Chidaneh.com placeholder image

بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک

به قلم: گلنار

کابینت‌های نئوکلاسیک یکی از بهترین مدل‌های امروزی کابینت آشپزخانه هستند. کابینت نئوکلاسیک، سبکی مابین کابینت کلاسیک و کابینت مدرن است.  این سبک، بیشترین هم‌خوانی را با چیدمان کلاسیک و مدرن دارد. به همین دلیل، اگر چیدمان منزل و سبک دکور خانه به یکی ازین دو مدل گرایش داشته باشد، کابینت نئوکلاسیک به راحتی با آن هماهنگ خواهد شد. ازین نظر، کابینت نئوکلاسیک سبکی بسیار هوشمندانه و قابل توجه است و می‌تواند با سلایق بیشتری سازگار شود. در ادامه، قصد داریم به کابینت نئوکلاسیک و بهترین رنگ‌های آن، بپردازیم. از شما دعوت می‌کنیم این محتوا را بخوانید

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

سبک نئوکلاسیک، حد میانه‌ی سبک کلاسیک و مدرن است. در سبک کلاسیک، ما جزئیات فراوان داریم و اکسسوری‌های تزئینی به وفور دیده می‌شوند. اما بر خلاف چیدمان کلاسیک، در سبک مدرن خبری از تزئینات و اکسسوری‌های پیجیده نیست و سادگی حرف اول و آخر را می‌زند.

چوب و هنر

در بین این دو، سبک نئوکلاسیک وجود دارد که نه سادگی و خشکی سبک مدرن را دارد و نه مانند سبک کلاسیک، فاخر و اشرافی است. کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک، سبکی میانه است و فضایی آرام و دلنشین را برای بیننده به وجود می‌آورد.

خصوصیات بارز آشپزخانه‌های نئوکلاسیک

  • برای آشپزخانه‌های بزرگ و کوچک مناسب است.
  • قدرت انطباق بیشتری با چیدمان منزل دارد.
  • از رنگ‌های خنثی و ملایم در آن بیشتر استفاده می‌شود.
  • اکسسوری‌های طبیعی و الهام گرفته از دل طبیعت، در این سبک دیده می‌شود.
  • خطوط منحنی در این سبک وجود دارد و زاویه‌ها عمدتا نرم و هلال هستند.
  • قرینه‌سازی محیط، از ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک است.
  • نئوکلاسیک سبکی برگرفته از عصر ویکتوریا است و همان حس‌وحال را برای بیننده تداعی می‌کند.

بهترین رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک، دارای رنگ‌های سنگین و کلاسیک است. اگر چه در آشپزخانه نئوکلاسیک، رنگ‌بندی گسترده‌ای وجود دارد، اما رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش، مانند قرمز یا نارنجی، در آن دیده نمی‌شود. در واقع، بیشترین رنگ‌بندی کابینت نئوکلاسیک، از خانواده رنگ‌های خنثی و روشن می‌باشد.

در ادامه پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت نئوکلاسیک را به شما معرفی می‌کنیم:

کابینت نئوکلاسیک سفید

یکی از پر طرفدارترین رنگ‌های کابینت نئوکلاسیک، سفید است. رنگ سفید، باعث بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌شود. بنابراین اگر دارای آشپزخانه‌ای کوچک یا کم‌نور هستید، با استفاده از کابینت‌های رنگ سفید، می‌توانید آشپزخانه را بزرگتر و روشن‌تر نشان دهید و فضایی دلباز به وجود بیاورید.

یکی دیگر از مزایای کابینت نئوکلاسیک سفید، هماهنگی آن با سایر رنگ‌هایی است که به عنوان رنگ مکمل یا رنگ دوم کاربرد دارند. با وجود کابینت‌های سفید رنگ، به راحتی می‌توانید رنگ‌ دومی را به آشپزخانه‌تان بیفزایید. کابینت سفید، به دلیل همین ویژگی‌، یکی از رنگ‌های پر طرفدار در سبک مدرن و کابینت ام‌دی‌اف و هایگلاس نیز هست.

 

کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای یکی از بهترین مکمل‌ها برای آشپزخانه‌های نئوکلاسیک سفید و شیری‌رنگ است. قهوه‌ای، بیش از هر رنگ دیگری به رنگ طبیعت و چوب نزدیک است و تداعی کننده یک آشپزخانه زیبا و جذاب است. قهوه‌ای رنگ گرمی است و باعث می‌شود فضای آشپزخانه صمیمیت و گرمای بیشتری داشته باشد. اگر بخواهید از قهوه‌ای تیره برای کابینت‌ها استفاده کنید، باید آشپزخانه‌ای بزرگ و پرنور داشته باشید.

برای آشپزخانه‌های کوچک، پیشنهاد می‌دهیم از کابینت نئوکلاسیک قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

کابینت نئوکلاسیک خاکستری

اگر تمایل دارید آشپزخانه‌ای جدیدتر و امروزی‌تر داشته باشید، بهتر است به سراغ کابینت نئوکلاسیک خاکستری یا همان طوسی خودمان بروید. خاکستری در گروه رنگ‌های خنثی است و کمی به سردی گرایش دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های استفاده ازین رنگ، قدرت انطباق بالای آن با سایر رنگ‌ها است. اگر از رنگ‌های سرد در کنار خاکستری استفاده کنید، فضای شما به سردی گرایش پیدا خواهد کرد. اما اگر از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، در کنار خاکستری استفاده کنید، فضای آشپزخانه به گرما گرایش پیدا می‌کند.

خاکستری یکی از پر طرفدارترین رنگ‌ها در چیدمان نئوکلاسیک است. چنانچه تمایل دارید از رنگ‌ روشن‌تر و گرم‌تری استفاده کنید، می‌توانید رنگ بژ را که از خانواده رنگی خاکستری است انتخاب کنید.

کابینت نئوکلاسیک با رنگ‌های خاص

آبی تیره یا روشن، سبز تیره، صورتی بسیار روشن و نخودی از دیگر رنگ‌های خاص و پر طرفدار کابینت نئوکلاسیک هستند. حتما در ژورنال‌ها و مجلات خارجی کابینت‌های سنتی نئوکلاسیک را با رنگ‌های سبز یا آبی دیده‌اید که در کنار اکسسوری‌های پتینه‌‌شده و حصیری، زیبایی و جلوه‌ی خاصی دارند.

اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای خاص و جسورانه داشته باشید، پیشنهاد می‌دهیم فضای آشپزخانه و کابینت‌ها را با رنگ‌هایی مثل آبی یا سبز تیره زیباتر کنید.

 

کابینت نئوکلاسیک؛ ممبران یا تمام چوب

دو متریال اصلی که در ساخت کابینت نئوکلاسیک کاربرد دارند، چوب طبیعی و ممبران می‌باشند.

کابینت نئوکلاسیک با چوب طبیعی، یکی از بهترین و زیباترین مدل‌های کابینت آشپزخانه خواهد بود و فضایی
دلنشین و جذاب را در آشپزخانه می‌سازد. از آنجا که چوب متریالی گرانقیمت است، کابینت‌های نئوکلاسیک چوبی، کابینت‌هایی گرانقیمت هستند و پروسه‌ی تولید طولانی‌تر و دشوارتری را می‌گذرانند تا به آشپزخانه‌ی شما برسند.

کابینت ممبران، متریال دیگری است که در ساخت کابینت‌های آشپزخانه در انواع سبک‌ها کاربرد دارد و قیمت آن، اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. کابینت ممبران، که به اسم کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شود، از ام‌دی‌اف خام با روکش pvc ساخته شده است.

در ابتدا mdf خام توسط دستگاه cnc برش و حکاکی می‌شود، سپس به صورت یکپارچه و بدون شکاف، با pvc روکش می‌شود. شیوه‌ی ساخت کابینت ممبران به نحوی است که این کابینت، در برابر آب و رطوبت مقاوم است. بنابراین اگر قصد دارید کابینت‌های نئوکلاسیک مقاوم و ضدآب داشته باشید، باید به سراغ کابینت ممبران بروید.

سخن پایانی

سبک کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن، سه سبک رایج در انتخاب کابینت آشپزخانه هستند که هر کدام، مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارند. با توجه به آن که سبک کلاسیک و مدرن چند سالی بسیار رواج داشتند، می‌توان گفت کابینت نئوکلاسیک، سبکی جدید‌تر و مد روز‌تر نسبت به دو نمونه‌ی یاد شده است.

همان‌طور که اشاره شد، کابینت نئوکلاسیک را می‌توانید با متریال چوب یا ممبران سفارش دهید و از رنگ‌های ملایم و آرام‌‌بخش آن در آشپزخانه لذت ببرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه