Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید کولر گازی، نکاتی که باید بدانید

به قلم: مژگان احمدی

در روزهای گرم تابستان دیگر کولرهای آبی جوابگو نیستند و بهتر است از گزینه‌های قوی‌تری برای سرمایش خانه کمک گرفت. برای خانه‌هایی که تهویه مرکزی ندارند، کولرهای گازی می‌توانند جایگزینی ارزان و کم‌مصرف برای خنک کردن فضای خانه محسوب شوند. در چنین شرایطی یک راه اگر گرمای تابستان شما را به این فکر خرید کولر گازی واداشته است. یک راهنمای خرید کولر گازی می‌تواند شما را در انتخابی سنجیده‌تر یاری دهد.

راهنمای خرید کولر گازی

از کجا بفهمیم کولر گازی مناسبی را انتخاب کرده‌ایم؟

آمارها نشان می‌دهند که 13درصد خانواده‌های آمریکایی به دلیل انتخاب نامناسب دستگاه سرمایشی و مصرف انرژی بیش از حد نیاز آن‌ها، هزینه‌ای اضافی را صرف انرژی مصرفی محل سکونت خود می‌کنند. بنابراین انتخاب کولرگازی مناسب و هم‌تراز با نیاز شما امری بسیار حائز اهمیت است.

چوب و هنر

یک کولر بسیار کوچک برای خنک کردن اتاق دچار مشکل خواهد شد. یا یک کولر گازی بزرگ برای فضایی کوچک، آن‌قدر محیط را سریع خنک می‌کند که نمی‌تواند رطوبت فضا را از بین ببرد. ما در راهنمای خرید کولر گازی به شما خواهیم گفت که هنگام انتخاب کولر گازی، چه قدرتی مناسب فضای شما خواهد بود.

  • برای یک اتاق 10 الی 20 متر مربع، یک واحد2.6 کیلوواتی مناسب است
  • برای یک اتاق 20 الی 30 متر مربع، یک واحد 3.5 کیلوواتی مناسب است
  • برای یک اتاق 30 الی 45 متر مربع، یک واحد 6-5 کیلوواتی مناسب است
  • برای یک اتاق 45 الی 65 متر مربع، یک واحد 8-7 کیلوواتی مناسب است

با وجود موارد بالا باز هم به شما توصیه می‌کنیم تا هنگام خرید با متخصصان مربوطه مشورت کنید تا هنگام انتخاب دچار اشتباه یا سردرگمی نشوید.

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی: 5 نکته اساسی

در این بخش از راهنمای خرید کولر گازی به نکاتی اشاره می‌کنیم که هنگام خرید این دستگاه باید به آن توجه کنید تا دچار دردسر نشوید. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. توجه به برچسب مصرف انرژی

درست است که اکثر کولرهای گازی جدید دارای الگوی مصرف انرژی A هستند، اما در هر حال هنگام خرید باید به برچسب آن توجه کنید.

2. راهنمای خرید کولر گازی؛ به نویز دستگاه توجه کنید

یکی از موارد مهم در لیست راهنمای خرید کولر گازی، توجه به مقدار نویز کولر گازی است. صدای کولر گازی آن هم هنگام خواب و استراحت ممکن است در بلند مدت واقعا آزاردهنده باشد. معمولا مدل‌های جدید کولر گازی آن‌قدر بی صدا هستند که تنها صدایی که ممکن است از آن‌ها بشنوید فن آن‌ها است. پس هنگام خرید کولر گازی حتما به این نکته توجه کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

راهنمای خرید کولر گازی

3. اطمینان از نصب درست دستگاه

برای استفاده بیشتر از سیستم تهویه مطبوع پنجره، باید آن را به‌درستی نصب کنید. مطمئن شوید که تخلیه و هواگیری کولرگازی به درستی کار می‌کند. همچنین آن را در قسمتی از خانه نصب کنید که حتی‌الامکان از دستگاه‌های گرمایشی دور باشد.

مطلب مرتبط: نصب و سرویس کولر گازی، به چه کسی بسپاریم؟

راهنمای خرید کولر گازی

4. امکان اتصال به دستگاه‌های هوشمند را در نظر بگیرید

بسیاری از سیستم‌های تهویه مطبوع و کولرهای گازی جدید هوشمند شده‌اند و به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را از طریق تلفن هوشمند خود کنترل و تنظیم کنید. حتی ممکن است بتوانید آنها را به سایر واحدهای خنک کننده در خانه خود متصل کنید. اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد، پس هنگام خرید حتما این قابلیت را در نظر بگیرید.

5. توجه به گارانتی محصول

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای خرید کولر گازی توجه به ضمانت محصول است. برخی از کولرهای گازی دارای گارانتی طولانی‌تری نسبت به سایرین هستند. هنگام خرید حتما کارت ضمانت و مدت زمان گارانتی محصول مورد نظر خود را بررسی کنید وب سایت سازنده را برای اطلاعات بررسی کنید و از خرده فروش در مورد ضمانت برند و مدلی که قصد خرید آن را دارید سوال کنید.

مطلب پیشتهادی: راه اندازی کولر آبی، مهم ترین نکات + 8 مرحله

راهنمای خرید کولر گازی

راهنمای خرید کولر گازی

از نظر کارایی تمام کولرهای گازی مشابه هم هستند. اما از لحاظ ساختاری، کولرهای گازی به سه دسته کلی کولرهای یک تکه، دو تکه و اسپلیت تقسیم می‌شوند.

از جمله انواع کولر گازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کولرهای گازی یک تکه

  • کولرگازی پنجره‌ای یا اتاقی
  • کولرگازی پرتابل

راهنمای خرید کولر گازی دو تکه

انواع اسپیلیت‌ها که دارای دو پنل داخلی و خارجی هستند، در دسته کولرهای گازی دو تکه قرار می‌گیرند.

کولرهای گازی اسپلیت

این نوع از کولرهای به دلیل طراحی ظریف و ظاهر زیبایی که دارند، بهترین گزینه برای استفاده در منازل محسوب می‌شوند. این کولرها برحسب ساختار و طراحی، در انواع مختلف زیر ارائه می‌شوند.

  • اسپلیت دیواری
  • اسپلیت کانالی
  • اسپلیت ایستاده
  • اسپلیت سقفی
  • کولرگازی مولتی پنل
راهنمای خرید کولر گازی

در پایان

همان‌طور که اشاره کردیم هنگام خرید کولر گازی بهتر است به نکات و مواردی توجه کنید تا انتخاب سنجیده‌تری داشته باشید. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه راهنمای خرید کولر گازی، شما را در مسیر تصمیم‌گری یاری دهیم. برای خرید کولر گازی و ارتباط با متخصصین می توانید از طریق ثبت درخواست چیدانه اقدام نمایید.

نویسنده: پریچهر

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه