Chidaneh.com placeholder image

یخچال توکار کابینتی؛ نسل جدیدی از یخچال‌ها!

به قلم: نرگس مهردادیان

در نسل جدید دکوراسیون داخلی با پیشرفت علم و تکنولوژی، وسایل خانه تغییرات فراوانی کرده و بسیاری از طرح‌های قدیمی دیگر کاربردی ندارند، یکی از این تغییرات رایج شدن استفاده از وسایل توکار است. یخچال توکار کابینتی یا یخچال درون کابینتی نسل جدیدی از یخچال‌­ها هستند که در دکوراسیون آشپزخانه‌های شیک و مدرن نقش مهمی ایفا می‌کنند. این یخچال‌های توکار داخل کابینت قرار گرفته و از دید پنهان می‌شوند و روی درب آن‌ها جایی برای نصب درب کابینت وجود دارد. هنگامی‌که درب یخچال توکار کابینتی بسته باشد شما فضای یک‌دستی کاملا شبیه به باقی درهای کابینت می‌بینید که این زیبایی دکوراسیون آشپزخانه شما را چند برابر می‌کند. در این مطلب از چیدانه درمورد انواع یخچال­‌های توکار کابینتی و تفاوتشان با نوع روکار خود، کاربرد و ویژگی‌های این یخچال صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید…

یخچال توکار
یخچال توکار برای چه افرادی

یخچال توکار کابینتی برای چه افرادی مناسب است؟

یخچال‌های درون کابینتی بسیار مناسب برای استفاده افرادی است که به دنبال تنوع در دکوراسیون آشپزخانه خود هستند و به آشپزخانه‌های یک‌دست و یکپارچه علاقه دارند.

تابلو فرش ریحان
یخچال توکار در کابینت مدرن

یخچال توکار کابینتی در چه سبک آشپزخانه‌ای کاربرد دارد؟

استفاده از یخچال‌های توکار کابینتی برای سبک دکوراسیون آشپزخانه‌ مدرن به ویژه سبک مینیمال بسیار مناسب است. چراکه سادگی و پرهیز از شلوغی که شاخصه این سبک است با استفاده از این یخچا‌ل‌ها درفضای آشپزخانه به‌راحتی تامین می‌شود.

یخچال توکار نئوکلاسیک

البته این یخچال‌های درون کابینتی امروزه در آشپزخانه‌های به سبک نئوکلاسیک که در واقع ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است، هم کاربرد زیادی پیدا کرده و به آشپزخانه نئوکلاسیک شما زیبایی بیشتری می‌بخشد.

مطلب مرتبط: انواع کابینت نئوکلاسیک، آشپزخانه‌ای خوش‌رنگ و لعاب در منزل

توکار

کاربرد و فضاهای مناسب برای استفاده از یخچال توکار کابینتی

یخچال­ درون کابینتی، در فضاهای مختلف نقش‌ و کاربردهای­ متفاوتی دارد. برای مثال در آشپزخانه‌های بزرگ معمولا به­‌عنوان یخچال دوم استفاده می‌شود اما در آشپزخانه­های کوچک به دلیل کمبود جا، یخچال اصلی و تنها یخچال آشپزخانه به‌حساب می‌آید.

یخچال توکار اتاق

یخچال درون کابینتی تنها مخصوص آشپزخانه خانه‌ها نیست، در شرکت­ها­، هتل­ها و بسیاری از فضاهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این یخچال برای فضاهایی که آشپزخانه ندارند اما نیازمند یخچال هستند، بسیار مناسب است. همچنین شما می‌توانید با توجه به تنوع در انتخاب طرح و رنگ و پنهان ماندن یخچال‌های توکار کابینتی، از آن شبیه به یک کمد در فضاهایی چون اتاق خواب‌ و اتاق بازی استفاده کنید بدون اینکه دکوراسیون اتاق‌ را تغییر دهید.

انواع توکار

انواع یخچال‌های توکار کابینتی

یخچال‌های درون کابینتی مانند نمونه‌های روکار خود در انواع مختلفی چون تک درب، یخچال با فریزر پایین، یخچال با فریزر بالا، ساید بای ساید و کشویی موجود هستند. اما اکثر مدل‌های موجود در بازار این یخچال‌ها از نوع دوقلو و هتلی است.

یخچال کشویی

یخچال کشویی توکار کابینتی 

یخچال­‌های کشویی توکار بسیار کاربردی­، زیبا و جا­دار هستند. این یخچال‌ها دارای چند کشو هستند که می‌توان هرکدام از کشوها را به یک ماده غذایی اختصاص داد. یخچال‌های کشویی در ظاهر درست مثل بقیه­‌ کشو­های کابینت آشپزخانه هستند و مانند آن‌ها باز و بسته می‌شوند.

مزایا
فضا

مزایا­ی یخچال توکار کابینتی

  • یخچال درون کابینتی علاوه بر زیبایی، باعث می‌شود دکوراسیونی شیک و متفاوت به نسبت دکوراسیون آشپزخانه‌های معمولی داشته باشید.
  • یخچال‌های توکار کابینتی در صورت اختصاص دادن فضای مورد نیاز برای آن در بین کابینت‌های آشپزخانه فضای کافی و نسبتا زیادی خواهند داشت. از طرفی استفاده از کشوهای یخچال‌های کشویی توکار فضا­ و ظرفیت بیشتری برای جای‌گیری مواد غذایی ایجاد ‌می‌کند.
مزایای توکار
تفاوت
  • یخچال‌های درون کابینتی داخل کابینت قرار می‌گیرند و انتخاب طرح و رنگ کابینت آن کاملا مطابق با سلیقه­‌ شماست در صورتی که یخچال‌های معمولی در رنگ‌های محدودی موجود هستند.
  • یخچال توکار کابینتی درست در یک سطح با باقی کابینت‌ها در نما قرار می‌گیرد و دکوراسیون زیباتری با فضا­ی یک دست و یک­ رنگ با کابینت‌ها در آشپزخانه ایجاد می‌کند.
معایب
جابجا کردن

معایب یخچال درون کابینتی

  • به دلیل مخفی بودن، امکان نصب آبسرد کن و یخساز روی درب یخچال درون کابینتی وجود ندارد که بزرگترین نقطه ضعف این یخچال‌های توکار محسوب می‌شود.
  • جدا و جابجا کردن یخچال توکار کابینتی بسیار مشکل است.
  • یخچال‌های درون کابینتی به‌دلیل ساختارشان و هم‌سطح بودن با باقی کابینت‌ها، در صورت کم عمق بودن کابینتی که در آن قرار می‌گیرد عمق کمتری نسبت به نوع معمولی خود خواهد داشت.
عمق
تفاوت

تفاوت یخچال‌های توکار کابینتی و معمولی روکار 

یخچا‌ل‌های درون کابینتی از نظر فنی تفاوت زیادی با یخچال‌های روکار ندارند. این یخچال‌ها ابعادی شبیه به یخچال معمولی دارند و سیستم خنک کننده­‌ آن‌ها توانایی بالایی دارد. در این یخچال‌ها روی بدنه جایی برای نصب درب کابینت‌ نما وجود دارد و به کمک پنل یا اسکلت و چهارچوب کابینت داخل دکوراسیون آشپزخانه پنهان می‌شوند. 

خنک کردن

تفاوت اصلی یخچال‌های توکار کابینتی با یخچال‌های معمولی روکار در تهویه و نحوه خنک کردن این یخچال‌هاست. این یخچال‌ها به دلیل اینکه کامل داخل کابینت قرار می‌گیرند، نیار به سیستم تهویه هوای مناسبی برای خروج گرما دارند که برایشان طراحی می‌شود. توجه داشته باشید که درست به‌همین دلیل نباید یخچال‌های معمولی را داخل کابینت قرار داد.

ظرفیت

یخچال‌های­ توکار کابینتی چه ظرفیت و ابعادی دارند؟

ظرفیت یخچال ­درون کابینتی، برخلاف چیزی که در ظاهر نشان می‌دهد، کم نیست. میزان ظرفیت آن مانند یخچال روکار به اندازه یخچال انتخابی شما بستگی دارد و هر چه اندازه فوت یخچال شما بیشتر باشد ابعاد و اندازه آن هم بزرگ‌تر و ظرفیتش بیشتر می‌شود. همچنین این یخچال‌ها ابعاد استانداردی درست مانند یخچال‌های روکار دارند و برخلاف باور بسیاری از افراد بخش زیادی از فضای آشپزخانه را نمی‌گیرند، تنها به این دلیل که به کمک پنل یعنی اسکلت و چهارچوب داخل کابینت قرار می‌گیرند، به نسبت نوع روکار خود کمی بیشتر از فضای داخل کابینت را اشغال می‌کنند.

قیمت

قیمت یخچال توکار کابینتی

یخچال‌های درون کابینتی داخل ایران در انواع برندهای داخلی و خارجی موجود است. قیمت خرید خود یخچال توکار کمی از نمونه‌های روکار آن ارزانتر است. اما اگر هزینه قاب کابینت و تجهیزات نصب یخچال توکار کابینتی را همراه با قیمت خرید محاسبه کنید هزینه تمام شده کمی گرانتر از یخچال روکار می‌شود. شما می‌توانید باتوجه به طراحی دکوراسیون آشپزخانه، نیاز و سطح بودجه خود، انواع یخچال‌های توکار کابینتی را انتخاب و تهیه کنید.

مطلب مرتبط: خرید یخچال جهیزیه، ایرانی بخرم یا خارجی؟

توکار
درون

حرف آخر

یخچال توکار کابینتی یا یخچال درون کابینتی، نسل جدیدی از یخچال‌ها هستند که داخل کابینت قرار می‌گیرند. درواقع با یخچال درون کابینتی شما در آشپزخانه خود فضایی یکدست و یکپارچه دارید و یخچال داخل کابینت‌های آشپزخانه شما پنهان می‌شود که این ویژگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. درب کابینت با توجه به سلیقه شما با هر طرح و رنگی روی درب این یخچال‌ها نصب می‌شود. یخچال‌ توکار کابینتی در انواع و اندازه‌های متفاوت موجود است که بسته به فضای در دسترس‌تان می‌توانید انواع آن را انتخاب کنید. شما هم اگر علاقمند به ایجاد تنوع و داشتن فضایی مدرن و یکپارچه در آشپزخانه خود هستید، می‌توانید از این یخچال‌های نسل جدید در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

نویسنده: نرگس مهردادیانعضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه