Chidaneh.com placeholder image

کنسول چوب و فلز، ترکیب دو عنصر سرد و گرم!

به قلم: سمانه زارعی

کنسول یکی از وسایلی است که در خانه هایی با سبک و اندازه­ های مختلف جا پیدا کرده است. این میز نسل جدیدی از دراورها و جاظرفی­ های قدیمی است که امروزه در جنس­ های مختلف، انواع کشودار و بدون کشو و در اندازه­ های مختلف در بازار وجود دارد. یکی از انواع پرطرفدار و امروزی آن کنسول چوب و فلز است که امروز به آن پرداخته­ ایم . در این مطلب گروه سازه های چوبی توفرم دکور برایمان از کنسول چوب و فلز خواهند گفت. این مطلب از چیدانه را تا انتها بخوانید.

 

چوب و هنر

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کنسول چوب و فلز، یک دکوراسیون مدرن و شیک

اگر خانه ­ای با سبک دکوراسیون مدرن دارید، یک کنسول چوب و فلز آن را تکمیل خواهد کرد. انتخاب یک کنسول متناسب با دکوراسیون خانه بسیار اهمیت دارد. حتی اگر خانه ­ی کوچکی دارید می ­توانید یک کنسول مدرنی که جای کمی می­ گیرد را انتخاب کنید. برخی از کنسول­ ها در حدی جمع و جور هستند که تنها دو پایه­ روی زمین دارند و سطح میز آنها بزرگ نیست ولی می­ تواند بسیار کاربردی باشد. کنسول چوب و فلز می ­تواند از انواع فلزهای آلومینیوم، استیل و یا آلیاژ فلزات ساخته شود.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کنسول چوب و فلز، کشودار یا بدون کشو؟

کنسول می­ تواند نقش یک میز دکوری را برای شما داشته باشد که قرار دادن آن در بخشی از خانه فضای خالی را پر می­ کند و جلوه­ ی خاصی به دکوراسیون منزل می­ دهد. ولی کاربرد کنسول را دست کم نگیرید؛ میز کنسول چوب و فلز می­ تواند کشودار و یا بدون کشو باشد. اگر فضای پذیرایی خانه جای کافی دارد می­ توانید در یک کنسول کشودار، وسایل پذیرایی از مهمان را قرار دهید و این کار پذیرایی از مهمان ها را راحت تر می­ کند.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

جای مناسب کنسول چوب وفلز کجاست؟

شما می­ توانید کنسول چوب و فلز را در قسمت­ های مختلفی از خانه بگذارید. از مهم ­ترین فضاهایی که کنسول در آن قرار می­ گیرد پذیرایی است که علاوه بر زیبایی، کاربردی بودن آن به پذیرایی شما از مهمان کمک می­ کند. همچنین کنسول در راهرو ورودی خانه می ­تواند کاربردی و یا تزیینی باشد و یک کنسول جمع و جور، که قبل از خروج از خانه نگاهی به آینه آن بیندازید، ضروری به نظر می ­رسد. اگر فضای مجزایی برای غذاخوری در منزل خود دارید وجود یک کنسول چوب و فلز که با میز ناهارخوری همخوانی داشته باشد، پیوستگی و زیبایی دکوراسیون منزل را چند برابر می­ کند. شما می­ توانید اتاق خواب را برای قرار دادن کنسول انتخاب کنید.

برای قرار دادن کنسول در هریک از این فضاها، تناسب اندازه ­ی کنسول و فضای قرار گیری را حتما مدنظر قرار دهید. از کنسول­ های جمع و جوری که کشو ندارند و یک میز با عرض کم و مناسب دارند می­ توانید برای پوشاندن شوفاژ منزل استفاده کنید در این حالت کنسول فضای کمتری می­ گیرد.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کنسول چوب و فلز، آینه­ ی چه فرمی می­ خواد؟

درست است در دید اغلب ما، آینه؛ مکمل و از ملزومات کنسول است، ولی برای تزیین کنسول می ­توان از وسایل دکوری مانند تابلو عکس و یا ساعت نیز استفاده کرد. با توجه به اندازه و کاربرد کنسول، آینه می ­تواند روی سطح دیوار بالای کنسول نصب شود و یا روی میز کنسول قرار بگیرد. همچنین برای انتخاب فرم و اندازه ­ی آینه مناسب برای کنسول باید به اندازه میز کنسول، فرم و سبک کنسول، جنس و فضای قرارگیری کنسول و همخوانی فرم آینه با دکوراسیون منزل توجه کرد. انتخاب آینه­ ی ساده برای کنسول چوب و فلز ساده مناسب دکوراسیون مدرن شماست.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کنسول چوب و فلز، ترکیب دو عنصر سرد و گرم!

طبق قوانین فنگ شویی، استفاده درست از عناصر مختلف به ایجاد تعادل در دکوراسیون و زندگی ما کمک می­ کند. چوب یکی از عناصر سازنده محیط اطراف ماست که به متعادل کردن انرژی محیط کمک می­ کند. چوب عنصر سرزندگی و گرماست و در کنار فلز که یک عنصر سرد است تعادل خوبی را برقرار می­ کند.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
کنسول مدرن
صنایع چوب و فلز توفرم

کاربرد کنسول چوب و فلز در دکوراسیون صنعتی، روستیک یا مدرن؟

همانطور که گفتیم چوب و فلز دو عنصر پرکاربرد در دکوراسیون هستند. کنسول چوب و فلز در بسیاری از سبک ­های دکوراسیون کاربرد دارد و این مسئله دست شما را برای انتخاب باز می­ گذارد:

  • فلز نماینده­ ای از دکوراسیون صنعتی است. وجود یک کنسول چوب و فلز در کنار وسایل فلزی دیگری که در محیط قرار دارد تعادل خوبی برقرار می­ کند.
  • در دکوراسیون روستیک عنصر چوب مهم ترین متریالی است که در دکوراسیون کاربرد دارد. انتخاب کنسول چوب و فلز در خانه­ای با دکوراسیون روستیک بسیار مناسب است.
  • همینطور انتخاب کنسول چوب و فلز که فرم ساده و مدرنی دارد برای دکوراسیون مدرنکه در آن رنگ ­های خنثی به کار رفته بسیار هوشمندانه است.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
آینه دکوراتیو مدرن جدید
صنایع چوب و فلز توفرم

تزیین کنسول چوب و فلز، از چه وسایلی استفاده کنیم؟

برای جذاب ­تر شدن کنسول­ هایی که در دکوراسیون به کار می ­روند بهتر است از وسایل تزیینی متناسب با کنسول استفاده شود. اگر می­ خواهید ساعت، آینه و یا تابلویی را بالای میز کنسول نصب کنید آن را وسط میز قرار دهید. در دو سمت میز کنسول می ­توانید از وسایلی مانند گلدان گیاه طبیعی، گلدان تزیینی، شمع زینتی، کتاب، مجسمه و… استفاده کنید. به ترتیب ارتفاع وسایل تزیینی توجه کنید و اکسسوری با ارتفاع بیشتر را در قسمتی پشتی قرار دهید و جلوی آن چند وسیله کوچکتر بگذارید. روی میز کنسول را خیلی شلوغ نکنید. به همخوانی بین رنگ و فرم اکسسوری ­ها با میز کنسول توجه کنید.

 

صنایع چوب و فلز توفرم
صندلی مدرن پایه استیل
صنایع چوب و فلز توفرم

حرف آخر:

کنسول چوب و فلز یکی از انواع کنسول­ های مد روز و پرطرفدار این روزهاست. اغلب این نوع از کنسول­ ها مدرن و شیک و با جاگیری کم هستند در نتیجه با توجه به مساحت پایین خانه­ های امروزی می ­تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون منزل باشد. در این مطلب با گروه توفرم دکور همراه بودیم. این گروه در زمینه طراحی و ساخت سازه­ های چوبی فعال هستند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر و سفارش و خرید وسایل چوبی به پروفایل گروه توفرم دکور سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه