Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون کارگاه، همه چیز به سلیقه یک زوج نجار!

به قلم: تحریریه چیدانه

درست است که چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی منزل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و حتی ارزش آن را نیز دارد که ماه ها و سال ها برای آن زمان گذاشت و با حوصله به طراحی دکوراسیون و خرید وسایل پرداخت. اما اگر بخواهیم به موضوع طراحی دکوراسیون محل کار نیز بپردازیم باید بگوییم که اهمیت دکوراسیون این فضا اگر بیشتر از خانه نباشد کمتر هم نیست. به همین دلیل هم بسیاری از افراد تا جایی که توانایی و اجازه داشته باشند دست به طراحی دکوراسیون محل کار خود می زنند. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه با خانم نگار میرزایی و عرفان حمیدی، زوج نجاری همراه شده ایم که پیش از این مهمان خانه شان نیز بودیم. می خواهیم به کارگاه نجاری این زوج جوان برویم و طراحی دکوراسیون کارگاه نجاری شان را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

سرویس خواب بالسا

کارگاه نجاری زوج جوان در یک نگاه:

  • موقعیت: جاجرود
  • متراژ فضا: 100 متر
  • ملک اجاره ای
  • رنگ های غالب: طوسی
  • طراح دکوراسیون داخلی کارگاه: خانم و آقای نجار
     

درباره طراحی دکوراسیون کارگاه

دکوراسیون کارگاه نجاری خود را در چند کلمه توصیف کنید.

یک نجاری جذاب و متفاوت

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

آیا برای طراحی دکوراسیون کارگاه نجاری خود روند خاصی را پیش گرفته اید؟

«راستش را بخواهید برای طراحی دکوراسیون کارگاه نجاری خود تصمیم گرفتیم که کوزه گری نباشیم که از کوزه شکسته آب می خورد! به همین دلیل هم سعی کردیم که در دکوراسیون کارگاه نجاری خود به سراغ متریال و وسایلی برویم که دست ساخته خود ما باشند. در نتیجه با حوصله و دقتی که برای آنها به کار بردیم در نهایت توانستیم دکوراسیون کارگاه نجاری خود را به یک کنج دنج دوست داشتنی تبدیل کنیم.»

وقتی در مطلب «وسایل چوبی دست ساز، دکوراسیون خانه زوج نجار در تهران!» از این زوج درباره دکوراسیون منزل خود پرسیدیم معتقد بودند که «ما دوست داشتیم دکوراسیون خانه مان متفاوت باشد و به همین خاطر شروع به خرید لوازمی کردیم که برای تزیین و دکوراسیون منزل چندان عرف نبود. در این مسیر بسیاری از افراد از ما خواستند که حداقل یک گوشه از خانه را به صورت متفاوت دیزاین کنیم، اما ما قصد داشتیم تمام فضای داخلی خانه چیدمان متفاوت داشته باشد.»

حالا که طراحی دکوراسیون کارگاه نجاری این زوج را نیز بررسی می کنیم دقیقا با همین مسئله مواجه می شویم. چیدمان منحصر به فرد این کارگاه به علاوه استفاده از وسایلی که شاید چندان هم عرف نیستند نشان از در نظر گرفتن همین معیار در این فضا نیز دارد.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

معیارهای طراحی دکوراسیون کارگاه

به نظر خودتان کدام ویژگی طراحی کارگاه نجاری شما حس خوبی به شما می دهد؟

«درست است که کارگاه نجاری ما خانه مان نیست، اما باید بگوییم که حس و حال آن برایمان مشابه خانه است و به همین دلیل هم به همان اندازه به ما آرامش می دهد.» جالب است بدانید که این زوج در رابطه با خانه شان نیز گفته بودند که داشتن آرامش و صمیمیتی که ما را از محل کارمان به سمت خودش می کشاند، یکی از ویژگی های اصلی خانه ما است. داشتن یک کنج دنج در خانه برایمان اهمیت داشت. پس می توانیم بگوییم که ویژگی مشترک خانه و کارگاه نجاری این زوج داشتن آرامشی است که آنها را به کنج های دنجی تبدیل کرده است.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

بر اساس مطلبی با عنوان «روانشناسی محیط برای داشتن دکوراسیونی آرامش بخش» طراحی دکوراسیون و ساماندهی فضا، چیزی بیش از داشتن فضایی زیباست. گرچه در اولین نگاه، عنصر زیبایی‌شناسی بر دریافت ما از فضا تاثیرگذار است ولی روانشناسی محیطی به طور گسترده روی عوامل متعدد و پیچیده‌ای متمرکز است و آن بررسی تاثیرات عوامل محیطی، احساسات و تعاملات انسان‌ها با هم و با محیط است. تمام مواردی که روانشناس محیطی با آن درگیر است،  به‌راحتی قابل مشاهده و دیدنی نیست ولی بر خلق و خو، رفتار و میزان انرژی ما موثر است.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

طراحی دکوراسیون کارگاه دوست داشتنی

داشتن چه فضا یا وسیله ای در طراحی کارگاه نجاری تان اهمیت زیادی داشت؟

«مسئله مهمی که سعی کردیم در طراحی کارگاه نجاری خود رعایت کنیم ایجاد فضایی بود که بتوانیم در آن ماندگار باشیم و با عشق کار کنیم.»

بنا بر این توضیحات دور از ذهن نیست که ایجاد فضایی با این ویژگی در کارگاه نجاری باعث می شود که این زوج بتوانند نهایت ذوق، سلیقه و تخصص خود را برای ساخت وسایل چوبی خود به کار بگیرند و در نهایت نیز محصولات جذاب و خوبی را تولید کنند. پیش از این در مطلبی با عنوان «لوازم چوبی منزل، نجارباشی مرسی که هستی!» در رابطه با این شغل گفته شده است که نجاران حرفه ای با استفاده از مهارت های خود در زمینه آشنایی با طراحان مد روز، انواع سبک دکوراسیون داخلی و به روزترین تجهیزات و مبلمان، تمامی انتظارات شما از دکوراسیون و وسایل رویایی تان را به حقیقت تبدیل می کنند.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

چوب کاران، نجاران و کابینت سازان با تجربه می دانند چه جنس و سبکی از چوب برای فضای داخلی خانه شما می تواند مناسب باشد و خانه و وسایل متناسب با نیازها، سبک زندگی، و دکوراسیون مورد علاقه شما برایتان طراحی می کنند. یک نجار چیره دست می تواند جلوه ای نو و زیبا به کابینت قدیمی شما بدهد، وسایل آنتیک و ارزشمند را با ظرافت تعمیر کند و یا لوازم دکوری و وسایل چوبی ظریف را به چیدمان خانه شما بیفزاید.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

با اختلاف سلیقه برای طراحی کارگاه چه می کنید؟

باید اعتراف کنیم که ما کم تفاهم ترین زوج هستیم! برای مثال خانم نجار ترجیح می دهد که مبلمان را به صورت صاف و مربعی چیدمان کنید، در صورتی که آقای نجار معتقد است که چیدمان منحنی و گرد به مراتب بهتر خواهد بود. به همین دلیل هم وجود چنین تفاوت هایی بین ما باعث شده که در نهایت بتوانیم وسایل و محصولات متفاوت تری را خلق نماییم.

وسایل موجود در طراحی دکوراسیون کارگاه

وسیله مورد علاقه تان در دکوراسیون کارگاه نجاری چیست؟

«صندوقچه های دلبرمان»

پیش از این در مطلبی با عنوان «11 صندوقچه قدیمی در دکوراسیون امروزی» به بررسی انواع صندوقچه ها پرداخته ایم. بر اساس این مطلب انواع صندوقچه های قدیمی شامل صندوقچه های قدیمی کاناپه های جدید، کنسول هایی از جنس صندوقچه های قدیمی، صندوقچه های قدیمی و میز آرایشی، صندوقچه های قدیمی در راهرو، میزهای پاتختی از صندوقچه های قدیمی، صندوقچه های چوبی در اتاق خواب، صندوقچه های قدیمی انباری هایی دم دست، صندوقچه های قدیمی نقطه کانونی فضای داخلی، میزهای بغل مبلی و صندوقچه های قدیمی، میزهای جلو مبلی از صندوقچه های قدیمی، دکوپاژ روی صندوقچه های قدیمی و… می شود. بنابراین اگر شما هم مانند این زوج جوان و نجار عاشق صندوقچه های قدیمی هستید با مطالعه این مطلب ایده های بسیار خوبی در رابطه با این صدوقچه ها بگیرید.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

آیا وسیله خاطره انگیز و یادگاری را در طراحی دکوراسیون کارگاه خود استفاده کرده اید؟

«بله، گلدانی را که برای اولین بار ساختیم و با کمک آن گالری نجاری خود را بر پا کردیم. به همین دلیل هم حس خیلی خوبی از آن می گیریم.»
 

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

«ما فکر می کنیم که محل کار باید جایی باشد که شما را از تخت خواب گرم و نرمتان بیرون بکشد و به سمت خود هدایت کند. به همین دلیل هم علاوه بر اینکه باید عاضق کار خود باشید باید محیط آن را نیز با سلیقه خود طراحی و چیدمان کنید تا در نهایت هم هر روز با انگیزه بیشتری به سراغ کسب و کار خود بروید.»

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

پیش از این در مطلبی با عنوان «7 راه حل برای حفظ شادابی و سلامت در محل کار» به تفصیل در این باره صحبت شده است. بر اساس این مطلب 7 راه حلی که با کمک آن می توانید فضای شغلی و محیط کار خود را دوست داشته باشید شامل این موارد می شوند:

  • وسایل مورد علاقه خود را جلوی چشم قرار دهید
  • زمان را مدیریت کنید
  • حرکات ورزشی و نرمش ها را بیاموزید
  • آب بنوشید
  • میان وعده های سالم بخورید
  • میکروب ها را از خود دور نگه دارید
  • نحوه درست نشستن پشت میز کار را بیاموزید

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

علاوه بر این در یکی از مطالبی با عنوان «دکوراسیون دفتر کار، 8 ایده انرژی بخش برای راندمان بیشتر!» به طور خاص به نکاتی دکوراسیونی پرداخته شده است که هر کدامشان در افزایش انرژِی فضا و بالا بردن راندمان کاری نقش به سزایی دارند. این 8 مورد شامل این موارد می شود:

  • هماهنگی رنگ در دکوراسیون فضای اداری
  • ایجاد ساختار واحد با وسایل مختلف
  • تهیه برد برای قرار دادن یادداشت در اتاق کار
  • نصب شلف و قفسه به دیوار
  • میز کار مناسب برای نگهداری وسایل
  • استفاده از رنگ های متفاوت در فضا
  • دکوراسیون چوبی اتاق کار
  • استفاده از بهترین شکل مبلمان اداری

شما می توانید با مطالعه کامل این مطلب اطلاعاتی جامع در رابطه با هر کدام از این موارد به دست آورید. در کنار این در مطلب اینفوگرافیکی با عنوان «دکوراسیون اداری، رازهایی که کار کردن را شیرین می کنند!» نیز مواردی شامل رنگ، گل و گیاه، نورپردازی و… مطرح شده است. این مطلب جذاب و خوش آب و رنگ نیز می تواند سوالات شما در رابطه با نحوه دکوراسیون دفتر کار را پاسخگو باشد.

نگار میرزایی
طراحی کارگاه نجاری
نگار میرزایی

بیشتر وقت خود را در کدام بخش از کارگاه نجاری سپری می کنید؟

«با اینکه ما زمان زیادی را در کارگاه نجاری خود سپری می کنیم، اما بیشتر وقتمان در قسمتی از کارگاه که دستگاه ها و چوب ها قرار دارند می گذرد. با این حال زمان هایی که می خواهیم کمی استراحت کنیم به کنج دنجی پناه می بریم که در دکوراسیون کارگاه نجاری مان طراحی کردیم.»

 

شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه و یا محل کار شما هم بگوییم.

 

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
دنیا تقی پور در تاریخ 02 دی 1397
بسیار عالی

ثبت دیدگاه