Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون دفتر املاک، با طراحی اصولی و چشم‌نواز به دفتر خود رونق دهید!

به قلم: مژگان احمدی

ممکن است دکوراسیون دفتر املاک را دست کم گرفته باشید و تاکنون کسب‌وکار خود را در یک مغازه معمولی راه انداخته‌اید. برای پی بردن به اهمیت دکوراسیون دفتر املاک بیایید به این پرسش پاسخ دهیم، مراجعه‌کنندگان دفتر املاک چه کسانی هستند؟ 

در واقع کسانی به دفتر املاک مراجعه می‌کنند که به دنبال مکانی برای زندگی و یا کار هستند، بدون شک آنها در طلب سوژه‌های لوکس و زیبایند. هر عقل سلیمی این را می‌پذیرد که سوژه‌های لوکس در دفتر املاکی با دکوراسیونی لوکس، دست‌یافتنی است. دکوراسیون جذابی از دفتر املاک این پیام را به مراجعه‌کنندگان منتقل می‌کند که در چنین دفتری به هدف خود خواهند رسید. با من در چیدانه همراه شوید تا بتوانید اعتماد مشتریان را جلب کنید و کسب‌وکارتان را رونق دهید. 

تابلو فرش ریحان
دکوراسیون دفتر املاک

اصول دکوراسیون دفتر املاک

سه‌گانه زیر در دکوراسیون دفتر املاک بسیار اهمیت دارد

ورودی دفتر املاک را جذاب و چشم‌نواز خلق کنید:

ورودی دفتر املاک نقش بسیار مهمی در جذب مراجعین ایفا می‌کند. ورودی لوکس و جذاب باعث می‌شود که مراجعین با اشتیاق به داخل وارد شوند. 

فضای داخلی دفتر املاک را جذاب‌تر خلق کنید:

طراحی داخلی دفتر املاک بایستی به گونه‌ای اجرا شود که مراجعین پس از عبور از ورودی جذاب دفتر، طلسم شده و مشتاق به همکاری شوند، منظور از طلسم شدن ایجاد حس اعتماد به مشتریان است پس دکوراسیون داخلی دفتر را هماهنگ با دکوراسیون ورودی، جذاب و چشم‌نواز اجرا کنید.

در دکوراسیون دفتر املاک فضایی صمیمی برای گفتگو بگنجانید:

اصول کار مشاور املاک گفتگو است، برای گفتگو با مراجعه‌کنندگان فضایی صمیمی انتخاب کنید. گفتگو در فضایی باز و صمیمی سبب می‌شود، اعتماد مشتریان را به گفته‌های خود جلب کنید. 

دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک

نگاهی جزئی به دکوراسیون دفتر املاک

گفتیم که ورودی و فضای داخلی دفتر املاک را جذاب و چشم‌نواز خلق کنیم، اما چگونه؟ در ادامه به این پرسش می‌پردازیم، پیش ار آن باید بگویم که آنچه شاکله دکوراسیون دفتر املاک را بنا می‌کند، فضایی باز و ساده به دور از المان‌های شلوغ‌کننده است.

همان طور که می‌دانید، دفتر املاک یک محیط اداری است. طراحی داخلی فضاهای اداری به سبک‌های مختلفی از قبیل کلاسیک، مدرن، مینیمال، معاصر، رترو، ماوریک، هایتک و … اجرا می‌شود. از میان این سبک‌ها کلاسیک، مدرن، مینیمال و معاصر برای دکوراسیون دفتر املاک مناسب به نظر می‌رسد. مبلمان اداری، دیوار، کفپوش، رنگ و نور  از المان‌های سبک طراحی داخلی است که در زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم، 

تم رنگی مناسب دکوراسیون دفتر املاک

رنگ به فضا روح و اصالت می‌بخشد. دکوراسیون دفتر املاک با رنگ‌های ملایم اصالت پذیرفته است تا حس اعتماد و آرامش را در مشتریان برانگیزاند.

نور

نور و روشنایی همیشه فضا را بزرگ و دلنشین می‌سازد، انعکاس ملایم نور فضا را چشم‌نواز می‌کند و احساس خوشایندی در مشتریان برمی‌انگیزد. اگر نور طبیعی امکان ورود به فضای کاری شما را ندارد، می‌توانید با نورپردازی ملایم و اصولی دکوراسیون دفتر املاک خود را شگفت‌انگیز کنید.

کفپوش

کفپوش‌ها را متناسب با سبک دکوراسیون دفتر خود انتخاب کنید. اگر  دکوراسیون دفتر املاک خود را مدرن یا مینیمال اجرا کرده‌اید، کفپوش‌های مدرن را انتخاب کنید و اگر دکوراسیون دفتر به سبک کلاسیک اجرا شده است، از انواع موکت‌های کلاسیک استفاده نمایید.

دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک

دیوارپوش

می‌توانید دیوار را رنگ‌آمیزی کنید یا از دیوارپوش‌ها استفاده نمایید. دیوارپوش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید هماهنگ با سبک دکوراسیون دفتر خود یکی از آنها را انتخاب نمایید.

لوگو

داشتن لوگوی مناسب در رونق کسب‌وکارتان نقش مهمی دارد، دکوراسیون دفتر املاک خود را با طراحی لوگو کامل کنید. با طراحی یک لوگوی مناسب، به کار و حرفه‌تان اعتبار خاصی می‌بخشید. باید بدانید که اعتبار، اعتماد بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد. 

دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک

مبلمان اداری مناسب برای دکوراسیون دفتر املاک

یکی از المان‌های بسیار مهم در طراحی داخلی فضاهای اداری، مبلمان می‌باشد. مبلمان اداری در دکوراسیون دفتر املاک نقش به سزایی ایفا می‌کند. در زیر سبک‌های مبلمان اداری را که برای دفتر املاک ایده‌آل به نظر می‌رسد، بررسی کرده‌ایم: 

مبلمان سبک کلاسیک

سبک کلاسیک شکوه، وقار و حسی گرم و صمیمی به محیط القا می‌کند، در واقع آرامش و گرمای چوب و نقش و نگارهای ظریف و زیبای روی آن چنین فضایی را خلق می‌کند، بیشترین متریال استفاده شده در این سبک چوب است.مبلمان در سبک کلاسیک از کیفیت مطلوبی برخوردار است زیرا از چوب‌های بادوام و مقاومی مثل گردو، چنار، راش، افرا و کاج استفاده می‌شود که باعث طول عمر بالا و ماندگاری آن می‌شود، بنابراین این سبک قیمت بالایی دارد، البته تزیینات و منبت‌کاری روی آن‌ها موجب گران بودن این محصول نیز شده است. مبلمان در سبک کلاسیک در دو طرح ساده و سلطنتی طراحی و ساخته می‌شود، معمولاً رنگ مبلمان در این سبک تیره است، البته در رنگ‌های روشن هم ساخته می‌شود.

دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک

مبلمان سبک مدرن

مبلمان اداری مدرن دارای سبک و طرح ساده‌ای هستند. این سبک از اشکال هندسی الگو می‌گیرد و بیشتر از جنس فلز، شیشه و چوب ساخته می‌شوند. سبک مدرن رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های ساده و زیبایی دارند. فضا در این سبک با استفاده از پارتیشن‌ها تفکیک می‌شود. پارتیشن‌ها جلوه‌ای مدرن و شیک دارد که باعث ایجاد فضایی دوستانه می‌شود. در طراحی پارتیشن‌ها و میزهای کارگروهی بیشتر از فلزات و صفحات شفاف مثل شیشه استفاده می‌شود. مبلمان اداری در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک قیمت پایین‌تر و وزنی سبک‌تر دارد، سبک مدرن به‌روزتر بوده و کارایی بالاتری دارد. باید بدانید که محصولات مدرن کاملاً ارگونومی هستند. 

مبلمان سبک مدرن مینیمالیستی

همان طور که گفته شد، دکوراسیون دفتر املاک فضایی باز و ساده به دور از المان‌های شلوغ‌کننده را می‌طلبد. سادگی همان خصوصیات سبک دکوراسیون مینیمال است. در این سبک امکان تقسیم‌بندی فضا و استفاده بهینه از آن  با به کارگیری پارتیشن‌ها وجود دارد. 

بله، ساده بودن و حضور نور و روشنایی از مشخصات سبک مدرن مینیمالیسیتی است. در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، بژ، دودی و … استفاده می‌شود. اگر محیط کار شما کوچک است، استفاده از سبک مینیمال در دکوراسیون اداری باعث بزرگ نشان دادن محیط می‌شود، چیدمان ساده، وجود نور و رنگ‌های روشن در این سبک فضا را بزرگ جلوه می‌دهد.

مبلمان اداری به سبک معاصر

از انواع سبک‌های دکوراسیون اداری سبک معاصر است که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک می‌باشد. سبک معاصر مانند سبک مینیمال سبکی ساده و بی‌آلایش است. مبلمان اداری در این سبک از چوب ساخته می‌شوند و با رنگ‌های خنثی و ساده، اشکال و خطوط ساده و مستقیم طراحی می‌شود. سبک معاصر با رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید شناخته می‌شود. 

البته معمولا رایج تر است که دفتر املاک را به سبک مدرن و مینیمال طراحی می کنند.

دکوراسیون دفتر املاک

نگاهی جزئی‌تر به دکوراسیون دفتر املاک

اکنون با نگاهی جزئی‌تر به دکوراسیون دفتر املاک بنگرید.

  • گیاهان را به دفتر املاک خود دعوت کنید، بدون شک طراوت و نشاط آن‌ها دکوراسیون دفتر املاک را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
  • اگر چشم‌انداز زیبایی در دفتر املاک شما به چشم می‌خورد، فضای نشیمن را نزدیک به چشم‌انداز قرار دهید.
  • رنگ‌های روشن محیط را بزرگ نشان می‌دهد و رنگ‌های تیره فضا را کوچک. از مبلمان با رنگ‌های تیره در فضاهای با مساحت کم استفاده نکنید.
  • دیوارپوش‌های شیشه‌ای یا آینه‌ای فضا را بزرگ جلوه می‌دهد. این نوع دیوار پوش‌ها برای دفاتر با مساحت کم مناسب به نظر می‌رسد.
  • دیوارپوش‌های چرمی با سبک دکوراسیون کلاسیک هارمونی کامل دارد و محیط را باشکوه‌تر جلوه می‌دهد.
  • رنگ و سبک مبلمان اداری بایستی با رنگ و سبک سقف، دیوارها، کف‌پوش و درب هارمونی داشته باشد.
  • اگر دفتر املاک شما مساحت کمی دارد، سبک‌های مینیمال یا مدرن را در دکوراسیون دفتر املاک خود اجرا کنید، این دو سبک به دلیل سادگی و روشن بودن محیط را بزرگ جلوه می دهد.
  • از مبلمان اداری به سبک کلاسیک تنها در دفاتری که مساحت زیادی دارند، استفاده کنید. سبک کلاسیک برخلاف مدرن و مینیمال به فضای بیشتری نیاز دارد.
  • مبلمان اداری را در فاصله‌های مناسب و منظمی از یکدیگر قرار دهید به گونه‌ای که رفت‌و آمد به راحتی انجام شود.
  • اگر دفتر املاک شما بزرگ است و کارمندان زیادی دارید، استفاده از پارتیشن‌ها گزینه بسیار مناسبی است. پارتیشن‌ها فضایی بسیار جذاب و زیبا ایجاد می‌کند و  موجب استفاده بهینه از فضا می‌شود پس دکوراسیون دفتر املاک خود را به سبک مدرن یا مینیمال انتخاب کنید.
  • پارتیشن شیشه‌ای فریم‌لس بهترین گزینه برای مدیریت کارکنان است و اینکه این پارتیشن مانعی برای عبور نور ندارد، بنابراین فضای روشنی ایجاد می‌کند.
  • اگر فضا از نور طبیعی برخوردار است، طراحی داخلی دفتر را به گونه‌ای اجرا کنید تا نور بیشتری دریافت کنید؛ به عنوان مثال رنگ پرده‌ها را روشن انتخاب نمایید تا انعکاس نور بیشتر شود.
دکوراسیون دفتر املاک
دکوراسیون دفتر املاک

سخن آخر

دکوراسیون دفتر املاک در جذب مشتریان بسیار تأثیرگذار است. در طراحی داخلی دفتر املاک، ورودی را دست کم نگیرید؛ گویی یک ورودی شیک و لوکس مراجعه‌کنندگان را با خوشرویی به داخل دعوت می‌کند پس از آن طراحی فضای داخلی را به گونه‌ای انجام دهید که مشتریان به این باور برسند که می‌توانند به شما اعتماد کنند. با گفتگو در فضایی گرم و صمیمانه می‌توانید مراجعه‌کنندگان را متقاعد کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه