Chidaneh.com placeholder image

تخت خواب دونفره شیک، چه معیارهایی لازم است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

دکوراسیون اتاق خواب به عنوان یکی از اصلی ترین و مهم ترین فضاهای خانه همیشه از دقت و اهمیت بسیاری برای چیدمان و انتخاب وسایل برخوردار بوده است. به همین دلیل نیز انتخاب تک تک عناصر و وسایل موجود در این فضا نیز به نوبه خود نیازمند دقت و بررسی بسیار است. پیش از هر چیز در نظر گرفتن سبک زندگی، راحتی وسایل و کیفیت آنها اهمیت پیدا می کند و در کنار آن نیز انتخاب مدلی زیبا و متناسب با فضای اتاق نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • خرید تخت خواب دونفره شیک
  • مدل تخت خواب دونفره شیک
  • تخت خواب دونفره چوبی شیک
  • تخت خواب دونفره کلاسیک شیک
  • تخت خواب دونفره مدرن

 

امیر صادقی
خانه ی پر انرژی دهقان ویلا
امیر صادقی

 در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا به موضوع تخت خواب دونفره در دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم و با بررسی ای همه جانبه در مطالب موجود در سایت و هم چنین تخت خواب های موجود در تورهای خانه گردی اطلاعاتی کامل و کلی در رابطه با این عنصر و وسیله مهم به دست آوریم.

خانه آبی مشهد

خرید تخت خواب دو نفره شیک

یکی از اصلی ترین مسائل در رابطه با تخت خواب دونفره شیک، نحوه انتخاب این محصول است. پیش از این در مطلبی با عنوان «خرید سرویس خواب، هر آنچه باید بدانید» گفته شده است که پیش از خرید سرویس خواب، ابتدا تکلیفتان را با ابعاد و اندازه‌ های اتاق خوابتان روشن کرده و اهمیت این مسئله را هرگز دست کم نگیرید!

ثمین موسوی
نورپردازی اتاق خواب
ثمین موسوی

اینکه اتاق خوابتان تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد، در و پنجره‌ اتاق در کجا قرار گرفته باشد، اتاقتان کمد دیواری داشته باشد یا خیر، زاویه‌ باز شدن در اتاق به چه سمتی باشد و اینکه دیوار کج یا قناسی در اتاق وجود داشته باشد یا نه همگی از جمله عوامل محدودکننده ‌ای هستند که در انتخاب سرویس خواب مناسب برای اتاق خوابتان تاثیر دارند.

امیر صادقی
عکاسی منزل مسکونی خیابان زمزم
امیر صادقی

علاوه بر اینها در مطلب دیگری با عنوان «تخت خواب عروس، به اندازه گلیمت بخواب!» نیز این گونه گفته می شود که انتخاب سایز تخت خواب بستگی به ابعاد اتاق خواب شما دارد. اگر اتاق خوابتان کوچک تر از حالت طبیعی است نگران نباشید این چالش کاملا طبیعی است. خیلی از زوج های جوان در ابتدا منزل های کوچک را برای زندگی انتخاب می کنند. منزل کوچک وسایل کوچک هم می طلبد! تخت خواب یک و نیم نفره کمی باریک هست اما اگر چاره ای ندارید بهترین انتخاب است.

استودیو پر
خانه ی یوسف آباد
استودیو پر

پیشنهاد ما برای شما استفاده از تخت خواب دو نفره بدون میز های پاتختی است در این صورت شما راحت تر می خوابید و نبود میز های پاتختی خیلی مشکل ایجاد نمی کند؛ اما تخت کوچک خواب شبانه را سخت می کند. سخت نگیرید!

[[nid:13156]]

بر اساس همین مطلب اگر اتاق خوابتان بین 12 تا 16 متر مربع است، تخت خواب دونفره و کویین هر دو در اتاق خواب شما جای می گیرد. البته کویین کمی بزرگ تر از تخت دو نفره است و به همان اندازه کمی بیش تر فضای اتاق را اشغال می کند. این سوال را از خودتان بپرسید: چرا به تخت بزرگ تری نیاز داریم؟ وقتی پای خرید جهزیه به میان می آید، همه می خواهند بهترین را انتخاب کنند اما باید بدانید چرا هزینه بیشتری می پردازید.

شیما خراسانی
آباژور مدرن اتاق خواب
شیما خراسانی

اگر شما یا همسرتان عادت بد خوابی دارید یا از تخت خوابتان علاوه برخواب برای مطالعه یا کار با لپ تاب استفاده می کنید، خرید یک تخت کویین کاملا انتخاب درستی است چون بیش تر وقت خود را در اتاق خوابتان و روی تختتان می گذرانید. در غیر این صورت یک تخت دو نفره استاندارد نیاز خواب راحت شما را بر طرف می کند.

مطلب مرتبط: 20 ایده جذاب برای تخته‌های پشتی تخت‌ خواب‌ها

امیر صادقی
خانه ی گرم عاطفه در پردیس
امیر صادقی

مدل تخت خواب دونفره شیک

یکی از مهم ترین مسائل در انتخاب تخت خواب دو نفره چگونگی شکل و مدل فریم تخت خواب است. در این رابطه نیز چیدانه در قالب مطلبی با عنوان «فریم تخت خواب، کدوم مدل به اتاقتون میاد؟» به سوال های شما پاسخ داده است. بر اساس این مطلب برای چگونگی انتخاب فریم تخت خواب باید به این مسائل توجه کرد:

 1. اندازه تشک خود را بشناسید

مسلما نکته اولی که همه به آن توجه می کنیم، اندازه تشک تخت خواب دو نفره خواهد بود. این که ما خواهان یک تخت خواب یک نفره هستیم یا دونفره! البته به طور معمول ابعاد و اندازه های تشک ها به صورت استاندارد در بازار وجود داشته و در نتیجه شما به راحتی می توانید بر اساس اندازه های مشخص تخت خود را انتخاب نمایید.

فروزان رحمانی
خانه ی سفید دکتر مقدسه محمدیان در شیراز
فروزان رحمانی

اندازه تشک های معمولی:

تشک یک نفره : 200*90 و 200*120 سانتی متر

تشک های دو نفره : 200*140  و 200*160 و 200*180 سانتی متر

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان پاسداران
استودیو پر

2. فضای خود را در نظر بگیرید

اتاق خود را اندازه گیری کنید تا ببینید چه اندازه تخت در اتاق خواب شما جا خواهد شد. البته به طور همزمان باید به این موضوع که به غیر از تخت خواب چه وسایل دیگری نیز در اتاق قرار می گیرند هم فکر نمایید.

مطلب مرتبط: 14 اتاق خواب جذاب از طراحان حرفه ای

معین صالحی
منزل طلایی خانم هنرور
معین صالحی

3. سبک خود را پیدا کنید

آیا مبلمان موجود شما سنتی، مدرن و یا تلفیقی است؟ مشاهده عکس دکوراسیون اتاق خواب و همسن طور فریم های مختلف تخت خواب ها می تواند به شما کمک نماید.

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق خواب
امیر صادقی

4. ارتفاع تشک را در نظر بگیرید

فکر کنید که چقدر می خواهید تختتان از زمین فاصله داشته در چه ارتفاعی خواب راحت تری دارید؟ پایه های تخت خواب در این مرحله می توانند بسیار تاثیرگذار باشند.

مطلب مرتبط: راه حل های فنگ‌شویی برای انتخاب تخت‌خواب مناسب

 

تخت خواب دونفره چوبی شیک

مدل تخت خواب دونفره چوبی می تواند فضای دکوراسیون اتاق خواب شما را بسیار تحت تاثیر خود قرار دهد. پیش از هر چیز انتخاب جنس و متریال چوبی با ایجاد انرژی مثبت و طبیعی در فضای خانه، آن را دنج تر و گرم تر نشان می دهد. به همین دلیل هم اگر تصمیم به استفاده از تخت خواب دونفره چوبی دارید بهتر است که آن را با کمد، میز آرایش و یا میز پاتختی خود هماهنگ و متناسب انتخاب کنید تا فضا و دکوراسیون اتاق خوابتان یکدست و منسجم تر به نظر برسد.

امیر صادقی
خانه ی دست ساز سردار
امیر صادقی

تخت خواب دونفره کلاسیک شیک

تخت خواب های دونفره کلاسیک غالبا شکل و شمایل لوکس تری پیدا می کنند و نمونه های کینگ آنها نیز به وفور دیده می شود. این مدل از تخت خواب ها بیشتر برای فضاهایی مناسب هستند که ابعاد زیادی دارند و می توانند به خوبی خود را نشان دهند.

مطلب مرتبط:تخت خواب دو طبقه، قرار نیست هر دو طبقه تخت باشه!

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی یوسف آباد
استودیو پر

تخت خواب دونفره مدرن

امروزه غالب افراد به سراغ دکوراسیون مدرن می روند و با انتخاب هایی ساده اما هوشمندانه فضای مدرنی را در خانه و دکوراسیون اتاق خواب خود طراحی می کنند. اگر شما هم به دنبال تخت خواب دونفره مدرن هستید می توانید با در نظر گرفتن سبک مدرن برای سایر وسایل موجود در دکوراسیون اتاق خواب خود، فضایی یکدست و هماهنگ ایجاد نمایید.

 

برای انتخاب سرویس خواب مورد نظرتان می توانید سری به بخش اهالی فن چیدانه بزنید.

 

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه