Chidaneh.com placeholder image

تفاوت شزلون با لاوست، چقدر با هم فرق دارن؟

به قلم: تحریریه چیدانه

شناخت انواع مدل مبلمان می تواند به شما کمک کند تا در زمان انتخاب و خرید مبل در دکوراسیون منزل خود دقیق تر و درست تر عمل کنید. امروزه انواع و اقسام مبلمان طراحی و ساخته می شوند که هر کدام از آنها می توانند متناسب با فضایی خاص انتخاب و چیدمان شوند. یکی از مدل های مبلمان که اتفاقا به دلیل ظاهر متفاوت خود طرفداران بسیاری نیز دارند مبلمان شزلون است که در بسیاری از شرایط با مبلمان لاوست نیز اشتباه گرفته می شوند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با تفاوت شزلون با لاوست بگوییم و شما را با هر دوی این نوع مبلمان آشنا کنیم.

دکوراسیون وود آرت
مبل شزلون طرح جردن وود آرت
دکوراسیون وود آرت

سرویس خواب بالسا

مبل شلزون در دکوراسیون منزل

پیش از این در مطلبی با عنوان «مبل شزلون، همه چیز درباره این مهمان تازه خانه های ایرانی» به تفصیل در رابطه با این نوع از مبلمان صحبت شده است. در این مطلب آمده است که «در حقیقت هدف اولیه و اصلی از تولید مبل شزلون در صنعت مبلمان، لمس آرامش و راحتی در غالب فضایی لوکس و فاخر است. مبل شزلون معمولاً طرفداران خاصی دارد که همیشه به دنبال متفاوت و تک بودن فضای دکوراسیون داخلی منزل خودشان هستند و به لوکس بودن توجه ویژه‌ ای دارند. به طور قطع استفاده از یک مبل شزلون در کنار یک دست مبل استیل یا راحتی، می‌تواند دکوراسیون متفاوت، زیبا و چشم گیری به هر خانه‌ای ببخشد.

مبلمان و دکوراسیون امپریال
شزلون و مبل تک امپریال
مبلمان و دکوراسیون امپریال

شزلون ‌ها در سبک ‌های کلاسیک و مدرن کاربرد دارند و از مبل شزلون می ‌شود در تمامی فضاهای منزل، حتی در اتاق‌خواب و کنار سرویس‌خواب استفاده کرد. هم چنین از شزلون می‌ توان برای استراحت نیمروزی نیز استفاده کرد، اگر هدف شما از خرید شزلون برای استفاده در این زمینه است، خیلی مهم است که به استاندارد بودن محصول توجه کنید. معمولاً شزلون ‌ها به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می‌گیرند و اغلب دارای یک دسته قوس‌دار می‌باشند. شزلون‌ هایی که دارای دسته‌ عمودی ‌اند، غالباً راحتی مطلوبی را برای مخاطب این مبلمان به وجود نمی ‌آورند.

مطلب مرتبط: مبل شزلون استیل، 3 مدل ویژه از ملکه مبل ها!

مبل روستیک
مبل شزلون طرح کلاسیک مبل روستیک
مبل روستیک

در مطلب دیگری با عنوان «مبل شزلون، معجزه دکوراسیون خانه های لوکس» در تعریف این نوع از مبلمان آمده است که « شزلون ها به گونه ای از مبلمان گفته می شود که به صورت مبل تک در فضای دکوراسیون داخلی قرار می گیرد و معمولا دارای یک دسته قوس دار می باشد دسته شزلون هایی که عمودی اند غالبا راحتی مطلوب را برای مخاطب این مبلمان به وجود نمی آورند پس در انتخاب نوع استاندارد آن باید دقت زیادی کنید.»

گالری مبلمان ماهون کایا
مبل شزلون تک ماهون کایا
گالری مبلمان ماهون کایا

در رابطه با کاربرد این نوع از مبلمان نیز در این مطلب چنین گفته شده است که « شزلون ها در سبک های کلاسیک و مدرن کاربرد دارند که به سادگی از آن می توان در فضای نشیمن و حتی اتاق خواب ها استفاده کرد وجلوه ای لوکس و متفاوت به دکوراسیون داخلی بخشید حتی می توانید از آن ها برای استراحت نیمروزی مبل کنار میز تلفن و یا مبلی برای لذت بردن از منظره ی زیبای بیرونی استفاده کنید.»

مبلمان و دکوراسیون امپریال
شزلون گندمی امپریال
مبلمان و دکوراسیون امپریال

در مطلب دیگری با عنوان «شزلون، پادشاه مبلمان لوکس در دکوراسیون های کلاسیک» در رابطه با انواع مبل شزلون صحبت شده است و چند مدل اصلی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته اند که در ادامه برخی از موارد آن را مطرح می کنیم:

گروه معماری ساتر سازه
شزلون در پذیرایی
گروه معماری ساتر سازه

مبل شزلون تاجدار

شزلون تاجدار در واقع گونه ای از همان شزلون های سلطنتی هستند با این تفاوت که این مدل بیشتر در ترکیب با ست مبلمان در فضای نشیمن استفاده می شود و عمدتا  برای دکوراسیون اتاق خواب های امروزی مورد استفاده قرار نمی گیرد

[[nid:214698]]

مبل شزلون سلطنتی

شزلون سلطنتی یکی از پرطرفدارترین انواع مبل در خانواده مبلمان کلاسیک هستند که مانند انواع مبلمان کلاسیک دارای دسته های چوبی منبت کاری شده، همراه با پارچه های ساتن و یا مخمل هستند.

[[nid:325024]]

مبل شزلون مدل چستر فیلد

محصولات چسترفیلد به عمود و استوار بودن، استفاده از دکمه، دسته های استوانه ای و پشتی های تر و تمیز و برابر مشهور بوده و معمولا از جنس چرم، مخملی هستند. مبلمان چستر فیلد علاوه بر اینکه ظاهری لوکس دارند برای دکوراسیون های مدرن نیز بسیار پر کاربرد هستند و ظاهر رمزآلودی را در دکوراسیون خانه های مدرن ایجاد می کنند.

لاوست

مبل مدل لاوست

در این میان اما مدل دیگری از مبلمان وجود دارد که از آن با نام مبل لاوست یاد می شود و در بسیاری موارد نیز آن را با شزلون اشتباه می گیرند. چیدانه پیش از این با مطلبی با عنوان «مدل مبل لاوست، مگه عاشقانه تر از اینم داریم؟» به تفصیل به معرفی و بررسی این مدل از مبلمان پرداخته است.

مدل مبل لاوست

چنان چه در توضیح مدل مبل لاوست این گونه می گوید که « مبل لاوست ابتدا در دهه 1700 به مبل های تک نفره ای گفته می شد که کمی از حد معمول بزرگ تر بوده و مناسب بانوان آن زمان با لباس های پف دار و دامن های بزرگشان بود. این مدل مبل ها باعث می شد تا زنان اشراف با آن لباس ها محل نشستن راحت تری داشته باشند. اما در ادامه و در زمان ملکه ویکتوریا، این مبل ها، به دلیل سایز بزرگ تر، برای دو نفر مورد استفاده قرار گرفته و از آن جا به صندلی یا مبل عاشقانه نام گرفت. در واقع در آن زمان این مبل ها فقط برای یک نفر استفاده نشده و محلی برای نسیتن زوج های جوان و گفت و گوی محرمانه آن ها محسوب شد. به همین دلیل مدل های بسیار مختلف آن مانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراحی و عرضه شد.

خرید مبل لاوست

به مرور زمان و به دلیل پرطرفدار بودن این مدل مبل، انواع مختلفی از آن در طرح و فرم های گوناگون ساخته شدند که اغلب به عنوان جزیی از مبلمان نشیمن یا پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی اندازه معمولی که برای این مبل ها در نظر می گیرند 150 تا 180 سانتی متر بوده و فقط برای نشستن دو نفر مناسب خواهد بود.»

خرید مدل مبل لاوست

در همین مطلب در رابطه با انواع استفاده از مبل لاوست در دکوراسیون منزل نیز پرداخته شده است که از میان آن می توان به مبل لاوست در نشیمن، مبل لاوست در اتاق خواب، مبل لاوست در فضای بیرون و… نیز اشاره کرد. شما می توانید با مطالعه کامل این مطلب با مدل مبل لاوست بیشتر آشنا شوید.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه