Chidaneh.com placeholder image

اتاق خواب مستر کلاسیک، این سبک برای شماست!

به قلم: سمانه زارعی

کافیست چند نمونه تصویر از طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ببینید، تا متوجه شوید که کدام سبک بیشتر به دلتان می ­نشیند. این انتخاب شماست که سبک مدرن و یا کلاسیک را برای اتاق خواب مستر انتخاب ­کنید. مطمئنا طراحی دکوراسیون اتاق خواب مستر برای والدین خانه اهمیت زیادی دارد، چرا که دکوراسیون اتاق خواب بخشی از آرامش و خواب راحت را برای افراد به ارمغان می­ آورد. در این مطلب به یکی از پروژه­ های طراحی اتاق خواب مستر کلاسیک، که کاری از استودیو معماری نیارش است می ­پردازیم. با چیدانه همراه باشید.

آرناپالاس

 

شیرآلات کسری

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

اتاق خواب مستر کلاسیک، باشکوه و زیبا!

اتاق خواب مستر به بزرگترین اتاق منزل که امکانات بیشتری دارد گفته می­ شود، این اتاق اغلب برای والدین خانواده است. طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک یکی از انواع سبک­ های پرطرفدار خانواده ­های ایرانی است. یک اتاق خواب مستر کلاسیک می ­تواند فضای جذابی در منزل باشد. اگر شما هم به طرح­ های کلاسیک و پر نقش و نگار علاقه مندید، می ­توانید با استفاده از سبک کلاسیک، یک اتاق خواب باشکوه و زیبا داشته باشید. در ادامه مطلب به عناصری که به دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب شما کمک کند اشاره کرده ­ایم.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

اتاق خواب مستر کلاسیک، این 7 نکته مهم!

اتاق خوابی که به سبک کلاسیک طراحی می ­شود باید مساحت کافی برای اجرای چنین سبکی را داشته باشد؛ زیرا همانطور که می ­دانیم سبک کلاسیک نیاز به فضای کافی دارد و مناسب خانه ­هایی با مساحت نسبتا بالا است. در انتخاب همه عناصر و طراحی ویژگی­ های اتاق خواب مستر کلاسیک، باید دقت کافی به خرج دهید و حواستان حتی به جزئیات هم باشد. برخی از مهم ­ترین مواردی که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک نقش مهمی دارند عبارتند از:

  • دیوارها و کفسازی
  • مبلمان و وسایل
  • نورپردازی
  • کلوزت روم
  • رنگ
  • میز آرایش
  • فضای نشیمن در اتاق خواب

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

1.دیوارها و کفسازی در اتاق خواب مستر

دیوارها و کفسازی اتاق خواب کلاسیک از اولین عواملی هستند که حتی قبل از چیدمان وسایل اتاق، سبک دکوراسیون اتاق خواب را لو می­ دهند. در طراحی اتاق خواب مستر کلاسیک می­بینیم که دیوارهای اتاق با استفاده از ابزارهای مختلفی تزیین شده ­اند و همچنین از کاغذدیواری­ هایی با طرح­های کلاسیک استفاده شده است.

 پارکت یکی از انواع کفپوش ­هایی است که برای طراحی دکوراسیون کلاسیک انتخاب بسیار مناسبی است. پارکت به دلیل جنس چوبی خود، حسی از طبیعت را به فضای اتاق می ­آورد.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

2. اتاق خواب مستر کلاسیک با انتخاب درست مبلمان

شاید مهم­ ترین مرحله برای طراحی یک اتاق خواب کلاسیک انتخاب مبلمان آن باشد. انتخاب یک سرویس خواب کلاسیک، بهترین راه برای این کار است؛ زیرا در این صورت نیازی نیست شما برای انتخاب هر یک از انواع مبلمان مانند؛ تختخواب، میز آرایش، آینه، کمد و… فکر کنید و زمان بگذارید. هماهنگ بودن طراحی سرویس خواب باعث ایجاد یکپارچگی در فضای اتاق خواب و باشکوه شدن آن می­ شود.

فراموش نکنید که تختخواب، مهم­ترین بخش مبلمان اتاق خواب است و اولین چیزی است که در آن دیده می­ شود در نتیجه بهترین تختخواب کلاسیک که با رنگ و طرح دیوار و کف و اجزای دیگر متناسب باشد را انتخاب کنید. 

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

3. طراحی نورپردازی اتاق خواب کلاسیک

بهتر است نهایت استفاده را از نور طبیعی که از پنجره وارد اتاق خواب مستر می­ شود، داشته باشید. انتخاب جهت صحیح قرارگیری وسایل، انتخاب پرده مناسب، خرید چراغ­ های به سبک کلاسیک به جذابیت اتاق مستر کلاسیک کمک خواهد کرد.

یکی دیگر از راه ­هایی که برای نورپردازی کلاسیک اتاق خواب به شما کمک می­کند؛ لوسترهای کلاسیک است. محل نصب لوستر در سقف را بهتر است با گچ بری­های ظریفی تزیین شود.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

4.کلوزت ­روم در اتاق مستر کلاسیک

یکی از فضاهای جذاب که اتاق خواب مستر را کامل می­کند؛ کلوزت روم است. فضایی که بیشتر برای قرارگرفتن پوشاک و کفش استفاده می­ شود. در صورتی که فضای زیادی داشته باشد علاوه بر لباس، برای قرار گرفتن هر وسیله دیگری کاربرد دارد. کلوزت روم فضایی بسیار کاربردی است و در صورتی که مساحت اتاق خواب مستر زیاد باشد در گوشه­ ای از آن می ­توان یک کلوزت روم در نظر گرفت.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

5. بهترین رنگ برای اتاق خواب مستر

مبحث رنگ، یک موضوع جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی است که علاوه بر اصول کلی که برای آن وجود دارد؛ سلیقه کارفرما در آن بسیار اهمیت می­ یابد. با اینکه گستردگی زیادی که در دنیای رنگ­ ها وجود دارد، ولی در اینجا، با توجه به نمونه طراحی اتاق خواب پروژه الهیه، رنگ در اتاق خواب مستر را به دو حالت، استفاده از رنگ­ های تیره و به کار بردن رنگ­ های روشن در اتاق خواب تقسیم می­ کنیم.

  • رنگ­ های روشن در اتاق خواب مستر کلاسیک

اگر می ­خواهید اتاق­ خوابتان فضایی دلباز و روشن باشد؛ رنگ ­های خنثی و روشن بسیار مناسبند. در این صورت بهتر است از رنگ دیوارها گرفته تا پرده، میز آرایش و.. به رنگ­ های روشن انتخاب شوند؛ ولی به هماهنگی بین رنگ­ ها توجه زیادی داشته باشید. در بین رنگ ­های خنثی و سفید؛ یک رنگ کمی متفاوت را هم می­ توانید به کار ببرید. مانند نمونه تصویر بالا که در آن مبلمان با رنگ آبی کمرنگ که به فضا کمی حس و گرما بخشیده است.

  • اتاق خواب مستر کلاسیک با رنگ­های تیره

بعضی از افراد هم رنگ­های تیره و شیک را بیشتر می پسندند. انتخاب رنگ تیره برای دیوارها کمی جسارت می­ خواهد، ولی شما هم می­ توانید با دیدن نمونه طراحی­ های اتاق خواب مستر به رنگ تیره، به آن فکر کنید. اضافه کردن کمی رنگ و یا رگه­ های طلایی در تزیینات دیوار و مبلمان به کلاسیک و لوکس شدن فضا کمک زیادی می­ کند.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

6. میز آرایش در اتاق خواب مستر کلاسیک

شاید یکی از فضای مورد علاقه خانم ­ها، میز و آینه ­ی آرایشی است که در اتاق خواب قرار دارد. برای یک اتاق خواب کلاسیک، می­ توانید یک میز تمام چوب کلاسیک را انتخاب کنید و بر روی آن آینه ­ای شیک قرار دهید. انتخاب یک صندلی یا پاف مناسب برای نشستن در مقابل میز آرایش ضروری است. به تناسب بین طرح و رنگ میز آرایش و تختخواب توجه کنید. البته اگر وسایل اتاق خواب را به صورت ست سرویس خواب انتخاب کنید؛ نیازی به گشتن در بازار و پیدا کردن میز آرایش متناسب نخواهید داشت.

 

استودیو معماری نیارش
طراحی کلاسیک اتاق مستر پروژه الهیه
استودیو معماری نیارش

7. فضای نشیمن در اتاق خواب مستر کلاسیک!

اگر فضای کافی در اتاق خواب وجود داشته باشد؛ می­ توانید یک گوشه ­ای برای قرار دادن مبلمان به عنوان فضای نشیمن در نظر بگیرید. در این پروژه، از دو مبل کلاسیک که از نظر رنگ و طرح با تختخواب و وسایل چوبی دیگر در هماهنگی قرار دارد، استفاده شده است. مبلمان در اتاق خواب می­ تواند فضایی دنج برای استراحت و گفتگو باشد.

 

اتاق خواب مستر کلاسیک

کلام آخر:

در این مطلب راجع به اصول طراحی اتاق خواب مستر کلاسیک صحبت کردیم. برخی از ویژگی ­ها و جزئیات که ممکن است به نظر اهمیت زیادی نداشته باشد، ولی در کلاسیک شدن اتاق خواب تاثیر زیادی دارند. در نتیجه جزئیات را نادیده نگیرید. 

در این مطلب با گروه معماری نیارش همراه بودیم و راجع به پروژه اتاق خواب مستر کلاسیک صحبت کردیم. گروه استودیو معماری نیارش با مدیریت مهندس امیر علیزاده سال­هاست در زمینه طراحی و اجرای تخصصی در زمینه ­های معماری، سازه و تاسیسات و همچنین طراحی داخلی و دکوراسیون، نماسازی و محوطه ­سازی فعالیت می­ کند. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه به پروفایل استودیو معماری نیارش سر بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه