Chidaneh.com placeholder image

میز کنفرانس اداری: راهنمای خرید انواع میز کنفراس استاندارد

به قلم: سمانه زارعی

هر اداره و شرکتی یک فضای مخصوص برای برگزاری کنفرانس و یا جلسه ­های مهم لازم دارد. اتاق کنفرانس فضایی تجهیز شده برای این کار است. میز کنفرانس اداری مهم­ترین وسیله ‌ایست که در اتاق کنفرانس می ­بینید. این میز یکی از انواع میز اداری است که ویژگی‌ها و استانداردهای خاص خود را دارد. در این مطلب راجع به میز های کنفرانس اداری صحبت خواهیم کرد. این مطلب از چیدانه را از دست ندهید.

 

قالیشویی ادیب
میز کنفرانس اداری

میز مدیریت و کنفرانس اداری

میز کنفرانس اداری؛ هویت بخش شرکت شما!

میز کنفرانس اداری امکانات لازم برای برگزاری یک کنفرانس و یا جلسه­ ی چند نفره را محیا می­ کند. همچنین ساختار و نوع چیدمان صندلی­ ها و میز کنفرانس باعث می­ شود؛ افراد حاضر در جلسات طولانی مدت، کمتر احساس خستگی کنند. سبک طراحی اتاق کنفرانس تاثیر زیادی بر روی مهمان­ ها و یا مخاطبان شرکت شما می­ گذارد. پس فراموش نکنید که بخشی از هویت شرکت شما در این اتاق نمایان می­ شود، در نتیجه باید در انتخاب مدل میز کنفرانس و تجهیزات دیگر دقت کافی به خرج دهید.

 

انواع میز کنفرانس
انواع میز کنفرانس اداری

مدل میز و صندلی کنفرانس اداری

دسته بندی انواع میز کنفرانس اداری

انواع میز کنفرانس کدامند؟ این سوال را می ­توانیم بر اساس ویژگی ­های مختلف میز کنفرانس بیان کنیم. به شرایط اتاق کنفرانس توجه کنید و بر اساس نیاز خود و شرایط محیطی بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

میز کنفرانس قایقی

1. انواع میز کنفرانس بر اساس جنس

اولین مسئله در انتخاب میز کنفرانس اداری جنس آن است. اغلب میزهای کنفرانس اداری از جنس چوب و یا ام­دی­اف هستند. ولی ممکن است بخش­ هایی از میز کنفرانس از جنس فلز هم باشند. بسیاری از شرکت­ های معتبر در زمینه طراحی و ساخت میز کنفرانس از ام ­دی­ اف ­های باکیفیت برای ساخت این نوع میز استفاده می ­کنند. شما می ­توانید برای داشتن میز کنفرانس خاص از انواع شیشه­ ای آن انتخاب کنید. 

نکته هایی برای انتخاب میز کنفرانس

2. انواع میز کنفرانس بر اساس ابعاد و اندازه

بهترین شکل و فرم برای میز کنفرانس مستطیل کشیده و یا بیضی است. بهتر است اتاق کنفرانس به شکل مستطیل باشد تا تعداد افراد بیشتری بتوانند در آن حضور داشته باشند. حتی اگر اتاق کنفرانس به شکل مربع باشد باز هم می ­توانید از میز کنفرانس اداری استاندارد استفاده کنید، ولی در این صورت فضای گرفته شده توسط میز کنفرانس بیشتر خواهد بود.

یکی دیگر از انواع تقسیم­ بندی این میزها که بر روی ابعاد و اندازه آن تاثیرگذار است؛ میز کنفرانس با پذیرایی و بدون پذیرایی است. انواع میز کنفرانس اداری با پذیرایی ابعاد بزرگتری دارند؛ زیرا برای قرار دادن پذیرایی بر روی میز باید فضای کافی وجود داشته باشد. 

میز کنفرانس اداری کوچک

3. انواع میز کنفرانس بر اساس سبک طراحی دکوراسیون

میز کنفرانس هم مانند سایر مبلمان می­ تواند در انواع سبک­ های مینیمال، کلاسیک و یا مدرن طراحی شود. با توجه به سبک طراحی دکوراسیون شرکت خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید.

 

طرح میز کنفرانس اداری

طرح میز کنفرانس اداری؛ نکته­ هایی برای انتخاب درست!

برای انتخاب یک میز کنفرانس اداری استاندارد و مناسب، باید برخی از نکته ­ها را در نظر داشته باشید. برخی از این موارد عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه اتاق کنفرانس: اولین مسئله این است که چقدر در اتاق کنفرانس جا دارید. چند صندلی به همراه میز کنفرانس در فضا جا می گیرد. به این مسئله دقت کنید که در دورتادور میز کنفرانس باید فضای کافی برای عبور افراد بدون ایجاد مزاحمت برای بقیه وجود داشته باشد.
  • تعداد افراد: ممکن است فضای کافی برای قرارگرفتن میز کنفرانس اداری داشته باشید؛ در این صورت باید تعداد افراد را در نظر بگیرید. اگر جلساتی با تعداد افراد زیاد برگزار می­ کنید باید فکر تعداد صندلی کافی و میز استاندارد باشید.
  • جنس میز کنفرانس: میز کنفرانسی که از چوب تهیه شده باشد، دوام بیشتری دارد و به همان نسبت هزینه بیشتری را در برمی ­گیرد. میزهای کنفرانس اداری اغلب از جنس ام­دی­اف با کیفیت ساخته می ­شوند. برخی از انواع میزهای شیشه ­ای با پایه استیل هم می ­توانند توجه شما را به خود جلب کنند.
  • سبک دکوراسیون: اگر سبک دکوراسیون فضای اداری، مدرن باشد بهتر است میز کنفرانس هم مدرن بوده و با رنگ و طراحی دکوراسیون تناسب داشته باشد. در انتخاب ست مبلمان و میز اداری؛ برای یک اتاق کنفرانس با دکوراسیون کلاسیک توجه بیشتری به خرج دهید.
  • تجهیزات اداری و میز کنفرانس: می ­توان گفت همه ­ی میزهای کنفرانس امکانات لازم برای تجهیزات برقی و صوتی را دارند. ولی زمانی که می­خواهید میز کنفرانس اداری خریداری کنید، این مسئله را به شرکت یا فروشنده یادآوری کنید، تا خرید مطمئنی داشته باشید.
  • ابعاد استاندارد: میز کنفرانس استاندارد با در نظر گرفتن تعداد صندلی­ ها و ابعاد فضا طراحی می­شود. صندلی­ ها باید حدود ده سانتی­متر فاصله داشته باشند تا نشستن و برخاستن افراد به راحتی انجام شود.
  • زاویه دید: در طراحی میزهای کنفرانس اداری، به خصوص اگر بزرگ باشد، فرم میز را طوری طراحی می ­کنند که هر فرد به بقیه افراد هنگام صحبت کردن اشراف داشته باشند. میز کنفرانس قایقی، که فرمی بین بیضی و مستطیل دارد از این نظر بسیار مناسب است.

 

میز کنفرانس چهارنفره
میز کنفرانس برای چهار نفر

مدل میز کنفرانس اداری کوچک

انواع میز کنفرانس 4 نفره، برای فضای اداری کوچک!

اگر فضای شرکت­ تان کوچک است و یا نیاز به میز کنفرانس بزرگ ندارید؛ می ­توانید یک میز کنفرانس 4 نفره برای گوشه ­ای از فضای اداری سفارش بدهید. و یا ممکن است علاوه بر اتاق کنفرانس که برای جلسات با تعداد بیشتر استفاده می­ شود، یک میز کنفرانس چهار  نفره در اتاق مدیریت و یا معاونت بتواند برای جلسات کوچک مفید باشد. برخی از این نوع میزهای کنفرانس متصل به میز مدیریت چیدمان می ­شوند.

 

میز کنفرانس اداری گرد

مدل میز کنفرانس اداری گرد

میز کنفرانس اداری گرد، همیشه مستطیل نیست!

میز کنفرانس اداری لازم نیست همیشه مستطیل باشد. برخی از انواع میز کنفرانس اداری گرد وجود دارد که فضای اداری را کمی از رسمی و خشک بودن خارج می­ کند. مدل های گرد میز کنفرانس می­تواند از جنس چوب، فلز و یا شیشه طراحی شود. کمترین تعداد صندلی برای این مدل میز، دو نفره است. اگر تعداد صندلی­ ها در طراحی میز کنفرانس گرد زیاد باشد برای اینکه فضای کمتری اشغال کند، به سمت فرم بیضی کشیده می­ شود. میز کنفرانس گرد برای اتاق­ های مربعی شکل می ­تواند انتخاب خوبی باشد.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون اداری مینیمال، سادگی و جذابیت در محل کار شما!

 

میز کنفرانس اداری کوچک

میز کنفرانس اداری کوچک، قابل بزرگ شدن است!

همانطور که گفتیم ابعاد میز کنفرانس به راحتی با توجه به ابعاد فضا و تعداد افرادی که استفاده می­ کنند؛ قابل انتخاب است. اگر فضای کمی دارید؛ بهتر است از میز کنفرانس اداری کوچک استفاده کنید. و انتخاب عاقلانه ­تر شاید خرید میز کنفرانسی است که قابل توسعه باشد؛ یعنی بتوانید ابعاد آن را به چند حالت تنظیم کنید. با این کار اگر ساختمان اداری خود را تغییر دهید دغدغه ­ای برای خرید میز کنفرانس جدید نخواهید داشت.

 

خرید میز کنفرانس اداری

مدل های میز اداری کنفرانس بیست نفره، سی نفره، چهل نفره و …

قیمت میز کنفرانس اداری

قیمت میز کنفرانس اداری

قیمت میز کنفرانس اداری به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

  • جنس انواع میز کنفرانس: کیفیت متریالی که برای ساخت میز کنفرانس استفاده می­ شود تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد. در هنگام خرید از کیفیت ام ­دی­ اف مورد استفاده برای ساخت میز کنفرانس مطمئن شوید.
  • ابعاد و اندازه میز: هر چه ابعاد میز کنفرانس بزرگتر باشد؛ متریال بیشتری برای آن استفاده خواهد شد در نتیجه قیمت محصول افزایش می ­یابد.
  • سبک طراحی میز کنفرانس: برخی از میز کنفرانس به سبک کلاسیک به دلیل داشتن طرح و نقش و همچنین استفاده از چوب در ساخت آنها قیمت بالاتری دارند.
  • قابل تنظیم و توسعه بودن میز: امکاناتی مانند قابلیت تنظیم در میز کنفرانس، بر روی قیمت آن موثر است و در کنار متریال با کیفیت قیمت را بالا می­برد.
  • هزینه ­های مربوط به نصب : نصب میز کنفرانس و تجهیزات آن هم جزوی از هزینه ­های تهیه میز کنفرانس اداری محسوب می­شود. در نتیجه در کنار هزینه ­ها باید بخشی هم برای نصب آن در نظر بگیرید. اغلب شرکت­ های معتبر کار نصب میز را انجام می­ دهند.
  • امکانات و تجهیزات انواع میز کنفرانس اداری: برخی از جزئیات در طراحی میز کنفرانس که بسیار هم کارآمد هستند بر روی قیمت نصب تاثیر می ­گذارند.به طور مثال ایجاد یک شیار برای جمع کردن سیم تجهیزات می­ تواند یکی از امکانات جالب برای میز کنفرانس باشد.

مطلب پیشنهادی: مبلمان اداری لوکس، بهترین مدل های مدرن و کلاسیک

 

میز کنفرانس اداری

مدل میز کنفرانس اداری ام دی اف

کلام آخر:

در این مطلب نکته ­های لازم در مورد انواع میز کنفرانس اداری را بیان کردیم. اگر شما هم تصمیم به خرید چنین میزی دارید این موارد را به خاطر بسپارید. برای تهیه میز کنفرانس به شرکت­ های معتبر سر بزنید. اهالی فن چیدانه در زمینه انواع مبلمان اداری می ­توانند به شما کمک کنند.

مطالب پیشنهادی مرتبط: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه