مبل کلاسیک لوکس، مناسب برای دکوراسیون امروزی

مبل کلاسیک لوکس، مناسب برای دکوراسیون امروزی

به قلم: مژگان احمدی

فکر می‌کنید چند روز زمان برای انتخاب و خرید یک دست مبل کلاسیک لوکس کافی باشد؟ احتمالا چندین روز یا چند هفته. واقعا کار سختی به نظر می‌رسد. چون هم تنوع محصولات کلاسیک در بازار مبل خیلی زیاد شده و هم قیمت‌ها اکثرا رقابتی هستند.

تابلو فرش ریحان

در این مقاله از چیدانه با مبلمان لطفی همراه شدیم تا کمی درباره نحوه خرید مبلمان کلاسیک حرف بزنیم و ببینیم که از نظر کارشناسان این حوزه باید به چه نکاتی پیش از خرید توجه کنیم که خرید بهتر و اصولی‌تری داشته باشیم.

چالش‌های دکوراسیون با مبل کلاسیک لوکس در خانه‌های امروزی

برای اینکه ببینیم چه مدل مبلی برای دکوراسیون خانه ما مناسب‌تر است باید چالش‌های پیش رویمان را نیز بررسی کنیم. ما در این بخش از مقاله به تعدادی از مهم‌ترین موانع دکوراسیون مبل کلاسیک و راه‌حل‌های پیشنهادی آن اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها پیش از خرید ضروری است:

1- کوچک بودن فضای اتاق نشیمن یا پذیرایی:

ما می‌دانیم که یک دست مبل سلطنتی لوکس تا چه اندازه جلوه و شکوه منحصر به همین سبک را داراست. اما شکوه این سبک دکوراسیون، در واقع برای خانه‌های بزرگ و جادار مناسب‌تر است.

امروزه شاهد برج‌های مسکونی زیادی هستیم که واحدهای متراژ بالایی نداشته و از سویی دیگر افراد زیادی از ساکنین همین خانه‌ها به دکوراسیون کلاسیک و باشکوه علاقه‌مندند.

پیشهاد ما استفاده از مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک به جای انواع مبل استیل یا سلطنتی است. حالا چرا این سبک از مبلمان جایگزین مناسبی برای خانه های کوچک است؟

این نوع مبلمان نسبت به مبلمان استیل جای کمتری می‌گیرند. در واقع جزئیات و تزئینات طراحی شده در آن‌ها جمع‌وجور تر از مبلمان استیل است.

در این زمینه بیشتر بخوانید: ست مبلمان نئوکلاسیک؛ ظرافت و اصالت در دکوراسیون!

2- اجاره نشینی

ببینید اصولا دکوراسیون کلاسیک فقط به خرید یک دست مبل استیل لوکس ختم نمی‌شود. چون اساسا این سبک دکوراسیونی بر پایه تزئینات و جزئیات است. شما نیاز به پرده‌های فاخر، لوازم و وسایل دکوراتیو کلاسیک و امثالهم دارید. از طرفی انتخاب درست و فضای قرارگیری هر وسیله، امری ضروری است. ما فکر میکنیم که اگر مستاجر هستید و ممکن است سالی یک بار منزل‌تان را عوض کنید، این سبک خیلی مناسب‌تان نیست. چون معلوم نیست که این ست مبلمان یا سایر وسایل دکوراتیو در همه‌ی خانه‌ها به شکل درست و لوکس قابل استفاده باشند.

به همین دلیل پیشنهاد ما برای طرفداران سبک سلطنتی در چنین شرایطی؛ انتخاب انواع مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک است. چون در این سبک می‌توانید علی‌رغم وجود شکوه و حس اشرافی‌گرایانه مد نظرتان، برخی از عناصر مینیمال را نیز در دکوراسیون داخلی خانه جای دهید و این ویژگی چیدمانِ اصولی در خانه‌های مختلف را برایتان آسان‌تر می‌کند.

3- ملاحظات اقتصادی

بگذارید روراست باشیم. یکی از چالش‌های دکوراسیون کلاسیک توجیه اقتصادی آن است. شما اگر سبک طراحی کابینت آشپزخانه را مدرن انتخاب کنید نسبت به کابینت‌های ممبران که مناسب دکوراسیون کلاسیک هستند برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود.

به همین ترتیب مبلمان مدرن در سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک نیز معمولاً از انواع مبل استیل یا سلطنتی با منبت‌کاری های حجیم، ارزان‌تر هستند. بنابراین اگر سقف بودجه شما از عرف قیمت مبلمان استیل کم‌تر می‌باشد، بهتر است به سبک‌های دیگر فکر کنید. چون در غیر اینصورت ممکن است مجبور به خرید جنس بی‌کیفیت و فیک شوید.

البته که چالش اقتصادی با توجه به شرایط بازار، بودجه مشتری و شراط خرید می‌تواند برای هر کسی متفاوت باشد. مثلا خرید مستقیم از تولیدی، خرید قسطی یا خرید از جشنواره از جمله شرایطی هستند که می‌توانند بر سقف هزینه شما تاثیرگذار باشند.

ما در مبلمان لطفی بیش از 15 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید مصنوعات چوبی و مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک داریم. هدف اصلی ما نیز طراحی و تولید محصولاتی باکیفیت، با قیمت رقابتی و خلق سبکی نو در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی است.

کلیه محصولات تولیدی ما از لحاظ کیفی به مدت 18 ماه گارانتی و به مدت 5 سال نیز شامل خدمات پس از فروش هستند.

در مایان چوب برای تأمین آرامش خیال خریداران، واسطه فروش حذف شده و شما مستقیماً از تولید کننده خرید خواهید کرد. مایان چوب به عنوان تولید کننده، ضمانت محصولات خود را به عهده دارد.

مبل کلاسیک لوکس: همه چیز فقط ظاهر نیست

کارشناسان در مبلمان لطفی تاکید دارند که وقتی دنبال خرید مبل کلاسیک لوکس هستید دقت کنید که فقط فریفته‌ی ظاهر جذاب مبلمان نشوید. بخش مهمی از لوکس بودن، در کیفیت متریال محصولات است.

وجود سازه‌ای محکم و قوی، روش رنگ‌کاری محصولات، متریال داخلی مبلمان، متریال پارچه‌ها و لمه‌ها همگی مهم هستند.

مثلا چوب اولین، قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین متریالی است که به عنوان کلاف مبل استفاده می‌شود. اما همین چوب خودش انواع مختلفی دارد.

چوب سوپر راش گرجستان یک نوع چوب با مغز خشک است که به نظر ما برای ساخت مبلمان باکیفیت بهترین گزینه می‌باشد. زیرا نیمه سبُک است، ترک نمی‌خورد، محکم بوده و برای منبت‌کاری بسیار منعطف می‌باشد. ما در مایان چوب مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک با این نوع چوب را به عنوان یک مبل لوکس و باکیفیت به مشتریان معرفی می‌کنیم.

همچنین در مورد کیفیت رنگ محصولات که در نهایت باعث می‌شود رنگ محصول ضد ضربه باشد، به راحتی خراشیده نشود و براق و زیبا باشد. یا متریال داخلی محصولات که بسیار مهم است بعد از مدتی استفاده، کفی آن‌ها حجم خود را از دست ندهد و درعین حال راحت باشد.

خب حالا بهترین متریال چیست؟

از نظر ما رنگ پلی اورتان آلمان در ترکیبات رنگ، سیلر و کیلر بهترین گزینه است.

در مورد متریال داخلی مبلمان نیز ما از اسفنج های 30 کیلویی یورولوکس (که دانسیته بالایی دارد) استفاده می‌کنیم و در داخل تمامی تشک‌ها نیز فنر قرار می‌دهیم تا خاصیت ارتجاعی و استحکام حفظ شود. در تشک‌های کاناپه‌ها نیز از اسفنج‌های ریباند فشرده 80 کیلویی برای نشیمن های طبی و یا فوم سرد برای نشیمن های راحت تر، استفاده می‌کنیم.

علاوه بر این تمامی لمه‌های محصولات، کار دست هنرمندان است. به جز این کل فرآیند رنگ‌کاری نیز همه کار دست می‌باشد که این‌ها خود یکی از مهم‌ترین عوامل تمایز مبل کلاسیک لوکس با نمونه‌های معمولی هستند.

سخن آخر:

افراد زیادی علاقه‌مند به خرید یک دست مبل کلاسیک لوکس برای دکوراسیون منزل‌شان هستند. شاید شما هم به این دسته افراد تعلق دارید.  بعضی وقت‌ها دکوراسیون خانه به سبک کلاسیک با چالش‌هایی همراه است که اگر به آن‌ها توجه نکنید ممکن است دکوراسیون خانه در نهایت آن طور که انتظارش را داشتید مثل عکس‌ها لوکس و فاخر نشود. ما در این مقاله با همراهی کارشناسان در مایان چوب تعدادی از این موانع دکوراسیونی را بررسی کردیم. خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند تا خرید اصولی‌تر و در نهایت دکوراسیون لوکس‌تری داشته باشید.

عکس‌های ارائه شده در این مقاله همگی از نمونه‌کارهای شرکت مایان چوب بودند. برای مشاهده نمونه کارهای بیشتر مبلمان نئوکلاسیک و کلاسیک لوکس این شرکت می‌توانید از طریق همین لینک به پروفایل آن‌ها در چیدانه سر بزنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه