Chidaneh.com placeholder image

مبل کلاسیک چوبی؛ برای خونه من مناسبه؟

به قلم: سمانه زارعی

وقتی تصمیم به خرید مبلمان برای منزل خود هستید، با گشت زدن در چندین فروشگاه متوجه می­شوید که تنوع مبلمان برای منزل بسیار زیاد است. به این فکر می­کنید که کدام نوع مبلمان مناسب خانه شماست؟ یکی از انواع مبلمان پرطرفدار برای خانه ­های امروزی مبل کلاسیک است. مبل کلاسیک انواع مدل­های متنوع برای سلیقه­های مختلف را دارد و می­تواند انتخاب خوبی برای منازل باشد. در این مطلب با گروه مبل لامزون همراه هستیم تا راجع به مبل کلاسیک چوبی صحبت کنیم. این مطلب را از دست ندهید.

 

chidaneh ad banner

مبل لامزون
مبلمان کلاسیک طلایی جدید
مبل لامزون

مبل کلاسیک چوبی

مبل کلاسیک یکی از انواع مبلمان ایرانی است که از نظر اندازه، راحت بودن و یا نقش و نگارهای خود بین مبل مدرن و استیل قرار می گیرد یعنی نه به اندازه مبل استیل (سلطنتی) پر زرق و برق و تجملاتی است و نه به اندازه ­ی مبل مدرن ساده است. مبل کلاسیک چوبی با داشتن منبت­ کاری­ در اجزای خود جلوه ی خاصی به دکوراسیون خانه می ­دهد. این نوع مبل با ابعاد و اندازه­ی متناسبی که دارد برای خانه­ های نسبتا کوچک مناسب است.

 

مبل لامزون
انواع مبلمان کلاسیک نشیمن
مبل لامزون

عوامل موثر بر کیفیت مبل کلاسیک چوبی

عوامل مختلفی مانند جنس چوب به کار رفته، جنس پارچه، فوم و اسفنج و.. بر کیفیت مبل کلاسیک چوبی موثرند. اگر می­ خواهید مبلمانی با کیفیت بالا داشته باشید که تا چندین سال مجبور به تعویض مبل منزل نباشید به جنس اجزای سازنده مبل کلاسیک توجه کنید.

 

مبل لامزون
انواع مبلمان کلاسیک نشیمن
مبل لامزون

جنس چوب در مبل کلاسیک چوبی

چوب یکی از متریال­ های اصلی ساخت مبلمان است. مبل کلاسیک چوبی دارای منبت کاری­ های ظریفی است که کیفیت این نقش و نگار می ­تواند یکی از نشانه­ های کیفیت چوب به کار رفته در ساخت مبل باشد. برای ساخت مبلمان کلاسیک از انواع چوب گردو، نراد، راش، روس، افرا و توسکا استفاده می ­شود. چوب راش و گردو از بهترین چوب ­های مورد استفاده برای ساخت مبل کلاسیک چوبی هستند.

 

مبل لامزون
متنوع ترین مبلمان کلاسیک مدرن طرحدار ایرانی
مبل لامزون

مبل کلاسیک چوبی؛ کدام پارچه؟

پارچه مبل بخش زیادی از ظاهر مبلمان را تشکیل می­دهد در نتیجه رنگ و طرح و نقش آن تاثیر زیادی در جلوه دکوراسیون منزل می­ گذارد. از انواع پارچه­ های ساتن، مخمل و شانل در مبل کلاسیک چوبی استفاده می­ شود که در بازار کیفیت­ های مختلفی از هر جنس وجود دارد. شما می توانید از بین پارچه ­های ایرانی، ترک و چینی بهترین نوع آن را انتخاب کنید. یک پارچه مبل با کیفیت ضمانت طول عمر مبل کلاسیک شما خواهد بود. 

برای انتخاب طرح و رنگ پارچه به سبک دکوراسیون و تم رنگی غالب دکور خانه توجه کنید. اگر وسایل دیگر منزل پرنقش و نگار هستند بهتر است پارچه مبل ساده باشد ولی اگر رنگ دیوار، پرده ­ها، فرش و.. نقش و نگاری ندارند یک مبل کلاسیک با پارچه پر نقش و نگار دکوراسیون شما را به تعادل می ­رساند. تناسب بین رنگ پارچه و رنگ چوب مبل موضوع مهمی است که باید به آن توجه کنید.

 

مبل لامزون
انواع مبلمان کلاسیک نشیمن
مبل لامزون

منبت کاری در مبل کلاسیک چوبی؛ ساده یا پر نقش؟

همانطور که گفتیم در طراحی مبل کلاسیک از طرح و نقش منبت کاری استفاده می­ شود که البته کمتر، ساده ­تر و ظریف­ تر از نقوش منبت کاری در مبلمان استیل است. همین مسئله باعث شده است بسیاری از افراد مبل کلاسیک چوبی را بپسندند. اگر دیده شدن طرح­ های روی پایه، دسته و تاج برایتان اهمیت دارد باید مبلی با نقوش بیشتر را انتخاب کنید. برخی از مبل­ های کلاسیک هم طرح ­های ساده ­تری دارند و برای خانه­ هایی با دکوراسیون مدرن و یا ساده مناسب است.

 

مبل لامزون
مبلمان کلاسیک طلایی جدید
مبل لامزون

مبل کلاسیک چوبی سفید، باب میل عروس خانم ها!

مبلمان عروس از مهم ترین وسایل جهیزیه است که خانم ­ها در خرید آن توجه زیادی دارند. مبل کلاسیک چوبی با رنگ چوب سفید و یا پارچه­ ی مبل رنگ روشن می­ تواند یک انتخاب مناسب برای تازه عروس­ ها باشد. مبلمان سفید رنگ به روشن شدن فضای منزل و دلباز نشان دادن آن کمک می­ کند. همچنین انتخاب مبل کلاسیک در اقتصادی بودن هزینه ­های خرید جهیزیه موثر است چرا که قیمت کمتری نسبت به مبل سلطنتی دارد. 

 

مبل لامزون
مبل پشت بلند کلاسیک زرشکی گلدار
مبل لامزون

مبل کلاسیک چوبی؛ برای کدوم سبک دکوراسیون مناسبه؟

ویژگی­ هایی مانند رنگ و فرم و چیدمان وسایل و اجرای خانه نشان­ دهنده نوع دکوراسیون منزل شما هستند. برای خرید مبلمان قبل از هر چیزی به سبک دکوراسیون و مساحت و ساختار اتاق پذیرایی و نشیمن خود توجه کنید، که آیا مبل کلاسیک مناسب با دکوراسیون منزل شما خواهد بود؟ 

مبل کلاسیک چوبی با منبت ­کاری­ های ظریف خود هم با دکوراسیون کلاسیک هماهنگی دارد و همچنین ظرافت و استفاده از رنگ ­های خنثی در آن باعث می شود بتوانیم در دکوراسیون مدرن هم از آن استفاده کنیم. در نتیجه مبل کلاسیک چوبی را می ­توانید در دکوراسیون­ با سبک ­های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن به کار ببرید. 

 

مبل لامزون
متنوع ترین مبلمان کلاسیک مدرن طرحدار ایرانی
مبل لامزون

عوامل موثر بر قیمت مبل کلاسیک چوبی

چه مقدار بودجه برای خرید مبلمان در نظر گرفته ­اید؟ این روزها یکی از مهم­ ترین فاکتورهای خرید مبل میزان هزینه­ ی خرید آن است. عوامل مختلفی بر روی قیمت مبل کلاسیک موثرند. از جمله آنها می ­توان به:

  • جنس چوب: چوب­ های راش و گردو با کیفیت بالای خود باعث افزایش قیمت مبل کلاسیک می­ شوند.
  • کیفیت پارچه: پارچه­ های متنوع ترک، ایرانی و چینی در بازار وجود دارند که با انتخاب پارچه باکیفیت بالا قیمت مبل افزایش می­ یابد.
  • چند نفره بودن مبلمان: با افزایش تعداد مبل در ست مبلمان قیمت آن افزایش می­ یابد.
  • کیفیت رنگ مورد استفاده: در ساخت مبلمان از انواع رنگ استفاده می ­شود. کیفیت بالای رنگ مبل کلاسیک را گران تر می­کند.
  • منبت­ کاری ­های روی چوب: منبت کاری ظریف روی دسته، پایه و تاج مبل یکی از ویژگی­ های مبلمان کلاسیک است. هرچه بیشتر روی طرح و نقش مبل کار شده باشد قیمت آن افزایش می­ یابد.

 

مبل لامزون
متنوع ترین مبلمان تک کلاسیک مدرن ایرانی
مبل لامزون

نکته ­های خرید مبل کلاسیک چوبی

برای خرید مبل کلاسیک چوبی به مساحت قسمت پذیرایی و نشیمن منزل خود توجه کنید. عدم تناسب اندازه مبل با فضای منزل باعث شلوغ شدن و ناهماهنگی دکوراسیون خواهد شد.

  • رنگ مبلمان کلاسیک بخش زیادی از تم رنگی منزل را می­ سازد در نتیجه رنگ مناسب با دیگر وسایل و هماهنگ با رنگ دیوارها را انتخاب کنید.
  • به ضمانت محصول توجه کنید و از فروشنده راجع به گارانتی خرید سوال کنید.
  • تناسب مبلمان با میز جلومبلی و عسلی را فراموش نکنید. میز جلومبلی شیک و مناسب دکوراسیون مبلمان شما را تکمیل خواهد کرد.
  • اگر از خانواده­ های پر رفت و آمد هستید و فضای کافی در منزل دارید بهتر است ست مبلمان با تعداد بیشتر مثلا مبلمان نه نفره بخرید.
  • شما می­ توانید برای پیوستگی اجزای دکوراسیون منزل خود میز ناهار خوری ست با مبلمان کلاسیک خود را سفارش دهید.

 

مبل لامزون
ست مبلمان آبی نقره ای طرحدار ایرانی
مبل لامزون

کلام آخر

مبل کلاسیک چوبی یک مبلمان متناسب با نیاز خانواده هاست و می ­تواند در اغلب خانه ­ها با سلیقه­ های مختلف جا داشته باشد. طرح و نقش مبل کلاسیک نشانی از اصالت هنر ایرانی است و سادگی آن مناسب خانه ­هایی با دکوراسیون مدرن و ساده است. برای خرید مبل کلاسیک چوبی به فروشگاه­ های معتبر در زمینه تولید مبلمان مراجعه کنید تا خرید مطمئنی داشته باشید.

مبل لامزون یکی از تولیدکنندگان معتبر در زمینه طراحی، ساخت و عرضه مبلمان منزل و سرویس خواب است که با سال­ ها تجریه و تخصص در این زمینه، مبلمانی متناسب با نیاز و سبک زندگی مشتریان در سراسر ایران تولید می­ کند. مبل لامزون برای تولید مبلمان از استادکاران و هنرمندان متخصص بهره می­ گیرد تا بهترین محصول را به مشتریان خود ارائه دهد. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل گروه مبل لامزون سر بزنید و برای تهیه و سفارش مبلمان و سرویس خواب مورد نیاز خود با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه