Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید سرویس تختخواب دونفره؛ قبل از خرید این نکات را بخوانید!

به قلم: مژگان احمدی

اتاق خواب آخرین جایی است که پس از گذراندن یک روز طولانی و پرتنش به آن پناه می‌بریم. مهم است که محیط اتاق خواب شما آرامش‌بخش و دلپذیر بوده و تختی که روی آن استراحت می‌کنید استانداردها و اصول طراحی را از سر گذرانده باشد. در این مقاله نکاتی را در رابطه با سرویس تختخواب دونفره به شما می‌گوییم تا قبل از این که اقدام به خرید کنید، شناخت درستی از اصول خرید و نحوه نگهداری سرویس خواب پیدا کنید. تنها با یک خواب راحت است که می‌توانید به جنگ اتفاقات و استرس‌های روزانه بروید، پس باید برندی را انتخاب کنید که در بازار داغ تولید سرویس خواب جای خود را به‌خوبی باز کرده باشد.

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

سرویس خواب بالسا

تیم حرفه‌ای سرویس خواب سناچوب، بزرگترین تولیدکننده تخصصی سرویس خواب بزرگسال، نوجوان و نوزاد در این صنعت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. با ما همراه باشید تا مهم‌ترین نکات خرید سرویس خواب را از مشاوران و کارشناسان این شرکت بشنوید.

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

سرویس تختخواب دونفره؛ فلزی بخرم یا چوبی؟

این سوال جواب قطعی ندارد و هر فرد باید با توجه به شرایط شخصی خود یکی از این دو متریال را انتخاب کند. تختخواب فلزی قیمت پایین‌تری نسبت به چوب دارد، حشرات نمی‌توانند در آن نفوذ کنند، سبک‌تر هستند و به‌راحتی حمل می‌شوند، اما ممکن است پس از مدتی صدای قیژقیژ آن شما را کلافه کند و خواب راحت را از شما بگیرد. این در حالی است که سرویس تختخواب دونفره چوبی گران‌تر و سنگین‌تر است، مقاومت بالاتری دارد و برای ساخت آن زمان و انرژی بیشتری صرف می‌شود. در نهایت این خودتان هستید که باید سرویس تختخوابی را انتخاب کنید که با سلیقه و وضعیت شما هماهنگ و سازگار باشد. 

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

شرکت سناچوب با تولید خوش‌جنس‌ترین و زیباترین سرویس‌های تختخواب دونفره فضایی گرم و مطبوع را برای اتاق خواب شما فراهم می‌کند. جنس تختخواب‌ها از چوب نئوپان با روکش ملامینه در طرح و رنگ‌های متنوع است. ضمن این که تاج تخت‌ها اکثرا از چرم درجه‌یک بوده که با لمسه‌دوزی‌های جذاب می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره کند.

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

سرویس تختخواب دونفره؛ چطوری انتخاب کنم؟

انتخاب مدل تختخواب دونفره کمی سخت است، به‌خصوص تازه‌عروس‌ها و تازه دامادها در خرید تختخواب وسواس زیادی به خرج می‌دهند و حق هم دارند، زیرا تنوع محصولات در بازار به حدی زیاد است که مشتری را گیج و سردرگم می‌کند. برای همین بهتر است قبل از این که به نیت خرید از خانه خارج شوید یکسری آیتم‌ها را به ذهن بسپارید تا در نهایت تختخواب خود را فقط از بین گزینه‌هایی انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار است.

  • قبل از خرید حتما متراژ اتاق و ابعاد مناسب تختخواب را زیر نظر داشته باشید، تختخواب بزرگ فضای رفت و آمد شما را اشغال می‌کند و اتاق را شلوغ و آشفته نشان می‌دهد.
  • اگر اتاق خواب شما خیلی کوچک است خوب است به خرید تخت‌های تاشو و یا مبلمان تختخواب‌شو نیز فکر کنید.
  • قد و وزن شما در انتخاب تختخواب مناسب بسیار تاثیرگذار است.
  • انتخاب تختخواب هماهنگ با تم دکور اتاق، رنگ دیوارها و لوازم، طرح اکسسوری‌ها و مدل پرده باعث می‌شود یک فضای هارمونیک و دلپذیر در اتاق ایجاد کنید.
  • اگر مستاجر هستید و یا لوازم خود را زود به زود عوض می‌کنید سعی کنید تختی سبک و راحت بخرید تا برای حمل و نقل و جابجایی آن به دردسر نیفتید.
  • بهترین ارتفاع تختخواب بزرگسال 40 الی 45 سانتی‌متر است. ارتفاع نامعقول تختخواب از لحاظ روان‌شناختی باعث انتقال حس ناامنی و بی‌ثباتی به افراد استفاده‌کننده می‌شود.
  • عرض مناسب یک تختخواب دونفره 160 الی 180 سانتی‌متر و طول مناسب آن 200 سانتی‌متر است.
  • جنس سرویس خواب دونفره یک موضوع کاملا سلیقه‌ای است، اما بدانید که تختخواب فلزی زودتر به صدا دادن می‌افتد و ممکن است گوشتان را آزار بدهد. تختخواب‌های چوبی و ام‌دی‌اف از متداول‌ترین تخت‌ها به شمار می‌آیند.

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

  • به استحکام چارچوب و اتصالات تختخواب دقت کنید.
  • اگر عادت دارید به پشت بخوابید از بالشت پهن استفاده کنید، اما اگر معمولا به پهلو می‌خوابید بالشتتان باید جوری باشد که گودی گردن شما را کاملا پر کند. 
  • اگر نیت دارید از تختخواب‌های فلزی و فرفورژه استفاده کنید حواستان به تیز و برّنده بودن لبه‌های آن باشد.
  • اگر داخل بالشت شما پر است هر 10 سال یکبار آن را تعویض کنید.
  • سعی کنید از روتختی‌های ضدآلرژی استفاده کنید، ضمن این که تشک شما نیز باید ایمن و ضدحریق باشد و از نفوذ آب و حشرات به آن ممانعت شود.
  • اگر فیزیک بدنی حساسی دارید بهتر است از تشک‌های طبی استفاده کنید تا از ستون فقرات و کمر و گردن شما کاملا محافظت شود.
  • اگر تخت ام‌دی‌اف خریده‌اید ممکن است فکر کنید چون تختتان نو است، پس طبیعی است که بوی رنگ و روغن‌های جلا را از آن حس کنید، اما این فکر درستی نیست! این بو می‌تواند تا مدتها باعث آزارتان بشود. تخت شما نباید هیچ بوی ناخوشایندی از خود متصاعد کند.
  • حواستان به گارانتی و خدمات پس از فروش سرویس خواب دونفره باشد.

شرکت سرویس خواب سناچوب با 40ماه گارانتی و 60ماه خدمات پس از فروش، حمل و نصب رایگان و با بیش از 100 نمایندگی در سرتاسر کشور اسباب آسایش و راحتی مشتریان خود را به‌طور کامل فراهم کرده است. 

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

تشک سرویس تختخواب دونفره؛ چطور تمیز کنیم؟

تشک یکی از عناصر مهم و تعیین‌کننده سرویس خواب است. تصور کنید تشک تختخواب خود را کثیف کرده‌اید، حتما قصد ندارید آن آلودگی را به امان خدا رها کنید! ما در اینجا چند نکته طلایی در باب تمیزکاری تشک به شما می‌گوییم تا اگر در آن موقعیت قرار گرفتید دست و پایتان را گم نکنید.

اصولا چگونگی نظافت تشک به نوع لکه، جنس تشک و عمق نفوذ آلودگی ایجادشده بستگی دارد. استفاده اشتباه از بعضی شوینده‌ها ممکن است آسیب جدی به تشک شما وارد کند و کثیفی را گسترش بدهد، پس باید یاد بگیرید چطور تشک را تمیز کنید که به کیفیت آن صدمه نزنید. ما در این قسمت چند روش خانگی تمیز کردن تشک را به شما آموزش می‌دهیم:

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

جاروبرقی بکشید!

گردوخاک روی تشک و ملحفه ممکن است باعث ایجاد حساسیت بدنی شود. گاهی اوقات این آلودگی باعث ایجاد جوش‌های پوستی و مشکلات تنفسی می‌شود و شاید حدس نزنید که راه حل شما در یک جاروبرقی کشیدن ساده است! بنابراین هرچندوقت یکبار ملحفه را از روی تختخواب بردارید و بتکانید، سپس تشک و کناره‌های تخت را جاروبرقی بکشید تا گردوخاک و کثیفی از روی آن پاک شود.

لکه رنگی را زود پاک کنید!

اگر روی تشک شما لکه ایجاد شده است اجازه ندهید خشک شود، بلافاصله با یک دستمال مرطوب‌شده با آب سرد به سراغش بروید و با ضربات متوالی سعی کنید آن را محو کنید. دقت کنید که پارچه را روی لکه نکشید، در این صورت لکه را نه تنها کمرنگ نمی‌کنید بلکه بیشتر آن را پخش کرده و گسترش می‌دهید.

محلول پاک‌کننده بسازید!

اگر تشک شما فومی است و روی آن لک انداخته‌اید بهتر است با یک محلول دست‌ساز حساب آن لکه را برسید. برای این کار یک قاشق مایع ظرفشویی را با 2 قاشق هیدروژن پراکسید و 3قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا کف کند، سپس یک مسواک بردارید و آن را آغشته به محلول کنید و لکه را با آن تمیز کنید! به‌همین سادگی!

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

اسپری‌های لکه‌بر را فراموش نکنید!

اسپری‌های پاک‌کننده لکه یکی از بهترین راهکارها هستند تا از شر کثیفی تشک خود خلاص شوید. روی یک پارچه تمیز مقداری از محلول را اسپری کنید و روی قسمت کثیف تشک بکشید و یک‌ربع بعد با یک دستمال مرطوب آن قسمت را پاک کنید.

تشک شما بوی بد می‌دهد؟

اگر بوی ناخوشایندی حس می‌کنید همان ابتدا اقدام به شستشوی تشک نکنید! بهتر است در این مورد جوش شیرین را امتحان کنید. جوش شیرین بوی بد را به خودش جذب می‌کند. مقداری از آن را روی تشک ریخته و نیم‌ساعت به آن فرصت بدهید، سپس پودر را با جاروبرقی از روی تختخواب بزدایید.

گاهی هوای آزاد معجزه می‌کند!

سعی کنید هرازگاهی تشک خود را در فضای باز قرار دهید تا رطوبت باقیمانده در آن از بین برود و برخی میکروارگانیسم‌های آسیب‌زننده داخل آن با اشعه فرابنفش نور خورشید تارومار شوند! اگر امکان این را ندارید که تشک خود را به هواخوری ببرید سعی کنید روزها پرده اتاق را کنار بزنید تا تشک مقداری نور و گرما ببیند.

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

سرویس خواب سنا چوب
تخت و سرویس‌خواب شیک دونفره اتاق‌خواب
سرویس خواب سنا چوب

حرف آخر

سرویس تختخواب دونفره بایستی علاوه بر مرغوبیت و خوش‌جنس بودن، جذابیت و زیبایی بصری را هم به‌همراه داشته باشد. از هزینه کردن برای سرویس خواب خود نهراسید. یک کالای خواب مناسب و استاندارد قرار است اسباب آرامش جسمی و ذهنی شما را فراهم کند، بنابراین با پرداختن هزینه‌ای معقول از هزینه‌های درمانی ناشی از جای خواب نامناسب مانند کمردرد و گردن‌درد پیشگیری کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تولیدات برند معتبر و خوش‌سابقه سرویس خواب سناچوب دیدن کنید، مطمئنا دست‌خالی به خانه برنمی‌گردید.

اگر به این مطلب علاقمند بودید از لینک‌های زیر نیز می‌توانید استفاده کنید:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه