Chidaneh.com placeholder image

انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه؛ اینجا انضباط حرف اول را می‌زند!

به قلم: مژگان احمدی

آیا تا بحال چیزی درباره ارگانایزرها یا نظم‌دهنده‌ها شنیده‌اید؟ فکر می‌کنید چرا بهترین مکان استفاده از آن آشپزخانه است؟ در این دوره که اغلب خانه‌ها به شکل آپارتمانی با فضای کوچک و محدود طراحی شده‌اند کمبود جا تبدیل به یکی از بزرگترین دغدغه‌های صاحبخانه‌ها شده است، به گونه‌ای که ایده‌های مبتکرانه بسیاری به صنعت لوازم خانه و آشپزخانه وارد شد تا بهترین استفاده از فضای موجود در منازل ممکن شود. نظم‌دهنده‌ها هم از این دسته لوازم بودند که با طراحی هوشمندانه خود کار را برای اهالی خانه آسان‌تر می‌کنند. در این مقاله درمورد انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه صحبت خواهیم کرد و خصوصیات و فواید استفاده از آن‌ها را با هم موشکافی می‌کنیم.

گروه صنعتی آدلان از اهالی فن چیدانه و یکی از پیشگامان خوشنام تولید اکسسوری و تجهیزات کابینت در این مقاله ما را همراهی خواهند کرد. اگر شما هم دوست دارید که از متر به متر آشپزخانه خود به شکل بهینه و خلاقانه‌ای استفاده کنید این مقاله را با دقت بخوانید.

چوب و هنر

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

ارگانایزر چیست؟

بهترین جا برای استفاده از ارگانایزرها یا نظم‌دهنده‌ها آشپزخانه است. معمولا آشپزخانه پر از وسایل خرده‌ریز و کاربردی است که معمولا خانم‌های خانه‌دار نمی‌دانند چطور باید به آن‌ها نظم بدهند. همه این وسایل استفاده دارند و نمی‌توان از هیچکدام از آن‌ها صرفنظر کرد. ادویه‌های مختلف، حبوبات، ظروف غذا، چای و قهوه، نایلون‌ها و پلاستیک‌ها، شوینده‌‍ها و لوازم بهداشتی، همه و همه وسایلی هستند که باید به نحوی به آن‌ها سر و سامان ببخشیم، بنابراین چه چیزی بهتر از نظم‌دهنده‌ها برای این که همیشه یک آشپزخانه مرتب داشته باشیم؟ اما این نظم‌دهنده‌ها به چه صورتی کابرد دارند و در کجا نصب می‌شوند؟

آدلان
آویز ریلی مخصوص کابینت
آدلان

انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه؛ به وسایلتان نظم بدهید!

زمانی که در لابلای شلوغی و ازدحام وسایل ریز و درشت آشپزخانه گم می‌شوید و نمی‌دانید آن‌ها را چطور دسته‌بندی کنید، ارگانایزرها مانند یک مربی کاربلد شما را راهنمایی می‌کنند تا به لوازم خود نظم ببخشید. آشپزخانه مملو از وسایل متنوع است که اگر نتوانید به درستی آن‌ها را مدیریت کنید در نهایت با محیطی شلوغ و کلافه‌کننده روبرو خواهید شد که برای پیدا کردن هر وسیله‌ای که نیاز دارید باید مدتها در بین لوازم بی‌نظم و درهم و برهم آشپزخانه به جستجو بپردازید. در این بخش تعدادی از انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه را به شما معرفی می‌کنیم، اگر تا به امروز هم با این نظم‌دهنده‌ها آشنایی نداشته‌اید با خواندن مزایای این ارگانایزرها به خرید آن ترغیب خواهید شد.

آدلان
آویز ریلی مخصوص کابینت
آدلان

سبد ریلی

ارگانایزر ریلی از انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه است که کمک می‌کند تا وسایل کاربردی را که نیاز داریم همیشه در دسترس باشند در شلف کابینت قرار بدهیم تا هم دسترسی به آن آسان باشد و هم گرد و خاک و آلودگی به آن‌ها نفوذ نکند. ریل این ارگانایزرها معمولا دو نوع است: ریل ساچمه‌ای و ریل تاندم.

ریل ساچمه‌ای ساچمه‌های گرد و ریزی دارد که با بازی کردن درون ریل، نظم‌دهنده به صورت روان باز و بسته خواهد شد. ریل تاندم به تازگی رایج شده است و به صورت آرام بسته می‌شود، یعنی زمانی که ریل را درون کابینت هل می‌دهید به آرامی سر جای خود قرار می‌گیرد و سپس قفل می‌شود که به راحتی تکان نخورد. سبدهای فلزی که مفتول‌های آن از طول و عرض در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، در محل تقاطعشان جوش ریزی خورده و استحکام فوق‌العاده‌ای دارند، به طوری که وزن لوازم را بتوانند به خوبی تحمل کنند. این سبدها آبکاری هستند و احتمال زنگ زدن و آسیب دیدن آن‌ها بسیار پایین است.

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

آدلان
سبد ریلی داخل کابینتی
آدلان

سبد سوپری

مدیریت فضای آشپزخانه بسیار مهم است. این که بتوانید از کمترین مساحت بیشترین استفاده را ببرید نیاز به برنامه‌ریزی و مدیریت دارد. کارخانه‌های تولیدکننده اکسسوری آشپزخانه با نیازسنجی مشتریان خود به تولید انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه و نظم‌دهنده‌های یخچالی اقدام کردند. یکی از این لوازم سبدهای سوپرمارکتی هستند. این سبدها درون کابینت به صورت ریلی جاساز می‌شوند و اگر صاحب یکی از این سبدها باشید به راحتی می‌توانید با باز کردن درب کابینت به داخلی‌ترین و انتهایی‌ترین وسیله در کابینت دسترسی داشته باشید، بدون این که نظم وسایل دیگر را به هم بزنید و یا آن‌ها را جابجا کنید.

آدلان
آویز ریلی مخصوص کابینت
آدلان

نکته مهم این است که شما باید با توجه به نوع مصرفتان سبد مناسب خود را انتخاب کنید، به عنوان مثال اگر تمام نیاز شما جانمایی سیب‌زمینی و پیاز و حبوبات و بسته‌های ماکارونی است نیاز به سبد سوپرمارکتی بزرگ و حجیمی ندارید و یک سبد کابینتی محدود هم نیاز شما را پاسخ می‌دهد. ضمن این که نوع سبد را باید با توجه به فضایی که در اختیار دارید انتخاب کنید. مثلا سبد یونیت 60 به معنای سبدی است که برای کابینت با ارتفاع 60 سانتی‌متر مناسب است، اگر فضای شما کوچکتر یا بزرگتر از این مقدار باشد، سبد با کابینت فیت نخواهد شد و به کارتان نخواهد آمد.

آدلان
آویز ریلی مخصوص کابینت
آدلان

سطل زباله ریلی

سطل زباله عادی نخرید! اگر مزایای استفاده از سطل ریلی کابینتی را بدانید قید سطل زباله عادی را می‌زنید. تفاوتی نمی‌کند خانواده کم‌جمعیتی داشته باشید یا پرجمعیت، در هر صورت برای نظافت و جلوگیری از انتشار بوی بد زباله‌های تولیدی خانه نیاز به سطلی دارید که با ساختار مناسب خود به تمیزی و نظم آشپزخانه شما کمک کند. این سطل‌ها معمولا در کابینت و زیر سینک قرار می‌گیرند و هر زمان که به آن نیاز داشتید سطل را از داخل کابینت بیرون می‌کشید، بنابراین دسترسی به آن‌ها بسیار راحت و آسان است.

آدلان
جدیدترین مدل‌های سطل زباله کابینتی
آدلان

آدلان
جدیدترین مدل‌های سطل زباله کابینتی
آدلان

آدلان
جدیدترین مدل‌های سطل زباله کابینتی
آدلان

حرف پایانی

نگهداری از همه وسایل پخت و پز و ظرف و ظروف در آشپزخانه کار دشواری است، اگر مدیر خوبی نباشید نامرتب بودن وسایل آشپزخانه باعث می‌شود سردرگم شوید و برای پیدا کردن یک وسیله کوچک همه لوازم را یک دور بیرون بریزید و دوباره سر جایشان قرار بدهید. در این بین احتمال شکستن ظروف یا گم شدن لوازم دیگر زیاد است. بنابراین تولیدکننده‌ها با توجه به نیازهای مختلف صاحبخانه‌ها در اداره کردن یک آشپزخانه تمیز و منظم به تولید انواع ارگانایزر کابینت آشپزخانه اقدام کردند، محصولاتی که دسته‌بندی وسایل و دسترسی راحت به آن‌ها را برای شما ممکن کرده‌اند. البته باید حواستان باشد که در انتخاب کالاهای نظم‌دهنده به بهترین برند مراجعه کنید، زیرا متریال بی‌کیفیت و ساختار غیراصولی این لوازم ممکن است به بهم‌ریختگی بیشتر آشپزخانه شما منجر شود.

گروه صنعتی آدلان به عنوان یکی از برترین برندهای تولید اکسسوری و تجهیزات کابینت شناخته می‌شود که با استفاده از متریال درجه یک و نیروی مجرب و خلاق توانسته است رضایت کامل مشتریان و خریداران را به دست بیاورد. نمونه‌کارهای این برند خوشنام را می‌توانید در صفحه پروفایل آدلان مشاهده نمایید. 

مطالب مرتبط در چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری| عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه