Chidaneh.com placeholder image

بیش از 35 مدل مبل ال چستر | انواع چسترفیلد ال رنگی و سفید مشکی

به قلم: مژگان احمدی

اگر برای خانه خود به دنبال مبلمان خاص و منحصربفرد باشید احتمالا اسم مبل ال چستر را شنیده‌اید. این مبل یکی از انواع مبل چستر است که با لمسه‌کاری‌های ظریف و ظاهری مجلل، شکوهی دیدنی به فضا می‌بخشد، بخصوص اگر از چرم طبیعی ساخته شود مطمئنا در زیبایی دکوراسیون شما انقلابی شورانگیز ایجاد می‌کند. مبلمان ال چستر هم با دکوراسیون سنتی همخوانی دارد و هم با دکوراسیون امروزی و مدرن، درحقیقت می‌توان گفت مبلی همه‌پسند است و تمام سلیقه‌ها را راضی خواهد کرد. امروز قصد داریم این مقاله را به مبلمان ال چستر اختصاص بدهیم و یک راهنمای جامع از خرید این مدل مبلمان در اختیار شما قرار خواهیم داد. اگر به زیبایی بصری و جذابیت ظاهری دکوراسیون منزل خود حساس هستید این مطلب مخصوص خود شماست. پس با چیدانه همراه باشید.

مبل ال چستر

مبل ال چستر چیست؟ 

قبل از خرید هر مدل مبلمان ابتدا باید به مشخصات فنی و ظاهری آن اشراف کامل داشته باشید و با توجه به نیازهای خود مبلمان مناسب خانه خودتان را جستجو کنید. به همین خاطر در ابتدا بهتر است پاسخ چند سوال را در گوشه ذهن خود داشته باشید و سپس برای خرید مبلمان به فروشگاه مراجعه کنید.

تابلو فرش ریحان
  • مبلمان شما در چه فضایی قرار است استفاده شود؟
  • مبلمان را به چه هدفی خریداری می‌کنید؟ نشستن و پذیرایی از مهمان؟ یا دراز کشیدن و استراحت کردن؟
  • خانه شما خانه‌ای خلوت است یا پررفت و آمد؟
  • تم کلی خانه چیست؟ سنتی و کلاسیک؟ مدرن و امروزی؟ یا ساده و مینیمال؟
  • به چه نوع روکشی برای کاور مبلمان خود علاقه دارید؟
  • آیا در خانه شما افراد کودک یا سالمند زندگی می‌کنند؟
  • آیا از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید؟
  • متراژ فضایی که بناست مبلمان در آن قرار داده شود چقدر است؟
  • مشخصات فنی و ظاهری موردعلاقه شما برای یک دست مبلمان شکیل چگونه است؟
  • بودجه مدنظر شما چقدر است؟

پس از پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید بازه انتخاب‌های خود را محدود کنید و با دید بهتری خرید خود را انجام بدهید. به همین خاطر در این بخش از مقاله به توصیف مبلمان ال چستر می‌پردازیم.

مبل ال چستر طوسی

مبل چستر یا چسترفیلد در ابتدای تولید خود مختص خانه‌های اشرافی و خانواده‌های اعیانی بود، به همین علت پس از مدت کوتاهی به یکی از مبلمان مورد علاقه افراد خاص تبدیل شد و تا به امروز نیز همین رویکرد خود را حفظ کرده است. مبلمان ال شکل انواع متنوعی دارد اما شکل چسترفیلد آن کاملا قابل تشخیص است. ظاهر لمسه‌کاری‌شده با دکمه‌های یکدست و منظم در فواصل یکسان، دسته‌‍های بلند استوانه‌ای و ظاهر ال شکل، نشیمنگاه نرم، داشتن پایه و استفاده از متریال چرم و پارچه برای روکش آن، ظاهرا گویای مبلمان چستر مدرن است. این نوع مبلمان شهرت و محبوبیت خود را به دلیل ظاهر لوکس و لاکچری خود به دست آورده است و به «مبلمان همیشه در مد» معروف است. 

مبل ال چستر تیره رنگ
مبل ال چستر فیلی
مبل ال چستر دورنگ
مبل ال چستر آبی

مبل ال چستر نسبت به انواع دیگر مبلمان چستر این خاصیت را دارد که جای کمی اشغال می‌کند و در گوشه‌ای از پذیرایی قرار می‌گیرد. پس اگر متراژ فضای شما کم است هیچ نگرانی وجود ندارد! یک دست مبل ال چستر می‌تواند در همین مساحت کم شکوهی خیره‌کننده و بی‌نظیر به وجود بیاورد.

مبل ال چستر

مبل ال چستر از چه متریالی ساخته می‌شود؟

ممکن است از خودتان بپرسید که این نوع مبلمان برای روکش خود از چه متریالی استفاده می‌کند و چه انواعی از آن در بازار موجود است؟ ما به شما پاسخ می‌دهیم.

مبل ال چستر چرمی

چرم طبیعی می‌تواند به دکوراسیون شما شخصیت ببخشد، بخصوص اگر بالاترین درجه چرم که اصطلاحا «چرم طبیعی دانه‌دار کامل» است در مبلمان استفاده شده باشد. چرم پرطرفدارترین متریال در مبل ال چستر است و به دلیل دوام و ماندگاری بالا و ظاهری دلنشین و زیبا می‌تواند تا سالها شما را از تعویض و تعمیر مبلمان معاف کند. درباره مبل چستر چرمی بیشتر بخوانید.

مبل ال چستر پارچه ای

پارچه دیر خراب می‌شود و مقاومت خوبی در برابر آسیب دارد، اما در مقابل اشتعال، لکه و گرد و خاک بی‌دفاع است. البته که میزان مقاومت پارچه کاملا به کیفیت و مرغوبیت جنس آن بستگی دارد.

مبل ال چستر کتان

درست است که کتان پارچه‌ای ظریف است که سریعا گرد و غبار را جذب می‌کند و گاها چروک می‌شود و از نظر نظافت و تمیزکاری به مراقبت ویژه نیاز دارد اما در دوام و ماندگاری حرف اول را می‌زند. 

مبل چستر ال میکروفیبر

نگهداری از این نوع روکش کار آسانی است، زیرا خیلی زود تمیز می‌شود و گرد و خاک را به خود جذب نمی‌کند. این نوع مبلمان به افرادی توصیه می‌شود که حیوان خانگی دارند و موی حیوان دیگر بر روی مبل نمی‌نشیند.

مبل چستر ال پلی‌استر

این نوع پارچه در خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند و احتمال زیادی وجود دارد تا کودک مبلمان را کثیف کند گزینه‌ای عالی و مقرون به صرفه است. نظافت راحت، ظاهر شیک، دوام بالا و طول عمر زیاد این نوع پارچه را به یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای مبلمان تبدیل کرده است.

اگرچه مبل ال چستر از جنس‌های مختلفی تهیه می‌شود اما هنوز هم این سوال برای مشتریان وجود دارد که مبل ال چستر چرم بهتر است یا پارچه‌ای؟ درواقع این شمایید که با توجه به نیازها و شرایط خود می‌توانید به این سوال پاسخ اختصاصی بدهید. در این بخش لیستی از معایب و مزایای هرکدام از این روکش‌ها بیان می‌کنیم تا بتوانید هنگام خرید مبلمان خود بهتر تصمیم بگیرید.

مزایای مبل ال چستر چرم

  • استحکام و ماندگاری بالا
  • عمر مفید طولانی
  • مقاومت در برابر پرز و گرد و غبار
  • مقاومت در برابر ایجاد لکه و نفوذ مایعات
  • ضخامت و مقاومت زیاد

معایب مبل ال چستر چرم

  • قیمت بالا
  • تنوع پایین در طرح و رنگ
  • نیاز به نگهداری متناوب با واکس‌های مخصوص
  • آسیب‌پذیری با اجسام نوک‌تیز مانند چاقو و کلید
  • عرق کردن و دم کردن در فصل گرما

مزایای مبل ال چستر پارچه‌ای

  • کیفیت بالا در بسیاری از انواع پارچه‌ها
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • عدم تعرق در فصل گرما
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • نرمی و لطافت

معایب مبل ال چستر پارچه‌ای

  • لکه‌پذیری و نیاز به مراقبت دائمی
  • امکان چروک شدن

خب! حالا شاید با خواندن این موارد بهتر و قاطع‌تر بتوانید انتخاب کنید!

مبلمان کمدو
شیک‌ترین مدل‌های مبلمان راحتی و مدرن
مبلمان کمدو

ایده‌های جالب برای تزئین مبل ال چستر

برای کسانی که نمی‌دانند چگونه شکوه و جذابیت یک دست مبل راحتی چستر مدرن را دوچندان کنند در این قسمت ایده‌هایی کاربردی داریم:

کوسن‌های رنگی: 

مبل ال چستر با کوسن یا بدون کوسن جذاب به نظر می‌رسد اما وجود چند کوسن با طرح‌های خاص می‌تواند ظاهر متفاوتی به مبلمان شما ببخشد. رنگی که برای کوسن انتخاب می‌کنید باید متناسب با رنگ مبل شما باشد، مثلا اگر مبل ال چستر شما قهوه‌ای رنگ است کوسن‌های طلایی، کرم یا استخوانی حسابی با آن ست می‌شوند. سعی کنید در استفاده از کوسن‌ها افراط نکنید، زیرا زیبایی مبلمان شما پشت آن‌ها پنهان می‌شود و به چشم نمی‌آید. به طور کلی مبل ال چستر منطقه‌ای دنج را برای معاشرت و گفتگو ایجاد می‌کند، زیرا افراد با فاصله کمی در کنار یکدیگر می‌نشینند، صحبت می‌کنند و یا به تماشای تلویزیون می‌پردازند، پس بهتر است برای آن‌ها راحتی ایجاد کنید و کمرشان با کوسن‌ها و بالشتک‌های نرم و راحت حمایت شود.

ایجاد روشنایی:

یک نورپردازی عالی می‌تواند مبل شما را چندین برابر آن چه که در واقعیت هست زیبا جلوه دهد. مثلا می‌توانید در طرفین مبل ال چستر خود آباژورهای پایه‌بلند کنار سالنی قرار بدهید و یا بالای مبلمان و بر روی سقف از لوسترهای کلاسیک و سنتی استفاده کنید. مطمئن باشید این ترکیب در اتاق نشیمن شما بسیار چشم‌نواز خواهد شد.

نقطه کانونی پذیرایی:

ظاهر باوقار و مسلط مبل ال چستر لایق این است که آن را به عنوان نقطه کانونی اتاق نشیمن قرار بدهید. هیچ اجباری نیست که حتما مبل ال شما در کنج اتاق جا داده شود، می‌توانید آن را در وسط پذیرایی و روبروی تلویزیون یا شومینه قرار بدهید و فضایی کوچک و صمیمی ایجاد کنید. البته یادتان نرود که برای ایجاد یک محیط هارمونیک و موزون، فرش و پرده و رنگ دیوارها را با رنگ مبل ال چستر خانه ست کنید. اگر به دنبال این هستید که دکوراسیون خود را به سبک ملکه ویکتوریا و خانه‌های اشرافی اروپا بچینید بهتر است یک قالیچه طرحدار و شلوغ با رنگ‌های سنگین و تیره را جلوی مبلمان بیندازید به طوری که فقط دو پایه جلوی آن بر روی فرش قرار داشته باشد.

مطلب مرتبط: مبل چستر کلاسیک است یا مدرن؟

مبل چستر ال

روش تشخیص کیفیت مبل ال چستر 

افراد سودجو در بازار مبلمان خیلی اوقات به طرزی حرفه‌ای مبلمان را تولید می‌کنند که به نمونه‌های اصلی و اورجینال آن بسیار نزدیک است، اما در حقیقت از پارچه یا چرم تقلبی و نامرغوب و چوب یا فلز بی‌کیفیت ساخته شده است. اما بهتر است این را بدانید که فروش مبلمان ال چستر در قیمت‌های پایین می‌تواند یکی از دلایل تقلبی بودن این نوع مبلمان باشد، زیرا تولید مبل ال چستر انرژی زیادی می‌برد و اگر متریال اولیه آن باکیفیت و مرغوب باشند مطمئنا قیمت ارزانی نخواهد داشت.

یک مبل ال چستر اصل و اورجینال از چوب‌های فصلی و ریل‌های مستحکم و قوی ساخته شده است، استفاده از کلاف فلزی در آن‌ها طول عمر مبل را بالا می‌برد و اگر ریل‌های آن بسیار ضخیم و زمخت باشند یعنی مبل کیفیت لازمه را نخواهد داشت و اگر وزن سنگینی روی آن قرار بگیرد پس از مدتی مقاومت خود را از دست می‌دهد و می‌شکند. بنابراین مهم است که مبلمان خود را از کجا تهیه کنید.

مراحل ساخت مبل چستر را اینجا ببینید.

مبل ال چستر قهوه ای
مبل ال چستر سیاه
مبل ال چستر مشکی
مبل چسترفیلد سفیذ ال
مبل چسترفیلد ال
مبل ال چستر سفید
مبل ال چستر پارچه ای
مبل پارچه ای چستر ال

مزایای کلاف فلزی مبلمان

قسمت کلاف یا استراکچر مبلمان معمولا یا از چوب تهیه می‌شود یا فلز. اما کلاف فلزی -به شرط استفاده از متریال مرغوب- نسبت به کلاف چوبی دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقامت و دوام کلاف فلزی نسبت به کلاف چوبی بسیار بالاتر است، اگر از استحکام و ماندگاری بدنه مبلمان اطمینان داشته باشیم بدون شک آن مبلمان سالیان سال برای ما کار خواهد کرد.
  • طول عمر مبلمان با کلاف فلزی بیشتر از کلاف چوبی است.
  • اتصالات در کلاف فلزی بسیار مقاوم است و با استفاده از جوش CO2 صنعتی انجام می‌پذیرد. از این رو مبل با استراکچر فلزی به سختی دچار صدمه خواهد شد.
  • برای اتصالات بدنه فلزی مبلمان از میخ و پیچ و پرچ استفاده نمی‌شود و همین موضوع دوام آن را تضمین خواهد کرد
مبل ال چستر آبی

حرف پایانی

در این مقاله درمورد ویژگی‌های مبل ال چستر به طور مفصل و با جزئیات صحبت کردیم و فهمیدیم که این سبک مبلمان هم مناسب خانه‌های مدرن و معاصر است و هم با سبک‌های سنتی و کلاسیک همخوانی دارد. این مبل بر اساس قواعد ارگونومی طراحی شده است و بی‌دلیل نیست که زیگموند فروید، روانشناس بزرگ سوئیسی درباره این مبل می‌گوید: «وقتی بیماران من بر روی صندلی چستر می‌نشستند، آمادگی بیشتر برای درمان و هیپنوتیزم داشتند. انگار که می‌دانستند این صندلی برای همین کار ساخته شده است!»

برای سفارش مبل ال چستر می‌توانید با اهالی فن چیدانه در سامانه ثبت سفارش ارتباط بگیرید.

مطالب مرتبط با این مقاله:

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه