با سرویس بهداشتی چه کنیم؟

در بازسازی خانه با هزینه کم، باید وقتی به سراغ حمام و سرویس بهداشتی برویم که با مشکل تأسیساتی روبه‌رو هستیم. در واقع با توجه به بودجه کم برای بازسازی، باید زیبایی را در اولویت دوم قرار دهیم. از جمله بازسازی‌های که می‌توانیم در حمام و سرویس بهداشتی انجام دهیم، به شرح زیر است.

  1. عایق‌بندی دیوار و کف،
  2. تعمیر یا تعویض لوله‌ها،
  3. تعویض شیرآلات،
  4. تهیه هواکش و تهویه مناسب،
  5. تعویض کاشی،
  6. تعویض یا جابه‌جایی سنگ بهداشتی توالت،
  7. تعویض یا جابه‌جایی وان‌‍‌های قدیمی،
  8. استفاده از وان جدید یا کابین‌های شیشه‌ای دوش و… .

مطلب پیشنهادی: بازسازی سرویس بهداشتی، رازهای کم هزینه!

بلومیس
کابین دوش
diamondبلومیس

 

بازسازی ارزان حمام و سرویس بهداشتی در خانه اجاره‌ای:

در بازسازی حمام و سریس بهداشتی الویت با مشکلات تأسیساتی است و باید در مرحله اول شرایط عایق‌بندی، لوله‌ها، شیرآلات و تهویه را بررسی کنیم و هر کدام که شرایط مطلوبی نداشت را در الویت قرار دهیم.

لوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی
کابین شیشه ای دوش حمام
diamondلوازم بهداشتی و ساختمانی زمانی

بازسازی ارزان حمام و سرویس بهداشتی در خانه غیر اجاره‌ای:

بعد از رفع مشکلات تأسیساتی، باقی موارد گفته شده، هزینه‌‌های زیادی را شامل می‌شود که با هدف ما یعنی بازسازی خانه با هزینه کم سازگار نیست. اما در صورتی که مالک هستید، به دلیل سکونت طولانی مدت، صرف هزینه بیشتر برای بازسازی ارزش خواهد داشت. پس می‌توانید سراغ ایده‌های دیگری که به آن‌ها اشاره کردیم بروید تا بازسازی زیباتری داشته باشید.

معین صالحی
خانه شقایق
معین صالحی

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

معین صالحی
خانه شقایق
معین صالحی

حرف آخر:

در این مطلب از چیدانه هدف ما معرفی بیشتر ایده‌های بازسازی و انتخاب کم هزینه‌ها در بین آن‌ها بود. اگر تصمیم به بازسازی خانه با هزینه کم را دارید، می‌توانید با کارشناسان و اهالی فن چیدانه از طریق صفحه ثبت درخواست در ارتباط باشید. اگر در شروع یک زندگی نو هستید، چیدانه ایده‌های جذاب و کارآمدی را برای دکوراسیون منزل تازه عروس و بازسازی ارزان منزل دارد. پس با مطالب ما همراه باشید.

مطالب زیر می‌توانند راهنمای کامل‌تری برای بازسازی ارزان خانه شما باشند:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه