Chidaneh.com placeholder image

اجرای نمای میکروسمنت؛ مدرن ترین روش طراحی نمای خارجی در دنیا

به قلم: راضیه حسین آبادی

هیچ چیز نمی‌تواند به این اندازه هیجان‌انگیز باشد که علم و تکنولوژی به داد دکوراسیون نمای داخلی و خارجی برسد. وقتی که مصالح نوین ساختمانی، دست به دست خلاقیت معماران می‌دهد، سریع تر از هر زمان دیگری کار به سرانجام مطلوب خود نزدیک می شود. اگر از طراحی و هزینه‌های سنگین نمای ساختمان به ستوه آمده اید، اگر به دنبال پوششی یکپارچه و بدون درز هستید. اگر می خواهید نمای شما در برابر رطوبت و نور آفتاب مقاوم باشد، هایکا همان محصول با کیفیت ایرانی است که قادر به رقابت با محصولات ایتالیایی و اسپانیایی خواهد بود.  میکروسمنت هایکا طیف وسیعی از رنگ ها و بافتها را در معرض انتخاب شما قرار میدهد تا بدون محدودیت بتوانید ساختمان خود را طراحی نمایید. در ادامه به معرفی محصول میکروسمنت مجموعه هایکا می پردازیم…

اجرای نمای میکروسمنت

آیا میتوان از میکروسمنت روی نما ساختمان ها استفاده نمود ؟

کاربرد میکروسمنت تنها در طراحی دیوار داخلی و کف ساختمان خلاصه نمی‌شود و می‌توانید از آن در طراحی نمای خارجی ساختمان نیز استفاده نمایید. ورود میکروسمنت به فضای طراحی معماری، دست مهندسین را جهت اجرای نماهای بدون درز و یکپارچه و بدون ترک باز می گذارد. به علاوه نفوذناپذیری این محصول در برابر رطوبت هوا و کج باران ها و هوازدگی موجب افزایش دوام نما خواهد شد. 

اسکای اسکرپر

از مزیت های اساسی استفاده از میکروسمنت، وزن کم این متریال و سهولت اجرای آن در نمای خارجی است. به علاوه سرعت اجرای بالای این متریال موجب کاهش ساخت پروژه می شود.

اجرای نمای میکروسمنت

میکروسمنت هایکا
اجرای نمای میکروسمنت
میکروسمنت هایکا

مزیت های اقتصادی میکروسمنت هایکا چیست؟

پوشش میکروسمنت به دلایل زیر باعث صرفه جویی در هزینه تمام شده نسبت به متریال های مشابه می شود: 

  1. پوشش میکروسمنت به علت وزن کم و بار مرده بسیار اندک موجب کاهش وزن شاسی کشی و آهنکشی می شود
  2. به دلیل حذف عایق رطوبتی هزینه های مربوط اجرای ایزولاسیون از هزینه های نصب کسر می گردد.
  3. به دلیل یکپارچه بودن، متریال های بزرگ مقیاس مانند سنگ های اسلب و … از سبد هزینه ساخت پروژه حذف می شود.
  4. به دلیل طول عمر بالا هزینه های نگهداری و بهره برداری بنا ، به شدت کاهش می یابد.
  5. به علت ضخامت کم میکروسمنت ، بازسازی ساختمان ، بدون تخریب سطح موجود امکانپذیر است.
  6. استفاده از میکروسمنت به عنوان زیرسازی رنگ های نما ،  موجب افزایش عمر رنگ و کاهش هزینه تجدید و نوسازی رنگ نمای پروژه می شود.

مطلب مرتبط: مزایا و کاربرد میکروسمنت چیست؟

مزیت های میکروسمنت در پوشش نما چیست؟

اولین گام در بازسازی نمای موجود ، تخریب سطح اولیه نما به دلیل محدودیت در بار مرده ساختمان خواهد بود. تخریب سطح اولیه و اجرای زیرسازی مناسب پوشش ثانویه مستلزم صرف زمان و هزینه های بسیار است. در صورت استفاده از محصول میکروسمنت هایکا می توان مستقیما بر روی سطح اولیه ، پوشش نهایی را اجرا نمود. چسبندگی فوق العاده میکروسمنت امکان اجرای آن را روی هر نوع نمای قدیمی فراهم می سازد. در صورت صاف و صیقلی بودن سطح زیرکار ، می توان از انواع بافت ها و رنگهای میکروسمنت در نمای داخلی و خارجی استفاده نمود.

به دلیل آسب پذیری بسیاری از متریال ها در معرض نور مستقیم آفتاب ، امکان استفاده از آنها در نمای خارجی ساختمان نیست. پوشش میکروسمنت از معدود متریال هایی است که در برابر اشعه UV نور خورشید مقاومت داشته و امکان استفاده از آن در نمای خارجی ساختمان است.

به علاوه به دلیل جذب سطحی بسیار کم میکروسمنت و نفوذپذیری پایین آن ، پوشش نهایی ساختمان مقاومت بالایی در جذب آلودگی های جوی دارد. 

از مهمترین مزایای استفاده از میکروسمنت هایکا در نمای خارجی، یکپارچه بودن این محصول و اجرای بدون درز آن در کل نماست. استفاده از میکروسمنت، در عین سادگی، جلوه بصری بسیار زیبایی به طرح معماری بنا می دهد. 

میکروسمنت هایکا
اجرای نمای میکروسمنت
میکروسمنت هایکا

ضروریات استفاده از میکروسمنت در طراحی نما

فهم دقیق قابلیت های میکروسمنت در طراحی صحیح نما حائز اهمیت است. استفاده صحیح و جانمایی مناسب  این محصول در طرح معماری پروژه باعث رسیدن به نمایی جذاب و به یادماندنی می شود. از سویی دیگر عدم وجود هماهنگی بین میکروسمنت و دیگر عناصر موجود در نما، مانع دستیابی به هدف سازنده از طرح معماری می شود. بنابراین بهره گیری از مشاوره تیم حرفه ای طراحی معماری در استفاده مناسب از پوشش میکروسمنت ضروری به نظر میرسد.

میکروسمنت؛ مصالح سازگارتر با محیط زیست!

استفاده از متریال معدنی و سازگار با محیط زیست و امکان استفاده از مواد اولیه با کیفیت بازیافتی در برخی از بافت های میکروسمنت، جایگاه این متریال را به عنوان مصالحی سازگار با محیط زیست در جامعه مهندسی و معماری تثبین نموده است. ضخامت کم این پوشش باعث کاهش حجم ضایعات و نخاله های ساختمانی می شود. به علاوه عدم نیاز به تخریب زیرسازی این پوشش در زمان بازسازی حجم ضایعات و نخاله ها را به صفر می رساند.

شرایط آب و هوایی مناسب جهت استفاده از میکروسمنت چیست؟

با توجه به سازگاری فوق العاده میکروسمنت با انواع شرایط جوی، می توان آن را در طیف وسیعی از شرایط جغرافیایی، از هوای گرم و خشک تا هوای سرد و مرطوب استفاده نمود. انجام آزمایشات دقیق و متعدد روی این محصول در مرکز تحقیقات راه ، ساختمان و مسکن ، به صورت کامل موید این گزاره است که میکروسمنت در هر شرایط آب و هوایی ضمن رعایت جزئیات متناسب اجرایی، قابل استفاده خواهد بود.

میکروسمنت هایکا
اجرای نمای میکروسمنت
میکروسمنت هایکا

آیا امکان شست و شوی نمای میکروسمنت وجود دارد؟

از آنجا که میکروسمنت دارای سطحی با نفوذپذیری پایین و جذب آلودگی در حد صفر بوده و مقاومت سایشی بالایی دارد می توان به راحتی آن را نظافت نمود و با شست و شوی حداقلی به کیفیت اولیه سطح دست پیدا نمود. به علاوه امکان استفاده از شوینده های معمول و غیر اسیدی در شستشوی آن وجود دارد.

کلام آخر:

با کمک اجرای نمای میکروسمنت هایکا برای همیشه با طراحی سخت روی کار ساختمان خداحافظی کنید و خیلی سریع و راحت به آنچه که دوست دارید، برسید. با استفاده از این متریال علاوه بر اینکه می‌توانید قسمت‌های داخلی ساختمان را طراحی و تزیین کنید، می‌توانید روی کار ساختمان و محل سکونت خود را به بهترین شکل طراحی کنید.

مقاومت این نوع از مصالح ساختمانی به قدری زیاد است که توان و تحمل هر نوع شرایط آب و هوایی را دارد و به خوبی در برابر انواع اشعه‌های خورشید از خود سازگاری نشان می‌دهد و مهمتر از همه اینکه با توجه به شرایط محیط زیست تولید شده است و خطری برای آن ندارد و به طور کلی با یک انتخاب به جای اینکه یک تیر و دو نشان زده باشید، صدها نشانه را زده‌اید.

مطالب مرتبط:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه