Chidaneh.com placeholder image

جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی؛ مدل‌های روز دنیا را اینجا ببینید!

به قلم: مهشید بختیاری

واقعا شگفت‌انگیز است اما چیزهای کوچکی که خیلی مواقع به چشم نمی‌آیند می‌توانند در زیباسازی دکوراسیون شما تاثیر بزرگی داشته باشند. اکسسوری‌ها و لوازم دکوراتیو بهترین گزینه‌هایی هستند که برای تغییر دادن ظاهر خانه می‌توانید به چیدمان خود اضافه کنید. یک دیزاینر حرفه‌ای خوب می‌داند که نباید در استفاده از لوازم تزئینی افراط کند زیرا این کار بر روی بیننده تاثیر معکوس می‌گذارد و نه تنها چیزی به جذابیت محیط اضافه نمی‌کند بلکه فضا را شلوغ و شلخته جلوه می‌دهد. در این مقاله قصد داریم از جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی صحبت کنیم، لوازمی که با یک نورپردازی ایده‌آل، هارمونی رنگ خیره‌کننده و یک دیزاین خلاقانه می‌تواند نمای خانه شما را زیر و رو کند. در این مطلب به معرفی مجموعه‌ای می‌پردازیم که می‌توانند با محصولات خود رنگ و روح متفاوتی به منزل شما ببخشند. لوازم خانه پرنسا با بکارگیری متریال درجه یک و استفاده از طرح‌های روز دنیا به تولید بهترین اکسسوری‌های منزل می‌پردازد. اگر می‌خواهید چیدمان پذیرایی خود را با شیک‌ترین و خاص‌ترین وسایل انجام بدهید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

لوازم خانه پرنسا
گلدان دکوراتیو سرامیکی
لوازم خانه پرنسا

سرویس خواب بالسا

چند نکته مهم درمورد انتخاب جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی

هنگام خرید این نکات را مدنظر داشته باشید:

ابعاد مناسب را در نظر بگیرید

برای خرید هر اکسسوری همیشه نسبت و تناسب را در نظر بگیرید! تصور کنید یک ساعت دیواری کوچک را بر روی دیواری بزرگ نصب کرده‌اید، و یا یک دیوارکوب عظیم‌الجثه را در اتاقی کوچک با متراژ کم قرار داده‌اید، قطعا صحنه جذابی به  نظر نمی‌رسد! بنابراین یک وسیله دکوری کوچک در خانه بزرگ به چشم نمی‌آید و یک اکسسوری با سایز بزرگ در خانه کوچک دست و پاگیر است و فضای زیادی اشغال می‌کند و مسلما توی ذوق می‌زند. 

کیفیت را فدای کمیت نکنید

نکته‌ای که در نحوه استفاده از جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی مطرح است این است که: تعداد کمی اکسسوری تهیه کنید اما با کیفیت و مرغوبیت بالا! سعی نکنید خانه را از لوازم دکوراتیو نامرغوب مملو کنید، با خریدن لوازم اصل و خوش‌جنس به دکوراسیون خود شخصیت بدهید. به طور مثال بکارگیری یک تابلوی شیک و گران‌قیمت دکور شما را شکیل‌تر از زمانی نشان می‌دهد که دیوارهای خانه را از قاب‌های متعدد و کم‌ارزش پر می‌کنید.

تعادل را رعایت کنید

اکسسوری‌ها لوازم کمکی مناسبی هستند که در چیدمان منزل هرجا به کمبود برخوردید به داد شما می‌رسند. مثلا اگر تم غالب خانه شما ساده و مینیمال است سعی کنید از وسایل دکوری شلوغ و طرح‌دار استفاده کنید، در صورتی که خانه را از مبلمان سلطنتی و پرده‌های پرنقش و نگار پر کرده‌اید لوازم دکوراتیو ساده و خلوت کنتراست جالبی را در دکوراسیون شما ایجاد می‌کنند و به خانه شما کمک می‌کنند تا شلخته و آشفته به نظر نیاید.

لوازم خانه پرنسا
ساعت رومیزی جذاب از جنس سنگ و برنج
لوازم خانه پرنسا

تقارن‌سازی را رها کنید

درست است که ایجاد تقارن در دکوراسیون یک نظم ظاهری به خانه شما می‌بخشد اما خودتان را به قرینه کردن تمام لوازم و وسایل محدود نکنید، شجاع باشید و از دکورهای متفاوت‌تر استفاده کنید. صنعت دکوراسیون روز بروز در حال پیشرفت است و دیگر زمان استفاده از قواعد و قوانین حاکم بر چیدمان منزل مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌های ما گذشته است، پس به‌روز باشید، جسارت به خرج بدهید و لوازمتان را بی حساب و کتاب و براساس شرایط و ابزار در دسترس بچینید.

هر وسیله مکان مناسب خاص خود را دارد

اجازه بدهید یک مثال بزنیم! تصور کنید عتیقه‌ای نفیس و گرانبها دارید که از پدربزرگتان به ارث رسیده است. اگر آن را در اتاق خواب قرار بدهید نه زیبایی آن را به نمایش گذاشته‌اید و نه ظاهر جالبی برای اتاق خواب خود برگزیده‌اید! مکان اشیای تزئینی در دکور پذیرایی و اتاق نشیمن است، جایی که مهمانان شما به آن رفت و آمد دارند و مانند یک ویترین ذوق و قریحه شخصی شما را با صدای بلند بازگو می‌کند. 

به انتخاب خود و دیگران احترام بگذارید

خانه شما محل استراحت شماست وقتی فارغ از فعالیت‌های روزمره به منزل برمی‌گردید و به دنبال پناهگاهی برای تسکین خستگی‌های خود هستید. پس چیدمان آن باید طوری باشد که به روح شما آرامش ببخشد و فضای آن را قلبا دوست داشته باشید. هرکسی برای چیدن دکوراسیون خود سبک و سیاق متفاوتی دارد و به طرز خاصی احساس آسایش و امنیت می‌کند، پس نه تنها خانه خود را با سلیقه شخصی بچینید، بلکه به چیدمان خانه دیگران نیز خرده نگیرید و عیب‌جویی نکنید. احترام به سلیقه و احساسات خود و دیگران امری مهم است که بسیاری از افراد آن را فراموش می‌کنند.

لوازم خانه پرنسا
گلدان مدرن دکوراتیو
لوازم خانه پرنسا

انواع جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی

امروزه صنعت دکوراسیون داخلی به سمتی درحال پیشروی است که می‌تواند از ساده‌ترین وسایل هم یک المان تزئینی و دکوراتیو بسازد و زیبایی خانه شما را چندین برابر جلوه بدهد. در این قسمت چند نمونه از جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها نمای متفاوتی به خانه خود ببخشید.

مجسمه‌ها

استفاده از مجسمه در دکور خانه سمبلی از هنر، فرهنگ، سلیقه و به نوعی نشان‌دهنده احساسات درونی ماست. بعضی‌ها مجسمه انسان، حیوان یا گیاه را دوست دارند و عده‌ای طرفدار تندیس‌های مفهومی و هنری هستند. مجسمه‌ها طیف گسترده‌ای دارند و می‌توانید بنا بر ذوق شخصی خود چندتایی از آن‌ها را انتخاب کنید و پذیرایی خانه را دیزاین کنید.

جاشمعی

چندوقتی است که جاشمعی‌ها در طرح‌ها و مدل‌های لوکس و امروزی تولید می‌شوند و در بین دکوراتورها هواداران زیادی پیدا کرده‌اند. این المان‌های کوچک و جذاب از جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی هستند. این روزها شمع دیگر یک عنصر کاربردی نیست که فقط برای ایجاد نور و روشنایی استفاده شود، بلکه یک کالای تزئینی به شمار می‌رود و جنبه کاربردی آن وجهه کمرنگ‌تری پیدا کرده است. جاشمعی‌ها با ظاهر خاص خود فضایی گرم و صمیمی را برای پذیرایی خانه شما فراهم خواهند کرد.

شلف‌ها و قفسه‌های دکوراتیو

برای زندگی‌های آپارتمانی امروزی که معمولا در خانه‌های با متراژ پایین با مشکل کمبود جا مواجه هستیم استفاده از شلف‌ها می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. اگر فضای کافی برای تعبیه کتابخانه مجزا ندارید می‌توانید کتاب‌های خود را در این قفسه‌ها قرار بدهید. استفاده از المان‌های تزئینی مانند گلدان و قاب عکس و چراغ‌ها و فانوس‌های دکوراتیو در طبقات این شلف‌ها هم می‌تواند ایده جذابی باشد. فقط حواستان باشد که لوازم سنگین و بزرگتر را در قفسات پایین و وسایل سبک‌تر را در طبقات بالاتر قرار بدهید. حتی یک نورپردازی جالب و خاص هم می‌تواند به زیباتر نشان دادن این مجموعه کمک بسزایی بکند.

به طور کل در دیزاین خانه خودتان را محدود نکنید، خلاق باشید و ایده‌هایتان را پیاده کنید، فقط حواستان باشد که در چیدن وسایل تزئینی افراط نکنید و از رعایت هارمونی طرح و رنگ بین لوازم خانه هم غافل نشوید. نیازی نیست هر گوشه خانه را که نگاه می‌کنیم یک وسیله تزئینی خودنمایی کند! همیشه اندازه را نگه دارید.

ظروف پذیرایی

برای چند لحظه کاربرد سنتی استکان و قندان و سینی و شیرینی‌خوری و سماور و ظروف دیگر را فراموش کنید و به عنوان اقلامی مجلل و تشریفاتی به آن‌ها بنگرید. حضور این لوازم به شکل دکوراتیو در دکور پذیرایی نمای بسیار فانتزی و لاکچری به چیدمان شما می‌دهند، حتی می‌توانید از این وسایل استفاده هم بکنید اما باید با احتیاط این کار را انجام بدهید تا نما و منظره آن‌ها خراب نشود.

لوازم خانه پرنسا
ست 6 عددی فنجان بن چاینا
لوازم خانه پرنسا

گلدان‌ها

گیاهان جو خانه را تلطیف کرده و روح دیگری به فضا هدیه می‌کنند و علاوه بر ظاهر زیبا، با پالایش کردن هوای منزل و جذب مواد سمی به خود برای سلامتی اهالی خانه هم مفید هستند. حتی ثابت شده است که استفاده از گل و گیاه در خانه باعث کاهش سطح استرس و تنش نیز خواهد شد. نکته‌ای که وجود دارد این است که گیاه یک موجود کاملا زنده و پرانرژی است، برای انتخاب نوع گیاه علاوه بر سلیقه شخصی باید سبک لایف استایل و رفتارهای روتین خود را نیز در نظر بگیرید. همانطور که یک حیوان خانگی به توجه کامل نیاز دارد و هر حیوان رفتار و سکنات خاص خود را دارد گیاه نیز احتیاج دارد تا در مکان مناسبی قرار داده شود، در مدت معلوم کود و نور و غذای کافی به آن برسد و با ملایمت با آن رفتار شود. برای گیاه خود گلدان مناسبی تهیه کنید و آن را در محیطی امن و مناسب قرار بدهید. اگر به فروشگاه‌های لوازم تزئینی سری بزنید مطمئنا انواع و اقسام گلدان‌های شیک و دکوراتیو را می‌بینید که می‌توانند به فضای دکوراسیون شما حسابی رنگ و لعاب ببخشند.

تابلوها و دیوارکوب‌ها

حتما می‌دانید که انسان‌های نخستین طرح‌های مختلفی را بر روی سطوح و دیوارها حکاکی می‌کردند، پس استفاده از آثار هنری پیشینه‌ای طولانی دارد. دیوارها مانند لوح‌هایی سفید و خالی هستند که می‌توانید هر تصویری را بر روی آن‌ها به نمایش بگذارید، تصاویری که با طرز تفکر و ذوق و سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد و زیبایی آن بیننده را به وجد بیاورد. دیوارهای خانه را هرگز خالی نگذارید، حتی اگر طرفدار دکوراسیون ساده و مینیمال هستید از دیوارهای خانه برای بازگو کردن سبک و سلیقه خود استفاده کنید. یکی از عناصری که در چیدمان منزل هرگز از مد نمی‌افتد دیوارکوب‌ها هستند که با نقش و نگاره‌های متفاوت توجه مهمانان را به خود جلب خواهند کرد.

لوازم خانه پرنسا
اکسسوری لوکس و مدرن نشیمن
لوازم خانه پرنسا

حرف آخر

فرقی نمی‌کند که چه سبکی از دکوراسیون را برای خانه خود می‌پسندید، وقتی مهره‌های اصلی آن را سر جای خود می‌گذارید مسلما به وجود وسایل تزئینی برای تکمیل کردن چیدمان خانه احساس نیاز پیدا خواهید کرد. مهم نیست بودجه شما چقدر باشد، با هر مقدار پولی که در دست دارید می‌توانید تعدادی از این وسایل دکوراتیو را تهیه کنید و در گوشه گوشه خانه قرار بدهید. استفاده از جدیدترین وسایل دکوری پذیرایی به شما کمک می‌کند تا با المان‌هایی جزئی و کوچک خانه‌ای جذاب و منحصربفرد بسازید. البته مرغوبیت و جنس این المان‌ها و عمر مفیدی که برای شما خواهند داشت نیز موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شد، وقتی وسیله‌ای را با اشتیاق می‌خرید و به خانه می‌آورید قطعا دوست ندارید که پس از مدتی ظاهر اولیه خود را از دست بدهد و شما را از خریدتان پشیمان کند! برای همین بهتر است برای خرید این اقلام زیبا و تاثیرگذار برندی خوش‌نام و باسابقه را انتخاب کنید و گرفتار محصولات نامرغوب و تقلبی نشوید.

مجموعه تولیدی لوازم خانه پرنسا تلاش می‌کند تا برای شما دکوراسیونی خاص و خیره‌کننده بسازد و کلکسیونی از بی‌نظیرترین اکسسوری‌های منزل را برای مشتریان خاص‌پسند خود فراهم کند. می‌توانید از نمونه‌کارهای این گروه حرفه‌ای در صفحه لوازم خانه پرنسا دیدن کنید.

 

 

 

مطالب پیشنهادی چیدانه:

 

 

نویسنده: مهشید بختیاری
عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه