Chidaneh.com placeholder image

مبل مدل لاوست؛ مبلمانی عاشقانه و رمانتیک

به قلم: گلنار

شاید برای شما هم جای تعجب باشد که ما نزدیک به 20 مدل مختلف مبلمان داریم که هر کدام نیز دارای ویژگی ها و کاربردهای مختص خود هستند. تا کنون با خود فکر کرده اید که از این 20 مدل چه تعدادی را می شناسید و یا در خانه دوستان و نزدیکان خود دیده اید؟ متاسفانه شناخت خیلی کم از انواع مبلمان در ایران وجود داشته و این ناآگاهی موجب می شود تا انتخاب نادرستی برای دکوراسیون خانه مان داشته باشیم. در این مطلب من به یکی از مدل های بسیار پرطرفدار و البته جذاب یعنی مبل لاوست می پردازم تا شما با تاریخچه، مدل ها و کاربرد آن بیش تر آشنا شوید. 

تاریخچه مبل لاوست
مبل لاوست
مبل لاوست
مبل لاوست

تاریخچه مبل لاوست

مبل لاوست ابتدا در دهه 1700 به مبل های تک نفره ای گفته می شد که کمی از حد معمول بزرگ تر بوده و مناسب بانوان آن زمان با لباس های پف دار و دامن های بزرگشان بود. این مدل مبل ها باعث می شد تا زنان اشراف با آن لباس ها محل نشستن راحت تری داشته باشند. اما در ادامه و در زمان ملکه ویکتوریا، این مبل ها، به دلیل سایز بزرگ تر، برای دو نفر مورد استفاده قرار گرفته و از آن جا به صندلی یا مبل عاشقانه نام گرفت. در واقع در آن زمان این مبل ها فقط برای یک نفر استفاده نشده و محلی برای نسیتن زوج های جوان و گفت و گوی محرمانه آن ها محسوب شد. به همین دلیل مدل های بسیار مختلف آن مانند آن چه که در تصویر بالا مشاهده می کنید، طراحی و عرضه شد. 

چوب و هنر

مطلب پیشنهادی: مبل شزلون چیست؟

انواع مدل مبل لاوست

خانه مبل
مبلمان ست برژر
خانه مبل

مبل آرمی ( Aromi)
مدل مبلمان کلاسیک
مبل آرمی ( Aromi)

انواع مدل مبل لاوست
انواع مدل مبل لاوست
مدل مبل لاوست

انواع مدل مبل لاوست

به مرور زمان و به دلیل پرطرفدار بودن این مدل مبل، انواع مختلفی از آن در طرح و فرم های گوناگون ساخته شدند که اغلب به عنوان جزیی از مبلمان نشیمن یا پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرند. اما به طور کلی اندازه معمولی که برای این مبل ها در نظر می گیرند 150 تا 180 سانتی متر بوده و فقط برای نشستن دو نفر مناسب خواهد بود. در تصاویر بالا می توانید نمونه های بسیار متفاوت مبل لاوست را مشاهده نمایید. گاهی اوقات این مبل تنها با دسته و یا بدون تکیه گاه نیز طراحی شده اند که با مبل های شزلون اشتباه گرفته می شوند. اما باید بدانید که این دو کاملا با یکدیگر متفاوت اند.

 مطلب پیشنهادی: مبل لاوسون چیست؟

مبل لاوست در دکوراسیون
مبل لاوست در دکوراسیون
مبل لاوست در دکوراسیون
مبل لاوست در دکوراسیون

کاربرد مبل لاوست در دکوراسیون 

در ادامه کاربردهای این مبلمان را در دکوراسیون داخلی منزل بررسی می کنیم.

مبل لاوست در نشیمن

مسلما پرکاربردترین استفاده از مبل لاوسون در نشیمن و پذیرایی خانه است. اما در همین دو فضا نیز می توان به دو صورت متفاوت آن را چیدمان کرد. حالت اول که بسیار رایج است، کاربرد این مبل به همراه مبلمان کلی، یعنی کاناپه سه نفره و مبل های تکی است که در بسیاری از خانه ها نیز مشاهده می کنیم. اما حالت دوم به استفاده تکی از آن برمی گردد. یعنی فضایی جدای از مبلمان کلی خانه که به صورت تک و نهایتا با یک میز جلومبلی چیدمان می شود. این ایده برای داشتن فضایی دنج و گفت و گوهای صمیمانه مورد استفاده قرار گرفته و می تواند در هر جایی از خانه در نظر گرفته شود. 

 

انواع مدل لاوست
انواع مدل مبل لاوست
مبل لاوست در اتاق خواب
مبل لاوست در اتاق خواب

مبل لاوست در اتاق خواب

یک مبل لاوست در دکوراسیون اتاق خواب، راحتی و ظاهر زیبایی را برای شما به وجود می آورد. بسیاری از افراد این سوال را مطرح می کنند که چگونه می توان یک لاوست را در اتاق خواب استفاده کرد و عکس های بالا پاسخ این سوال را می دهند! حتما مبل  و نیمکت های پای تخت خواب را بسیار دیده اید و جالب است بدانید که مبل لاوست یکی از بهترین گزینه ها برای این کاربرد خواهد بود. اما در غیر این صورت اگر تمایل ندارید که پایین تخت خوابتان وسیله ای مانند لاوست تخت قرار داشته باشد، بهتر است از آن برای ایجاد یک فضای نشیمن بهره ببرید. معمولا این دل مبل به دلیل کوچک بودن در اندازه و سایز، برای اتاق خواب مناسب است. بنابراین اگر پنجره یا فضایی خالی در گوشه ای از اتاقتان دارید این فرصت را از دست ندهید.

مبل لاوست برای فضای باز
مبل لاوست فضای باز
مبل لاوست فضای باز

مبل لاوست در فضای بیرون 

یکی از کاربردهای بسیار دوست داشتنی این مدل مبل در فضای باز و به عنوان مبلمان محوطه است. این مدل راحتی و دلنشینی خوبی به حیاط یا بالکن شما اضافه کرده و می تواند در عین حال از ظرافت زیبایی نیز برخودار باشد. چوب، آلومینیوم، فلز و …. همگی متریال هایی هستند که برای این کاربرد استفاده می شوند. دونفره بودن مبل لاوست باعث می شود که در تراس های کوچک نیز به خوبی جای گرفته و نشیمن مناسبی فراهم آورد. 

“شما می توانید برای سفارش انواع مدل مبل از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"  

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه