Chidaneh.com placeholder image

همه چیز درباره دوره های آموزش نرم افزارهای معماری

به قلم: فرگل سلحشور

اگر فارغ‌التحصیل رشته معماری هستید، می‌دانید که نرم‌افزارهای معماری در دانشگاه‌ها یا به طور کلی تدریس نمی‌شوند یا زمان دوره‌ای که برای تدریس این نرم‌افزارها در نظر گرفته می‌شود، به قدری کم است که بازدهی بالایی وجود نخواهد داشت. در این شرایط، شرکت در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری، امری ضروری محسوب می‌شود. در ادامه این مطلب که به کمک مجتمع فنی تهران گردآوری شده است، همراه ما باشید تا به بررسی بیشتر دوره های نرم افزار مجتمع فنی تهران بپردازیم.

مجتمع فنی تهران
آموزش نرم افزارهای کاربردی معماری در تهران
مجتمع فنی تهران

در این مطلب می‌خوانید:

  • چه نرم‌افزارهایی در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری تدریس می‌شود؟
  • دوره های آموزش نرم افزارهای معماری مناسب چه افرادی است؟
  • آیا شرکت در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری به پیش‌نیاز احتیاج دارد؟
  • مدرک شرکت در دوره های نرم افزار مجتمع فنی تهران

چه نرم‌افزارهایی در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری تدریس می‌شود؟

در دوره های نرم افزار مجتمع فنی تهران، نرم‌افزارهایی که مربوط به رشته معماری می‌شوند شامل موارد زیر است:

چوب و هنر
  • AutoCAD 2D
  • AutoCAD 3D
  • 3DS Max&Vray
  • Revit
  • Lumion
  • Sketch Up & Vray
  • Rhino
  • Photoshop for Architecture

مجتمع فنی تهران
آموزش نرم افزارهای کاربردی معماری در تهران
مجتمع فنی تهران

آموزش نرم‌افزار AutoCAD

Autodesk AutoCAD نرم‌افزاری است که برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آن می‌توان محیط‌های دوبعدی و سه‌بعدی طراحی کرد. در واقع برای ترسیم هر نقشه‌ای، در ابتدا لازم است از اتوکد استفاده کرد. این نرم‌افزار قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد و یکی از پایه‌ای ترین و مهم‌ترین نرم‌افزارهای معماری به شمار می‌رود.

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

آموزش نرم‌افزار 3DS Max

نرم‌افزار Autodesk 3ds Max یکی از قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای ترسیم سه‌بعدی است که برای انیمیشن‌سازی هم از آن استفاده می‌شود. این نرم‌افزار این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که محیط‌ها و طرح‌های سه‌بعدی خود را در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل ممکن ترسیم کنید.
این نرم‌افزار امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد و یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین نرم‌افزارهای معماری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: دوره‌های معماری، با مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

VRay یکی از پلاگین‌های معروف و پرکاربردی تری دی مکس است که به کمک آن می‌توان پارامترهایی را به فضای طراحی شده خود اضافه کرد که به کمک آن‌ها رندرهای نهایی شما کیفیت بسیار بالایی داشته باشند و به تصاویر واقعی نزدیکتر شوند.

آموزش نرم‌افزار Revit

Autodesk Revit از دیگر نرم‌افزارهای کاربردی رشته معماری و عمران است که در انجام محاسبات امور مربوط به ساخت و ساز، با بهره‌گیری از جدیدترین متدها، مهندسان را یاری خواهد کرد.

آموزش نرم‌افزار Lumion

نرم‌افزار لومیون در زمینه رندرگیری و انیمیشن‌سازی، خصوصا در رشته معماری بسیار پرکاربرد و مفید است. به کمک این نرم‌افزار می‌توان مدل‌های معماری را به تصاویر و انیمیشن‌های بسیار باکیفیت تبدیل کرد و در نهایت، رندرهای بسیار باکیفیت و سریعی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:‌ مجتمع فنی، مطمئن ترین موسسه برگزاری دوره با مدرک معتبر و قابل ترجمه

 

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

آموزش نرم‌افزار Sketch Up & Vray

نرم‌افزار اسکچاپ برای طراحی سه‌بعدی خصوصا برای غرفه‌سازی‌ها، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلاگین VRay هم برای این نرم‌افزار همان‌گونه عمل می‌کند که برای نرم‌افزار تری دی مکس گفته شد.

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

آموزش نرم‌افزار Rhino

نرم‌افزار راینو یک نرم‌افزار مدل‌سازی و طراحی جدید، با امکانات بسیار عالی است. برای مدل‌سازی فضاها و احجام پیچیده از راینو استفاده می‌شود.

آموزش Photoshop for Architecture

از نرم‌افزار فتوشاپ برای کاربرد معماری در جنبه‌های مختلفی استفاده می‌شود که بسیار کاربردی خواهد بود. برای پرزنت پروژه‌های دانشجویی گرفته تا تکنیک‌هایی که برای تکمیل و تصحیح رندرهای نهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این آموزش شما به صورت اختصاصی نحوه استفاده از فتوشاپ در معماری را فرا خواهید گرفت.

بیشتر بخوانید: دوره دکوراسیون داخلی، با مدرک بین‌المللی و آموزش 0تا 100 کاربردی!

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

دوره های آموزش نرم افزارهای معماری مناسب چه افرادی است؟

این نرم‌افزارها مخصوص رشته‌های معماری هستند، بنابراین اگر فارغ‌التحصیل رشته معماری هستید، انتخاب بسیار مناسبی برای شما خواهد بود اما اگر در رشته معماری هم تحصیل نکرده‌اید، لازم است بدانید که این نرم‌افزارها به صورت کامل از پایه و صفر آموزش داده می‌شوند و انتخاب مناسبی برای افرادی خواهند بود که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه‌های طراحی‌ سه‌بعدی نرم‌افزار و ساخت انیمیشن هستند.
بنابراین کلیه مهندسان و دانشجویان معماری، افراد علاقه‌مند به معماری، دانشجویان و مهندسان مکانیک، دانشجویان و طراحان صنعتی، دانشجویان گرافیک و گرافیست‌ها، دانشجویان و مهندسان عمران و شهرسازی و علاقه‌مندان به انیمیشن‌سازی و هنرهای دیجیتالی می‌توانند در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری شرکت کنند.

 

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

آیا شرکت در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری به پیش‌نیاز احتیاج دارد؟

برای شرکت در کلاس‌های آموزشی برخی از نرم‌افزارها مانند تری دی مکس، ابتدا نیاز به گذراندن دوره اتوکد است. بنابراین لازم است تا پیش از شرکت در این کلاس‌ها، کاملا تحقیق کنید و مطلع شوید که آیا دوره مورد نظر شما به پیش‌نیاز احتیاج دارد یا خیر.

مدرک شرکت در دوره های نرم افزار مجتمع فنی تهران

پس از شرکت در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری، شما موفق به دریافت مدرکی معتبر در عرصه جهانی خواهید بود که برای مهاجرت و اشتغال، مدرک بسیار معتبری محسوب می‌شود.

مجتمع فنی تهران
طراحی دکوراسیون داخلی منزل لوکس
مجتمع فنی تهران

حال اگر قصد شرکت در دوره های آموزش نرم افزارهای معماری مجتمع فنی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم سری به پروفایل مجتمع فنی تهران در چیدانه بزنید. دپارتمان معماری مجتمع فنی تهران با سابقه 25 ساله خود، با هدف برگزاری دوره‌های جامع و کاربردی جهت اشتغال به کار، آموزش نرم‌افزارها را با کمک اساتیدی مجرب، جدیدترین متدهای روز و آخرین ورژن‌های نرم‌افزاری در اختیار شما قرار خواهد داد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر، سری به وب‌سایت و صفحه اینستاگرام مجتمع فنی تهران بزنید. 

مطالب مرتبط
کسب و کار معماری، آنلاین هم میتونه باشه؟
بهترین نرم افزارهای معماری، این کارها را به گردنشان بیندازید!
دوره دکوراسیون داخلی، با مدرک بین‌المللی و آموزش 0تا 100 کاربردی!
آموزش طراحی معماری و دکوراسیون داخلی، همین امروز شروع کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه