Chidaneh.com placeholder image

نکات کلیدی برای داشتن ساختمانی شیک و زیبا با تیم حرفه‌ایی خانه معمار

به قلم: تحریریه چیدانه

داشتن ساختمانی شیک و زیبا و بدون عیب و نقص آرزوی هر کسی ست. اگر به دنبال داشتن ساختمانی هستید که پاسخگویی همه نیازهای شما بوده و در عین حال زیبا نیز باشد باید سه مرحله طراحی نقشه، طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی خود را به افراد متخصص بسپارید.

طراحی پاتن داخلی ساختمان

طراحی نقشه ساختمان اولین گام برای داشتن ساختمانی زیبا

اولین گام برای داشتن ساختمانی زیبا، داشتن طراحی نقشه ساختمان است. داشتن یک نقشه خوب مستلزم توجه به نکات ریز و دقیق است؛ به همین دلیل کاری است که تنها از متخصصان این حوزه بر می‌آید. اهمیت طراحی نقشه ساختمان آنقدر زیاد است که سهم عمده‌ای از زیبایی و همچنین دوام و استحکام بنای ساختمان به طور مستقیم مرهون انتخاب نقشه صحیح و اصولی است.

چوب و هنر

پس از تکمیل شدن اسکلت ساختمان، خواه از جنس تیرآهن و خواه از میلگرد و تیرچه و بلوک باشد؛ نوبت به عملی ساختن نقشه ساختمان می‌شود. دیوارهای غیر حامل داخلی، تیغه‌ها و کف و سقف‌ها به ترتیب اضافه می‌شوند و مفهوم و معنای ساختمان به سازه بی‌روح آن تزریق می‌شود. این موضوع ممکن است بینندگان را به ‌غلط بیندازد که طراحی نقشه ساختمان متأخر از اسکلت ساختمان است. در حالی که موضوع مهمی نظیر نقشه ساختمان از مدت‌ها قبل و حین تأسیس پروژه به‌دقت بررسی و ارزیابی می‌شود تا استاندارد بودن و عملیاتی بودن آن تائید شود. در برخی از سازه‌ها، حتی شکل و هندسه ساخت سازه نیز مطابق بر طراحی نقشه ساختمان مهندسی می‌شود.

نکات مهم در طراحی نقشه ساختمان

طراحی نقشه ساختمان و کیفیت و چگونگی انجام آن به صورت مستقیم در زیبایی و در عین حال استحکام سازه تأثیرگذار است. اما چه نکاتی باید در طراحی نقشه ساختمان در نظر گرفته شوند؟ 

وضوح جزئیات یکی از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی نقشه ساختمان به آن توجه ویژه شود. همه چیز باید به درستی دیده شود و در صورت لزوم توضیحات مرتبط در کنار نقشه ارائه شود. در حقیقت طراحی نقشه ساختمان باید به نحوی انجام شود که پلان خروجی آن همه اطلاعات لازم را به مهندس معمار یا خواننده پلان بدهد. 

این اطلاعات به صورت جزئی می تواند شامل محل باکس های پله و آسانسور، ورودی واحد های ساختمانی، مشخص کردن ورودی ساختمان، جزئیات درون واحد، نظیر محل قرار گرفتن آشپزخانه و بخش های مختلف واحد، تعیین فضاهای خصوصی وعمومی واحد و بسیاری از موارد این چنینی باشد.

توجه دقیق به این موارد است که یک ساختمان را خوش ساخت می کند و ارزش ساختمان را تا چندین برابر ارزش مادی و سازه خود افزایش می دهد. به عنوان مثال در نظر گرفتن فضاهای خصوصی و عمومی واحد های ساختمانی در طراحی نقشه ساختمان و استفاده از رابط ها (کانکتور هایی نظیر راهرو ها، دیوایدر یا بخش کننده ها و غیره) به تناسب سازه، می تواند طراحی داخلی را به مراتب کارآمد تر و زیبا تر کند.

همچنین یک طراح حرفه ای و با تجربه پا را یک قدم فراتر می گذارد و با داشتن یک دید همه جانبه به نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی نیز توجه ویژه دارند. مبلمان شدن فضا، محل اتاق خوابها و غیره را در طراحی نقشه ساختمان، شخصی سازی و مشخص می کنند. به این ترتیب مقصود به کارفرما منتقل می شود و ترسیم و تصویر بسیار روشن تری از سازه در اختیار کارفرما قرار می گیرد.

گام دوم : طراحی نمای ساختمان 

شاید خیلی از افراد تصور کنند طراحی نمای ساختمان پروژه ای جدا از طراحی نقشه ساختمان است . این تصور کاملا اشتباه است! نمای ساختمان نیز در زمان طراحی نقشه ساختمان شکل می گیرد. لازم است در زمان طراحی نقشه ساختمان در مورد طرح و سبک دلخواه نمای خود با طراح ، صحبت کنید. یک طراح حرفه ای حتماً به نمای ساختمان هم توجه ویژه دارد و تمهیداتی که به زیبا تر شدن نما کمک می کند ، را در طراحی لحاظ می کند. 

طراحی نمای لوکس ساختمان

نکاتی که زمان طراحی نمای ساختمان باید به آن توجه کنید

نمای ساختمان اولین چیزی است که ببینده در مواجه با ساختمان ، مشاهده می کند. ساختمان و حتی شخصیت شما، توسط نمای ساختمان مورد قضاوت قرار می گیرد. پس برای داشتن ساختمانی زیبا و نمایی بی نظیر حتماً با این نکات توجه داشته باشید.

سبک مورد نظر خود را قبل از طراحی انتخاب کنید. انتخاب سبک مناسب برای نما، تا حدود زیادی تکلیف شما را روشن می کند و انتخاب متریال را راحتتر می کند . برای انتخاب سبک مناسب و مورد علاقه خود باید کمی با سبک های مختلف نما، آشنایی داشته باشید تا بتواند انتخاب درست تری داشته باشید. اگر دوستدار سادگی هستید، خطوط ساده و احجام هندسی ساده را در نما می پسندید ، علاقه ایی به نماهای پر زرق و برق و سنگین ندارید؛ سبک مناسب برای شما ، سبک مدرن است. در غیر اینصورت به دنبال سبک کلاسیک در نمای خود باشید. اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که سبک نما باید با سبک ساختمان ، هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر دکوراسیون داخلی شما کلاسیک است انتخاب نمای کلاسیک گزینه مناسب تری است.

هنگام انتخاب متریال حتما توجه داشته باشید متریال را متناسب با شرایط آب هوایی و اقلیم منطقه و از نوع با کیفیت انتخاب کنید. اجرای نمای ساختمان کاری پر هزینه است؛ پس در انتخاب متریال مناسب و با کیفیت، نهایت دقت را داشته باشید. در اینصورت نمای شما خیلی زود دچار آسیب دیدگی نمی شود و می تواند سالیان سال برای شما باقی بماند.

طراحی دکوراسیون داخلی گام سوم برای داشتن ساختمانی زیبا

طراحی دکوراسیون داخلی شاید از نظر خیلی از افراد کاری لوکس باشد که فقط مختص افراد ثروتمند است. در صورتی که این دیدگاه کاملا اشتباه است. اگر به دنبال داشتن ساختمانی زیبا هستید حتما طراحی دکوراسیون داخلی خود را توسط افراد متخصص انجام دهید.

اگر کار طراحی نقشه ساختمان توسط فرد حرفه ای انجام شود، حتماً نکاتی که به بهتر شدن دکوراسیون کمک می کند را مدنظر قرار خواهد داد؛ اما داشتن طراحی دکوراسیون داخلی باعث می شود ساختمان خود را قبل از اجرا مشاهده کنید. جای هر کدام از لوازم و وسایل مشخص باشد و شما پس از ساخت و زمان مبله کردن و چیدمان دکوراسیون ، دچار مشکل نخواهید شد. 

شاید ساختمان هایی را مشاهده کردید که مبله کردن آن فوق العاده مشکل است و جاگذاری لوازم و وسایل در جای استاندارد امکان پذیر نیست. در این خانه ها اگر به دنبال دکوراسیونی زیبا باشید مستلزم هزینه دوباره کاریست. پس حتماً به فکر طراحی دکوراسیون داخلی خود باشید تا علاوه بر داشتن ساختمانی زیبا، هزینه های دوباره کاری نیز به شما تحمیل نشود.

طراحی نشیمن با متریال لوکس

نکاتی که زمان طراحی دکوراسیون باید به آن توجه کنید

برای یک طراحی زیبا و هنرمندانه لازم است عناصر تاثیرگذار در دکوراسیون داخلی را بشناسید. یک دسته از عناصر شامل لوازم و وسایلی است که جزء چیدمان محسوب می شوند؛ مثل مبلمان ، کمد ، کابینت ، پرده ، تابلو . … و یک سری از عناصر جزء طراحی و پوشش اصلی دکوراسیون محسوب می شوند ؛ مثل طراحی دیوار ها ، پوشش مربوط به سقف و کف ساختمان . همه این عناصر، با هم یک دکوراسیون را تشکیل می دهند. قبل از هر گونه اقدام به خرید لوازم، از سبک دکوراسیون خود آگاه باشید تا لوازم و وسایل را متناسب با سبک دکوراسیون خود انتخاب کنید. 

تحت تاثیر مد و جو بازار نباشید

در طراحی دکوراسیون داخلی خود بیش از حد دنباله رو مد ، شرایط و جو باراز نباشید. به توصیه طراح خود در زمان طراحی ، عمل کنید. خیلی از افراد زمان طراحی دکوراسیون داخلی خود اصراردارند مطابق جو بازار و به اصطلاح مد روز طراحی خود را انجام دهند. درست است که به روز بودن خوب است؛ اما طراحی حتماً باید مطابق با روحیات شما انجام شود و به گونه ای باشد که خیلی زود دمده نشود. یک طراح حرفه ای همه جانبه به طراحی فکر می کند و دور از احساسات، به شما کمک می کند دکوراسیونی جدید و بروز و در عین حال مطابق با روحیات خود داشته باشید. دکوراسیونی که سالیان سال برای شما ماندگار باشد و شما را خسته نکند.

حتما میزان بودجه خود را تعیین کنید

قبل از شروع طراحی ، میزان بودجه ایی که برای این کار در نظر گرفته اید را به طراح خود اعلام کنید. در این صورت طراحی مطابق با بودجه شما انجام می شود . خیلی از افراد به این نکته توجه نمی کنند. با وجود داشتن یک طراحی بی نظیر در نیمه راه بودجه آنها به اتمام می رسد در نتیجه یا کار را نیمه کاره رها می کنند و یا مجبور می شوند از برخی از قسمت ها چشم پوشی کنند که در زیبایی فضا تاثیر زیادی می گذارد . 

درپایان

برای داشتن خانه ایی شیک و زیبا نیاز است پروسه طراحی شما توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود. خانه معمار سایتی تخصصی در زمینه طراحی نقشه ساختمان ، طراحی نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی است. جهت تماس با کارشناسان خانه معمار با شماره  91014525-021 تماس حاصل فرمائید.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه