Chidaneh.com placeholder image

فرق مایکروفر توکار با روکار

به قلم: گلنار

امروزه ماکروفرها به وسیله‌هایی ضروری در آشپزخانه تبدیل شده‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند زیرا آشپزی سریع و آسان را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورند. اگر قصد خرید ماکروفر دارید و می‌خواهید بدانید که فرق ماکروفر توکار و روکار یا رومیزی در چیست و کدام یک ار انواع آن‌ها برای شما مناسب‌تر است در این مقاله با ما همراه باشید.

فرق مایکروفر توکار و روکار

مقایسه ماکروفر توکار و روکار

قبل از هرچیز برای درک بهتر فرق ماکروفر توکار و روکار، بهتر است عملکرد و مزایا و معایب هر یک را به‌صورت جداگانه بررسی کنیم.

چوب و هنر

ماکروفر توکار

ماکروفرهای توکار معمولا داخل کابینت یا فضای تعبیه شده در دیوار آشپزخانه قرار می‌گیرند و ظاهر مدرن‌تری به آشپزخانه می‌بخشند. در آشپزخانه‌های امروزی برای ایجاد فضای بیشتر و ظاهری مدرن‌تر، معمولا از ماکروفرها یا فرهای توکار استفاده می‌شود. اصلی‌ترین فرق ماکروفر توکار و روکار، محل قرارگیری آن‌ها در آشپزخانه و فضایی است که هرکدام نسبت به ابعادشان اشغال می‌کنند. باید توجه داشته باشید که هر ماکروفری قابلیت قرار گرفتن در کابینت یا دیوار را ندارد و باید برای این کار طراحی شده باشد.

مطلب پیشنهادی: فرق مایکروفر با مایکروویو، کدومو بهتره بخریم؟

مزایای مایکروفر توکار

مزایای ماکروفرهای توکار

این نوع از ماکروفرها فضای کم‌تری را در آشپزخانه اشغال می‌کنند.
ظاهری زیباتر و مدرن‌تر به محیط آشپزخانه می‌بخشند.
بهترین گزینه برای آشپزخانه‌های کوچک محسوب می‌شوند.

معایب ماکروفرهای توکار

  • ماکروفرهای توکار نیاز به فضاسازی در آشپزخانه دارند و باید فضایی در کابینت یا دیوار برای قرار گرفتن آن‌ها تعبیه شود.
  • نصب این نوع از ماکروفرها مشکل‌تر از ماکروفرهای رومیزی است.
  • اگر قصد تعویض این نوع از ماکروفرها را داشته باشید، پیدا کردن نمونه‌ای دقیقا هم اندازه ماکروفر قبلی تا حدی مشکل خواهد بود.
  • معمولا ماکروفرهای توکار به دلیل جدیدتر بودن، قیمت گران‌تری نسبت به ماکروفرهای رومیزی دارند.
  • اگر قصد جا به ‌جایی این نوع از ماکروفرها را داشته باشید، مجبور خواهید بود تا تغییراتی در طراحی کابینت‌ها و فضای آشپزخانه بدهید که این امر هزینه زیادی در پی خواهد داشت.
مزایای مایکروفر روکار

ماکروفر روکار یا رومیزی

این نوع از ماکروفرها در ابعاد و انواع مختلفی عرضه می‌شوند و روی کابینت یا شلف‌هایی که در آشپزخانه برای قرار گیری آن‌ها تعبیه شده‌اند، قرار می‌گیرند. یکی دیگر از مواردی که در فرق بین ماکروفر توکار و روکار باید در نظر بگیریم، تنوع و باز بودن دست مصرف ‌کنندگان در استفاده از آن‌ها است. ماکروفرهای رومیزی در طراحی‌های مدرن خانه و آشپزخانه دیگر طرفدار چندانی ندارند و فضای بیشتری نسب به ماکروفرهای توکار اشغال می‌کنند.

مزایای ماکروفرهای روکار یا رومیزی

  • نصب این ماکروفرها بسیار آسان است و تنها کافی است که ماکروفر را نزدیک پریز برق روی کابینت قرار دهید.
  • قیمت ماکروفرهای روکار معمولا ارزان‌تر از ماکروفرهای توکار است.
  • هر زمان که بخواهید می‌توانید ماکروفرهای روکار یا رومیزی را جا به جا کنید و محل قرار گیری آن را در آشپزخانه تغییر دهید.
  • ماکروفرهای روکار نیازی به نصب یا فضاسازی در آشپزخانه ندارند.
  • معایب ماکروفرهای روکار یا رومیزی
  • فضای زیادی روی کابینت یا پیشخوان آشپزخانه اشغال می‌کنند.
  • آشپزخانه را شلوغ نشان می‌دهند و در طراحی‌های مدرن ظاهر جالبی ایجاد نمی‌کنند.
  • برای آشپزخانه‌های کوچک گزینه مناسبی نیستند.
مکان مناسب مایکروفر توکار

بهترین مکان‌های قرارگیری ماکروفر توکار در آشپزخانه‌های کوچک

با توجه به مواردی که درباره فرق ماکروفر توکار و روکار توضیح دادیم و مزایا و معایب هریک را برشمردیم، در این بخش قصد داریم تا چند ایده استفاده از ماکروفرهای توکار در آشپزخانه‌های کوچک را در اختیارتان قرار دهیم. ماکروفرهای توکار باتوجه به فضای آشپزخانه می‌توانند در قسمت‌های مختلفی قرار گیرند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

زیر پیشخوان

اگر فضای پیشخوان زیادی ندارید و نمی‌توانید فضای جداگانه‌ای برای قرارگیری ماکروفر در نظر بگیرید، می‌توانید فضایی در زیر پیشخوان در بالای کابینت کشوها ایجاد کنید. این کار هزینه کم‌تری را هم در پی خواهد داشت زیرا تنها با حذف یک یا دو کشو، فضای مناسب ماکروفر ایجاد خواهد شد.

قرارگیری مناسب مایکروفر توکار

بین کابینت‌های دیواری 

با قرار دادن ماکروفر میان کابینت‌های بالایی، ظاهری مدرن‌تر و جذاب‌تر در آشپزخانه ایجاد خواهد شد. همچنین به دلیل ارتفاع بیشتر محل قرارگیری، امکان دسترسی به آن نیز آسان‌تر است. توجه داشته باشید که در صورت انتخاب این گزینه برای نصب ماکروفر توکار در آشپزخانه خود به نکات مقاوم‌سازی چهارچوب کابینت‌ها بیشتر دقت کنید زیرا کابینت‌های پایینی باید به‌گونه‌ای ساخته شوند که توان تحمل وزن ماکروفر را داشته باشند.

مایکروفر توکار بین کابینت ها

فاصله بین پیشخوان و کابینت‌های دیواری

در بسیاری از آشپزخانه‌ها فضایی مربعی شکل مانند قفسه یک طبقه بین پیشخوان و کابینت‌های دیواری قرار داده می‌شود تا وسیله‌های بزرگ دست‌وپاگیر آشپزخانه در آن قرار داده شود. شما می‌توانید از این فضا برای قرار دادن ماکروفر خود استفاده کنید. مزیت این فضا این است که نیازی به خرید ماکروفر توکار ندارید و استفاده از ماکروفرهای رومیزی نیز در این فضا امکان‌پذیر است.

مایکروفر توکار بالای گاز

کابینت بالای گاز

این گزینه برای زمانی است که آشپزخانه شما بسیار کوچک است و فضای کافی برای جا دادن ماکروفر ندارید. اگر از هود هنگام آشپزی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید ماکروفر را در کابینت بالایی گاز قرار دهید تا از فضای موجود در آشپزخانه حداکثر استفاده را کنید. البته باید توجه داشته باشید که یکی از معایب این گزینه، فرسایش زودهنگام ماکروفر به دلیل قرار گرفتن در معرض حرارت گاز است.

با این‌که در بخش مربوط به فرق ماکروفر توکار و روکار، مزایای ماکروفرهای روکار یا رومیزی بیشتر از ماکروفرهای توکار بود. اما نمی‌توان مزیت کم‌جا بودن ماکروفرهای توکار و ظاهر زیبایی را که برای آشپزخانه ایجاد می‌کنند، نادیده گرفت. به همین دلیل است که در آشپزخانه‌های امروزی، ماکروفرهای توکار جایگاه ویژه‌ای دارند. در این مقاله با برشمردن مزایا و معایب انواع ماکروفرها و فرق

ماکروفر توکار و روکار، سعی داشتیم کاربردی‌ترین مطالب را در اختیارتان قرار دهیم تا با مطالعه آن‌ها بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

در ادامه خواندن این مطالب را نیز به شما پیشنهاد می کنیم:

نویسنده: پریچهر رضوی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه