Chidaneh.com placeholder image

5 کاربرد جوش شیرین در کارهای خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: جوش شیرین به عنوان یک ماده مفید و کاربردی در خانه داری شناخته می شود. از جوش شیرین می توان به عنوان یک پاک کننده قوی غیر سمی هم یاد کرد. همچنین این ماده می تواند به عنوان بوگیر یخچال هم عمل کند، یا از آن برای از بین بردن لکه های غذای سوخه از تابه ها استفاده کرد. اما کارآیی این ماده موثر فقط به همین موارد محدود نمی شود، اگر شما هم می خواهید با دیگر کاربرد های این ماده مفید آشنا شوید با چیدانه همراه باشید.

مبلمان آفر

گند زدایی فرش با استفاده از جوش شیرین

شیرآلات کسری

گند زدایی فرش با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین را روی فرش بپاشید و 15 دقیقه صبر کنید، سپس به کمک جاروبرقی جوش شیرین ها را از روی فرش پاک کنید. اما توجه داشته باشید که قبل از این که این کار را روی تمام سطح فرش انجام دهید، ابتدا در یک قسمت خیلی کوچک فرش آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که صدمه ای به فرش شما نمی زند. جوش شیرین کلا هر بوی نامطبوعی را از بین می برد، مثل بوی تخم مرغ شکسته شده روی فرش، کاشی ها و سرامیک ها و یا حتی برخی از ظرف و ظروف.

مطلب پیشنهادی: ۷ روش آسان و ارزان برای تمیز کردن هر چیزی در خانه

شستن سینک ظرفشویی با جوش شیرین

تمیز کردن سطوح سخت با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین می تواند لکه های موجود در سطوح سخت مثل سینک، وان حمام یا حتی چراغ های جلو اتومبیل شما را نیز پاک کند. فقط کافی است تا مقدار کمی از جوش شیرین را روی یک قطعه اسفنج نمناک ریخته و سطح مورد نظر را با آن پاک کنید. میبینید که لکه ها به راحتی از بین می روند. از آنجایی که این ماده غیر سمی است می تواند جایگزین مناسبی برای پاک کننده های مضر شیمیایی باشد.

نکته: از جوش شیرین برای شست و شوی سطوح الومینیومی استفاده نکنید، این کار باعث واکنش شیمیایی و تضعیف آن می شود.

مطلب پیشنهادی: وسایل برقی کوچک را چگونه تمیز کنیم؟

شستن لباس هاس سفید با جوش شیرین

لباس های رنگ روشن را با جوش شیرین بشورید

اگر لباس های سفید رنگ تان لک افتاده است می توانید آن ها را با جوش  شیرین بشویید. فقط کافی است تا نصف فنجان جوش شیرین را به لباس هایتان موقع شست و شو اضافه کنید تا ببینید که چقدر راحت لکه ها از روی لباس ها حذف می شود.

مطلب پیشنهادی: ۶ راه حل ساده برای تمیز کردن اتو

سفید کردن دندان ها با جوش شیرین

دندان هایتان با جوش شیرین سفید تر می شود

بیشتر افراد از مزه جوش شیرین خوششان نمی آید اما فقط کافی است یک بار آن را امتحان کنید تا به این حقیقت پی ببرید که اثر سفید کنندگی این ماده از خمیر دندان های گران قیمت بیشتر است.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ روش صرفه جویی در مصرف آب؛ مایه حیات! (۱)

سم زدایی میوه ها با  جوش شیرین

جوش شیرین سم زدایی قوی

معمولا میوه هایی که در مغازه ها ارائه می شوند دارای سمومی روی پوست خود هستند که شما می توانید با استفاده از جوش شیرین کاملا آن ها را از بین ببرید و از طعم میوه هایتان لذت ببرید.

شما می توانید سوالات خود را درباره خرید لوازم منزل و یا طراحی دکوراسیون خانه تان در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.

اگر مشغول ساخت آپارتمان یا ویلا، بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید. مناسب ترین افراد را با توجه به بودجه و نیاز هایتان در اهالی فن چیدانه بیابید.

مطالب پیشنهادی: راه حلی خلاقانه برای شست و شوی ظروف شیشه ای
خانه داری و تمیز کردن منزل به سرعت برق و باد
۹ راه حل های اقتصادی برای استفاده دوباره از وسایل دور ریختنی!
اسرار خانه داری برای تمیز کردن و نگهداری از اجاق گاز

مترجم : شمیم آقازاده | اقتباس از wikihow | گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sadeghkargar در تاریخ 13 مرداد 1394
سلام با تشکر بسیار مفید و کاربردی بود.
shamim در تاریخ 13 مرداد 1394
پایدار باشید
محمدرضاقیاسی در تاریخ 13 مرداد 1394
درودبرشما باتشکرازارسال مطالب مفیدوارزنده شماقدردانی میکنم.موفق باشید
shamim در تاریخ 17 مرداد 1394
ممنون و متشکر از توجه و همراهی شما

ثبت دیدگاه