پنت هاوس چیست؟ مزایا و معایب زندگی لاکچری

پنت هاوس چیست؟ مزایا و معایب زندگی لاکچری

به قلم: المیرا فلاحیان

جستجوی خانه و یافتن جایی که بتواند بهترین مکان برای زندگی باشد، معمولا کار بسیار هیجان انگیز و نشاط آوری است. از سویی نیز سبب می‌گردد که تجربیات جدیدی کسب نمایید و حس جالبی داشته باشید. اگر از لحاظ مالی در سطح خوبی هستید و وضعیت مالی‌تان اجازه می‌دهد که خانه‌هایی لوکس با دکوراسیون زیبا و خیره‌کننده داشته باشید، چرا تنها به داشتن آپارتمانی در یک محله‌ی اعیان نشین قناعت می‌کنید؟ لیست آرزوهایتان را کمی ارتقاء دهید و به دنبال بهترین و زیباترین پنت هاوس شهرتان باشید. اگر مشتاقید بدانید پنت هاوس چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؛ با این مقاله‌ی چیدانه همراه باشید.

پنت هاوس چیست؟

تابلو فرش ریحان
پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس چیست؟

شاید پیشتر نام پنت‌هاوس به گوشتان خورده باشد، اما اطلاعات دقیقی در رابطه با آن نداشته باشید  و یا اینکه ندانید آیا یک آپارتمان پنت هاوس می‌تواند برایتان مناسب باشد یا خیر؟ اگر این قبیل سوالات در ذهنتان نقش بسته‌اند، نگران نباشید. پاسخ تمام سوالاتتان را می‌توانید در این مطلب بیابید.

پنت هاوس چیست؟

پنت هاوس چیست؟

در روزگار کنونی و به خصوص در شهرهای بزرگ دنیا، نام پنت هاوس به دفعات بسیار زیادی شنیده می‌شود. معمولا پنت هاوس یکی از عناصر نشان دهنده زندگی‌های لوکس در سراسر جهان به حساب می‌آید و معمولا افراد ثروتمند و کسانی که به لحاظ مالی در شرایط خوبی هستند، در پنت هاوس زندگی می‌کنند. شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که نام «پنت هاوس» بارها به گوشتان خورده است، اما با مفهوم دقیق آن آشنا نیستید و به اصطلاح سوال «پنت هاوس چیست؟» مدت‌هاست در ذهنتان نقش بسته است.

پنت هاوس واحدی بسیار لوکس در بالاترین طبقه‌ی آپارتمان‌های بلند است، که معمولا دارای بهترین منظره در ساختمان هستند، سقف‌ها و پنجره‌های بسیار بلندی نیز دارند. معمولا اصطلاح پنت هاوس صرفا برای بالاترین طبقه ساختمان‌های بسیار بلند به کار برده می‌شود و استفاده از این اصطلاح برای بالاترین طبقه از ساختمان‌های کمتر از 10 طبقه مفهومی ندارد.

پنت هاوس امکانات و خصوصیات

معمولا هر پنت هاوس دارای امکانات و خصوصیات زیر است:

  • استخر
  • جکوزی
  • آسانسور
  • ورودی مخصوص
  • باغ و فضای اداری
پنت هاوس چیست؟

البته بدیهی است که واحدی با تمام امکانات و تسهیلات گفته شده، گران‌ترین واحد در ساختمان یا برج به حساب می‌آید و سکونت در آن معمولا هزینه‌های بسیاری را در بردارد. آشنایی با مزایا و معایب پنت‌هاوس می‌تواند به شما کمک کند که با آگاهی کامل‌تری نسبت به خرید یا اجاره پنت هاوس یک ساختمان تصمیم بگیرید. در ادامه به اصلی‌ترین این مزایا و معایب اشاره خواهیم کرد، تا از این طریق بتوانیم راهنمای شما در رابطه با پنت هاوس باشیم.

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون داخلی لوکس و لاکچری، یک ساختمان همه چیز تمام!

پنت هاوس چیست؟

مزایای پنت هاوس چیست؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هر واحد پنت هاوس دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد که باعث می‌شود بسیاری از افراد با وضعیت مالی مناسب، زندگی در این واحدها را ترجیح دهند. اصلی‌ترین مزیت یک واحد پنت هاوس، ویو یا همان منظره آن است. یک پنت هاوس در بالاترین طبقه یک ساختمان قرار دارد و همین موضوع سبب می گردد که دید بهتری نسبت به فضای اطراف داشته باشد. به طور کلی اصلی‌ترین مزایای پنت هاوس به شرح زیر است:

1. مناظر بی‌نهایت زیبا

اگر داشتن ویو و منظره زیبا، برایتان اولویت به حساب می‌آید، مطمئن باشید که پنت هاوس بهترین گزینه برای شما خواهد بود. واحدهای پنت هاوس در هر ساختمان بهترین ویو را به خارج از ساختمان دارند. همچنین وجود تراس‌های بزرگ و پنجره‌هایی که از زمین پنت هاوس تا سقف آن بلندی دارند، سبب می‌گردند که ویوی زیبای آن‌ها بیشتر به رخ کشیده شوند.

پنت هاوس چیست؟

2. طراحی‌های داخلی بسیار لوکس

کسانی که قصد اجاره یک واحد پنت هاوس را دارند، معمولا انتظار دارند که این واحد طراحی لوکس و شیکی داشته باشد. اگرچه خانه‌های درون شهری معمولا سعی می‌کنند با فضاهای بزرگ رضایت مردم را جلب نمایند، پنت هاوس‌ها یک قدم فراتر می‌گذارند و سعی می‌کنند با طراحی زیبای این فضای بزرگ، توجه خریداران یا اجاره کنندگان را به خود جلب نمایند. شومینه، واکین کلوست یا اتاق لباس و بالکن‌های بزرگ از جمله اصلی‌ترین المان‌های مدرن و لوکسی هستند که در فضای پنت هاوس به کار برده می‌شوند.

اتاق لباس یا واکین کلوست در پنت هاوس
پنت هاوس چیست؟

از آن جایی که واحدهای پنت هاوس هزینه‌هایی گران‌تر از سایر واحدهای هر ساختمان دارند، پس در نتیجه شما به دنبال بهترین لوازم و بهترین طراحی‌ها در آن‌ها خواهید بود. این طراحی‌ها و لوازم خانه می توانند شامل لوازم استیل ضد رنگ، حمام و سرویس‌های بهداشتی لوکس و به‌روز، وان‌های جکوزی، کابین‌های حمام و لوازم مدرن دیگری باشند.

حمام در پنت هاوس
حمام در پنت هاوس

3. حریم کاملا خصوصی

پنت هاوس حریم خصوصی بیشتر و کامل‌تری را برای شما به همراه خواهد داشت. معمولا شما تنها واحد در بالاترین طبقه ساختمان هستید و همچنین دارای آسانسوری انحصاری و خصوصی می‌باشید. هر واحد پنت هاوس معمولا کلید یا کد مخصوص به خود را دارد که مستقیما به بالاترین طبقه منتقلتان می‌کند.

نمای بیرونی پنت هاوس

4. موقعیت پنت هاوس

نکته غیرقابل انکاری که در رابطه با زندگی در پنت هاوس‌ها وجود دارد این است که شما در آن‌ها می‌توانید زندگی شاد و مفرحی را تجربه کنید. در فضایی لوکس مانند پنت هاوس می‌توانید میزبان بهتری باشید و به بهترین نحو ممکن خانواده یا دوستانتان را سرگرم کنید.

مطلب پیشنهادی:  خانه های لوکس، لاکچری ترین تورهای خانه گردی چیدانه!

بالکن پنت هاوس

معایب پنت هاوس چیست؟

پیش از اینکه زندگی در یک پنت هاوس را ملکه‌ی ذهنتان کنید، مطمئن شوید که با موانع و معایب آن آشنایی دارید و آن‌ها را به صورت کامل در نظر گرفته‌اید. اصلی‌ترین نکته‌ای که باید در نظر بگیرید، قیمت پنت هاوس است. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، هر واحد پنت هاوس به دلیل داشتن امکانات و تسهیلات پیشرفته، دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر واحدهای آپارتمانی‌ست. پس اگر به سمت خرید یا اجاره یک واحد پنت هاوس قدم برمیدارید، در مرحله اول ازمینان یابید که توانایی مالی برای خرید یا اجاره آن را دارید. برخی از اصلی‌ترین معایب پنت هاوس به شرح زیر است:

1. قیمت بالا

قیمت هر واحد پنت هاوس معمولا 5 الی 15 درصد بیشتر از واحدهای معمولی است. در واقع شما هزینه‌ای هنگفت را برای داشتن خانه‌ای با فضای بزرگ‌تر و ویوی زیباتر می‌پردازید. پس این موضوع یکی از اصلی‌ترین معایب پنت هاوس‌ها به حساب می‌آید.

پنت هاوس چیست؟

2. مسیر طولانی آسانسور به بالای برج

زندگی در یک پنت هاوس بسیار لوکس و زیباست، اما یکی از اصلی‌ترین عللی که می‌تواند این زیبایی و لوکس بودن را زیر سوال ببرد، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا فرد از طبقه همکف با آسانسور به پنت هاوس برسد. هر آسانسور در ساختمان‌های بزرگ نیز معمولا 2 الی 3 بار در مسیر رفت یا برگشت متوقف می‌شود. معمولا این نکته چندان مهم به حساب نمی‌آید، اما اگر از آن دسته افرادی باشید که رفت و آمد بسیاری از خارج خانه به داخل خانه دارید، این موضوع دشوار خواهد شد. این شرایط همچنین برای کسانی که حیوان خانگی دارند و آن را به پیاده‌روی می‌برند نیز دشوار خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  مدل دکوراسیون لوکس منزل، این فضا چگونه لاکچری شد؟

پنت هاوس چیست؟

3. شلوغی پشت‌بام

داشتن یک پشت بام انحصاری می‌تواند بسیار خوب و خوشحال کننده باشد. اما پشت بام‌ها در برج‌ها مشترک هستند و مردم می‌توانند به صورت اشتراکی در آن حضور یابند. از آن جایی که معمولا آخر هفته‌ها و در ایام تعطیلات ممکن است جمعیت زیادی در پشت بام حضور یابند، درنتیجه سر و صداهای ناشی از سیل جمعیت می‌تواند برایتان آزاردهنده باشد.

پشت بام پنت هاوس

4. امکان وجود آب و هوای نامساعد

معمولا طبقات انتهایی هر ساختمان، آب و هوای نامساعدتری نسبت به سایر طبقات دارند. زیرا این طبقات در فصل گرم سال، گرم هستند و در فصل‌های سرد سال به شدت سرد می‌شوند. البته مشکلات گفته شده قابل حل هستند و می‌توانید با استفاده از بخاری یا کولر، فضا را گرم یا سرد نمایید.

پنت هاوس چیست؟

5. پنت هاوس‌ها سخت‌تر یافت می‌شوند

اگر دلتان می‌خواهد یک واحد پنت هاوس خریده یا اجاره نمایید، گزینه‌های محدودی پیش روی شما خواهند بود. هر برج یا ساختمان بلند، معمولا دارای 1 یا 2 پنت هاوس می‌باشد و این موضوع سبب می‌گردد که یافتن یک پنت هاوس دشوارتر شود. از سویی تقاضا برای واحدهای پنت هاوس افزایش یافته و رقابت نیز در این بازار به شدت بالا گرفته است. پس یافتن این واحدها کار ساده‌ای نیست.

اتاق خواب در پنت هاوس

6. پنت‌هاوس می‌تواند معانی دیگری داشته باشد

از گذشته تاکنون، بالاترین واحد از آخرین طبقه یک ساختمان بلند، تحت عنوان پنت هاوس شناخته می‌شود. اگرچه در برخی از مناطق مانند نیویورک، ممکن است سه یا چهار واحد آپارتمان، در یک طبقه به عنوان پنت هاوس شناخته شوند. در برخی ساختمان‌ها نیز ممکن است پنت هاوس در چند طبقه قرار گیرد و دارای تراس و آسانسور اختصاصی باشد.

مطلب پیشنهادی: سبک روستایی در آشپزخانه های لوکس امروزی!

اگرچه موضوع آخری که گفته شد به عنوان یکی از معایب زندگی در پنت هاوس شناخته نمی‌شود، اما بدون شک نیاز است که پیش از اقدام برای خرید یا اجاره پنت هاوس، نکته بالا را نیز در ذهن داشته باشید.

پنت هاوس چیست؟

آیا پنت هاوس گزینه مناسبی برای شماست؟

به طور کلی واحدهای پنت هاوس بهترین انتخاب برای افرادی است که به دنبال ویو و منظره‌های بی‌نظیر، تسهیلات لوکس و بهترین واحد یک برج هستند. با وجود اینکه قیمت این واحدها به طرز قابل توجهی بیشتر از واحدهای معمولی است و ممکن است معایب آن هم برایتان مانع به حساب آید. بهتر است پیش از اقدام برای خرید یا اجاره آن‌ها، اولویت‌ها و هرآنچه که به آن اهیمت می‌دهید را در نظر بگیرید و سپس اقدام به امضای قرارداد نمایید.

پنت هاوس چیست؟

زندگی در پنت هاوس

جمع‌بندی

درنتیجه اگر حس کردید که با موانع و معایب یک واحد پنت هاوس مشکلی ندارید و این واحدها اولویت‌های شما را نیز شامل می‌شوند، پس می‌توانید با خیال راحت قدم بردارید و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید که به طور کلی مزایای پنت هاوس بر معایب آن غالب است و انتخاب آن می‌تواند گزینه بی‌نظیری برای شما باشد. با خرید یک واحد پنت هاوس می‌توانید لذت زندگی در اوج با ویو و منظره‌ای زیبا را با پرداخت هزینه، بخرید.

مطلب پیشنهادی: خانه لوکس ایرانی، بازسازی آپارتمان در نیاوران

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه