Chidaneh.com placeholder image

انواع پارکت لمینت، از این کفپوش چی می‌دونی؟

به قلم: تحریریه چیدانه

درست است که همه افراد برای زیبایی هر چه بیشتر منزل خود به سراغ خرید وسایل و مبلمان متفاوت و زیبا می روند، اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که بخش مهمی از زیبایی هر فضا و خانه ای را کفپوش آن شکل می دهد. پارکت لمینت به عنوان یکی از محبوب ترین انواع کفپوش، انتخاب مناسبی است که می تواند گرمای خانه شما را افزایش داده و زیبای آن را نیز به مراتب محسوس تر کند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با همراهی گروه دکوراسیون داخلی فرداد با شما هستیم تا به موضوع انواع پارکت لمینت بپردازیم و شما را با هر آن چیزی که باید در رابطه با پارکت لمینت بدانید آشنا کنیم.

گروه دکوراسیون داخلی فرداد
لمینیت برند وراوود
گروه دکوراسیون داخلی فرداد

اسکای اسکرپر

پارکت لمینت چیست؟

به طور کلی می توانیم بگوییم که پارکت لمینت، در واقع همان کفپوش با طرح چوب است که مقاومت بسیار بالایی نیز دارد. مهم ترین تفاوت پارکت لمینت با پارکت های قدیمی در نصب آنهاست. این نوع از کفپوش ها از جمع چند لایه چوب با هم تشکیل شده اند و در بسیاری از مدل ها با هیچ نوع از مصالحی به زمین اتصال پیدا نمی کنند. این یعنی معمولا برای نصب پارکت لمینت، کافی است که از چند زبانه و همین طور شیار کوچک کمک گرفت.

مزایای پارکت لمینت

اگر بخواهیم به طور کامل، مزایای پارکت لمینت را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به ذکر چند مورد کلی بسنده کنید:

  • برای نصب بسیاری از پارکت لمینت ها، نیازی به چسب نیست و به همین دلیل نیز دردسرهای نصب سایر کفپوش ها را نخواهید داشت.
  • وجود فوم در طراحی این محصول موجب جلوگیری از انتقال صدا به طبقه پایین می شود.
  • مقاومت پارکت لمینت در برابر اجسام نوک تیز نسبت به سایر کفپوش ها بیشتر است.
  • نصب پارکت لمینت ها سرعت بالایی دارد و زمان زیادی از شما نمی گیرد.
  • بعد از نصب پارکت لمینت نیازی به ساب زنی وجود ندارد.
  • پارکت لمینت نسبت به بسیاری از کفپوش ها به مراتب مقرون به صرفه تر است.
  • این محصول را می توان عایق صدا، حرارت و برودت دانست.
  • مقاومت پارکت لمینت نسبت به آب و رطوبت بسیار بالاست.

گروه دکوراسیون داخلی فرداد
لمینیت برند وراوود
گروه دکوراسیون داخلی فرداد

معایب پارکت لمینت

طبیعی است که در کنار ذکر مزایای پارکت لمینت، لازم باشد که با نگاهی هوشمندانه، معایب این نوع کفپوش را نیز در نظر بگیریم. از جمله معایب پارکت لمینت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • این کفپوش نسیت به سایر کفپوش ها در مقابل سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مقاومت کمتری دارد.
  • پارکت لمینت ها نیاز به واکس زدن دارند و اگر کثیف شوند به سختی می توان آنها را مثل روز اول تمیز کرد.
  • در فصل تابستان، گرمای هوا موجب انبساط پارکت لمینت شده و در دراز مدت، آسیب جدی را برای آن به دنبال خواهد داشت.
  • وجود کوچک ترین درزی در بین لمینت های این کفپوش می تواند قفل ها بشکند.

گروه دکوراسیون داخلی فرداد
لمینیت برند وراوود
گروه دکوراسیون داخلی فرداد

انواع پارکت لمینت

پارکت لمینت را می توان از آن دسته کفپوش هایی دانست که وجود تنوع بالا در انواع آن، دست افراد را برای انتخاب مناسب تر باز می گذارد. اگر بخواهیم پارکت لمینت را به انواع متفاوتی تقسیم بندی کنیم باید آن را از منظرهای متفاوتی ببینیم. 

اگر بخواهیم این کفپوش را از نظر ظاهری آن به انواع متفاوتی دسته بندی کنیم می توانیم به این موارد اشاره نماییم:

  • پارکت لمینت با طرح سنگ
  • پارکت لمینت با طرح چوب
  • پارکت لمینت با طرح کاشی

ساختار پارکت لمینت نیز معیار دیگری است که می تواند در تقسیم بندی این کفپوش به ما کمک کند. این یعنی انواع پارکت لمینت از نظر ساختار شامل این موارد می شود:

  • پارکت لمینت با فشار بالا یا همان HPL
  • پارکت لمینت با فشار مستقیم یا همان DPL

گروه دکوراسیون داخلی فرداد
لمینیت برند وراوود
گروه دکوراسیون داخلی فرداد

نگهداری از پارکت لمینت

طبیعتا بخش مهمی از استفاده از پارکت لمینت در دکوراسیون منزل، نحوه نگهداری از آن است. از بسیاری جهات می توانیم بگوییم که نگهداری از پارکت لمینت نسبت به سایر کفپوش ها راحت تر است، ولی طبیعتا این کفپوش هم حساسیت های مخصوص به خود را خواهد داشت.

شما می توانید آلودگی ها و گرد و خاک های موجود بر روی این کفپوش را به راحتی با کمک یک جاروبرقی پاک کنید. امروزه نمونه های متفاوت و متنوعی از پاک کننده ها و تمیز کننده هایی نیز در بازار موجود هستند که به صورت اختصاصی برای این نوع از کفپوش ها طراحی و ساخته شده اند. طبیعتا با کمک این محصولات می توانید پارکت لمینت خود را راحت تر و بهتر تمیز کنید.

پارکت لمینت در دکوراسیون منزل

همان طور که در ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم، نحوه انتخاب کفپوش می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و البته کارایی خانه داشته باشد. برای مثال اگر منزل شما کوچک است و متراژ کمی دارد بهتر است که با انتخاب پارکت لمینت با رنگ روشن، فضای خانه تان را بزرگ تر و البته روشن تر و دلبازتر نشان دهید.

این یعنی استفاده از پارکت لمینت هایی با رنگ تیره، فضای خانه شما را کوچک تر و تاریک تر نشان می دهد. با این حال لازم است به این موضوع نیز اشاره کنیم که پارکت لمینت تیره، فضا را دنج تر کرده و جلوه فرش و سایر وسایلی را نیز که رنگ روشنی دارند. بیشتر می کند. طبیعتا برعکس این موضوع نیز اتفاق خواهد افتاد. این یعنی پارکت لمینت با رنگ روشن، فرش و وسایل تیره رنگ را شکیل تر و برجسته تر خواهد کرد.

گروه دکوراسیون داخلی فرداد
لمینیت برند وراوود
گروه دکوراسیون داخلی فرداد

درباره گروه دکوراسیون داخلی فرداد

شرکت دکوراسیون داخلی فرداد، با برخورداری از سال ها فعالیت حرفه ای با یک گروه متخصص، تولید کننده پارکت لمینت برند وراوود بوده و همین طور در حوزه چمن مصنوعی و گرین وال تایسیز و دیوارپوش های سه بعدی GRC از جنس ترکیب بتن و الیاف شیشه نیز فعالیت می کند.

اما فعالیت گروه دکوراسیون داخلی فرداد به همین جا ختم نمی شود. این مجموعه در پخش و فروش متریال های پوششی کف و دیوار اعم از کاغذ دیواری، پوستر دیواری، آینه دکوراتیو و همین طور کفپوش PVC نیز مشغول به کار است.

تمامی اعضای این مجموعه با صداقت و مهارت کاری خود در تلاش هستند که خدمات باکیفیت و قابل اطمینانی را برای مشتریان خود ارائه دهند. به همین دلیل هم هست که تمامی محصولات این برند را می توان به عنوان یک انتخاب خوب و قابل اعتماد برای دکوراسیون داخلی منزل در نظر داشت.

برای مشاهده سایر پروژه های این شرکت به پروفایل آنها مراجعه کنید!

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه