دیوار سبز مصنوعی؛ دیوار سبز چهارفصل

دیوار سبز مصنوعی؛ دیوار سبز چهارفصل

به قلم: مژگان احمدی

اگر به فکر استفاده از عناصر طبیعی در طراحی دکوراسیون هستید، دیوار سبز یا گرین وال یک انتخاب عالی است. ولی اگر ماندگاری این اثر طبیعی برای شما مهم است، دیوار سبز مصنوعی مناسب شماست. اینکه گرین وال مصنوعی چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و چقدر هزینه می‌برد را در ادامه خواهید خواند.

دیوار سبز فرودگاه سنگاپور

قالیشویی ادیب

دیوار سبز مصنوعی چیست؟

قبل از اینکه به چیستی دیوار سبز مصنوعی و اینکه به چه دردی می‌خورد بپردازیم باید با دیوار سبز آشنا شویم. دیوار سبز یا گرین وال (Green Wall) یک بستر عمودی است که به کمک گیاهان (زنده یا مصنوعی) پوشانده می‌شود. دیوار سبز می‌تواند کاملاً روی دیوار اصلی سوار باشد و یا روی یک سازه عمودی پیاده شود. همچنین گرین وال می‌تواند در یک فضای بسته اجرا شود و یا در فضای سبز شهری. اما اینکه چه کاربردی دارد کمی پیچیده است.

مگر کسی می‌پرسد یک تابلو، یک مجسمه و یا یک اثر هنری در ویترین یک خانه به چه‌کاری می‌آید؟! شاید تنها کاربرد چنین اثری ایجاد زیبایی و قلقلک دادن نگاه زیباپسند بیننده باشد. دیوار سبز هم می‌تواند تنها برای جنبه تزئینی و در قالب طراحی دکوراسیون اجرا شود. البته اگر بحث دیوار سبز طبیعی باشد که می‌توانیم ساعت‌ها درباره فواید گیاهان زنده در محیط زندگی‌مان صحبت کنیم. درواقع دیوار سبز مصنوعی هم یک نوع دیوار سبز است که با گیاهان و گل‌های مصنوعی پوشیده می‌شود. اما اینکه اصلاً چرا دیوار سبز بسازیم اما گل و گیاه طبیعی در آن به کار نبریم بحث جداگانه‌ای است. دیوار سبز مصنوعی را دیوار سبزی چهارفصل در نظر بگیرید. در ادامه تفاوت دیوار سبز مصنوعی با دیوار سبز طبیعی را بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

تفاوت دیوار سبز مصنوعی و طبیعی در چیست؟

گاهی مجبوریم گیاهان طبیعی را با نمونه مصنوعی آن‌ها جایگزین کنیم. مسئله اینجاست که همیشه و همه‌جا نمی‌توان از گیاهان طبیعی استفاده کرد. آلودگی هوا، سختی آب‌رسانی و تأمین مواد غذایی و حتی نگهداری از گیاهان طبیعی برای عده‌ای دشوار است. اما آیا باید قید دیوار سبز را زد؟ الزاماً خیر!

در چنین شرایطی به‌عنوان یک شرکت مجری دیوار سبز به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهیم از عناصر طبیعی کوچک و یا حتی مصنوعی استفاده کنند. امروز گیاهان مصنوعی باکیفیت بالا و شباهتی شگفت‌انگیز به گیاهان طبیعی ساخته می‌شوند. یک دیوار سبز مصنوعی هم زیبایی و جلوه مورد انتظار شمارا برآورده می‌کند و هم مسئولیت و هزینه‌های شمارا کاهش می‌دهد. دیوار سبز مصنوعی در چهارفصل سال و برای سال‌های طولانی زیبایی و طراوت خود را حفظ می‌کند. اگر دنبال راهی سریع و ارزان برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل و محل کارتان هستید، دیوار سبز مصنوعی را امتحان کنید.

 

دیوار سبز مصنوعی برای چه فضاهایی مناسب است؟

به کار بردن دیوار سبز مصنوعی در هر فضایی مجاز است. اما در بعضی شرایط و در بعضی مکان‌ها گرین وال مصنوعی کارایی بیشتری دارد. شرکت ایده سبز استفاده از دیوار سبز مصنوعی در فضاهای زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد:

  • دیوار سبز مصنوعی در اتاق پذیرایی

در هر خانه سالن پذیرایی بیشترین رفت‌وآمد را دارد و معمولاً بیشترین هزینه دکوراسیون صرف همین بخش می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد ما به کسانی که تصمیم به ساخت دیوار سبز مصنوعی در خانه دارند این است: اجرای دیوار سبز مصنوعی در سالن پذیرایی خانه. البته بعضی مواقع شرکت‌ها نیز اتاقی را به‌منظور پذیرایی و ملاقات با مراجعین در نظر می‌گیرند. در این شرایط هم می‌توانید از گرین وال مصنوعی در طراحی دکوراسیون محل کارتان کمک بگیرید.

دیوار سبز مصنوعی در سرویس بهداشتی

قطعاً کسی دوست ندارد زمان زیادی را در سرویس‌های بهداشتی سپری کند. اغلب سرویس‌های بهداشتی نور کمی دارند و تنگ و کوچک هستند. با این شرایط گلدان و یا دیوار سبز طبیعی اصلاً مناسب این فضا نیست. اگر تصمیم به ایجاد فضایی دلپذیر در سرویس بهداشتی منزل یا محل کارتان دارید، سراغ دیوار سبز مصنوعی بروید. حتی می‌توانید باکمی نورپردازی جلوه بیشتری به گرین وال مصنوعی در این فضا بدهید.

دیوار سبز مصنوعی برای پوشاندن عیب‌های دیوار

گاهی پیش می‌آید که دیواری دچار خرابی می‌شود و باید آن را تعمیر کرد. گچ‌های ریخته، کاغذدیواری کنده شده و یا هرگونه خرابی در دیوار را به کمک دیوار سبز مصنوعی بپوشانید. درواقع می‌توانید به‌جای هزینه برای تعمیر دیوار، عیب آن را با پنل گرین وال مصنوعی مخفی کنید.

دیوار سبز مصنوعی به‌عنوان دیوار جداکننده

چرا به‌جای پارتیشن‌بندی فضا، از دیوار سبز مصنوعی استفاده نکنیم؟ دیوار سبز مصنوعی پرتابل هم فضا را به‌دلخواه شما تفکیک می‌کند و هم به زیبایی فضا منجر می‌شود. پارتیشن‌بندی به کمک دیوار سبز مصنوعی هم در منازل و هم در فضای اداری قابل انجام است. حتی می‌توانید برای ایجاد عایق صدا در مکان‌های شلوغ از پارتیشن دیوار سبز مصنوعی کمک بگیرید.

دیوار سبز مصنوعی در قفسه محصول

در فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها نمایش محصول در قفسه‌های عمودی انجام می‌گیرد. به‌جای قفسه‌های معمولی می‌توانید از ترکیب قفسه با دیوار سبز مصنوعی استفاده کنید. به این شکل محصولات شما ویترین زیباتری برای نمایش به مشتری خواهند داشت.

دیوار سبز مصنوعی در هتل‌ها

فضاهای نیمه‌خصوصی مثل لابی هتل‌ها و مهمانسراها مکانی عالی برای اجرای دیوار سبز مصنوعی هستند. مطمئن شوید گرین وال مصنوعی را درجایی نصب‌کرده‌اید که دید خوبی دارد و جلوی دست‌وپا را نگرفته است.

دیوار سبز مصنوعی در فضاهای اداری

به کمک گرین وال مصنوعی می‌توانید از خشکی فضاهای اداری کم کنید. ازنظر علمی ثابت‌شده که رنگ سبز گیاهان استرس را کاهش داده و آرامش‌بخش است. می‌توانید در فضاهایی که تشنج بالایی دارند با دیوار سبز مصنوعی کمی فضا را تعدیل کنید.

نمونه کارهای دیوار سبز مصنوعی

یکی از خدمات تخصصی شرکت ایده سبز، اجرای دیوار سبز مصنوعی در فضاهای داخلی و محوطه سازی شهری است. استفاده از بهترین مواد اولیه و بروزترین متدهای طراحی دیوار سبز مصنوعی نقطه تمایز ما است. برای مشاهده نمونه کارهای دیوار سبز مصنوعی اجراشده توسط تیم ایده سبز از این لینک دیدن نمایید.

مزایای دیوار سبز مصنوعی

درحالی‌که همه‌جا از مزایای دیوار سبز طبیعی صحبت می‌شود، بد نیست اشاره‌ای هم به سمت دیگر ماجرا داشته باشیم. مزایای دیوار سبز مصنوعی! به خاطر ویژگی‌های زیر است که بسیاری از مشتریان ما ترجیح می‌دهند گرین وال مصنوعی سفارش دهند:

  • نصب سریع و آسان
  • ایجاد عایق صوتی
  • جذب گردوخاک وآلودگی‌های محیط
  • عدم نیاز به پیاده‌سازی سیستم آبیاری
  • عدم نیاز به نور طبیعی یا لامپ رشد گیاه
  • زیبایی خیره‌کننده، سبزی همیشگی و طراوت در هر چهارفصل سال
  • عدم نیاز به نگهداری و هرس پس از اجرا
  • وزن پایین سازه
  • قیمت فوق‌العاده مقرون‌به‌صرفه
  • امکان پیاده‌سازی در همه اقلیم‌ها و انواع شرایط آب و هوایی
  • عدم نیاز به کود دهی
  • عمر طولانی
  • عدم نیاز به سم‌پاشی، مقابله با بیماری‌ها و کشتن آفات

قیمت دیوار سبز مصنوعی

همان‌طور که اشاره کردیم، وزن سبک سازه در دیوار سبز مصنوعی باعث کاهش قیمت آن می‌شود. همچنین پایین بودن هزینه گیاه مصنوعی در مقایسه با گیاهان طبیعی در قیمت پروژه تأثیرگذار است. درنهایت هم عدم نیاز به سیستم‌های آبیاری، نورپردازی و هزینه‌های جانبی نگهداری موردتوجه مشتریان است.

قیمت گرین وال مصنوعی بسته به ابعاد و ویژگی‌های پروژه تعیین می‌شود. بهتر است برای اطلاع از قیمت دیوار سبز مصنوعی با کارشناسان ما در ایده سبز تماس بگیرید. پس از بازدید حضوری و یا آنلاین امکان تعیین قیمت دیوار سبز مصنوعی به شکل دقیق وجود دارد.

 

شرکت مجری دیوار سبز مصنوعی

به‌عنوان طراح فضای سبز برای کسانی که به حضور گیاهان در محیط اطرافشان علاقه دارند راهکارهای زیادی داریم. بسته به اولویت هر مشتری مشاوران ما در شرکت ایده سبز پیشنهاد‌های اختصاصی ارائه می‌کنند. برای بعضی دریافت انرژی از حضور گیاهان زنده در دکوراسیون مطرح است. در چنین شرایطی انواع دیوار سبز طبیعی، تراس گاردن زنده و یا طراحی به کمک انواع فلاورباکس را پیشنهاد می‌دهیم. اگر بیشتر جنبه دکوراسیون و زیبایی عناصر طبیعی مطرح باشد همین ترکیب به کمک گیاهان مصنوعی هم قابل‌اجراست. دیوار سبز مصنوعی هم در این دسته قرار می‌گیرد.

البته بودجه، سلیقه، کاربرد، توانایی در نگهداری و خیلی مسائل دیگر هم دخیل هستند. درنهایت کمک می‌کنیم مشتری بهترین تصمیم را بگیرد. چراکه اعتقادداریم مشتریان ما لایق آن هستند تا به کمک طراحی‌های ما یک لذت طولانی‌مدت را تجربه کند. هرگونه سؤال یا سفارش مربوط به دیوار سبز مصنوعی را از طریق شماره‌های 09121173266، 09126494926 و 02177245295 با کارشناسان ما در ایده سبز در میان بگذارید.

تولیدکننده محتوا: ایده سبز

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه