Chidaneh.com placeholder image

رومیزی سوزن دوزی شده؛ 6 ایده برای تزئین خانه

به قلم: مژگان احمدی

چند سالی است که استفاده از المان‌های سنتی و قدیمی در تزئین فضای خانه و تلفیق آن با وسایل و دکوراسیون مدرن، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌ است. استفاده از رومیزی سوزن‌ دوزی شده، طرح‌های سنتی به کار برده شده در کوسن‌های مبل یا پرده‌ها در دکوراسیون‌هایی که با رنگ‌های خنثی طراحی شده‌اند، ترکیب چشم‌نوازی را ایجاد می‌کند. 

هنر سوزن دوزی سابقه‌ای دیرینه در بین ایرانیان دارد این هنر دست آن‌قدر چشم‌نواز است که آوازه زیبایی آن به کشورهای اروپایی نیز رسیده است به طوری که در سال‌های اخیر تاثیر این هنر در حوزه مد و فشن و دکوراسیون داخلی اروپایی قابل رویت است. در این مقاله چند ایده خلاقانه برای استفاده از رومیزی سوزن ‌دوزی شده در دکوراسیون خانه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

قالیشویی ادیب
رومیزی سنتی سوزن دوزی شده
رومیزی سوزن‌ دوزی شده

ایده‌هایی برای استفاده از رومیزی سوزن‌ دوزی شده

وقتی صحبت استفاده از وسایل قدیمی مانند رومیزی سوزن دوزی شده به گوشمان می‌خورد، ممکن است با خود بگوییم که استفاده از رومیزی‌ها و پارچه‌های قدیمی در یک فضای مدرن هم‌خوانی لازم را نخواهد داشت. باید بگوییم که این یک تصور استباه است. مهم‌ترین نکته در استفاده از رومیزی سوزن دوزی شده و پارچه‌های سنتی و قدیمی، نحوه درست استفاده از آن‌ها در دکوراسیون خانه است. باتوجه به این‌که این نوع از رومیزی‌ها و پارچه‌ها به نوعی ترند در طراحی‌های مدرن تبدیل شده‌اند بهتر است از استفاده آن‌ها غافل نشویم.

در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چطور استفاده از انواع رومیزی سوزن دوزی شده در فضاها و دکوراسیون‌های مختلف جلوه‌ای چشم‌نواز به فضای خانه شما خواهید بخشید. 

رومیزی سنتی
رومیزی سوزن‌دوزی شده

رومیزی سوزن دوزی شده روی میز ناهارخوری قدیمی

 اگر میز ناهار خوری سالن پذیراییتان قدیمی شده و قصد دارید آن را تعویض کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از یک رومیزی سوزن‌ دوزی شده با نقش‌ها و طرح‌های خلوت است. درست است که در دکوراسیون‌های مدرن استفاده از رومیزی‌های بزرگ روی میز ناهارخوری قدیمی شده است. اما در دکوراسیون‌های مدرن- کلاسیک هنوز هم این ایده مورد استقبال قرار می‌گیرد و جلوه متفاوتی به میز ناهارخوری قدیمی‌تان خواهد بخشید. همچنین این ایده باعث می‌شود تا دیگر مجبور نباشید که میز ناهار خوری خود را تعویض کنید.

رانر سوزن دوزی شده

استفاده از رانر سوزن‌دوزی شده روی کنسول

رانرها در دکوراسیون‌های امروزی بسیار پرطرفدار هستند و جایگزین مناسبی برای رومیزی‌های بزرگ قدیمی به شمار می‌روند. اگر در فضای خانه خود کنسول دارید و می‌خواهید جلوه‌ای متفاوت به آن ببخشید یا عیب‌های سطحی آن را بپوشانید، استفاده از رانر سوزن دوزی شده روی کنسول، گزینه بسیار زیبا و خاصی محسوب می‌شود.

رومیزی سوزن دوزی شده در آشپزخانه

استفاده از رومیزی سوزن دوزی شده در آشپزخانه

آشپزخانه‌ها همیشه طراحی متفاوتی در مقایسه با بقیه فضای خانه دارند و می‌توان از المان‌های متفاوت‌تر و رنگارنگ‌تری در آن‌ها استفاده کرد. اگر یک میز کوچک در آشپزخانه دارید و قصد دارید آن را به نوعی زیباتر جلوه دهید، استفاده از یک رومیزی کوچک سوزن دوزی شده روی آن، فضایی دنج‌تر و خاص‌تر را به آشپزخانه شما خواهد بخشید. پس از معجزه زیبایی رومیزی‌ سوزن دوزی شده در طراحی دکوراسیون آشپزخانه خود غافل نشوید.

رومیزی‌های سوزن دوزی به‌ عنوان شال مبل

استفاده از رومیزی‌های سوزن دوزی به‌ عنوان شال مبل

در دکوراسیون‌های مدرن استفاده از شال مبل به یک ترند پرطرفدار در تزئین مبل‌ها تبدیل شده است. اگر مبل‌های شما ساده هستند و رنگ زمینه آن‌ها خنثی است و علاقه‌ای به استفاده از کوسن‌های زیاد روی مبل ندارید، استفاده از یک رومیزی باریک سوزن دوزی شده با رنگ‌های شاد و متضاد با رنگ مبل، جلوه‌ای خاص به فضای پذیرایی و یبل‌های شما خواهد بخشید.

 

رومیزی سوزن دوزی روی میزهای کوچک کناری

استفاده از رومیزی سوزن دوزی روی میزهای کوچک کناری

اگر دوست ندارید یک المان متفاوت در مرکز دکوراسیون فضای خانه شما قرار داشته باشد و ریتم مینیمال آن را برهم زند، می‌توانید از این نوع رومیزی‌ها روی یک میز کوچک کناری که در گوشه سالن قرارداده‌اید، استفاده کنید. با این کار هم جلوه‌ای ویژه به میز گوشه‌ای خود داده‌اید و هم به طراحی مینیمال فضای کلی لطمه‌ای وارد نکرده‌اید.

 

رومیزی سوزن دوزی شده هنگام سرو غذا

تزئین میز ناهار خوری با رومیزی سوزن دوزی شده

شما می‌توانید تنها زمانی که می‌خواهید برای پذیرایی از مهمان یک وعده غذایی روی میز ناهار خوری سرو کنید، می‌توانید از رومیزی سوزن دوزی شده برای جلوه بیشتر تزئینات پذیرایی خود استفاده کنید. برای این کار بهتر است از یک رانر سوزن دوزی شده در وسط میز استفاده کنید و تعدادی دستمال سفره‌ پارچه‌ای سوزن دوزی شده که طرح‌های آن‌ها با رانر همخوانی دارند در کنار بشقاب‌ها قرار دهید. با این کار جلوه‌ای منحصربه‌فرد و کلاسیک به میز پذیرایی خود می‌بخشید.

رومیزی سوزن دوزی شده
رومیزی های سوزن دوزی شده
رومیزی سوزن دوزی شده زیبا
رومیزی سوزن دوزی شده در دکوراسیون
رومیزی سوزن دوزی شده در دکوراسیون سنتی
رومیزی سنتی در دکوراسیون

کلام آخر:

در این مقاله با ارائه ایده‌های مختلف به منظور استفاده از انواع رومیزی سوزن دوزی شده قدیمی، قصد داشتیم تا علاوه بر در اختیار قرار دادن پیشنهاد‌های کاربردی، سهمی در احیای این هنر دست زیبا داشته باشیم. استفاده از پارچه‌های سوزن دوزی در دکوراسیون علاوه بر زیباتر کردن فضا، جلوه‌ای اصیل و چشم‌ نواز به خانه می‌بخشند. پس از معجزه زیبایی پارچه‌های‌ سوزن دوزی شده در طراحی دکوراسیون منزل خود غافل نشوید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه