Chidaneh.com placeholder image

موکت یا لمینت، برای چه فضاهایی کاربرد دارند؟

به قلم: تحریریه چیدانه

برای شما هم حتما پیش آمده که بخواهید کف خانه را بازسازی کنید و سردرگم شوید که کدام کفپوش برای فضای شما مناسب‌تر است. در ادامه با ویدیویی از پارکت و کاغذ دیواری سارای میخواهیم به مقایسه موکت و لمینت بپردازیم تا ببینیم هر کدام برای کدام فضا زیباتر و کاربردی است.

چوب و هنر

موکت یا لمینت؟

لمینت نوعی کفپوش دکوراتیو است که از موادی به نام HDF ساخته شده است. مقاومت بالایی دارد، راحت تمیز می‌شود و نصب آسانی دارد. لمینت در مهم ترین فضاهای خانه از جمله پذیرایی، آشپزخانه، راهروها و اتاق‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، لمینت در برابر آب مقاوم است اما ضد آب نیست.

پارکت و کاغذ دیواری سارای
لمینیت
پارکت و کاغذ دیواری سارای

تمیز کردن لمینت 

تنها چیزی که برای پاک کردن کفپوش لمینت نیاز است، دستمال نم دار است. لمینت با وجود لایه‌ی پوششی، گرد و خاک و کثیفی را به خودش جذب نمی‌کند و راحت تمیز می‌شود.

پارکت و کاغذ دیواری سارای
موکت
پارکت و کاغذ دیواری سارای

موکت و مزایای آن

موکت علاوه بر خانه ها در فضاهای مختلف مانند اداره ها نیز استفاده می‌شود. از مزایای آن می‌شود به تنوع، داشتن بافت نرم، عایق بودن در برابر سرما و گرما و از همه مهم تر عایق صوت بودن آن اشاره کرد. برای نگهداری موکت باید به میزان رفت و آمد روی آن و استفاده از جنس مرغوب توجه داشت تا امکان آسیب دیدن و کثیف شدن موکت به حداقل برسد.

 

برای سفارش و انتخاب موکت یا لمینت در فضاهای مختلف می توانید از تیم حرفه ای سارای کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه