Chidaneh.com placeholder image

سینک سنگی ظرفشویی، مدل های جذاب برای آشپزخانه ایرانی!

به قلم: سمانه زارعی

سینک ظرفشویی یکی از بخش ­های مهم هر آشپزخانه است. مخصوصا افرادی که زمان زیادی در آشپزخانه پخت و پز و شستشو می­ کنند این موضوع را به خوبی درک می­ کنند. این روزها انواع مختلف سینک ظرفشویی در بازار وجود دارد؛ از انواع سینک استیل گرفته تا سینک شیشه ­ای! ولی امروز ما می ­خواهیم راجع به سینک سنگی ظرفشویی صحبت کنیم. این مطلب را تا انتها بخوانید شاید شما هم سینک سنگی را برای آشپزخانه پسندیدید.

 

سرویس خواب بالسا

گروه بازرگانی افراش پلاس
کابینت و جزیره مشکی و سفید مدل اس پی ال
گروه بازرگانی افراش پلاس

انواع سینک ظرفشویی سنگی

سینک سنگی می ­تواند از جنس سنگ طبیعی و یا مصنوعی تهیه شده باشد. اغلب سینک­ های سنگی موجود در بازار از سنگ مصنوعی ساخته شده اند. منظور از سنگ­ مصنوعی موادی دارای ترکیبات سنگ طبیعی است. انواع سینک ظرفشویی سنگی عبارتند از:

  • سینک ظرفشویی سنگ صابونی
  • سینک ظرفشویی سنگ مرمر
  • سینک ظرفشویی سنگ کورین
  • سینک ظرفشویی سنگ گرانیت

 

سینک ظرفشویی سنگ صابونی

سینک ظرفشویی سنگ صابونی

سینک ظرفشویی سنگ صابونی

یکی از انواع سینک ظرفشویی با سنگ طبیعی، سینک سنگ صابونی است. این نوع سینک به صورت یکپارچه با سنگ کابینت ساخته می­ شود، در نتیجه زیبایی بیشتری دارد. سینک ظرفشویی سنگ صابونی در برابر خش و ضربه مقاومت کمی دارد ولی در برابر مواد رنگی و دمای بالای مقاومت بالایی دارد. این نوع سینک وزن بالایی دارد و نصب آن باید به صورت حرفه­ ای انجام شود. سینک صابونی را بیشتر برای آزمایشگاه­ ها و کارگاه­ ها استفاده می­ کنند.

 

سینک ظرفشویی سنگ مرمر

سینک ظرفشویی سنگ مرمر

سینک ظرفشویی سنگ مرمر

یکی از انواع سینک­ های لوکس است و برای دکوراسیون آشپزخانه مدرن و کلاسیک مناسب به نظر می ­رسد. سینک ظرفشویی مرمر از جنس سنگ مرمر طبیعی است و برای داشتن دکوراسیون خانه با طرح سنگ مرمر انتخاب این سینک مناسب به نظر می ­رسد. سینک ظرفشویی سنگ مرمر در برابر خراش و ضربه مقاوم است ولی بعد از مدتی درخشش و زیبایی خود را از دست می­ دهد. سختی سینک مرمر بالاست در نتیجه احتمال شکستن ظروف در برخورد با آن زیاد است. 

 

سینک ظرفشویی سنگ کورین

سینک ظرفشویی سنگ کورین

سینک ظرفشویی سنگ کورین

یکی از انواع سینک­ های مدرن که طرفداران زیادی دارد، سینک ظرفشویی سنگ کورین است. کورین نوعی سنگ مصنوعی است که در ساخت سینک استفاده می ­شود. محکم بودن و مقاومت در برابر خراش از ویژگی ­های این نوع سینک ظرفشویی است و همچنین لکه­ ی آب روی آن باقی نمی ­ماند و به راحتی تمیز می­ شود. از معایب این سینک قیمت بالای آن است.

مطلب پیشنهادی: کوارتز یا کورین؟ رقابت بهترین سنگ در دکوراسیون داخلی

 

سینک گرانیتی اتریس
سینک و روشویی گرانیتی دوقلو
سینک گرانیتی اتریس

سینک ظرفشویی سنگ گرانیت

سینک گرانیتی که به سینک کامپوزیت هم معروف است، متشکل از گرانیت و رزین تشکیل شده است. مقاومت بالا در برابر ضربه، دمای بالا و خط و خش آن را تبدیل به سینک پرطرفدار کرده است. شما می ­توانید برای انواع دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک و یا مدرن از سینک گرانیتی استفاده کنید. با وجود سینک­ ظرفشویی گرانیتی در انتخاب رنگ سینک محدودیتی نخواهید داشت. برخلاف سینک­ های سنگی دیگر، سینک گرانیتی به مرور زمان و با استفاده روزمره درخشندگی خود را از دست نخواهد داد. فراموش نکنید که نصب سینک گرانیتی را به افراد حرفه ­ای بسپارید تا خیالتان راحت باشد و همچنین سعی کنید از برخورد و ایجاد ضربه به سینک جلوگیری شود. در برخی از انواع سینک­ های کامپوزیت به جای گرانیت از سنگ کوارتز استفاده می­ شود.

 

سینک گرانیتی اتریس
سینک گرانیتی دوقلو مدل کینو
سینک گرانیتی اتریس

سینک سنگی ظرفشویی؛ چگونه انتخاب خوبی داشته باشیم؟

برای اینکه یک سینک سنگی مناسب برای فضای آشپزخانه انتخاب کنید، توجه به برخی از نکته­ ها اهمیت دارد. 

ابعاد سینک ظرفشویی سنگی:

با توجه به نیاز و شرایط محیطی آشپزخانه، ابعاد سینک را انتخاب کنید. اگر از خانواده­ های اهل مهمانی هستید، به سینک بزرگتری برای شستشوی ظروف بعد از مهمانی نیاز دارید. اگر آشپزخانه کوچکی دارید یک سینک سنگی کوچک و جمع و جور برای شما مناسب است. همچنین تک لگنه و یا دولگنه بودن سینک و وجود سینی در یک طرف یا دوطرف بر ابعاد آن موثر است. طراحی ارگونومیک و استاندارد سینک از مواردی است که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید.

مدل سینک سنگی ظرفشویی:

وقتی از مدل سینک سنگی صحبت می­ کنیم؛ می­ تواند مدل توکار یا روکار بودن سینک مد نظر باشد. همچنین انواع مدل سینک می­تواند از نظر طرح و رنگ و فرم سینک بررسی شود. برای اینکه انتخاب خوبی داشته باشید، به سبک دکوراسیون آشپزخانه توجه کنید و بر اساس آن بهترین مدل سینک سنگی را انتخاب کنید. تناسب بین فرم سینک و شیرآلات آشپزخانه هم در این مورد اهمیت دارد.

 

سینک ظرفشویی مدل سنگی

سینک ظرفشویی مدل سنگی

سینک ظرفشویی مدل سنگی

یکی از انواع مدل سینک ظرفشویی، مدل سنگی آن است که سطح آن ظاهری شبیه به سنگ طبیعی با همان برجستگی و فرورفتگی­ های سنگ طبیعی دارد. این نوع سینک برای انواع آشپزخانه کلاسیک و مدرن جذاب به نظر می­رسد. اگر آشپزخانه کوچک دارید؛ این نوع سینک را انتخاب نکنید تا فضای آشپزخانه شلوغ نشود.

 

سینک ظرفشویی ماگما استون
مدل سینک ظرفشویی دو لگن
سینک ظرفشویی ماگما استون

سینک ظرفشویی سنگی سفید

یکی از انواع سینک­ های پرطرفدار، سینک ظرفشویی سنگی سفید است. مخصوصا برای افرادی که به تمیزی حساس هستند. رنگ سفید نمادی از پاکیزگی است و آلودگی را زود نشان می­ دهد در نتیجه به محض کثیف شدن آن را تمیز می­ کنند. برای آشپزخانه­ هایی که تم رنگی روشن و سفید دارند، سینک سنگی سفید بسیار عالی است.

 

سینک ظرفشویی ماگما استون
مدل سینک ظرفشویی دو لگنه رنگی
سینک ظرفشویی ماگما استون

سینک ظرفشویی سنگی رنگی

اغلب افراد سینک­ به رنگ سفید، مشکی، طوسی و یا کرمی انتخاب می­کنند ولی قرار نیست همه مثل هم باشند. اگر می ­خواهید کمی متفاوت عمل کنید؛ به سینک رنگی فکر کنید. همچنین برای آشپزخانه ای که دکوراسیونی خاص دارد و نیاز به سینک با رنگ متفاوت مثلا زرد یا صورتی دارد می­ توانید از بین انواع سینک گرانیتی رنگی محصول دل بخواه خود را انتخاب کنید.

 

سینک گرانیتی اتریس
سینک ظرفشویی رنگی مدل ویلو
سینک گرانیتی اتریس

معایب سینگ ظرفشویی سنگی

راجع به مزیت­ های انواع سینک ظرفشویی سنگی در معرفی هریک از انواع سینک سنگی صحبت کردیم ولی هر نوع محصولی در کنار همه مزیت­ هایش ممکن است ویژگی­ هایی داشته باشد که جزو معایب آن به شما بیاید و بهتر است قبل از خرید از آن مطلع باشید. برخی از معایب سینک ظرفشویی سنگی عبارتند از:

  • سینک­ های ظرفشویی سنگی در برابر شوینده­های قوی و اسیدی مقاومت پایینی دارند. در نتیجه هنگام شستن این نوع سینک به انتخاب ماده شوینده توجه کنید. زیرا شستشو با شوینده­ های قوی باعث تغییر رنگ سینک خواهد شد.
  • اگر به مدت طولانی مواد رنگی مانند قهوه داخل سینک ریخته شود و شسته نشود، باعث تغییر رنگ آن می­ شود. در نتیجه اگر مواد رنگی داخل سینک سنگی می ­ریزید باید سریع آن را بشویید.
  • سینک سنگی را بهتر است از فروشگاه ­ها و برندهای معتبر بخرید. زیرا برخی از تولید کنندگان نسبت مواد تشکیل دهنده را رعایت نمی­ کنند و باعث کاهش کیفیت سینک می ­شوند.

 

سینک گرانیتی فونیکس PHOENIX هوگونیک
خرید انواع سینک گرانیتی فونیکس آشپزخانه
سینک گرانیتی فونیکس PHOENIX هوگونیک

قیمت سینک سنگی ظرفشویی

قیمت سینک­ های سنگی بیشتر از انواع استیل است. ولی با این حال قیمت سینک سنگی ظرفشویی بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ برخی از این عوامل عبارتند از:

  • جنس سنگ طبیعی یا مصنوعی به کار رفته در سینک
  • ابعاد و اندازه سینک
  • تک لگنه و یا دولگنه بودن سینک
  • داشتن سینی در یک یا دو طرف سینک
  • عمق لگن سینک
  • روکار یا توکار بودن سینک

 

سینک ظرفشویی سنگی

تصویر سینک ظرفشویی سنگی

عکس سینک ظرفشویی سنگی

در ادامه مطلب تصاویری از انواع سینک ظرفشویی سنگی را آورده ­ایم، با دیدن نمونه­ ها می ­توانید انتخاب بهترین برای آشپزخانه خود داشته باشید.

 

سینک ظرفشویی سنگ مصنوعی

سینک ظرفشویی سنگ مصنوعی

سینک ظرفشویی سنگ طبیعی

سینک ظرفشویی سنگ طبیعی

جدیدترین مدل سینک ظرفشویی سنگی

جدیدترین مدل سینک ظرفشویی سنگی

سینک سنگی ظرفشویی سفید و مشکی

سینک سنگی ظرفشویی سفید و مشکی

سینک سنگی ظرفشویی فرم دایره

سینک سنگی ظرفشویی فرم دایره

سینک ظرفشویی سنگی مدرن

سینک ظرفشویی سنگی مدرن

سینک ظرفشویی سنگی مرمر

سینک ظرفشویی سنگی مرمر

جدیدترین سینک ظرفشویی سنگی

جدیدترین سینک ظرفشویی سنگی

سینک سنگی ظرفشویی سفید

سینک سنگی ظرفشویی سفید 

سینک ظرفشویی مدل سنگی

سینک ظرفشویی مدل سنگی

سینک سنگی شیک و مدرن

سینک سنگی شیک و مدرن

سینک سنگی توکار مدرن

سینک سنگی توکار مدرن

کلام آخر

در این مطلب با انواع سینک سنگی ظرفشویی آشنا شدیم. شما می ­توانید با توجه به شرایط فضای آشپزخانه و سبک دکوراسیون بهترین نوع سینک آشپزخانه را انتخاب کنید. برای انتخاب بهترین سینک آشپزخانه به پروفایل اهالی فن چیدانه در زمینه وسایل خانه و آشپزخانه سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه