Chidaneh.com placeholder image

مبل بدون پشتی، انتخابی جذاب و متفاوت!

به قلم: فرگل سلحشور

در بسیاری از چیدمان‌ها، مبل یک عنصر اصلی و مهم محسوب می‌شود اما همیشه یک مبل معمولی گزینه مناسبی برای دکور کردن یک فضا نیست. مبل بدون پشتی نوعی مبل متفاوت و خاص است که مزیت آن نسبت به سایر انواع مبل‌ها، انعطاف‌پذیری و انطباق‌پذیری آن است. خیلی از افراد با این نوع مبل و کاربردهای آن آشنایی چندانی ندارند، در این مطلب از چیدانه همراه ما باشید تا بیشتر با مبل بدون پشتی آشنا شویم.

مبل بدون پشتی

مبل بدون پشتی چیست و چه مزایایی دارد؟

مبل بدون پشتی همان‌طور که از نامش پیداست، برخلاف مبل‌هایی که عادت به دیدن آن‌ها داریم، پشتی ندارند. در نگاه اول شاید به نظر برسد مبلی که پشتی ندارد، باعث شود که افراد به هنگام نشستن روی آن احساس راحتی نکنند. 
اما تنوع بالای مبل بدون پشتی و مزیت‌هایی که نسبت به مبلمان معمولی دارد، انتخابی بسیار خاص و کاربردی خواهد بود. این مبل را می‌توان به صورت تنها و به همان شکلی که طراحی شده یا به کمک کوسن‌ها و بالشتک‌هایی برای تکیه دادن در مجاورت دیوار استفاده کرد.

سرویس خواب بالسا
مبل بدون پشتی

مزایای استفاده از مبل بدون پشتی

• مبل بدون پشتی فضای بیشتری را جهت نشستن در اختیار افراد می‌گذارد.
• ظاهر خاص‌ و متفاوت‌تری به فضا می‌بخشد.
• به عنوان یک جداکننده فضا، بدون ایجاد مانع ارتفاعی، جهت گفتگوی افراد قابل استفاده است.
• همه ‌کاره و کاربردی است.
• مناسب برای فضاهایی با متراژ پایین است.
• به عنوان فضای خواب قابل استفاده است.

مبل بدون پشتی

چطور یک مبل بدون پشتی مناسب انتخاب کنیم؟

در ابتدا نیاز است تا بدانید از نظر سبک به دنبال چه چیزی هستید. اگر حال و هوای سبک مدرن در فضای شما جریان دارد، نیاز نیست که حتما از یک مبل مدرن استفاده کنید. می‌توانید از یک مبل لاوسیت استفاده کرده و فضای خود را بسیار خاص و متفاوت جلوه دهید. این نوع مبل تنها مختص سبک دکوراسیون خاصی نیست و در سبک‌های مختلفی می‌توان آن را طراحی و تولید کرد. از سبک‌های مدرن و مینیمال گرفته تا سبک کلاسیک و سلطنتی.
مورد بعدی در نظر گرفتن متراژ فضای شماست. مبل بدون پشتی با ابعاد بزرگ، قطعا بسیار جاگیر خواهد بود و به هیچ وجه مناسب برای استفاده در فضاهایی با متراژ پایین نیست.
انتخاب پارچه مبل مورد دیگری است که باید به آن توجه کرد. پارچه مبل باید متناسب با سبک فضای شما باشد تا مبل جلوه خود را بهتر و زیباتر در فضا نشان دهد.

مبل بدون پشتی
مبل بدون پشتی

روش‌های چیدمان مبل بدون پشتی در فضا

چندین روش را می‌توان برای چیدمان این مبل انتخاب کرد. یکی از این روش‌ها این است که مبل را کاملا به دیوار تکیه دهید و به این ترتیب می‌توانید از کوسن‌ها و بالشتک‌هایی برای تکیه دادن استفاده کنید.
روش دیگر این است که به  صورت شناور در هر نقطه از فضای خود قرار دهید. در این شرایط مبل همانند یک مبل نیمکتی عمل کرده و علاوه بر کاربری اصلی آن، یعنی فضایی برای نشستن، به عنوان فضایی برای استراحت و خواب هم قابل استفاده خواهد بود. مبل بدون پشتی عمدتا ظرفیت نشستن سه نفر را خواهد داشت.

مبل بدون پشتی

از دیگر کاربری‌های محبوب مبل بدون پشتی، در فضایی کنار پنجره است و در واقع دیوار زیر پنجره را به صورت سرتاسری دربر می‌گیرد. بنابراین فضایی دنج و دلنشین را برای استراحت عصرگاهی، نوشیدن چای و کتاب خواندن فراهم می‌کند.
قرار دادن دو مبل بدون پشتی روبه‌روی هم، چیدمان مبلمان را شما را تکمیل خواهد کرد زیرا به راحتی امکان نشستن 6 نفر را فراهم خواهد کرد. در عین حال فضای زیادی را اشغال نکرده و سالن شما را بزرگتر و دل‌بازتر جلوه خواهد داد.
علاوه بر روش‌های گفته شده، کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید تا از این مدل مبل به شیوه‌های مختلف و در فضاهای متفاوتی استفاده کنید و چیدمانی خاص و منحصر به فرد را به وجود آورید.

کلام آخر
گاهی بهتر است برای چیدمان فضای خود، فراتر از عادت‌های معمول رفتار کنید تا جلوه‌ای متفاوت‌تر و زیباتر از فضای خود داشته باشید. استفاده از مبل بدون پشتی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند موجب بروز تحولی زیبا در فضای شما شود.

مطالب مرتبط
مبل مدل لاوست، مگه عاشقانه تر از اینم داریم؟
تفاوت شزلون با لاوست، چقدر با هم فرق دارن؟
مبل راحتی جدید و شیک، از انتخاب رنگ مبل تا خرید!
مبل ال یا راحتی، کدام ‌یک برای خانه شما مناسب‌تر است؟

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه