Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی؛ ترفندهای جذب مشتری را یاد بگیرید!

به قلم: مژگان احمدی

در دنیای دیجیتال امروز که لوازم الکترونیکی بر جهان فرماندهی می‌کنند هر فرد این نیاز را در خود احساس می‌کند که بتواند به نوعی با دنیای تکنولوژی ارتباط برقرار کند. وسیله‌ای که این روزها بازار داغی پیدا کرده و طرفداران ویژه‌ای بخصوص در بین جوانان دارد تلفن همراه است. بنابراین اگر به فروشگاه‌های موبایل‌فروشی سری زده باشید و یا از جلوی آن عبوری گذر کنید خواهید دید که اکثر اوقات شلوغ و پرتردد است. درست است که متقاضی زیاد است و مردم به اقلام دیجیتال علاقمندند، اما یک مغازه‌دار حرفه‌ای باید تکنیک‌های جذب و ماندگاری مشتری را بلد باشد. دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی در جلب نظر و حفظ مشتری بسیار موثر و تعیین‌کننده است، چیزی که شاید بسیاری از فروشنده‌ها به آن توجه خاصی ندارند. در این مقاله درمورد تاثیر دکوراسیون بر جلب و رضایت مشتری بیشتر صحبت خواهیم کرد.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

تابلو فرش ریحان

کارشناسان و صاحب‌نظران در شرکت جهان ساخت شارین با ارائه مشاوره تخصصی در زمینه دکوراسیون داخلی، در این مطلب ما را همراهی می‌کنند. پس اگر شما نیز کسب و کار خود را دارید و نمی‌دانید برای مجذوب کردن مشتری به کالای خود چه ترفندهایی به کار ببرید این مقاله مخصوص شماست. با چیدانه همراه باشید.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

چرا باید به دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی اهمیت بدهیم؟

یکی از فوت و فن‌های کسب و کار این است: اول نگاه مشتری را بخرید و سپس دقت او را! شاید فکر کنید یک کالا اگر خودش خوب و مناسب باشد مشتری خود را پیدا می‌کند و نیازی به این تشریفات نیست، اما این تصور اشتباه است. هر محصولی نیاز به دیده شدن دارد تا بتواند قابلیت‌های خود را نشان بدهد، اگر به یک کالا فرصت عرض اندام ندهیم چگونه می‌شود توانمندی‌های او را به نمایش گذاشت؟ به همین خاطر است که امروزه دیزاین دکوراسیون داخلی بعضی از موبایل‌فروشی‌ها مانند یک گالری جواهرفروشی مجلل و پرطمطراق است. 

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

تاثیر دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی بر روی مشتری

لازم نیست اصطلاحا موبایل‌باز باشید تا بدانید که هرروز مدل‌های جدیدتر و شیک‌تری از موبایل روانه بازار می‌شود و آپشن‌های متنوعی در اختیار مشتری می‌گذارد، امکاناتی که شاید برای تولیدکنندگان دو دهه قبل بسیار دور از دسترس و شگفت‌انگیز به نظر می‌آمد. دنیای تکنولوژی با سرعت حیرت‌آوری درحال پیشرفت است و همین موضوع خریداران را به وجد آورده است. پس در یک مغازه موبایل‌فروشی نه تنها باید ظاهر تلفن‌های همراه به طور کامل در معرض دید مشتری قرار بگیرد بلکه طرز چیدمان باید به نحوی باشد که خریداران بتوانند آپشن‌ها و توانمندی‌های مدل‌های مختلف موبایل را به‌خوبی ببینند و بر آن اشراف داشته باشند. هرچه اطلاعات بیشتری به مشتری بدهید او را به تصمیم گرفتن نزدیک‌تر می‌کنید. بسیاری از افرادی که به فروشگاه‌های موبایل‌فروشی مراجعه می‌کنند صرفا نیت خرید ندارند و شاید به قصد تماشا و امتحان کردن امکانات دیجیتال آمده باشند، همانطور که می‌دانید در علم مارکتینگ مشتری در ابتدا باید مجاب شود که در دوراهی خریدن یا نخریدن قرار بگیرد، این اولین گام در ماندگاری مشتری در فروشگاه است. بنابراین دسترسی‌ها را باز کنید، اطلاعات کاملی در اختیار قرار بدهید و نمای مناسب و دلپذیری ایجاد کنید تا فرد از حضور در آن محیط لذت ببرد.

در این قسمت چند مورد از تکنیک‌هایی را که می‌توانید با استفاده از آن فضای راحتتر و جذاب‌تری ایجاد کنید را به شما می‌گوییم:

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

نورپردازی در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

کیفیت نور معجزه می‌کند! سعی کنید برای جلوه دادن به دکوراسیون و جذاب‌تر نشان دادن تلفن‌های همراه از نورهای مخفی در ویترین و سقف استفاده کنید. با این کار هم اقلام بهتر دیده می‌شوند و هم زیبایی بصری آن‌ها دوچندان خواهد شد. ترکیب رنگ‌هایی مانند قرمز و زرد و یا سبز و سفید یک جذابیت ایده‌آل به کالای شما می‌بخشد. اگر می‌خواهید امروزی‌تر و مدرن‌تر به نظر بیایید از ریسه‌های نوری نئون استفاده کنید که قابلیت انعطاف به هر شکل و مدلی را دارند. در این بین حواستان باشد که با زیاده‌روی در نورپردازی چشم بیننده اذیت نشود، سعی کنید از هر آپشنی به صورت منطقی و به اندازه استفاده کنید.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

رعایت انضباط در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

مشتری را سردرگم نکنید! نظم و ترتیب در هر فروشگاهی باعث می‌شود ذهن بیننده هم مرتب شود و درمورد آن کالا با آرامش تصمیم بگیرد. سعی کنید به جزئیات توجه کنید. به‌طور مثال اگر بخش موبایل را از لوازم جانبی جدا کرده‌اید در همان قسمت موبایل انضباط را رعایت کنید. مثلا سامسونگ‌ها را در یک ردیف بچینید، اپل‌ها را در ردیف بعدی و به همین ترتیب دسته‌بندی‌ها را به‌درستی انجام بدهید، این کار باعث می‌شود نه تنها مشتریان به گشت و گذار در فروشگاه شما تشویق شوند بلکه خودتان هم چیزی را از قلم نیندازید. پس دوباره این نکته را متذکر می‌شویم: نوع آرایش و چیدمان مغازه شما بسیار حیاتی است، اگر مشتری در فروشگاه شما به سادگی راه خود را پیدا کند و در اقیانوسی از اقلام و لوازم متنوع غرق نشود همواره به مغازه شما وفادار خواهد بود و اقلام موردنیاز دیگر خود را هم از طریق شما فراهم خواهد کرد.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

نقش استند در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

در مغازه موبایل‌فروشی اقلام متنوعی به فروش می‌رسد. به غیر از موبایل که هدف عمده مراجعه خریداران است، لوازم جانبی زیادی از جمله هدفون و هندزفری، کابل شارژ، باطری، قاب موبایل، لوازم تزئینی و نگهدارنده موبایل و… نیز موردنیاز مشتریان خواهد بود. در این مواقع استندها بسیار کاربردی به نظر می‌رسند، می‌توانید برای هریک از این اقلام دیوار مخصوصی در نظر بگیرید و آن‌ها را به نمایش بگذارید. بالاخص که این ایده برای مغازه‌های با متراژ کمتر مورد استفاده بیشتری دارد. اجازه بدهید مشتری راحت و به‌دقت ببیند، نگاه کردن سرسری کافی نیست! 

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

ایجاد استراحتگاه در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

انتخاب موبایل معمولا به سرعت صورت نمی‌گیرد، مگر این که خریدار از قبل اطلاعات کاملی از آن داشته و انتخاب خود را کرده باشد. در غیر این صورت مشتری قبل از انتخاب خود باید چندین مرحله را طی کند که شامل آشنایی با موبایل، صحبت‌های گاها طولانی با فروشنده، سر زدن به بخش‌های مختلف فروشگاه، مطالعه کاتالوگ‌ها و مشخصات موبایل‌ها و بررسی برندهای مختلف است. مطمئنا این مراحل به زمانی طولانی نیاز دارند و ممکن است این پروسه برای مشتری خسته‌کننده و طاقت‌فرسا باشد. بنابراین لازم است که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی قسمت‌هایی را برای ایجاد سکو و صندلی برای استراحت و تمدد اعصاب مشتریان در نظر بگیرید.

فروش یک هنر است، این که بتوانید مشتری را مجاب کنید تا کالای مورنیاز خود را اختصاصا از شما بخرد نیاز به مهارت سخن‌پردازی و روانشناسی ویژه‌ای دارد. برای مشتری قصه بگویید! سعی کنید بخشی از دکوراسیون را به بروشورها و فیلم‌های ویدئویی آموزشی اختصاص بدهید و مشتری را به معرفی اطلاعات و استراتژی کمپانی‌های مختلف سرگرم کنید. حتی خوب است که با قرار دادن چندصندلی نزدیک به هم، بخشی از مغازه را به صورت وی‌آی‌پی به معاشرت و گپ زدن با مشتریان طراحی کنید. این را فراموش نکنید که شما به صورت تمام و کمال، عهده‌دار آگاه کردن مشتری هستید.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

نقش رنگ و طرح زمینه در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

دیوارها، سقف و کفپوش تاثیر عجیبی در روحیات مشتری می‌گذارند. با یک رنگ‌بندی مناسب می‌توانید باعث شوید که تلفن‌های همراه بیشتر توی چشم بیایند. برای انتخاب مناسبتر نیم‌نگاهی به دکوراسیون داخلی فروشگاه‌های هم‌صنفان خود داشته باشید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ سفید است. رنگ سفید علاوه بر این که فضای شما را وسیع‌تر نشان می‌دهد، مانند یک بکگراند خالی عمل می‌کند که هر کالایی که فراروی آن بچینید برجسته‌تر به چشم می‌آید و نگاه اطرافیان را به‌خوبی جذب خواهد کرد. می‌توانید برای ایجاد ترکیبی جذابتر از کانترها، میزها و سکوهای چوبی نیز استفاده کنید. تلفیق رنگ سفید با رنگ‌های تندی مانند نارنجی هم بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. فراموش نکنید که نام برندها را در سایز بزرگ و به همراه فونتی جذاب در بخش مخصوص به خود بر روی دیوار قرار بدهید تا بیننده به راحتی به سمت قسمت مدنظر خود هدایت شود.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

نکات دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی

یک دکوراتور ماهر بایستی به این موارد به‌خوبی آگاه باشد:

  • آیا اسم دیوار قدرت را شنیده‌اید؟ بسیاری از دیزاینرها این نکته را می‌دانند که 90درصد مشتریان به محض ورود به مغازه و کاملا ناخودآگاه به سمت راست حرکت می‌کنند، این تغییر جهت باعث می‌شود که طراحی اولین دیواری که پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد بسیار مهم و تعیین‌کننده باشد و بتواند مشتری را در مغازه نگه دارد و یا او را پس بزند. این دیوار، دیوار قدرت است، پس آن را با وسواس زیادی بچینید.
  • برق مصرفی یک مغازه موبایل‌فروشی می‌تواند تا 5 برابر برق مصرفی یک واحد مسکونی با همان متراژ باشد، پس سیم‌کشی‌ها و تاسیسات برقی و تعبیه فیوز برق را به شکلی مهندسی و حساب‌شده انجام بدهید.
  • با ایجاد تهویه‌ای مطبوع به همراه سیستم گرمایش و سرمایش، نرخ جذب مشتری و احتمال خرید را افزایش بدهید.
  • توجه کنید که محصولات یک مغازه موبایل‌فروشی بسیار باارزش‌اند، بنابراین از نصب یک دوربین مداربسته به‌هیچ‌عنوان غافل نشوید.

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

شرکت جهان ساخت شارین
طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه موبایل
شرکت جهان ساخت شارین

حرف آخر

دکوراسیون مغازه جایی است که شما بدون ادای کلمات با مشتری حرف می‌زنید، پس یک طراحی خلاقانه و چشمگیر بهترین روش برای ارتباط برقرار کردن با مشتری است. در این بازار داغ کالاهای دیجیتال فروشنده‌ای موفق است که با رمز و رازهای زیبایی‌بخشی به دکوراسیون داخلی آشنایی داشته باشد و بتواند به کسب و کار خود رونق بیشتری ببخشد. در این مقاله درمورد رمز و رازهای یک چینش مناسب در دکوراسیون داخلی مغازه موبایل‌فروشی صحبت کردیم و امیدواریم که اطلاعات مفیدی را به شما مخاطبان عزیز چیدانه انتقال داده باشیم.

شرکت جهان ساخت شارین با بیش از یک دهه فعالیت در صنعت ساختمان در شهر تهران آغاز به فعالیت نموده است و هم‌اکنون در اکثر شهرهای ایران مجری پروژه‌های کوچک و بزرگ ملی می‌باشد. بهینه‌سازی هزینه‌ها ، کیفیت و سرعت در طراحی و اجرای تمامی مراحل پروژه‌های عمرانی با هدف رضایتمندی کارفرمایان از اساسی‌ترین دیدگاه‌های مدیران این شرکت است. این شرکت مترصد است با بکارگیری متخصصان جوان و آشنا با تکنولوژی روز دنیا، خالق سازه‌های نوین و منطبق با اصول معماری ایرانی- اسلامی باشد .می‌توانید پروژه‌های حرفه‌ای این مجموعه را در صفحه شرکت جهان ساخت شارین مشاهده کنید.

مطالب پیشنهادی چیدانه به شما:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه