Chidaneh.com placeholder image

تفاوت سینک توکار و روکار؛ این 5 ویژگی رو مقایسه کنید

به قلم: سمانه زارعی

وقتی صحبت از آشپزخانه می­ شود؛ چند عنصر مهم به ذهن ما می ­رسد؛ کابینت ­ها، هود آشپزخانه، سنگ روی کابینت، میز و صندلی آشپزخانه و مطمئنا سینک آشپزخانه هم در بین این وسایل به ذهنمان می­ رسد. مطلب امروز در مورد سینک آشپزخانه است. انواع سینک آشپزخانه را می­ شناسید؟ تفاوت سینک توکار و روکار در چیست؟ سینک روکار بهتر است یا توکار؟ کدام سینک برای آشپزخانه شما مناسب است؟ در این مطلب به این سوالات جواب می ­دهیم. پس با تفاوت سینک توکار و روکار در این مطلب از چیدانه همراه ما باشید.

 

سرویس خواب بالسا
سینک توکار و روکار

انواع سینک از نظر نصب

سینک­ های آشپزخانه را از نظر ویژگی­ های مختلفی می­ توان دسته ­بندی کرد؛ اولین ذهنیت ما در مورد انواع سینک آشپزخانه جنس آنهاست. انواع مختلف سینک آشپزخانه با جنس ­های: استیل، سنگ طبیعی، مسی، سنگ مصنوعی، سرمیک و… وجود دارد. ولی در اینجا صحبت ما بر اساس دسته­ بندی سینک بر اساس نوع نصب و طراحی است. که به طور کلی به دو دسته روکار و توکار تقسیم می­ شود. قبل از اینکه به تفاوت سینک توکار و روکار بپردازیم؛ باید بدانیم سینک روکار چیست و سینک توکار چه نوع سینکی است. ادامه مطلب را بخوانید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید سینک ظرفشویی؛ هوشمندانه خرید کنید!

 

تجهیزات آشپزخانه تیوان
سینک ظرفشویی
تجهیزات آشپزخانه تیوان

سینک روکار چیست؟

به سینک­ هایی که لبه آنها روی سنگ کابینت و یا پیشخوان قرار می ­گیرد سینک روکار می­ گویند. برای طراحی و نصب این نوع سینک داخل کابینت، فضای خالی داخل کانتر در نظر می ­گیرند و پس از آن سینک روکار را داخل آن نصب می­ کنند. 

مطلب پیشنهادی: سینک سنگی ظرفشویی، مدرنه نه شبیه عصر حجر!

 

دفتر معماری نهم
سینک ظرفشویی قابل سفارش از جنس ترکیبی استیل و انواع چوب ضد آب
دفتر معماری نهم

سینک توکار

سینک توکار چیست؟

سینک توکار همانطور که از نامش مشخص است داخل صفحه کابینت قرار می­ گیرد. اگر سینکی را می­ بینید که لبه ­های آن در زیر صفحه کانتر پنهان شده و دیده نمی ­شود این نوع سینک توکار است. این نوع سینک امروزه در بین طراحان دکوراسیون داخلی و همچنین خانواده ­ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

 

تجهیزات آشپزخانه تیوان
سینک ظرفشویی
تجهیزات آشپزخانه تیوان

تفاوت سینک توکار و روکار؛ کدام بهتر است؟

با تعریف سینک توکار و روکار آشنا شدیم. اگر شما به دنبال تهیه یک سینک برای آشپزخانه هستید احتمالا اولین سوال برای شما این است که کدام یک از سینک توکار و یا روکار بهتر است؟ باید بگویم که همه چیز به شرایط فضای آشپزخانه شما و سلیقه­ تان بستگی دارد. قبل از اینکه بخواهید به جواب این سوال برسید لازم است با انواع تفاوت سینک روکار و توکار آگاه شوید.

 

راک استار
نمونه پروژه های راک استار
راک استار

تفاوت­ سینک توکار و روکار

تفاوت سینک توکار و روکار را می­ توان در چند مورد می ­توان بررسی کرد:

1.شکل ظاهری و زیبایی

مانند هر محصول دیگری طراحی سینک­ های جدید و شیک مورد توجه طراحان قرار گرفته و به دنبال طراحی و اجرای انواع سینک توکار و روکار جذاب هستند تا توجه مشتریان را به خوبی جلب کنند. از نظر ظاهر و زیبایی امروزه سینک­ های توکار مدل­ های شیک و مدرن زیادی دارند و می­ توان گفت انواعی از سینک­ های توکار برای دکوراسیون مدرن و یا کلاسیک آشپزخانه مناسب هستند. ولی فراموش نکنید که  طرح و مدل در سینک­ های روکار تنوع زیادی دارند.

 

شاک
سینک ظرفشویی
شاک

2. نوع نصب

تفاوت اصلی سینک روکار و توکار در نوع نصب آنها و طرز قرار گرفتن لبه سینک بر روی کانتر است. به طور کلی نصب سینک روکار راحت­ تر است. در نصب سینک روکار پس از قرار گرفتن سینک در جای خود از چسب­ های مخصوص برای آب­بندی دورتادور سینک استفاده می­ شود. سطح سینک توکار پس از قرار گیری در جای خود کمی پایین­تر از سطح کابینت قرار می­ گیرد. با انتخاب هر یک از انواع سینک توکار یا روکار باید نصب آن با دقت و به صورت اصولی انجام شود.

مطلب پیشنهادی: نصب سینک ظرفشویی، ترفندهاش رو بدونی بهتره!

 

سینک ظرفشویی ماگما استون
سینک ظرفشویی گرانیتی
سینک ظرفشویی ماگما استون

3.تمیز کردن و نگهداری

سینک­ ها به دلیل در معرض رطوبت و آب بودن همیشه نیاز به نگهداری و خشک کردن دارند. در انواع سینک توکار به دلیل پوشیده بودن لبه­ های کابینت ممکن است قطرات آب به قسمت­ های زیر کابینت نفوذ کند و شما باید مراقب نفوذ رطوبت به کابینت­ ها به خصوص کابینت­ های ام دی اف باشید. اگر خشک کردن کابینت برایتان سخت است بهتر است از کابینت­ های روکار استفاده کنید. در این صورت احتمال پوسیدگی کابینت کمتر است. فراموش نکنید در مورد پوسیدگی ناشی از رطوبت در کابینت اطراف سینک، علاوه بر نوع سینک جنس کابینت هم مهم است.

مطلب پیشنهادی: تمیز کردن سینک ظرفشویی، سریع­ترین راه کارها!

 

دفتر معماری نهم
سینک ظرفشویی قابل سفارش از جنس استیل و انواع چوب های ضد آب
دفتر معماری نهم

4.کیفیت و طول عمر

در مورد کیفیت سینک روکار و توکار باید بگوییم آنچه که کیفیت سینک را می­سازد توکار یا روکار بودن آن نیست. جنس سینک، نصب صحیح سینک، طرز استفاده و نگهداری از سینک همه در طول عمر آن تاثیر گذار است. پس نمی­ توانیم بگوییم سینک توکار باکیفیت ­تر است یا سینک روکار و عوامل دیگری که بیان شد در کیفیت سینک تاثیرگذارند.

مطلب پیشنهادی: سنگ گرانیتی فونیکس، مزیت­ های استفاده از آن

 

تفاوت سینک توکار و روکار

5.قیمت

در مقایسه­ ی سینک روکار و سینک توکار می­ توان گفت که به طور کلی قیمت سینک­ های روکار کمتر از سینک ­های توکار است. ولی این یک اصل همیشگی نیست و علاوه بر روکار و توکار بودن سینک، جنس سینک، شرکت تولید کننده، اندازه و نصب و.. در قیمت آن تاثیر گذارند.

 

سینک گرانیتی فونیکس PHOENIX هوگونیک
سینک گرانیتی فونیکس مدل جدید
سینک گرانیتی فونیکس PHOENIX هوگونیک

تفاوت سینک توکار و روکار؛ بالاخره کدوم و انتخاب کنم؟

با بیان انواع تفاوت­ سینک روکار و توکار متوجه شدید که انتخاب نوع سینک بستگی به مسائل مختلفی دارد. و بهترین سینک برای آشپزخانه شما به میزان بودجه شما، دقت در نگهداری، سلیقه شما در انتخاب سبک سینک، سبک دکوراسیون آشپزخانه و… بستگی دارد. پس بهترین سینک برای آشپزخانه شما سینکی است که با معیارها و اولویت­ های شما تناسب داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: انواع سینک ظرفشویی؛ کدام سینک برای خانه من مناسبه؟

 

سینک توکار و روکار

کلام آخر:

با انواع تفاوت سینک روکار و توکار آشنا شدیم. برای انتخاب صحیح سینک آشپزخانه به همه عوامل بیان شده توجه کنید و بهترین سینک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. امروزه شرکت­ های مختلف طراحی و تولید سینک آشپزخانه وجود دارند که در زمینه تولید سینک­ های روکار و توکار با کیفیت بالا فعالیت می ­کنند. 

اهالی فن چیدانه در زمینه سینک آشپزخانه انتخاب انواع سینک روکار و توکار آشپزخانه در کنار شما هستند.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه