Chidaneh.com placeholder image

ساخت موزه المپیک و ورزش قطر در کنار یکی از 8 استادیوم جام جهانی فوتبال 2022

به قلم: مژگان احمدی

موزه المپیک و ورزش قطر با عنوان " 3-2-1 " در مجاورت استادیوم بین‌المللی خلیفه، یکی از هشت استادیومی که برای جام جهانی فوتبال 2022 قطر استفاده خواهد شد، ساخته می‌شود.

مساحت این موزه 19000 مترمربع است و از دو حجم تشکیل شده است : یک ساختمان منحنی که استادیوم طراحی شده دارالحندسه را به شکل ظریفی در آغوش می‌گیرد و یک حجم استوانه ای شکل که حلقه های المپیک آن را احاطه کرده اند.

chidaneh ad banner

صفحات شیشه ای ساختمان استوانه ای محیط استادیوم را منعکس خواهند کرد. ساختار استوانه ای لعاب دار توسط پنج حلقه به رنگ حلقه های المپیک احاطه شده اند که در اطراف استوانه با ارتفاع و زوایای مختلفی می‌پیچد و اشاره ای به حلقه های در هم قفل شده لوگوی اصلی المپیک دارد.

صفحات به شکل جالی که عنصری سنتی در معماری بومی این منطقه برای ایجاد حریم خصوصی است، به صورت افقی بین حلقه ها و نمای لعاب دار قرار می‌گیرند و در کل عنصری تزئینی و نمادین را بوجود می‌آورند که ساختمان حال حاظر را به تاریخ و فرهنگ قطر پیوند می‌دهد.

حجم استوانه ای در ردیف های مختلفی از پانل های الماسی شکل تزئین شده و به خوبی در اطراف ساختمان پیچیده و در حلقه های المپیک قرار گرفته است.

موزه المپیک و ورزش دوحه قطر که اکنون به روی عموم باز است، دارای هفت فضای نمایشگاهی و همچنین یک کافه، رستوران و یک فروشگاه هدیه است.

هر یک از هفت فضای نمایشگاهی آن بر موضوعی متفاوت متمرکز شده است، از جمله بخش‌هایی درباره " تاریخ جهانی ورزش “، " تالار ورزشکاران " و " تاریخ ورزش قطر “.

رئیس موزه های المپیک در این عنوان گفت؛ این اولین موزه در خاورمیانه است که به دستاوردهای ورزشی، کاوش در نقش عمیق ورزش در جامعه و زندگی شخصی ما اختصاص دارد و تنها موسسه عربی است که به شبکه بین‌المللی موزه های المپیک می‌پیوندد.

منبع

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه