Chidaneh.com placeholder image

طراحی صحنه سریال «دراکولا»؛ تجملات بیش از حد در دکوراسیون‌های کلاسیک

به قلم: المیرا فلاحیان

طبقه‌ی مرفه هر جامعه‌ای، همواره در تمام معیارهای زندگی پیشتاز بوده‌اند. رفاه و وضعیت مالی خوب یا نسبتا عالی تمام ابعاد زندگی ی; انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اشخاص ثروتمند یک جامعه، ظاهر هر چیزی حرف اول را میزند. ظاهر سازی زندگی باید به بهترین شکل انجام شود و از هر چیزی باید برای اثبات قدرت استفاده کرد. فرقی نمی‌کند این نمایش ظاهری فقط یک فرش دستباف گران قیمت باشد یا خانه‌های قصر مانند. فیلم دکور این هفته شما را دعوت میکند تا با سبکی دست نیافتنی از دکوراسیون آشنا شوید و در دنیای تجملات و زرق و برق سردرگم شوید. با ما همراه باشید تا به بررسی دکوراسیون اشرافی سریال دراکولا که مهمان جدید خانه‌های شما از شبکه خانگی است بپردازیم و با سبک زندگی این دسته از جامعه آشنا شویم.

طراحی صحنه سریال دراکولا

درباره سریال دراکولا

سریال دراکولا آخرین ساخته‌ی کارگردان محبوب سینما و تلوزیون، مهران مدیری است که در ادامه‌ی مجموعه‌ی نمایش خانگی پر طرفدار«هیولا» ساخته شده است. اولین قسمت این سریال 3 فرودین ماه 1400 از شبکه نمایش خانگی پخش شد و پخش آن همچنان ادامه دارد.

سرویس خواب بالسا
طراحی صحنه سریال دراکولا

خلاصه داستان

کامران کامروا (با بازی مهران مدیری) بعد از جدایی از همسر سابق خود، با ژاله کبیری (با بازی ویشکا آسایش) که زنی بسیار ثروتمند است ازدواج نموده است. پروژه‌ی کلاهبرداری جدید کامروا موسسه‌ی تازه تاسیس خیریه‌ی کودکان کار است که همراه با شریک جدید خود، مهر افزون در آن به پولشویی مشغول است…

طراحی صحنه سریال دراکولا

عوامل سریال دراکولا

  • کارگردان: مهران مدیری
  • بازیگران : مهران مدیری، ویشکا آسایش، اندیشه فولادوند، سیما تیرانداز، گلاره عباسی، بهنام تشکر، نیما شعبان نژاد ، محمد بحرانی و…
طراحی صحنه سریال دراکولا

خانه‌ی اشرافی ملکه کبیری

اگر بخواهیم با سبک شناسی دکوراسیون، منزل ژاله کبیری را مورد بررسی قرار دهیم، می‌توانیم بگوییم خانه‌ی او ترکیبی از سبک دکوراسیون مدرن و سبک دکوراسیون کلاسیک است. البته به دلیل مساحت بالای عمارت زیبا و مجلل او، هر قسمت از خانه، از سبک مستقلی پیروی میکند.  بخش‌هایی از خانه را با اثاثیه سفید رنگ می‌بینیم که این اثاثیه دکوراسیون مدرن را برایمان یادآور می‌شوند. در بخش‌هایی از قبیل اتاق خواب ژاله کبیری نیز شاهد سبک دکوراسیون کلاسیک هستیم. فرش‌های دستباف، رنگ‌های گرم، کاغذ دیواری‌هایی با نقش نگار‌های ایران قدیم، همه و همه برایمان یادآور دکوراسیون کلاسیک در خانه‌های ایرانی هستند. 

طراحی صحنه سریال دراکولا
طراحی صحنه سریال دراکولا

مطلب پیشنهادی: طراحی صحنه فیلم «فروشنده»؛ نمایی از تعرض در طراحی خانه

اما سالن بزرگ پذیرایی عمارت بیشتر تحت تاثیر دکوراسیون مدرن است چرا که از نقش و نگار قالی‌ها و گرمای رنگ‌های مختلف به دور است. شاید تا به حال دیده باشید که اشخاصی برای تزیین خانه یا اتاق خواب خود از اعضای بدن حیوانات مثل عاج، پوست ، سر و… استفاده میکنند. اما ژاله برای تزیین عمارت خود از این اجسام بی جان فراتر رفته و خانه‌ی خود را به باغ وحشی مجلل بدل نموده است . 

طراحی صحنه سریال دراکولا
طراحی صحنه سریال دراکولا

فضای بیرونی خانه ژاله کبیری، کاملا مشابه یک کاخ بزرگ و مجلل است و طراح صحنه سریال با قرار دادن حیوانات کمیاب و مختلف در آن سعی داشته میزان ثروت صاحب خانه را به مخاطب نشان دهد. البته که استفاده مهران مدیری از این حیوانات مورد انتقاد جمع کثیری از حامیان حقوق حیوانات قرار گرفت و باعث ناراحتی مردم شده است.

طراحی صحنه سریال دراکولا
طراحی صحنه سریال دراکولا

مطلب پیشنهادی: طراحی صحنه فیلم «بی‌پولی»؛ رسیدن از اوج رفاه به اوج فقر

دفتر کار کامران کامروا

نظم بین وسایل در تمام دفاتر کاری شخصی بسیار مهم و ضروری است. دفتر کار کامران کامروا از این نظم قانونمند حتی در ترکیب رنگ اجسام نیز برخودار است. طیف رنگی قهوه‌ای حاکم بر فضای دفتر کار کامروا، این اتاق را به سبک دکوراسیون کلاسیک نزدیک می‌کند. البته نباید به وجود ظروف برنجی برای تزئین این اتاق و ریشه‌های سبک دکوراسیون سنتی ایرانی بی توجه بود. دفتر کامروا به عنوان یک دفتر کار بسیار مجلل است و این دقیقا چیزی است که از او انتظار میرود. دفتری دور از سادگی!

طراحی صحنه سریال دراکولا

به کار بردن اشیاء و لوازم شلوغ و گران قیمت، مبلمان تاج‌دار با چوب طلایی و به کار گرفتن رنگ‌های گرم در آن، دفتر کامروا را نیز به دفتری مجلل با دکوراسیون کلاسیک بدل کرده است. البته در کل میتوان گفت طراح صحنه و دکور سریال دراکولا تجربه و مهارت ویژه‌ای در ترکیب سبک‌های مختلف دکوراسیون داشته است که البته مساحت بالای لوکیشن‌های سریال این امکان را برای او دو چندان کرده است.

طراحی صحنه سریال دراکولا
طراحی صحنه سریال دراکولا

مطلب پیشنهادی: طراحی صحنه فیلم «بمب، یک عاشقانه»؛ خیابان‌ها و خانه‌هایی جنگ زده

خانه‌ی خانواده مهرافزون

خانواده‌ی مهرافزون نسبت به جامعه‌ی کلی امروزی از وضعیت مالی بسیار خوبی برخوردار هستند اما در مقایسه با ثروتمدانی مثل کامروا و ژاله کبیری کاملا در سطح معمولی قرار دارند. خانه‌ی آن‌ها خالی از زرق و برق نیست اما در آن زیاده روی نیز نشده است. خانواده مهرافزون علاقه شدیدی به تاثیر پذیری از فرهنگ غرب و مدرنیته دارند و در این امر بسیار موفق بوده‌اند. چرا که حتی سبک دکوراسیون خانه‌ی آنها نیز به سبک دکوراسیون مدرن غربی بی شباهت نیست.

طراحی صحنه سریال دراکولا

عمارت هنری الناز

شخصیت هنر دوست الناز ( با بازی اندیشه فولادوند) از تجملات بی مورد گریزان است برای همین هم خانه‌ی او خانه‌ای شیک با چیدمان ترکیبی از کلاسیک و نئو کلاسیک است. وسایل تزئینی مینیمال جای مجسمه‌های طلایی را گرفته‌اند و دیوارهای سفید رنگ، خالی از کاغذ دیواری‌های نقش و نگار دار هستند. وجود گلدان‌ها با گیاهان زنده به روحیه لطیف الناز اشاره دارد و از علاقه او به طبیعت خبر می‌دهند.

طراحی صحنه سریال دراکولا

تابلوهای نقاشی با طرح‌های مختلف از دیگر المان‌های موجود در دکوراسیون داخلی گالری الناز می‌باشد. مبلمان چستر چرم و آباژورهای منحصر به فرد امضایی بر سبک کلاسیک دکوراسیون این گالری هنری هستند. 

طراحی صحنه سریال دراکولا

مطلب پیشنهادی: طراحی صحنه سریال «می‌خواهم زنده بمانم»؛ اوج جذابیت دکوراسیون‌های انقلابی

دفتر آقای موفق، ارثیه یک پدر

آقای موفق (با بازی بهنام تشکر) وکیل کامران کامروا است. دفتر کار آقای موفق یک دفتر کار معمولی نیست بلکه میراث پدری آقای موفق است که از پدرش به او رسیده است. به گفته‌ی او تمام وسایل اتاق همه و همه قبل‌ها برای پدرش بوده و حال بدون هرگونه جابجایی به او رسیده است‌.

طراحی صحنه سریال دراکولا

اتاق او کلکسیونی کامل از از دهه‌های گذشته است که سبک دکوراسیون کلاسیک را برای شما به نمایش می‌گذارد. رنگ قهوه‌ای و طیف‌های مختلف از آن همواره از نشانه‌های اصلی دکراسیون کلاسیک بوده‌اند که استفاده از آن در اتاق آقای موفق بسیار به اندازه و کافی بوده است. بعضی از کتاب‌های قفسه‌ی کتابخانه او رنگ و رو رفته هستند که این اثباتی برای کهنه سال بودن آن‌هاست. در اولین نگاه به میز اقای موفق شما میتوانید متوجه شوید که این اتاق، اتاق یک وکیل است چرا که مجسمه‌ی ترازوی عدالت به درستی روی میز او به نمایش گذاشته شده است.

طراحی صحنه سریال دراکولا

دیگر مطالب فیلم دکور نیز برایتان جذاب خواهد بود:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه